X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בת לחסידות גור שהתגרשה מוצאת את עצמה בודדה, מבלי יכולת להגיע לרבי. ואז היא מתחילה לשאול: האם החסידות הזו לא גדולה מדי? האם לא עדיף שתתפצל לכמה חסידויות בגודל סביר? מכתב שנשלח לאתר "בעולמם של חרדים"
▪  ▪  ▪
מחפשת מישהו שישמע את שוועתה [צילום: עוזי ברק]

שלום ר' חיים. אני לא יודעת אם תסכים לתת פומבי למכתב שלי, כי זה לא כל כך מקובל אצלנו שאישה כותבת מכתבים (כל הבלוגים שלך עוסקים בעיקר סביב גברים, וכמעט אין מקום לנשים. אבל אני, כאישה, אין לי זכות ביטוי?). אך זהו קרש ההצלה האחרון שלי בעולמי שהוחשך ברגע ונחרב באבחה פתאומית.
אני לא רוצה להיחשף, ולא מעוניינת לפזר הרבה פרטים שיסגירו אותי, אך אני גרושה די טרייה עם ילדים, מתוסכלת ומבולבלת, לא יודעת מיהו אוהב ומיהו אויב ואורב. אני כותבת שורות אלו בדמע ובלב פצוע ושותת דם. מי שלא עבר בחייו את מסלול הייסורים של אישה גרושה, לא יבין זאת לעולם.
לצערי הרב, לפני תקופה נחרב עלי עולמי, ומסיבות שלא אפרט כאן נאלצתי לפרק את החבילה ולהתגרש מבעלי. אין בליבי מאומה על בעלי, ולא התגרשנו מחמת שלא הסתדרנו, ואני רק יכולה לומר שמצב זה הופך את הגירושין לבלתי ניתנים להכלה, כי אנו לא שונאים זה את זה.
כולם לצד בעלי לשעבר
אבל מה שתסכל אותי יותר מכל, היא העובדה שבאופן אוטומטי השטיבל של בעלי (לשעבר) התגייס לעזרתו, ואילו אני נותרתי גלמודה לבדי בעולמי. לבדי זה לא כל כך מדויק, כי אני מטופלת בשני ילדים טהורים, שפרשייה כואבת זו לבטח תותיר עליהם את חותמה. אללי לי.
בנוסף לכך, משפחתי והוריי שיחיו אינם יכולים לסייע לי ולתמוך בי, מכל מיני סיבות, ומה שקרה שכל מיני עסקנים דחפו את עצמם "לעזור" לפרשה, כאשר בעיקר הם מתחשבים בבעלי ומנסים שהוא ייצא טוב מכל הסיפור הזה. אך מה איתי? אני בת-גרים?
כל הקהילה, הגבאים, העסקנים, גבאי הצדקה, וכן גוזרי קופונים למיניהם תחבו את אפם בסיפור הצהוב הזה, אך באופן אוטומטי באו לעזרת בעלי. ואנוכי בודדה וחלשה, מבלי משענת, שהחיים לא הסבירו לי פנים, אנה אני באה? ניסיתי ליצור קשר עם בית האדמו"ר שליט"א, עם גבאים ומשמשים בקודש, אך נתקלתי בקיר אטום, ולא היה מענה לזעקתי האילמת.
ניסיתי את כל הדרכים האפשריות, אולי בכל אופן אצליח להיכנס לרבי שליט"א, או למצער לשלוח אליו שליח שישטח לפניו את צרותיי ואזכה לקבל עצה והדרכה וכתף תומכת, כי לבעלי לשעבר כולם עוזרים, כולל הרבי שתמיד שמעתי על לבו הרחום ועל המופתים שמתגלגלים מתחת השולחן שלו. האם לא יוכל למצוא מזור גם למכאובי?
מניעים פוליטיים ואינטרסנטיים
חברות אמרו לי שאחפש חסידות אחרת. ואני ממש לא מעוניינת, כי כל חיי חונכתי על ברכי חסידות מפוארת זו, ואני נושמת ומרגישה את הרעיונות והאידיאלים שלה. ואני לא מבינה למה ומדוע לא להישאר במקום הקדוש והיפה הזה. ואכן, יש מחברותיי שמסתכלות עלי כתמימה וצדיקה יתר על המידה.
אני חשה, כי אין אוזן שתסכים לשמוע את זעקותיי ושוועתי, ואין לב שאוכל לתנות לו את צערי ושייאות לספוג את דמעותיי. חלילה אני לא באה בטענות לאף אחד, ולא מטילה ספק בשום רעיון עליו חונכתי ובו אני מאמינה בכל נימי ליבי, אך נדמה לי גם שאני משלמת את מחיר הגודל של החסידות. אז מי אמר באמת שכדאי לנו להיות כל כך גדולים, ושהאדם הקטן יאבד בתוך כל החסידות העצומה הזאת?
אני לא מאמינה לעצמי שעולות לי בראש מחשבות כאלו, כי כל שנות נעוריי נשביתי במיתוס הסוחף הזה שהחסידות שלי לא תתחלק לעולם (יש איזה "ווארט" שהמורה אמרה פעם בכיתה בעניין). אך עכשיו בגלל המשבר האיום שאני עוברת, פתאום צצות לי כל מיני מחשבות שמעולם לא העליתי על דעתי, ופתאום אני מוצאת את עצמי אבודה ומתוסכלת. ואני שואלת: אולי כן צריך לחלק את החסידות הגדולה הזאת לכמה חסידויות בגודל סביר, וכך כל אחד יוכל לזכות יותר לתשומת לב? (ייתכן גם שכל מי שמוֹנְעים את זה, מוּנָעים משאיפות פוליטיות ואינטרסנטיות שמפחדים לאבד חלק מהשררה שלהם כאשר גור תהיה מחולקת לכמה חצרות).
מי אמר שזה נכון וחכם להיאחז בקרנות המזבח בעקשנות מיותרת וטיפשית וקטנונית? מי אמר שזאת גאווה לא להתחלק? ומהיכן צמחה המסורת הזאת, שגור לא תתחלק לעולם עד ביאת המשיח? וגם לא חייבות להיות מריבות, ניתן להיפרד ולהתחלק לחיים ולשלום, בלי מלחמות, וכל אחד גם יוכל למצוא את עצמו ולהתחבר לדרך שיותר מתאימה לו וקרובה לליבו.

