X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"התנחלויות במקום שכונות" אינן מספיקות לנחום ברנע; את זה טחן עשרות שנים עד שהאמירה השקרית הזאת הפכה מושכל ראשון, כמו הנרטיב הפלשתיני המומצא. מבחינת ברנע מדובר ב"התנחלויות במקום מחקר, במקום היי-טק, במקום תעשיה"
▪  ▪  ▪
ברנע. מסמן לחסידיו את כיוון ההסתה [צילום: פלאש 90]
מאבק מגוון
יש דרכים מגוונות להיאבק במקרתיזם האירופי ולהפוך את החלטת האיחוד לאות מתה. גם בחרם הנפט ידענו לטפל בשנות ה-70, למרות ההפחדות

כשפירסמתי בשבוע שעבר תמיכה בהכללת התנחלויות ברשימת "אזורי עדיפות לאומית", הזכרתי את נחום ברנע כאחד האחראים להסתה נגד מפעל ההתיישבות. גם בטורו האחרון בשבת לא איכזב. לדבריו, ההחלטה האירופית להחרים פעילות ישראלית מעבר לקו הירוק "חושפת את מחיר המשך הנרמול של הבנייה בהתנחלויות". לכאורה, גם יישובים ערביים, בדואיים וקיבוצים לרוב, שהוכללו ברשימה, יכלו לזכות בהאשמה הבזויה כמי שתפסו את מקומן של קריית גת ואשקלון, אבל רק המתנחלים זכו לכותרות מסיתות, שכן מה שמפריע לשמאל הוא ה"נרמול של ההתנחלויות".
ברנע הקדיש חלק ניכר מחייו למלחמה באחיזתה של מדינת היהודים בליבה ההיסטורי של ארץ ישראל. אם להשתמש במונח חביב עליו, ברנע הוא אדם "מסוכן" (ביטוי השמור אצלו לאנשים הנראים נורמטיביים, אבל פוליטית חושבים אחרת ממנו), מכיוון שהוא מסמן לחסידיו את כיוון ההסתה. האירופאים אינם עיוורים למגמה הקבועה בקרב מה שהם מזהים כאליטה הישראלית, שבחלקה פועלת אצלם נגד ישראל. התוצאה היא החלטת האיחוד.
מה לא ניסה השמאל הישראלי כדי לברוח מלב הארץ, להימלט מ"העוקץ האפוקליפטי" של המשך אחיזתנו בשומרון, יהודה וכמובן ירושלים העתיקה? צונאמי מדיני וכלכלי ומלחמתי ואפרטהייד וחרמות וקונמות ושידולים והסתה.
"התנחלויות במקום שכונות" אינן מספיקות לברנע; את זה טחן עשרות שנים עד שהאמירה השקרית הזאת הפכה מושכל ראשון, כמו הנרטיב הפלשתיני המומצא. מבחינת ברנע מדובר ב"התנחלויות במקום מחקר, במקום היי-טק, במקום תעשיה". אנחנו עומדים להידרדר למדינת עולם שלישי אם נמשיך להחזיק בארץ חיינו. לא נקבל מענקי מחקר. צונאמי מדעי.
לאקדמיה דרכים מתוחכמות משלה להשיג מענקים מדעיים, גם כאלה שאינם לפי הספר. בכל מקרה, מענקי מחקר אינם קשורים לקשרי מחקר בין מדענים, שיוסיפו להתקיים עם תקציב או בלעדיו. יש דרכים מגוונות להיאבק במקרתיזם האירופי ולהפוך את החלטת האיחוד לאות מתה. גם בחרם הנפט ידענו לטפל בשנות ה-70, למרות ההפחדות. אבל גם אם לא, יש ערכים חשובים מכסף. מענקי המחקר המדוברים הם סכומים זניחים ביחס. ישראל יכולה לספוג את המחיר, או פשוט להרחיב את קשרי המדע עם נקודות אחרות על הגלובוס. חלק מקשרי המדע כיום מתקיימים מול סין, אוסטרליה, הודו ועוד. אירופה שוקעת מבחינה מדינית ותרבותית. התעקשות ישראלית ארוכת טווח על זכויות היהודים על ארצם עשויה לשנות את עמדת האיחוד, המתמודד כיום עם סכנות דומות.
כאושיית שמאל, ברנע ראה בכיליון לב את ההכרזה על אריאל כאוניברסיטה השמינית בישראל. יש שיאמרו: ההחלטה ההיסטורית החשובה ביותר של הממשלה הקודמת ותחילתה של הצהרת עצמאות אקדמית ואינטלקטואלית של הציבור השמרני בישראל. החלטת האיחוד האירופי סיפקה הזדמנות נוספת לדה-לגיטימציה של אריאל:
"האירופים עקבו במשך השנים בדאגה אחר זליגה של מפעלים ושל מערכות אקדמיות מעבר לקו הירוק" (גם ברנע וחסידיו עקבו). "השנה נשבר להם. הקש ששבר את גב הגמל היה ההחלטה של הממשלה להפוך את המכללה באריאל לאוניברסיטה". אהה, עד אז הם תמכו בהתלהבות במפעל ההתנחלויות. מה הסיבה להחלטת הממשלה - הרחבת מוסדות המחקר בישראל? ציונות? שבירת המונופול של השמאל באקדמיה? מה פתאום. אין מראים לאדם אלא מהרהורי ליבו: "שר החינוך דאז גדעון סער היה זקוק לקולותיהן של סיעות המתנחלים בליכוד. שדרוג המכללה באריאל היה התשלום". כמה פשוט, אוניברסיטת אריאל אליבא דברנע היא רק אתנן זונה ומחיר כלב, שוחד למתנחלים; שהרי לסער אין אידיאולוגיה ומשנה סדורה, אין השקפת עולם. ברנע לא מספר שיש לו עניין אישי נגד סער, שתפס אותו בשרלטנות עיתונאית ופירסם את טעויותיו ברבים. והוא מסיים בנזיפה צדקנית: "זאת הייתה החלטה בלתי אחראית. סער הוציא שם רע לאופורטוניזם". מעניין. האם שימוש בהחלטת האיחוד האירופי לשם הסתה נגד מפעל ההתיישבות אינו אופורטוניזם עיתונאי?

