X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הבית היהודי נכשל כישלון חרוץ בנקודת צומת קריטית של קביעת עתידה ואופייה היהודי של מדינת ישראל
▪  ▪  ▪
הבית היהודי. כשלון מוחץ [צילום: פלאש 90]

גילוי נאות: לא הצבעתי לנפתלי בנט בפריימריז של הבית היהודי. חששתי שמדובר בהשתלטות עוינת. אבל משנבחר התייצבתי בלב מלא מאחורי בחירתו. בבחירות תליתי שלט של הבית היהודי בחזית ביתי ואני יודע בוודאות ששיחות שניהלתי עם אנשים שונים הביאו כמה קולות לבית היהודי.
במשפחתי אנחנו היום ארבעה דורות של הציונות הדתית. החל באבי, חבר הגרעין הראשון של בני עקיבא ממקימי קבוץ סעד, אחד ממפקדי העלייה לכפר דרום במוצאי יום הכיפורים תש"ז ועוד פעילות ביטחונית והתיישבותית ענפה שזיכתה אותו בפרס הציונות הדתית בשנת תשס"א. אני, אשתי וילדי - כולנו בוגרי בני עקיבא ועכשיו נכדי הגדולים גם הם חניכים נאמנים של בני עקיבא.
מעולם לא הצבעתי עבור מפלגה אחרת. מאז ומעולם הטלתי פתק ב' בקלפי גם כשהמפד"ל הייתה על הפנים, הכל מתוך אמונה חזקה בצדקת האידיאולוגיה הציונית הדתית והתגשמותה ברעיונות תורה ועבודה.
כשהבית היהודי זכה ב-12 מנדטים אכן הייתה תחושה של משהו חדש מתחיל. הציונות הדתית, כולל סרוגים במפלגות אחרות, הופכת להיות כוח משמעותי בכנסת ובציבור. קבלנו תיקים מרכזיים והתחושה של 'משהו חדש מתחיל' איננה רק סיסמת בחירות אלא עניין ממשי שהדורות הקודמים של הציונות הדתית רק חלמו עליו.
והנה הגיע המבחן הראשון – הבחירות לרבנות הראשית. כבר במבחן האמיתי הראשון נכשלתם למרות שכל הכלים להצלחה היו בידכם. את דעתי על מיהו המועמד המתאים הבעתי כבר מעל במה מכובדת זו ("הרב אריאל אל תרוץ" 21.4.2013).
אני יודע במידה רבה של וודאות שהרב סתיו היה המועמד המועדף על רובם המכריע של בני הציונות הדתית. ההיסוס של בנט וסיעת הבית היהודי בקבלת ההחלטה לתמוך ברב סתיו וההתנהלות על הרחבת הגוף הבוחר הייתה חמורה ולא מובנת. אבל משהתקבלה ההחלטה הייתם צריכים להטיל את כל כובד משקלכם בעד בחירתו. זה לא קרה. הבית היהודי נכשל כישלון חרוץ בנקודת צומת קריטית של קביעת עתידה ואופייה היהודי של מדינת ישראל.
יתרה מזו, וכדי להוסיף חטא על פשע, הרב איגרא והרב שפירא העלו את מועמדותם בתמיכתם ובעידודם של רבנים בציונות הדתית כשהיה ברור שאין להם סיכוי להיבחר וגם כשהיה ברור שמועמדותם תיגרע מהקולות שיינתנו לרב סתיו ובכך הם עלולים לפגוע נואשות בבחירתו, כפי שאכן קרה. אומנם הרב איגרא הסיר את מועמדותו ברגע האחרון אך הרב שפירא המשיך במרוץ למרות שהוא ותומכיו ידעו את משמעות הדבר.
אין זה סוד שהרבנים החרדלים התנגדו לרב סתיו אולם מכאן ועד לגרום לכך שייבחר רב שאיננו מבית הציונות הדתית, העיקר שהוא לא – זו חרפה. משפט שלמה בהתגלמותו "גם לי גם לך לא יהיה...".
אז אחי נפתלי בנט ואחי ואחיותי חברי סיעת הבית היהודי – עכשיו תחפשו אותי. אני ממשיך להיות בן נאמן לציונות הדתית אבל אינני רואה עצמי מחויב להטיל בפעם הבאה בקלפי פתק עבור הבית היהודי.

הכותב היה מרצה בכיר לחינוך במכללת ליפשיץ
תאריך:  25/07/2013   |   עודכן:  25/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עכשיו תחפשו אותי, הבית היהודי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
אתה אוהד רק את מי שמצליח.
חגי  |  25/07/13 11:21
2
נמתין ונראה-לא בטוח שאתה צודק
ישראליקו  |  25/07/13 16:30
3
הכותב הינו "מרצה בכיר לחינוך"?
ברוך שטיין  |  25/07/13 18:35
4
הגוף הבוחר
בן ציון  |  25/07/13 18:35
5
הרב סתו פופוליסט, לא מתאים
טוב שלא נבחר  |  29/07/13 02:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריאל י. לוין
כדאי לברק אובמה לחזור לספר הקלאסי בן המאה ה-16; אולי הוא יבין את חובתו כנשיא של מעצמת-על וילמד שפציפיזם הוא מותרות שמושל אינו יכול להרשות לעצמו    וגם כמה הערות על חיזבאללה
רועי אורן
מי שהולך בשנים האחרונות לחוף-הים מוצא את עצמו מוציא כסף על מיטות שיזוף ושמשיות השייכים לזכיינים פרטיים אשר רכשו את הקרקע מן הרשויות המקומיות. המאבק בתופעה ארוך ואולי עתיד ישא פרי
אפרים הלפרין
קריעת הצעת חוק על-ידי ראש סיעת מיעוט מעל דוכן הכנסת מהווה אינדיקציה לפער העמוק בין הרוב היהודי ומיעוט הערבי. לעומת זאת דברי העלבון ורהב המגיעים ממסדרונות השלטון על-ידי ראש סיעה שבשלטון יוצרים פער חדש, מעמיקים מאד פערים ישנים, מסכנים את יציבות החברה בישראל
אברהם (פריצי) פריד
ברכות לרבנים הנבחרים. פרקליטים ללא רסן. שופרות ואזיקים. פגרת המשפט. הונאת הגיוס הגדולה
הרב אליהו קאופמן
מי שמאמין וחולם על שינוי מהותי ו"רעיוני" בתכני ובהנהגת ה"רבנות הראשית" בעקבות בחירתם של שני ה"נסיכים" הללו פשוט חולם בהקיץ ותו לא. עם בחירתם של השניים נפתח עשור שלישי של שקיעה בביצה טובענית של "אי-סדרים ניהוליים", הפיכתו של "רב ראשי" לפקיד ביורוקרטי ובעיקר ספק פרנסה למקורביו ולמקורבי מקורביו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il