תאריך:  26/06/2013   |   עודכן:  27/06/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 האדמו"ר מגור
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא תגורו
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
כואב
דין וחשבון  |  26/06/13 17:08
 
- הסיפור נשמע דמיוני למדי
חוקר סתם  |  27/06/13 00:14
2
"אני בת גרים?" - את אמרת !
עולם המושגים שלך  |  26/06/13 17:37
3
זעקת האישה הנזנחת
ולדמיר   |  26/06/13 18:14
4
דבריך תמיד מעוררים מחשבה
השם שמור  |  26/06/13 18:23
5
גורו לכם
עידןסובול  |  26/06/13 19:13
6
התרגשתי מפניתך
סתם אחד  |  26/06/13 20:03
 
- מה זה גור?
דקלון  |  27/06/13 07:21
7
מזויפת!! סיפור שקרי
אברהם א  |  26/06/13 20:13
8
החסידים = הכי אכזרים ורשעים  ל"ת
חסידוף  |  26/06/13 23:36
9
חבורת שחורים חולי נפש ומטורללי
הומו גאה  |  27/06/13 02:09
 
- חרה
ארנסט  |  27/06/13 10:53
10
גרושה ולא רוצה להגיד למה
דיקלה  |  27/06/13 07:11
11
לאזן את גור
נבון555  |  29/04/14 21:13
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
30 שנות המאסר שנגזרו על האנס מגן העיר מעוררות כמה שאלות, ובראשן: האם העונש חסר התקדים לא הושפע מן הפרופיל התקשורתי הגבוה של הפשע המזוויע?
ציפי לידר
בשולי הכותרות: הקלוּת הבלתי נסבלת של הלחיצה על ההדק    העששת כבר כאן    חוק שעות עבודה ומנוחה - הגירסה הסוציאלית    מכוני חשפנות - תעודת השפלה לנשים    מהו סוד חייה הארוכים של רות דיין?    ולקינוח: מקובל עליהם
אלי אלון
בהרצליה יש רחוב בשם המיוחד, החלום ופשרו. ספק רב אם רוב תושבי העיר שמעו על הרחוב הקטן והסימפטי הזה, וגם אלה ששמעו את שם הרחוב ספק רב, אם הם יודעים מה פשר ומשמעות השם
אורי שרגיל
הם חזרו ודיווחו למשה ולבני ישראל שבני הארץ גבירים עצומים כי הם אוכלים מפרי הארץ. זו טעות? זו האמת העירומה. רק גבירים וטייקונים ענקים מסוגלים לאכול מפרי הארץ. ארץ זבה. אנחנו, אמרו המרגלים, היינו כחגבים. נו, באמת, כמה פרי וירק יכולים חגבים כאלה להרשות לעצמם לאכול?
פרופ' מנחם קלנר
סטיבן ספילברג וחסידיו ביהדות האורתודוכסית או החרדית, יאמרו שהכותל שייך רק למי שמקיים מצוות, וכמובן יפסלו את נשות הכותל. לי נראה שבעקבות הרמב"ם והרב סולוביצי'ק ניתן לתת תשובה אחרת: הכותל שייך למי שמכבד את המשמעות ההיסטורית שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il