פורסם במקור: ישראל היום (ד', 14.8.13)
תאריך:  14/08/2013   |   עודכן:  14/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צונאמי עיתונאי
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
דרור אידר כותב:
לא הבנתי  |  14/08/13 10:54
 
- בוא ננסה להבין
אפרתקקק  |  14/08/13 14:09
 
- כמי שמוטרדת ממצבם של הערבים,
שאלה לאפרת  |  14/08/13 15:12
 
- שאלה מוזרה. מה הקשר לתשובה?
מ.כ.  |  14/08/13 16:35
 
- חבל להשקיע כסף בהתנחלויות.
המגיב צודק  |  14/08/13 20:02
 
- הגזלנים הם אתה ואחיך
מר אחמד  |  16/08/13 14:40
 
- יש מטרות טובות מטיפוח גזל בגדה
למגיב הנכבד  |  16/08/13 19:27
2
דרור ידידי,המשך להטיח בפניהם==
יוד יוד  |  14/08/13 14:09
3
הזנב שמכשכש בכלב
בלעם בן בעור  |  14/08/13 15:21
4
אידר,תמשיך לחשוף את האמת של
כתבלבי ידיעות הצה  |  14/08/13 21:45
5
העדר, הרועה והאמת הברורה
זאב לבן  |  15/08/13 02:45
6
האם ד אידר קורא תגובות?
תבינו משהו:  |  15/08/13 07:03
 
- אני בטוח שאתה קורא תגובות אבל  ל"ת
לא מבין תגדל תדע   |  15/08/13 22:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
יוסי אחימאיר
ממשלתנו משחקת לידיהם של הפלשתינים ולידיו של המתווך האמריקני. הנכונות לשחרר רוצחים, תוך פגיעה ברגשות קרובי הנרצחים, רק מעודדת את הפלשתינים להציג עוד ועוד תביעות, להעלות עוד ועוד קובלנות
עידן יוסף
אחרי שחרור 26 האסירים, השיחות המדיניות ייפתחו במלון המלך דוד בירושלים    צה"ל תקף הלילה משגרים ברצועת עזה
ד"ר יצחק בן גד
ישראל אינה נוהגת באזורנו לפי ההגיון המזרח תיכוני. מי שמוותר ויתור כלשהו, ועוד בתחילת המו"מ, נחשב לצד החלש ולכן אין מוותרים לו. יתרה מזו, הוויתור של ישראל יקצין עוד יותר את העמדה הפלשתינית ואף ממשלה בישראל לא תוכל לקבלה
עידן יוסף
עוד בטרם שוחררו 26 המחבלים למשפחותיהם, מגלה שר האסירים הפלשתיני כי שחרור האסירים הבא יתבצע בעוד חודש וחצי    בחמאס מאשימים: אבו מאזן מקבל שוחד מישראל כדי להיכנע במו"מ
אלעזר לוין
הצהרה מדינית מרחיקת לכת של שר השיכון    עוד אמר: "נבנה דירות בכל מקום בא"י - גם באריאל, בתל ציון, בקרני שומרון ובקרית ארבע. אין הבדל בין יהודה ושומרון לשאר הארץ, איש לא יכתיב לנו היכן לבנות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il