X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מי שדבוק בתורה באמת, לא יעזבנה לעולם, לא באיומים ולא בתמריצים, לא בהשפלות ולא בסנקציות, לא כלכליות ולא פליליות
▪  ▪  ▪
פירון. דתך אינה יהדותי [צילום: פלאש 90]

מעשה בשועל שהיה מהלך על גב הנהר. השקיף בעיניו וראה סיעה של דגים כשהם רצים ומתבהלים ובורחים זה מפני זה וכולם מפני דבר שאין יודע מהו. שאל אותם, מפני מה אתם רצים. אמרו לו, מפני הדייגים שבאים עלינו ברשתותיהם לצודינו ולכלותינו. אמר להם, עצה טובה אשיא לכם. עלו עמי ליבשה ונהיה דרים יחד, ואני מציל אתכם מכל דייג ומכל צרה. אמרו לו, אתה הוא שאומרים עליך פיקח שבחיות? לא פיקח אתה, אלא שוטה אתה. ומה במקום חיותינו כך, במקום מיתתנו על אחת כמה וכמה!
באותה שעה נכנסה כמין טרוניא בליבו של שועל על שנצחוהו בריות קטנות אלו בדבריהם. אמר השועל, כופרים הם אלו בטובתי, אני לא אמנע טובתי מהם. מיד קם השועל ופשט בגדיו וקפץ ליאור והיה מתרוצץ ורודף אחר הדגים. אמרו לו הדגים, אי שמים, וכי לא אב אחד בראנו, מה לה לשנאה זו שאתה שונאינו? אמר להם, וכי שנאה יש בליבי עליכם, אין אני מבקש אלא להצילכם. כיוון שכבר הזכירו דגים שטיותו של שועל, שוב לא רצו לכפול דבריהם, שכל המוסיף גורע. נשתמטו להם אחד אחד וברחו כולם מפני השועל. לא נשתיירו שם כי אם דגי-מספר מהם, מן החלשים והרכים והצעירים שבהם.קפץ השועל קפיצה אחת ונטלם, מהן בציפורניו ומהן באניצי זנבו ומהן בין שיניו, והעלן עימו ליבשה. היו הדגים מפרפרים והולכים, מפרפרים ובאים, וכל אותה שעה היו שפתיו של שועל רוחשות, אני איני שונאכם, אני איני שונאכם, איני שונא לכם, איני שונא לכם, עד שנפלו מיובשים כחרס ויצתה נשמתן בשונאכם.
(מדרש, ירושלים תשע"ג)
מיהו אלוהיך?
ובכן, שר החינוך מר שי פירון, תלמיד חכם שכמוך אינו זקוק לחיפוש נרחב על-מנת לוודא שמדרש שכזה לא היה ולא נברא, לפחות בתקופת חיבור המדרשים. אולם בימים אלו, ניתן לחבר מדרש כזה בקלות רבה. די לשמוע את ראיונותיך בתקשורת וההשראה כמו צצה מאליה. אכן, אין בי שנאה אישית כלפיך, שי פירון. גם לא כלפי חברך יאיר לפיד, שהסביבה המתבוללת ממנה צמח לא נתנה לו מעולם את האפשרות ואת הכלים לדעת ולהכיר מהי תורה, מהו לימוד תורה, ומי הם לומדי תורה. תתפלא אולי לשמוע, אין לי ציפיות מרובות גם מראש הממשלה, מר נתניהו, שיותר ממה שלמד שכח. שלא לדבר על שותפכם נפתלי בנט, שמעולם לא קרא ולא שנה וכבר פירש.
אך זאת אומר לך.
אתה, שידעת טעם לימוד תורה, שיודע אותה גם היום, אחר שפרשת מן התורה, כי מי שדבוק בתורה באמת, לא יעזבנה לעולם, לא באיומים, ולא בתמריצים, לא בהשפלות, ולא בסנקציות, לא כלכליות, ולא פליליות. אתה ששמעת שכל הפורש מן התורה כפורש מן החיים. איך מלאך ליבך, הכיצד לא רעדה ידך?!
"אין ברצוננו כי יפסיקו החרדים להיות חרדים", אתה אומר. וכי מה היא החרדיות, אם לא לימוד תורה, ורק תורה, בטהרתה?! בחרדיות צבאית אתה חפץ? ומדוע לא בצמחונות בשרית? יהדות נוצרית? או אולי פציפיזם לוחמני?
וכי מה היא החרדיות, אם לא התרחקות מכל אשר אתה - שי פירון - מאמין בו? וכן, גם היחס המורכב והמרוחק למדינת ישראל וצבאה, עם כל הכאב שהדבר גורם לך, ולאחרים אהובים ממך, גם הוא, מה לעשות, מרכיב חשוב בהויה החרדית!
אין אני פונה אליך בשם הדת. דתך אינה יהדותי, ואלוהיך האחרים אינם אלוקי. אלוקי ישראל אשר בו האמינו כל דורות ישראל, ברא את העולם, הוציאנו ממצרים, נתן לנו את התורה ובנה לנו את בית הבחירה, לכפר על כל עוונותינו.
ואילו אתה, מר פירון, מיהו אלוהיך? הלא מבחינתך את העולם בראה האבולוציה, במצרים אילו היית - לא היית נגאל, את לימוד התורה אתה רוצה לעקור, וכפרת עוונות הוא מושג מיסטי וערטילאי בעיניך, ובכן מיהו אלוהיך?
