X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הסיפור המופלא על ההצבעה החרדית ועל עמדת הציבור הקדוש בדבר שמירת קברים קדמונים, ואיך ביבי תורם לאקדמיה
▪  ▪  ▪
הפגנת אנשי אתרא קדישא בבית שמש [צילום: פלאש 90]

קברי אבותיהם

את הסיפור המעניין על חרדים שבונים דירותיהם על קברי אבותיהם הבאנו כאן לראשונה כבר לפני שנה, באוגוסט 2012. לחובבי קריאה ואוהבי שעשוע, להלן הקישור לסקירה המלאה על תולדות הפרשה.
ולממהרים (ולחוזרים לכאן אחרי הקריאה) זו תמצית הסיפור: העסקן החרדי הרב אברהם סלונים חבר בשנת 2011 לקבלן החרדי גולובנציץ' שרכש קרקעות בבית שמש ועשה איתו עסקה. בתוך יומיים וחצי בדיוק מכר הרב אברהם סלונים 800 דירות לזוגות חרדים, במחירים סופיים של כ-650,000 ש"ח לדירה, בתנאי ש-300,000 ש"ח שולמו מיד במזומן כדמי קדימה. וכמובן שעסקות חרדים נעשות ללא ליווי וערבות בנקאית כנדרש בחוק.
התחילו לבנות ואז התגלה שהקרקע מלאה חורים. ליתר דיוק - כל השטח הוא גבינה שווייצרית של מערות קבורה. מדובר בעצם בבית קברות יהודי עתיק ובו מאות מערות קבורה מלאות בעצמות אדם, שלמרבה הצער הן לא של גויים. כי בכל הקשור לבית הקברות הלא-צפוי הזה, כל העדה החרדית לכל פלגיה הייתה מוכנה להכריז בתוך שנייה שמדובר בקברים של גויים, או לפחות של חב"דניקים, אבל מה לעשות – הם לא. לא נמצא ביניהם שום דבר שיעיד על מוצא זר, כמו שלד של מתעמל או זורק דיסקוס באולימפיאדה יוונית או עצמות של לוחם זר עובד אלילים וכוכבים. להפך: בכל המערות לא נמצא שום שלד שלצידו איזו חרב או כלי מלחמה שהיו שייכים לו, מה שמוכיח סופית שמדובר בבית עלמין טהור של לומדי תורה מסורים ומשתמטי גיוס קבועים גם מהצבא של מתיתיהו המכבי.
ואז קמה אתרא קדישא - האגודה שממררת תמיד חיי ארכיאולוגים ועוצרת סוללי כבישים וקבלנים חילוניים שנתקלים בקברים - הודיעה שאסור לבנות שם בתים ופתחה במאבק. אבל ברור שאם יפסיקו לבנות אז היזם והקבלן החרדים איבדו כל מה שהשקיעו כבר בבנייה ויפשטו רגל, וגם כל 800 הזוגות החרדים ששילמו במזומן 300,000 ש"ח כמקדמה יישארו גם בלי המזומן וגם בלי הדירות. ולכן זימנו השבוע בבית שמש אסיפה כללית של הרוכשים, כדי להצביע בשאלה אם להחמיר או להקל.
לחילונים בורים ופרימיטיביים, שוכני דיסקוטקים ומחללי שבת וחג, יוסבר: אפשר לבנות מעל למערות קבורה, אלא שאז צריך לעשות מנהרות טומאה ורצפה צפה או מרחפת וכל מיני המצאות הנדסיות חשובות מימי הביניים, שרק הן מבטיחות שרוח הטומאה של המתים העתיקים הללו מלפני 3,000 השנים, תוכל לצאת לה לשמיים בלי להיתקל בדרך באדם חי, ובמיוחד לא באיזה ירא-שמיים ששמו למשל כהן, שאז יפגעו סיכוייו לקבל ג'וב בכיר בבית המקדש, שייבנה במהרה בימינו.
ולכן אפשר לבנות את השכונה על הקברים, רק שזה יעלה תוספת של המון כסף. בדיוק כמו במקרה של בנק לאומי בטבריה, כמו במקרה של כביש 6 וכמו בכל מבנה חילוני שאתרא קדישא התלבשו עליו, והקבלן האומלל היה צריך להוסיף המון כסף כדי לרצות את המתים ואת החיים גם יחד. רק שכאן, בבית שמש, מי שיצטרכו לשלם מכיסם את התוספת הזו הם רוכשי הדירות החרדיים, וזו צרה: השכונה חרדית, הקבלן חרדי, היזם חרדי, הרוכשים חרדים. והכל בלי שיש שם אף לא חילוני אחד שאפשר להטיל עליו את החשבון.
לכן זימנו את רוכשי הדירות כדי שיביעו דעתם ויצביעו האם להחמיר (דהיינו: לבנות את מנהרות הטומאה והרצפות המרחפות ושאר האביזרים והפטנטים עוקפי טומאה) ולשמור כנדרש על קברי הקדושים, או להקל, מה שאומר בעברית פשוטה: לשים פס ארוך על כל השטויות ולבנות ישר על הקברים.
ואלה היו תוצאות ההצבעה החרדית: 600 הצביעו להקל, 3 הצביעו להחמיר. מסתבר שרק אחד מכל 200 (בקושי חצי אחוז) מרוכשי הדירות החרדים בבית שמש מוכן לשלם כסף מכיסו כדי לשמור ולא לבזות את קברי אבותיו, ואילו 99.5% מהחרדים הצביעו בעד להמשיך ולבנות על קברי אבותיהם בלי שום חוכמות.
זיכרו את תוצאות האלה. במיוחד ליום שהם יבואו לקשקש לכם על הצורך להפסיק בנייה חילונית של תיאטרון או בית חולים או כביש ראשי בגלל שהתגלו שם קברים. מי שיחזיק מעכשיו במרתף ביתו בשכונה החרדית החדשה בבית שמש את עצמו אבותיו, ויתלה את החיתולים הרטובים של ילדיו ליבוש מעל מערות הקבורה של אימהותיו, שלא יבוא לקשקש לי על קדושה של קברים קדומים. אם קברי אבותיכם שלכם לא היו שווים לכם כמה אגורות מכיסכם שלכם, אז הם בטח לא שווים לנו יותר שום שטרות מהכיסים שלנו.

