X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עם כל הכבוד לגרעין האירני, לתקציב הביטחון, לטייקונים למיניהם - הגורם המשפיע ביותר על חיינו הוא השלטון המקומי והוא המקבל את הטיפול הדל ביותר בפוליטיקה ובתקשורת
▪  ▪  ▪
בחירות לרשויות. אין פיקוח על הנבחר[צילום: פלאש 90]

השלטון המקומי אצלנו בארץ הוא הגוף המשפיע ביותר על חיינו אבל גם המושחת ביותר. מרוב התעסקות בתקציב הממשלה, בביטחון, בתאונות דרכים, בביזיונות בכדורגל אנחנו שוכחים להתעסק בעיקר ובנחוץ ביותר: השלטון המקומי.
ראשי הערים והמועצות האזוריות מתפקדים כולם כ"מלך בעירו". יש להם סמכויות כמעט בלתי מוגבלות, הביקורת עליהם דלה ביותר, מבקר משרד הפנים לא עושה כמעט כלום (בדרך כלל משתף איתם פעולה). הם יכולים לעשות ככל העולה על רוחם, כפי שאמר לנו ראש המועצה שלנו באחת הפגישות המבוזבזות בהן ניסינו להסביר לו שתפקידו והשכר הגבוה שהוא מקבל נועדו לשרת אותנו ולא להפך והוא העמידנו על טעותנו והסביר לנו שבדיוק להפך: "אני אתן לכם רק מה שהחוק מחייב אותי ואקח מכם כל מה שהחוק מאפשר לי".... במילים אחרות: "אקח מכם כל מה שאני יכול ואתן לכם קדחת". וזה נאמר בפורום מכובד של מזכירים ויו"רי אגודות וועדים מקומיים קבל עם ועדה, לא בשיחות חסויות.
המבול הבלתי נגמר של חקירות והאשמות והעמדה לדין בגין שחיתויות של ראשי הרשויות נובע בעיקר מכך שאין עליהם ביקורת אחרת (מלבד חקירות משטרה) וגם מכך שהשיטה שעל פיה כוחם הבלתי מוגבל מעבירה אותם על דעתם צריכה כבר מזמן לקבל שינוי יסודי. אין לי דרך להציע פתרון לכך אבל שר הפנים (וגם התקשורת צריכה לעזור לו להחליט...) צריך לפעול לשינוי יסודי בשיטת השלטון המקומי כדי שבאמת ראשי הערים והמועצות יבינו שהם משרתי הציבור ולא אדוניו, שתקציבם הוא למען התושבים ולא למען האדרת שמם ושאסור בתכלית האיסור לשחד ראשי חמולות וקבלני מתפקדים בתפקידי מפתח כדי להיבחר שוב ושוב לראשות המועצה / העיר.
עם כל הכבוד לגרעין האירני, לתקציב הביטחון, לטייקונים למיניהם - הגורם המשפיע ביותר על חיינו הוא השלטון המקומי והוא המקבל את הטיפול הדל ביותר בפוליטיקה ובתקשורת.
ראש עיר / ראש מועצה חייב שיהיו לו הכישורים הבאים: הבנה לצרכי האזרח והחברה, יכולת ניהול כספים וארגון, יושרה פנימית ומנהיגות ציבורית. מי שלא ניחן בתכונות אלו אלא רק בכוח פוליטי ויכולת ניהול מערכת בחירות לא צריך להגיע לתפקיד הזה. צריך ליצור מערכת בקרה ובדיקה שתשפר בהרבה את ההתנהלות הקיימת.
הריטואל הקבוע של תקציב הביטחון
כבכל שנה במסגרת הויכוחים על הצורך בקיצוץ תקציבי הממשלה עולה אותו ריטואל של תקציב הביטחון והתוצאות תמיד זהות: פוליטיקאים וטוקבקיסטים רבים על "שכר אנשי הקבע" ועל "הבזבוזים של חיל האוויר" ו"צ'ופרים של ימי נופש" - כל מה שצורם לעין ומבליט את הויכוח אבל מעלים את האמת והצרכים האמיתיים. אפילו משפטים כמו: "גם אנחנו צריכים להיות מתחת לאלונקה..." (כאילו שהקיצוצים בתקציב הם על חשבונו האישי) של הרמטכ"ל או של שר הביטחון נועדו לספין בלבד. בסופו של דבר זה מחזק את התהליך ה"ספינו לוגי" - קרי: באימונים ובהצטיידות ובימי כיף בלי לעשות חשבון עד כמה האימונים האלו חשובים לכשירות היחידות הלוחמות. הרי זה ממילא יבוא לביטוי רק בוועדת החקירה שאחרי המלחמה הבאה. חבל מאד שאף אחד לא מתייחס לדברים האמיתיים המחייבים קיצוץ אשר לא רק יביא לחסכון בטווח הקרוב וגם הרחוק אלא אפילו יביא להתייעלות משמעותית של המערכת, כלומר - לא יפגע בביטחון אלא ישפר אותו. והדברים הם (יש עוד הרבה אבל זה מה שאני יודע מהמעט שניתן להפיק מהתקשורת ומסיפורי הצבא למיניהם):
  • הפרטת גלי צה"ל - מזמן הפסקתי להבין למה התחנה הזו המתמחה בעיקר בברברת בלתי פוסקת של אנשי תקשורת חשובים בעיני עצמם ובהפצת ג'ינגלים ופזמונים חסרי טעם צריכה להיות ממומנת מתקציב הביטחון. צריך להפריט אותה וכמה שיותר מהר יותר טוב.
