X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יש אומרים שידוע לשב"כ מי הם מבצעי "תג מחיר", אך בחשיפתם והעמדתם לדין יחשפו בהכרח את מקורות המידע, דהיינו את הסוכנים השתולים
▪  ▪  ▪
פעולת תג מחיר. תחי הקונספירציה!

ראשית אני מבקש להדגיש את התנגדותי הנחרצת לפעולות המבוצעות תחת הכותרת "תג מחיר", מכל סיבה שאני יכול להעלות על דעתי: מוסרית, חוקית, עקרונית, אפקטיבית ופרקטית, התג-מחיר הזה אינו תורם בשום קטגוריה הגיונית. הוא מזיק מכל בחינה; הוא לא מונע את הטרור הערבי; הוא עשוי להגביר אותו ונותן לטרור הערבי הרצחני כמעט מעמד שווה ערך, סיבה ותרוץ וכמעט לגיטימציה, וכמובן נשק פופוליסטי לשונאי ישראל על דרגותיהם מבית ומחוץ. כל זאת תוך פגיעה אנושה בלכידות ושלמות המחנה הלאומי במאבקו על דעת הקהל בארץ, גורם קריטי וקובע במדינה דמוקרטית, וחשוב וטוב שהיא כזאת. וכל זה כמובן תוך פגיעה בתדמית מפעל ההתיישבות.
מכאן לצד השני של המטבע, הצד של הכוחות האמורים לעצור, למנוע ולמגר את התופעה. בלתי ניתנת להבנה העובדה כי עד היום לא נתפסו והועמדו לדין המבצעים של הפעולות. גם שרות ביטחון כללי וגם המשטרה, מגנים בחריפות את התופעה פעם אחר פעם תוך אימוץ המותג טרור והפעם "הטרור היהודי". קשה לקבל את התייחסותם: ההקבלה והחומרה מצד אחד, כשמנגד אוזלת היד בלתי נתפסת, זאת גם אם מאחורי המבצעים לא עומד ארגון אלא התארגנות ספונטנית.
אני מבקש להעלות אפשרות שבמבט ראשון אולי נראית מרחיקת לכת לכאורה, אך בהסתכלות לאחור, מבחינתי בכאב, היא לגמרי אפשרית. היא כבר מומשה פעם ועוד אגיע לכך בהמשך. וזאת הכוונה ליצור מערכת של גינויים, הכללות והשוואה חסרת שחר בין טרור פלשתיני רצחני ללא הבחנה, ממוסד שיטתי ואידיאולוגי, טרור כמכשיר עיקרי לפתרון הסכסוך בשלבים עד לפתרון "הסופי" לבין כתובות נאצה, פוגעות ככל שיהיו, ואפילו שריפת דלת או שטיח, מעשים חמורים אך תוצאה של תסכול ומחאה פסולה שצריך לפעול בנחישות למניעתה, אך ללא השוואה חסרת שחר ובסיס לטרור ככלל וודאי לטרור הפלשתיני בפרט. נוצר הרושם שהניפוח, ההצהרות, ההשוואה המקוממת שאין לה כל יסוד מצד אחד ואוזלת היד של גורמי הביטחון מהצד השני הם שני צדדים של אותה מטבע שבה משתמשים גופים ביטחוניים וארגונים פוליטיים בעלי אוריינטציה מאוד מסוימת.
כבר היו דברים מעולם. כן, זה היה בימי אוסלו העליזים ב"מזרח התיכון החדש". פעילות כנגד ההתנגדות שהייתה להסכם אוסלו בקרב חלקים גדולים באוכלוסייה שחששה מהצפוי באזורנו המתחדש תדיר, ובגללה גייס השב"כ משתפי פעולה והחדיר סוכנים לתוך האוכלוסייה היהודית שהתנגדה למהלך. תפקידם היה לא רק לדווח, אלא ליצור יוזמות של פעילות פרובוקטיבית כדי לתעל את גורמי ההתנגדות לפעולות חריגות ולהציג את ההתנגדות לפשעי אוסלו כהתנגדות חתרנית לא נורמטיבית ולא דמוקרטית. אחד מבכירי סוכני המוסד המושתלים היה אבישי רביב שכינויו בשב"כ היה שמפניה, שיזם וביצע פעולות חריגות, כולל קשר עם יגאל עמיר רוצח יצחק רבין ז"ל. אחרי לחץ ציבורי מתמשך הובא רביב לדין על אי מניעת רצח רבין אך זוכה, זיכוי צפוי לאור המאגר האינפורמטיבי שהיה ברשותו, שעשוי היה לסבך את בכירי השב"כ שהוא היה שליחם.
