X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: על הכביש אל תהיה צודק, תהיה חכם אהדה ציבורית לרב עובדיה האיש וקיברו - קֶבר קֶבר תרדוף? ולקינוח דע את יהדותך
▪  ▪  ▪
הרב עובדיה יוסף. מקובל ואהוד על הציבור [צילום: פלאש 90]

רולטה על הכביש
לא סוד הוא שמבֵּין כלי הרכב המשאית היא הכלי הקטלני ביותר, שגרם ללא מעט תאונות ולנפגעים רבים. נראה שנהגי המשאיות מרגישים את עצמם כמלכי הכביש (אולי משום שהגודל קובע), שלא פעם מצפצפים על חוקי הנהיגה. כך קרה שהילד אורן בן ברוך, שרכב על אופניו, נפל קורבן לתאונת משאית במעבר חצייה בצומת פת בירושלים. חוסר זהירות של הנהג, שלא שם לב לאורן, ולא נתן לו, על-פי חוק, זכות קדימה, הוא שהביא למותו בתאונה.
אין ספק שעל הנהג להיענש במלוא החומרה בגין התאונה הקטלנית, עונש שירתיע נהגים אחרים מלהסתכן בתאונות. עם זאת, כביש פת ידוע ככביש אדום, וכאחד הכבישים המסוכנים בעיר, שאירעו בו תאונות קטלניות רבות. לרכוב בו באופניים זה במידה רבה רולטה רוסית. אי לכך שומר נפשו ירחק מלדווש בו. חבל שאורן ז"ל לא היה מודע לכך, והמסר נלמד בדרך הקשה. מכירים את כלל הזהב: על הכביש אל תהיה צודק, היה חכם? למנוֹח זה כבר מאוחר מדי.
הרב הפופולרי
העובדה שבעצרות התפילה ההמוניות עבור רפואתו של מרן הרב עובדיה יוסף השתתפו כל עמך ישראל מכל גוני הקשת הדתית, הפוליטית והעדתית - כולל חובשי כיפות סרוגות וחילונים רבים - מוכיחה כי, מעֵבר לסקופים תקשורתיים עסיסיים על מעידות מילוליות בדרשותיו, עד כמה הרב מקובל ואהוד על הציבור.
ומה הפלא? גאון הלכה, בעל זיכרון פנומינלי חסר תקדים, ברמתו של הרב, אשר ספריו נלמדים בכל הישיבות, אשכנזיות כספרדיות, סרוגות כשחורות. ועם זאת, דווקא בשל שיעור קומתו ההלכתית, ובקיאותו הרבה בכל מכמני ההלכה, פוסק לקוּלא. איש שליבו החם פועם למען כלל ישראל, ומקובל גם על נסיכים, שועים ומלכים בארצות ערב. אך מצטיין בענוותנותו הרבה.
יתר על כן, הרב הוא הפוסק הנועז הראשון שבמסגרת פעילותו למען אלמנות יתומים וחלשים, פעל רבות למען התרת עגונות. לתשומת לב ארגוני הנשים. עם ישראל זקוק מאוד לפוסק הלכה ומנהיג בשיעור קומתו של הרב, ומייחל לרפואתו השלימה.
מתהפכים בקיברם
דומני שהמקובלים האר"י הקדוש והרב יוסף קארו זצ"ל, הקבורים בצפת, עיר הקבלה, מתהפכים בקיברם לנוכח שכנם החדש, שרגא ברג, ראש 'מרכז הקבלה', שרכש חלקת קבר מפוארת בקרבתם.
ברג היה יהודי רפורמי, שכפר במהותם הדתית של התורה, כספר חוקים, ושל חגי ישראל מסויימים, וסילף במידה רבה את תפיסות היהדות, המסורת ומחשבת חז"ל. קבורתו בחלקת המקובלים הצדיקים, מורי ישראל, שראש לכל ההלכה ויראת ה' היו נר לרגליהם, מהווה עלבון צורב לדרכם, להלכה ולמסורת היהודית, ולמהות הקבלה.
שרשרת המאבטחים, המקיפה את קברו של ברג, לא תצליח לכבות את אש הבושה.
יהדות מהשטח
זה לא חוסר ההתמקדות בישראליות, כפי שטוענים, שגורם לחילונים להתחבר ליהדות. ואף לא אי הפרדת הדת מהמדינה, כטענה אחרת, הוא הגורם לתופעה. האמת היא שהחיבור ליהדות בא מהשטח, בתהליך דינמי, הנובע מזרמים רוחניים תת-קרקעיים ומצורך פנימי עמוק הטבוע בעם.
מי כופה על הציבור הישראלי הרחב לגדוש את בתי הכנסת עד אפס מקום ביום הכיפורים ובטקס תיקון ליל שבועות, את טקס ברית המילה, כמו גם את הכרת הארון היהודי ואת טרנד המוזיקה מן המקורות, המאפיינים את הניו- אייג' של ימינו? איש לא.
דומה שלנגד עינינו מתגשמים דברי הנביא: "והיה ביום ההוא, ושילחתי רעב בארץ - לא רעב ללחם, ולא צמא למים, כי אם לשמוע את דבר ה'". רב לכל בית ספר? גם יוזמה זו לא נולדה במשרד החינוך, אלא באה בעקבות דרישת הורים חילונים לכך. עניין של ביקוש והיצע כבר אמרנו?

תאריך:  01/10/2013   |   עודכן:  01/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדיה יוסף
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עשה לך רב
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קריאה טיפשית לא לרכוב...
אורן מירושלים  |  1/10/13 15:26
 
- לא טיילת
ציפי לידר  |  3/10/13 06:12
2
הרב עובדיה יוסף
עמוס שנער  |  2/10/13 00:56
 
- חותמת
ציפי לידר  |  2/10/13 08:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
נשיא אירן בא ונשיא אירן הולך אך החוקה האירנית, והמנהיג העליון הדתי לעולם נשאר, ולכן הכוונות המוצגות לעולם או אלה שאינן מוצגות – לא מעניינות – על העולם להבטיח שלאירן אין ולא תהיה יכולת לייצר נשק גרעיני
אלכס נחומסון
תחילה חשבתי לתומי כי מדובר באובססיה של הקולנוענים אך אט אט חלחלה בי התובנה שהקולנוע ונציגיו הפכו למשת"פים של הגורמים האנטי-ציוניים. קונספירציה? אני לא נבהל
יהודה דרורי
במסגרת פעילות של חשיפת תרמיות ורחשי אי-האמון המוחלט שאנו רוחשים לאויבים הללו, לא יקשה עלינו להימנע מכל השתתפות בכנסים, ועידות וקבוצות-הסדר בנושאי סוריה או אירן. והיה אם יתברר ברבות הימים שסוריה אכן התפרקה מנשקה הכימי ואירן עיכבה את הפיתוח הגרעיני, תמיד יהיה ניתן לטעון שעודף הזהירות שלנו התבסס על מגע עם אויב שקרן
חננאל ובר
אחרי שהקב"ה ברא את האדם כנזר הבריאה ושתל בו ניצוץ רוחני מנשמתו שלו, וראה שהוא זקוק לעזר כנגדו כי "לֹא-טוֹב הֶיוֹת הָאָדָם לְבַדֹּו" (בראשית ב, יח) ויצר עבורו את האישה - מה הייתה צריכה להיות תגובתו המיידית של האדם?
עפר דרורי
הסיבה העיקרית להגירה, כפי שעולה מהסדרה ששודרה בערוץ 10, היא יוקר המחייה, חוסר היכולת לרכוש דירה וחוסר יכולת להתקיים בכבוד ממשכורת ממוצעת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il