לא נותר לי אלא לפנות לערכיך האמיתיים, ערכי הדמוקרטיה והשוויון. בשם איזה ערך, ובאיזו זכות, הינך בא לעקור קבוצה שלימה מאמונתה ומאורח חייה? וכי היית רוצה שאילו הם היו רוב, היו הם כופים עליך את אורחות חייהם? בוא נתחיל בדבר קטן, היית רוצה שיכריחו אותך לגדל זקן, לפחות בספירת העומר? ולא, בבקשה אל תתחיל שוב עם ההצהרות הנבובות על השארת החרדים ( הפרזיטים...) בחרדיותם. די כבר עם הצביעות הזאת.
"אין אנו שונאים חרדים", אתה אומר. וכי מה היא שנאה, וכי מי הוא שונא, וכי רק העומד בפנים זעומות ובגרזן שלוף הוא השונא? אדם היורד לחיי חברו, גוזל את פרנסתו, נוטל ממנו את ילדיו ואת האפשרות לגדלם ולחנכם כרצונו, ומעל לכל, מנסה לשנות את אורחות חייו ולהמיר את אמונתו, כלום להצהיר על שנאתו הוא צריך?
לכל מדינה בעולם ישנם קווים אדומים, שהם מבחינתה "קאזוס בלי", עילה למלחמה. אין צורך בהכרזת מלחמה בכדי לפתוח במלחמה, מספיק שייפגעו אנושות אינטרסים חיוניים של מדינה, או אפילו יפגעו בשגרירות מרוחקת שלה, והיא תגן עליהם בכל דרך אפשרית.
פגיעה בלומדי התורה, היא "קאזוס בלי" מבחינתנו!! אין לך שנאה גדולה מזו! אף אתה יודע זאת, ולמרות זאת בעזות מצח ובצביעות הנך ממשיך בטיעוני הבל אלו.
נכון, שיח שנאה כבר אינו פופולרי בישראל 2013, כפי שהיה ב2003, בימיו של טומי לפיד, האב המייסד שלך ושל חבריך. העם היהודי אינו אוהב החרמה והתנכלות לקבוצות בתוכו. אך אין זה מצדיק שקר וצביעות. שונא אתה, ושונא שמך.
אך אני, לא אהיה צבוע כמוך. נכון, שנאה אישית אין בי כלפיך, לא על הדיור שאתה מונע ממני, לא על החינוך שאתה מונע מילדיי, לא על ההנחה במעונות שהינך הולך לבטל ולמנוע מנשות אברכים (כמובן, כדי לעודד את החרדים לצאת לעבוד...) ואפילו לא על ההכנסה הזעומה והאישית שלי שברצונך לגדוע.
אך את אשר בליבי אזעק, ואקרא בקול גדול. שנאה אישית אין בי כלפיך, אך שנאה לאומית, כלל-ישראלית, שנאה יוקדת כאש וכואבת כמוות אני חש כלפיך, אני וכל שלומי אמוני ישראל החרדים לדבר ה', כלפי כל מי שיעז לנגוע בשערה אחת משערות ראשו של אחד מלומדי התורה, המחזיקים ומקיימים את כלל ישראל בשארית כוחותיהם. בוז נבוז לכם!

תאריך:  31/05/2013   |   עודכן:  31/05/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השועל והדגים - גרסת 2013
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יהדותנו אינה יהדותו
בן דוגית  |  1/06/13 15:21
2
הבולדוג החושף את שיניו בכדי
פלא יועץ  |  2/06/13 11:56
3
גזירת הקנטוניסטים
אבי כהן  |  4/06/13 09:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גיוס חרדים
דרור אידר
אנשי יש עתיד מנדבים ראיונות לתקשורת הכללית על סוגיית גיוס החרדים    אלא שעליהם לכתת רגליים למעוזי התקשורת החרדיים, שמדברים על איום קיומי    כי הגאולה אינה באה פתאום, אלא מתקדמת באיטיות
איציק וולף
השוטרים פשטו על בית הדפוס אחווה בשכונת מקור ברוך בירושלים    הבעלים נחקר בניסיון להבין מי עומד מאחורי הקמפיין שמבזה את החרדים המתגייסים לצה"ל
יורם הר-לב
מחשבות אלו עלו במוחי כאשר קראתי את אין ספור המאמרים המציעים פתרונות לשוויון בנטל. לפי מאמרים אלו אין בעיה. כל מה שצריך, זה לחקוק חוק המגייס כל בחור לצבא. בחוק כמו שנהוג בכל חוק, יהיו עונשים למי שלא יתגייס. האם אפשר להתנגד לפתרון כל כך פשוט של שוויון בנטל?
אברהם (פריצי) פריד
על הונאת הגיוס, על השופט החובט, על השופט המחייג ושאלות על עצמאות השפיטה
הרב אליהו קאופמן
הרצח של פרופ' יעקב ישראל דה האן היה הקשה מכולם ולא רק משום שהיה הרצח הפוליטי הראשון בארץ הקודש, אלא במיוחד משום שהוא רצח את השלום . והשלום שנרצח לא היה רק השלום עם הערבים אלא כל דרך החתחתים שבאה אח"כ - לרצוח כדי לנצח פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il