X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אצל הערבים יש כל מיני קודקסים של התנהגות, והכי נוח וסובלני ביניהם הוא קודקס ההתנהגות בין שכנים. זה מחייב אותם יותר ממה שתדבר על הומניות או על דת או על יושר. אם תבוא לערבי ותספר לו על זכותך המלאה לארץ ישראל אז אין שיח. צריך להכיר את הערבים, אבל לנהוג כמו יהודי
▪  ▪  ▪
ג'ון קרי, ציפי לבני, סאאב עריקאת. לנהל נכון את המו"מ [צילום: AP]

כמעט כל הערבים, ובמיוחד הערבים הפלשתינים, חשים באופן אישי ובעומק ליבם, את ההלם והעלבון על היעלמות חלומם למדינה פלשתינית, ועל תבוסותיהם ליהודים במאבק על ארץ ישראל. ככל שהם תולים את האשם בעצמם או במנהיגיהם או בבריטים ובאמריקנים, או בשאר אומות העולם הבוחשים בענייני ארץ ישראל, אין הם יכולים שלא להרגיש שישראל נבנתה על הריסות החברה שלהם. כל זאת ועוד, כמפורט בקצרה במאמרי זה, ניתן ללמוד מפיהם, ומספר חובה ושמו: 'המנדאטורים', מאת הדרה לזר.
הערבים הפלשתינים הנחשבים "מתונים", כגון הנשאשיבים והדג'אנים, גם הם רואים את עצמם כמי שהיו אדונים בארץ ישראל, שליטים בארצם שלהם. הם אינם שוכחים את ארץ ישראל כארצם. פלשתין היא בלב שלהם וירושלים היא בלב שלהם. והם כולם חולמים על שיבה. הכמיהה שלהם לארץ שממנה ובה גלו. רצון השיבה אינו מבחין בין עיר הנצח ירושלים לבין עיר הנמל יפו ושאר ערי ישראל. הערבים רואים את היהודים כפיקחים, עד שזכו למדינה משלהם. הערבים השפויים, מודים שלא הייתה ליהודים ברירה. הם היו חייבים להיות כאלה. בעיניהם, היהודים היו כנועים כמו מישהו הזוחל בחשכה כדי לתפוס לעצמו משהו לאט ובחשאי. הערבים מרגישים כיצד ממצב של יסוד בלתי ידוע ובלתי מוכר, היהודים כבשו להם מקום בארץ. והם נעשו חזקים יותר. היהודים מגשימים ומבצעים בשיטתיות תוכנית גדולה. והם מצליחים. היהודים מצליחים כי הם מאוחדים יותר מהערבים. היהודים חכמים יותר, ולוחמים טוב יותר.
המנהיגים הציוניים האשכנזים לא יודעים לחיות עם הערבים. הם לא יודעים לרכוש את לב הערבים. הם לא יודעים לכבד את הערבים. הכבוד הזה פירושו, להבין ולהכיר ולנהוג עימם בהתאם למנטליות הסוחרים הערבית, בהתאם לנימוסים שלהם, בהתאם לצורה שבה צריך לדבר אתם. האשכנזים הינם מאוד לא נעימים לספרדים בני הארץ ובאותה מידה לא נעימים לערבים. הם חושבים שהם יודעים הרבה יותר מאלה וגם אלה. האשכנזים חושבים שהמזרח זה שום דבר. המזרח זה המזרחיים. והם האשכנזים, אירופאים שעליונותם מוכחת ומובנת מאליה. בשל כך, הערבים אינם אוהבים את הישראלים האשכנזים וגם לא את האירופאים או האמריקנים. חוסר אהבה זה נעשה לעוינות, כשהישראלים ובני בריתם נוהגים במתירנות ובחוסר כבוד בחיי המשפחה ובחייהם הלאומיים. ובעיקר, כשהם מפרים הבטחות.
הדבר הראשון שהערבים מדברים עליו, זה הזלזול של האשכנזים כלפי הערבים. והיו אשכנזים יוצאי דופן בני הארץ, כמו יהושע פלמון, שלמדו את המנטליות הערבית מתוך כבוד. והלימוד החשוב ביותר: כשאתה בא אל ערבי, המצב הכי נוח שבו אתה יכול להיות מקובל עליהם ומכובד, זה אם אתה שכן טוב. אתה לא מהמשפחה אלא אתה זר. ברגע שאתה רוצה להיות אחד מהם, זה כבר מטיל עליך במידה מסוימת חובות שאתה לא מוכן ולא רוצה לעמוד בהם. זה מטיל עליהם חובות ועליך חובות. ולכן, אין לחשוב במונחים של אינטגראציה. ברגע שזה אינטגראציה הערבי חייב לך יותר מידיי ואתה חייב לו יותר מדיי, ומערכת היחסים אינה ברורה.
אצל הערבים יש כל מיני קודקסים של התנהגות, והכי נוח וסובלני ביניהם הוא קודקס ההתנהגות בין שכנים. זה מחייב אותם יותר ממה שתדבר על הומניות או על דת או על יושר. אם תבוא לערבי ותספר לו על זכותך המלאה לארץ ישראל ושהם פה רק אורחים, אז אין שיח. לא מוכרחים להגיד את ההיפך, אבל לא מוכרחים להגיד את זה. צריך להכיר את הערבים, אבל לנהוג כמו יהודי. אתה מבטיח איזה דבר אז אתה צריך לקיים. ובמידה שאתה עושה כן, ושומר סודיות מוחלטת, בדברים שהשתיקה יפה להם, יש סיכוי לשכנות טובה. הערבים מאוד יודעים להעריך מי שיודע לשמור על הבטחתו ולא לשקר. הם רגישים מאוד ויש להם טביעת עין טובה מאוד. וכמובן, אמון זה דבר אחד, ויחד עם זה העיניים צריכות להיות פקוחות. ארור הבוטח באדם.