אבל צריך אשם. אז נמצא התחליף הקלאסי - מרגלית הר שפי, בחורה שמכירה את יגאל עמיר וגרה בשומרון. היא בטח ידעה, ואכן נשפטה ונמצאה אשמה על אותה עבירה של אי מניעת הרצח, אותה אשמה שזוכה ממנה מפעילו של יגאל עמיר - סוכן השב"כ אבישי רביב. (לימים הודו ראשי השב"כ שההאשמה הייתה מופרכת), אך איש לא טרח לבטל את ההרשעה בדיעבד, וכמובן איש לא פיצה אותה על הפגיעה.
אין ספק כי השתלת הסוכנים ופעילותם לא הייתה מודיעין בלבד. בפועל חלקם עסקו בהשחרת המאבק הלגיטימי והדמוקרטי. עד היום לא נבחנה ציבורית תרומתה של השיטה, ביצועיה והשפעתה על הרצח הנתעב של יצחק רבין ז"ל על-ידי הרוצח שהיה מוכר לשב"כ, ועמית לסוכן הפרובוקאטור אבישי רביב, רצח שמפרנס זה שנים את השמאל על פלגיו וממלא מצבורי שנאה ברמות שונות תוך הטלת אשם קולקטיבי על ציבור שלם, ציבור שאיננו זקוק לסנגורים. התנהגותו באוסלו, בגוש קטיף וביהודה ושומרון ביום יום וגם בימים היותר קשים היו יותר מסבירים במשטר דמוקרטי בכל פרמטר אנושי, התנהלותי, מוסרי, אזרחי ודמוקרטי, ודאי ביחס הפוך לתוצאות הרות האסון: אלפי הרוגים ופצועים פגיעה ברכוש ושיבוש חייהם ובטחונם של מיליוני אזרחים, נשים גברים וטף כתוצאה מתרגילי הנפל מקדמי "השלום".
יש אומרים שידוע לשב"כ מי הם מבצעי תג המחיר, אך בחשיפתם והעמדתם לדין יחשפו בהכרח את מקורות המידע, דהינו את הסוכנים השתולים. אך לשם מה הם שם? האם אין הנזק בתג המחיר שווה את הנזק בגילוי המקורות שהושתלו? הרי צריך לחסל את הפגע, את הסכנה המאיימת, את הטרור היהודי! למה זה לא נעשה? כי יש חוסר פרופורציה בין הערכת הנזק והמשקל האמיתי של תג המחיר לבין ההצהרות הבומבסטיות והדאגה המזויפת המוקרנת לתקשורת, והתקשורת כדרכה מכפילה ומשלשת. זה מעיד לכאורה על המערכת הביטחונית החוזרת לשנות התשעים. ויש האומרים שכלל לא הפסיקה לתת יד להשחרת הציבור הנאבק על הארץ, והפעם בהמצאות תג המחיר במינון כזה או אחר.

תאריך:  22/11/2013   |   עודכן:  22/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אותה הגברת רק בשינוי האדרת!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תן אות חיים, שנדע שלא ״הושתקת״ ל"ת
מדינת כל סוכניה  |  24/11/13 03:31
2
לתחושתי שהדברים אינם פשוטים
במבה  |  24/11/13 06:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
מתי דוד
על-רקע כישלונות העבר לממש את הרעיון "שתי מדינות לשני עמים", ראוי להזכיר תוכנית מקורית לפתרון אלטרנטיבי של הבעיה והמדינה הפלשתינית
מרדכי ליפמן
מדברים על שתי מדינות לשני עמים - האם נעשה ניסיון לברר ולהעריך איזו מדינה תקום לצד ישראל? מה יהיה אופייה? איך ייראו החיים המשותפים שלנו איתה? האם תהיה זו מדינה שתעודד הסתה והפצת רעל נגד ישראל, שתילחם נגד הלגיטימיות של ישראל? שתאשים אותנו באפרטהייד, כעיסוק מרכזי בהווייתה היומיומית? המחשבה על שלום אמיתי בין העמים, שלום החייב להתחיל בגיל הרך, אפילו לא חולפת להרף עין במוחם
אורן פרסיקו
יוזמי האתר "972+" מתכננים אתר בעברית שיעסוק בכיבוש הישראלי, זכויות אדם, יחסי עבודה, תרבות ופריפריה. נועם שיזף: "לא מדובר בשכפול של האתר באנגלית, אלא אתר חדש עם שם חדש וכותבים חדשים"
איתמר לוין
הורה לווינשטיין לנמק מדוע החליט שלא להעמיד לדין את מחברי הספר, הרבנים יצחק שפירא ויוסף אליצור, ומדוע החליט שלא לנקוט בצעדים אחרים נגד הרב דב ליאור שנתן לספר הסכמה
איתמר לוין
אברהם בנימין ושוקי הס יועמדו לדין, בכפוף לשימוע, על הסתה לגזענות והסתה לאלימות בשל "תכנים המפיצים לגזענות ואלימות כלפי ערבים ישראלים וערבים פלשתינים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il