X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מחר בצהריים נערוך, המשפחות השכולות, את הטקס התקופתי שלנו בבית המשפט העליון. אלא שזה יהיה טקס בבית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לחוק יבש וביורוקרטיה חוקית. צדק לא יהיה שם
▪  ▪  ▪
שחרור אסירים. ההחלטה כבר סגורה מראש [צילום: AP]

מחר בצהרים נערוך, אנחנו המשפחות השכולות, את הטקס התקופתי שלנו בבית המשפט העליון. מידי מספר שנים הממשלה מחליטה לשחרר מהכלא מחבלים רוצחים מורשעים בתירוץ כזה או אחר, פעם כדי לשחרר חייל חטוף, פעם להחזיר גופות של חיילים חטופים ופעם סתם כך כדי להתחיל מו"מ, או אם יורשה להשתמש בפארהפרזה על אמרה ישנה, מו"מ שמו"מ.
תמיד אלה המשפחות השכולות שמשלמות את המחיר, בסבל, בחזרה לפיגוע ששינה את חייהן, לטראומה שאיתה הם נלחמות שנים ארוכות. כל פעם מנסים להשתקם וכל פעם הממשלה מחזירה אותנו שוב לעין הסערה, לסבל ולכאב.
הדינמיקה של התהליך לא משתנה. מתחילות שמועות על שחרור מתקרב, ארגוני השכול המייצגים מאות חללי טרור ואלפי בני משפחות מודאגים מעלים את דאגתם, יש הכחשות מכל עבר, בקלישאות ושקרים אנחנו חזקים מאד. בסוף שוב הממשלה מתכנסת, שמועות על הצבעה צמודה, ראש הממשלה משכנע, התקשורת חוגגת. הכל מסך עשן ושקרים שנועדו ליצור אצל דעת הקהל מראית עין של ויכוח, של התלבטות, של קושי אמיתי.
הכל שקר. ההחלטה סגורה מראש ומובטחת לגופי חוץ עוד לפני שהישראלים יודעים עליה. האמריקנים, הפלשתינים, הרש"פ, החמאס. כולם מקבלים הבטחה, עם קריצה או בלי, שיהיה בסדר. עכשיו רק צריך לחצות את מסך העשן של התקשורת ושל דעת הקהל. קלישאות יזרקו מכל עבר, נדע לבוא איתם חשבון אם יחזרו לטרור ..מצחיק, הם עכשיו בכלא.. בואו איתם חשבון עכשיו.
ואז מגיעים ל-48 שעות לפני השחרור, מפרסמים את הרשימות. דואגים ששמות המחבלים יהיו כמה שיותר קשים לזיהוי, הרי זה קל עם שמות ערבים, איך תכתוב מאווז אבו שרח? שרח, שרך, שארח, שראח? יהיה קשה למצוא מישהו ברשימות אם יקדדו אותם ויעוותו אותם.
המשפחות מסתערות על הרשימה, מחפשות את השמות "שלהם" את אלה שרצחו את יקירם ועכשיו עומדים לצאת לחופשי.
אחר כך, מגישים בג"ץ נגד השחרור. סוג של טקס סיום לתהליך בזוי שלא ראוי לראות אור יום. טקס שחותם את הסאגה, על לפעם הבאה. הפעם אנחנו יודעים בדיוק מתי הפעם הבאה, הרי הבטיחו ארבע פעימות כל מספר שבועות. עברנו משחרור מידי מספר שנים לשחרור סיטוני ומתוזמן מראש.
הרי כולם ידעו מה יפסוק בג"ץ. בג"ץ יאמר שההחלטה בסמכות הממשלה והוא לא מתערב בהחלטות ממשלה.
מחר בצהרים נערוך אנחנו המשפחות השכולות, את הטקס התקופתי שלנו בבית המשפט העליון. אלא שזה יהיה טקס בבית המשפט העליון בשבתו כבית דין גבוה לחוק יבש וביורוקרטיה חוקית. צדק לא יהיה שם.
תהיה פגיעה בחוק, אותו בית משפט עליון שדוחה את עתירות המחבלים וחותם את פסק דינם ואת השארתם בכלא, אותו בית משפט ואתם שופטים מכשירים את שחרורם בעסקות מפוקפות של הממשלה.
הפעם אבל יש לנו תקווה קטנה, אחרי שבג"ץ החליט בעתירה בעניינו של ראש העיר צבי בר שזה "כשר אבל מסריח" ומנע את ריצתו בבחירות, אנו מצפים משופטי בג"ץ לגלות אומץ וגם הפעם בעתירה נגד שחרור המחבלים, על-רקע חוסר סיבה האמיתית לשחרור, לומר לממשלה שההחלטה לשחרר מחבלים רוצחים מורשעים היא "כשר אבל מסריח".

תאריך:  11/08/2013   |   עודכן:  11/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשפ' השכולות תמיד משלמות את המחיר
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תדרשו מנתניהו שירק לכם בפרצוף
מזכיר_המדינה  |  11/08/13 18:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אלעזר לוין
ראש הממשלה מנסה להסוות שחרור רוצחים, על-ידי בלוף של "מכירת מגרשים לכ-1,200 דירות ביהודה ובשומרון"    האמת: כל המגרשים הם בירושלים או ביישובים שידוע שיישארו בישראל    אף מגרש בהתנחלויות    בנט שותק    ומה עם אמירת אמת?
דרור אידר
למראה התמונות המבוימות, אנשים עלולים באמת להאמין שיש ברמאללה רָשות רצינית המתַפקדת כמדינה בדרך. לאנשי תעשיית השלום מדובר בזריקת חמצן למיזם הכושל שלהם - הם הרי צריכים להתפרנס ממשהו וכך יוכלו לשכנע את התורמים שהפעילות הראוותנית של מרכז פרס לשלום אכן משנה את המזה"ת
עידן יוסף
ערב חידוש השיחות מוחה ראש הממשלה בפני מזכיר המדינה ג'ון קרי להפסיק את ההסתה של אבו מאזן    ועדת שרים תאשר את שחרור 26 המחבלים הראשונים
מנשה שאול
בימים האחרונים נידונו 69 מחברי "האחים המוסלמים" במדינות המפרץ לתקופות מאסר ממושכות באשמה של פגיעה בבטחון המדינה. סילוקם של "האחים" במצרים פגע באופן חמור באחיהם בירדן, שבה החלו להתייחס אליהם בספקנות נוכח כשלונם במצרים. גם חמאס נפגע, בהיותו תנועת בת של "האחים המוסלמים"
אברהם שלום
ממשלת ישראל אינה רשאית לשלוח אדם למאסר מתוך שיקולים מדיניים, ובאותו אופן אין לה הרשות לשחרר ממאסר פושעים מורשעים בלא התערבות בית המשפט
רשימות נוספות
ארה"ב: הרחבת התנחלויות לא לגיטימית  /  איציק וולף
ישראל "סרטן" ו"היטלר של ימינו"  /  מערכת שלום טורונטו
בנו של לזלי דן מבקר את ישראל והממסד היהודי  /  מערכת שלום טורונטו
"גם לישראל יש זכויות"  /  דרור אידר
"ראש בראש"  /  ד"ר דן מנור
תהליך השלום תרפ"ט  /  משה חסדאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il