תאריך:  25/08/2013   |   עודכן:  25/08/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קוד השלום
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
יהודי חברון חיו איתם מאות שנים
אלון פלג  |  25/08/13 14:33
2
בעלות
גד דרום  |  26/08/13 08:21
3
לא קראתי אף לא פעם אחת לא
פלא יועץ  |  26/08/13 12:24
4
לא שכנים, ד'ימים
ערן גפני  |  27/08/13 12:24
 
- לא היו כאן
הם אפילו   |  30/08/13 12:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ד"ר רון בריימן
פרסמתי את המאמר הבא ככתבו וכלשונו בעיתון הארץ ב-28.8.2003, בדיוק לפני 10 שנים. 10 שנים מאוחר יותר החלטתי לפרסמו שוב, כדי שהקורא יתרשם כיצד - בעשור השני של אוסלו ומול ראשי ממשלה מן "הימין" - התקדם האויב לקראת הגשמת יעדו האמיתי - מדינה פלשתינית בשתי גדות הירדן, מן הים עד המדבר, וכיצד הידרדרה ישראל לרמה של ישות זמנית המתחמקת מלהשמיע את המנונה הלאומי וחזונה האמיתי - "להיות עם חופשי בארצנו, ארץ ציון וירושלים". ישפוט הקורא!
נרי אבנרי
זו לא שנאת מתנחלים ולא תאוות עקירה. "לקחת את גורלנו בידינו", פירושו: "מימוש האינטרס הישראלי". אז מה אם אין לנו רוב בעם... זהבה גלאון היא רק דוגמה    הלכתי לארכיון
דרור אידר
ערפאת נהג להשוות בין הסכם אוסלו להסכם חודייביה, שחתם מוחמד עם תושבי מכה    מבחינתו, שני ההסכמים נחתמו כדי להפר אותם - מעמדה חזקה יותר    טור במלאת עשרים שנה להסכם אוסלו
ציפורה בראבי
איילת שקד – אישה אישה. במקום בו אין אנשים, חפש את האישה. במכתבה לג'ון קרי אמרה את מה שאנחנו חושבים ונציגינו מסווים מאחורי נימוס יתר
יורם אטינגר
מדינת ישראל מתעלמת מתזזיות המזה"ת ונחושה לסגת בשלבים מרכסי יו"ש המוחשיים ולקבל הסכם ביניים זמני ובלתי-מוחשי במזה"ת הידוע בהסכמיו החתומים על קרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il