פטרון האקדמיה

משרד ראש הממשלה יוזם הקמת יחידת הסברה חשאית שתפעיל סטודנטים ברשתות החברתיות שיעסקו בשיקום תדמית ישראל. הסטודנטים יקבלו עבור עבודתם "מלגות", מה שמעלה שאלה למה משרד ראש הממשלה מנסה להונות את שלטונות המס, שכן תשלום עבור עבודות שיווק, פרסום והסברה באינטרנט הוא תשלום שכר לכל דבר, ולא מילגה.
מכל מקום, נחמד לדעת שראש הממשלה, מי שמעשי ממשלתו מחסלים מקורות מימון אירופאים למדע בישראל, פוגעים בתקציבי המחקר של האוניברסיטאות ומאיימים על המלגות האירופאיות שמיועדות לחוקרים ולמדענים כאן, יוזם קרן מלגות ממשרדו. מעניין אם המלגות יינתנו רק לסטודנטים אנשי ימין וא"י השלמה שיפיצו באינטרנט את רעיונותיהם, או שגם סטודנט ישראלי שסתם חושב שזה לא חכם להתנחל בחברון יוכל לקבל מלגה כזו. את התשובה בטח תצטרך התאחדות הסטודנטים לתת לחבריה, אחרי שהיא הסכימה בטיפשותה לשמש כצינור להעברת הכסף הפוליטי הזה לסטודנטים המתאימים. אבל כך או אחרת, אל תדאגו: פרס נובל או מדליית פילדס ופרסי טורינג, ממילא כבר לא יצמחו מהמלגאים הללו.

תאריך:  15/08/2013   |   עודכן:  15/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פריצי....
י.ש  |  16/08/13 14:07
 
- י. ש. לא ענית ולו מילה לעניין
שמעון אמסלם  |  17/08/13 15:06
 
- יש פאשיסטים יהודים מסוכנים
עידןסובול  |  17/08/13 20:03
2
אתרא קדישא
צוחק_תמיד_ובוכה  |  19/08/13 00:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אהוד פרלסמן
החלטתו של אובמה לכפות על נתניהו כניעה משפילה בדמות שחרור המחבלים לא נבעה מאמונתו האמיתית בשלום, אלא מרצונו לנקום בנתניהו על תמיכתו ברומני במרוץ לבית הלבן
אריאל י. לוין
האלימות במצרים תופסת את הכותרות, אבל היא לא היחידה. תראו למשל אלו מסרים מעבירים לילדים פלשתינים בקייטנה בחסות האו"ם, ולאן נעשה ניסיון להבריח נשק דרך ירדן. רמז: אנחנו אמורים לנהל מו"מ עם מי ששולט במקומות הללו
רפאל בוכניק
סיכול ניסיונות הברחה של אמצעי לחימה מסוריה דרך ירדן לגדה המערבית חושף מאמץ אירני לכונן תשתית טרור בשטחים
חיים שטנגר
בימים הקרובים אמורה להתברר בפני בית משפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, עתירתו של ח"כ אילן גילאון, שעתר נגד ממשלת ישראל, בדרישה לאכוף את הוראות חוק הדיור הציבורי על הממשלה ולאפשר לזכאים על-פי חוק זה לממש את זכאותם. חוק אינו בגדר של אות מתה ואם הוא מצוי בספר החוקים, מצווים אנו לפעול על-פי הוראותיו ואפילו הדבר אינו בראש סדר העדיפויות של הממשלה
אייל כהן
"וכי על לבנו עלתה שזקני בית דין שופכי דמים הם? אלא לא בא לידינו ופטרנוהו, ולא ראינוהו והנחנוהו, לא בא לידינו ופטרנוהו - בלא מזונות, לא ראינוהו והנחנוהו בלא לוייה"    לשיטת המשפט העברי אין די באי-שותפות פעילה ברצח כדי להיות מסוגלים לומר ש"הידיים נקיות" אלא במילוי החובה הציבורית למניעתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il