  • ביטול פיקוד העורף - זה פיקוד ש"הוקם בחטא" - רק כדי לרכך את האגו של קצינים בכירים שכעסו על אי התערבות צה"ל במלחמת המפרץ הראשונה. כל תפקידיו של פיקוד העורף הזה הם תפקידי המשטרה וכוחות החירום הקיימים גם בלעדיו ועושים זאת הרבה יותר טוב ממנו. יש להפנות אליהם חצי מהתקציב של פיקוד העורף ואת החצי השני ניתן לחסוך. לא צריך תקן של אלוף (וכל מה שמתחתיו) כדי להודיע בטלוויזיה "להכנס צמוד לקירות למי שאין לו ממ"ד" כפי שעשה הפיקוד הזה במלחמת לבנון השניה. ממילא את שאר תפקידי הטיפול בעורף הוא לא עשה בכלל אלא השאיר זאת לרשויות המקומיות (שחלקן תיפקד היטב ובחלקן בעלי התפקידים ברחו והשאירו את תושביהם לנפשם). יש להשאיר רק את גדודי החילוץ (גדוד או שניים במקום פיקוד שלם!!) העושים עבודת קודש אבל גם משמשים רקע לצילומי כבוד לכל מיני קצינים בכירים שאין להם שום קשר לחילוץ. אפשר להכפיף אותם למשטרה או למד"א ולהיפטר מהפיקוד המיותר הזה.
  • ביטול הפיקודים המרחביים - הקמת צבא יבשה בפיקוד אחוד והכפפת כל האוגדות והחטיבות הלוגיסטיות למפקד צבא יבשה אחד. זה ייעל מאד את המערכת ויחסוך עשרות מיליוני דולרים של פיקודים מיותרים שכל תפקידם כיום הוא תיווך בין המטכל לבין האוגדות.
  • ביטול נספחויות ומשלחות בחו"ל - מרביתן נועדו לתפקידי "צ'ופר" בלבד ואינן תורמות מאומה לביטחון.
  • ועוד.

תאריך:  10/06/2013   |   עודכן:  10/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צ'לו רוזנברג
היה מצופה שמדינות דמוקרטיות ינהגו ברגישות רבה מאוד בהפעלת גורמי הביון או גורמי הביטחון השונים כלפי אזרחים, אגב כפי שהן דורשות, בצדק רב, ממדינות טוטליטריות אכזריות דוגמת קוריאה הצפונית, אירן וכדומה
שמעון זיו
משום מה מערך ההסברה של ישראל אינו משתמש בסיוע הרפואי שמעניקה ישראל לפלשתינים ושומר זאת כמו שאומרים בבטן. למרות התורים הארוכים בארץ ולמרות הבכי כי מערכת הבריאות קורסת עדיין אנחנו נותנים שרותים גם לשכנינו מעבר לגדר
עו"ד אריאל דרור
עקרונות הצדק מחייבים לקחת בחשבון את התנהלות בני הזוג ותרומתם לתא המשפחתי. מאחר שהוכח כי הבעל הימר במשך שנים רבות ולא הוכיח כי העביר כספים לתא המשפחתי - אין מקום לחלוקה שוויונית
איתן קלינסקי
אני מאחל לשר החדש, שיעמוד בהבטחתו להסיר את כתם חרפת העסקה של מורים העובדים ללא תנאים סוציאליים    נגע העסקה שהולך ומתעצם במיוחד בשנים האחרונות בהסכמת שרי החינוך הקודמים והעלמת עין מביכה של הסתדרות המורים וארגון המורים
אלכסנדר ס. שכטמן
שוב ושוב מבקשת ההנהגה הישראלית להזהיר ולהרתיע את העולם מפני הסכנה האירנית אבל האזרח הישראלי הממוצע אינו מודע לשורשי הסכסוך כמו גם לאמצעים העומדים לרשותה של המדינה - מבט היסטורי ואסטרטגי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il