X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לא פשוט לחיות כאן, אבל אחרי הרצון להוריד את יוקר המחייה, הגיע תורכם לעזוב ולבנות חיים חדשים, אז תזכרו שבלונדון יש מוזיקה יותר טובה, אוויר יותר טוב, כן בחודשים הראשונים גם הייאוש נעשה יותר נוח, אבל מה יקרה אחרי?
▪  ▪  ▪
המציאות הישראלית [צילום: פלאש 90]

ביום ראשון השבוע החלו לשדר בערוץ 10 כתבות על יוקר המחייה בישראל. מציינים שנתיים לשנת המהפכות שבה גם אנחנו התחלנו לשיר בכיכר והפעם יאיר לפיד לא היה שם ולא הנחה את הטקס המוסיקלי. אל דאגה הוא יגיע להופעה, אבל זה יהיה מאוחר יותר בתוכנייה המשקפת את המציאות הישראלית, קצת חסויות וחזרנו.
לא פשוט לחיות כאן, זה נכון, אבל אחרי הרצון להוריד את יוקר המחייה, את הקוטג', הגיע תורכם לעזוב ולבנות חיים חדשים, אז תזכרו שבלונדון יש מוזיקה יותר טובה, אוויר יותר טוב, כן בחודשים הראשונים גם הייאוש נעשה יותר נוח, אבל מה יקרה אחרי?
כשתהיו שם כבר תוכלו לחשוב על המחר, כי פתאום המציאות תשתנה. תוכלו לעבור לדירה מרווחת, עם שתי מכוניות, לעבוד עד 17:00 מקסימום ולבלות עם הילדים אחר-הצהריים שקט ונינוח בפארק השכונתי.
יורדים, ירידה, היינו למטה, עלינו חזרה ואנחנו עדיין על הגלגל. שם במקום ההוא הכל אחר. אנשים אחרים, היחס אחר, התרבות אחרת. עם זה כנראה שלא נסתדר בקלות, זה ייקח זמן להתרגל, תקופת הסתגלות קוראים לזה היום, אבל למי יש סבלנות להמתין, כי אנחנו הרי רוצים הכל כאן, עכשיו ומייד. אנחנו כאלה ואת זה אף אחד לא יוכל לשנות.
שר האוצר, יאיר לפיד, הנמצא בביקור רשמי בבודפשט, שם יישא נאום בפרלמנט נגד האנטישמיות, מצא זמן להגיב אתמול בפוסט בפייסבוק לאנשים שרוצים לעזוב את ישראל בגלל המצב הכלכלי. והבחירה בצעד לזרוק את הארץ היחידה שיש ליהודים. הוא דבר על אביו, יוסף למפל שנולד בסרביה חווה את השואה כשאביו נשלח למחנה ההשמדה אושוויץ ונפטר שבועיים לפני שנגמרה המלחמה, את סיפורו האישי הביא לפיד כתשובה ברורה לכל אותם ישראלים שרוצים לרדת מהארץ ובלי שהתכוון לזה הצליח לעורר מהומה.
כמעט לפני שנה התקיימו הבחירות הכלליות כשמפלגתו 'יש עתיד' קיבלה 19 מנדטים. זו הייתה הפתעת הבחירות, הישג חסר תקדים שיאפשר להם אם רק ירצו בכך, לממש את ההבטחות שלהם. להילחם ביוקר המחייה, בטייקונים ולהחזיר את הכבוד למעמד הביניים.
הממשלה הורכבה זמן קצר אחר-כך, לפיד מונה לשר האוצר ופתאום הדברים נראים אחרת, צריך עוד זמן וסבלנות, כי הסתבר שהמציאות מעט יותר מורכבת ממה שנדמה לנו, אבל מתי זה יקרה? הרגע בו כל משפחה תוכל לקנות דירה, לשים את הילדים בגן וליהנות יחד איתם אחר-הצהריים שקט וכל זה בלי להוביל את עצמם לפשיטת רגל כלכלית?
הסדרה בערוץ 10 כנראה תמשיך לרוץ על המסך של כולנו, להיות גיבוי לכעס על הקושי להתקיים כאן וזה עוד לפני שמדברים על ילדים. לפעמים צריך לעשות תיאום ציפיות בין היכולת של האדם לרמה החיים בה הוא רוצה לחיות, הבעיה שכאן הפער ביניהם הפך להיות גדול מדי.
בעבר נחלקו המקומות הקדושים לעזרת גברים ולעזרת נשים. היום ב-2013 יש גם עזרת הורים. הם אלו שעוזרים לילדיהם להמשיך ולשאת את הראש מעל המים, נושאים מבט אל היום הבא בתקווה שהוא יהיה טוב יותר.
ובצד השני יש גם מציאות אחרת, שבה מתחם הנוסעים בנמל התעופה בן-גוריון עולה על גדותיו. עשרות נוסעים מצטופפים באולם ההמתנה או בביקורת הדרכונים, זה כנראה לא באמת משנה, כי בסופו של דבר הם יעלו אחר כבוד למטוס שיביא אותם אל מציאות אחרת, אל מקום בו הייאוש נעשה יותר נוח.

הכותב שירת בדובר צה"ל. סטודנט שנה ג' במחלקה למדע המדינה באוניברסיטת בר-אילן.
תאריך:  03/10/2013   |   עודכן:  03/10/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי אורן
החל מה-19 בספטמבר מוצגת בתיאטרון הקמארי הצגה המבוססת על הראיונות שערך העיתונאי הבריטי דייוויד פרוסט בן ה-74 עם נשיא ארה"ב המודח ריצ'רד ניקסון    כמו-כן, בצירוף מקרים מוזר, הלך לעולמו דייוויד פרוסט אשר לקה בליבו במהלך שייט
מתי דוד
אובמה & רוחאני - "אני ואתה נשנה את העולם"    האמנם מדובר בתרגיל הונאה של "פציפיזם" פרסי ונאיביות של כישלון מערבי?
דרור אידר
לעם היהודי ומדינתו תפקיד ארוך שנים - לעורר את העולם. "צופה נתתיך לבית ישראל", והצופה מזהיר שלא להיכנע לרצון בשקט, משום שלא ישראל בלבד מאוימת אלא העולם החופשי כולו
אפרים הלפרין
"ליוויתי" את נסיעת נתניהו לארה"ב ככתבנו לענייני משילות מושלמת, והייתי בדיוק סמוך לחדר הסגלגל עת הנשיא האמריקני שיחק עם הכלבים בדשא וקיבל שיחת טלפון מפתיעה ממנכ"ל עמותת "יש סיכוי" בישראל
חננאל ובר
נמרוד מצא דרך להפיל פחד על בני עמו, וכך הצליח לרדות בהם    גם בימינו אנו, רודנים השולטים ללא הסכמת עמם חייבים למצוא דרך כלשהי להפחיד את בני עמם מלמרוד בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il