X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על כשרון ממשלת ישראל לסבך את הדרום ועל כשרונה לסבך את כולנו: בין בדואים לחרדים
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

שקרים בדרום

"80% מהבדואים תומכים בתוכנית ומסכימים לפינוי", הכריז משרד ראש הממשלה על הצעת חוק פראוור שנועד לפנות בדואים משטחים נרחבים וליישבם בעיירות חדשות. האמנם?
לו היה מדובר בפינוי בתנאים דומים לאלה שקיבלו מפוני פתחת רפיח, אולי היה מקום להאמין להודעה. רק שבשלב זה היא פשוט מעליבה ונראה שמשרד ראש הממשלה חושב שהציבור אידיוט.
בפרשת הבדואים בנגב, על כל השלכותיה (כולל התגברות הפשיעה, הידרדרות סוציאלית, ריבוי נשים, הזנחת התשתית, העדר חינוך ועוד), נעשו כבר כמעט כל השגיאות האפשריות, למרות שממשלה תמיד יכולה להפתיע ולעשות עוד כמה, שיאפילו גם על קודמותיהן. אבל מעצם העובדה שבראש התוכנית המיועדת לפתור את בעיות היסוד של האוכלוסייה הבדואית הועמד אלוף במיל' (דורון אלמוג) עולה בעיה. זה אולי לא כמו למנות את הגנרל קאסטר כראש המינהלת ליישוב האינדיאנים, אבל זה די קרוב. מי שמבקש ולהזיז מבתיהם 40,000 אזרחים במדינה דמוקרטית, ומי שמחפש פתרון לבעיה רגישה ונפיצה מבחינה חברתית ולאומית (ואולי גם לאומנית), ראוי היה שיעמיד לנושא אזרח עם רקע ורקורד אזרחי. לא היה מזיק איזה מתווך או מגשר אזרחי. ומלוא הסליחה עם דורון אלמוג, איש ראוי ויקר בפני עצמו, אבל די קשה לבני מיעוטים בנגב להאמין להבטחות אנשי צבא, ודי בצדק.
הדברים נכתבים לא בגלל שתוכנית פראוור רעה. ביסודה היא לא רעה. אבל הביצוע כושל. הוא טרם התחיל והוא כבר בעייתי. הוא לא מסודר, הוא לא מתוכנן, והוא בנוי בחלקו על שקרים והונאות. ואם זה מה שצפוי, אז "הבעיה הבדואית" לא תזכה לפתרון, אלא לתוספת דלק לבעירה, ולדלק שיספיק להרבה מאוד שנים גם בעתיד. וחבל.

אזרחים אחרים

כמה אברכים חרדים הפגינו מול כלא שש נגד מעצרו לשבועיים של אחד מחבריהם שלא הגיע ללשכת הגיוס כדי להסדיר את הפטור שלו. קראתם נכון. הוא לא הוזמן, חלילה, לגיוס, כי צה"ל הרי לא מגייס אותם. הוא סתם הוזמן כדי לקבל את הפטור - ופשוט זלזל בביורוקרטיה ועל זה הוא נעצר.
צאו מהאשליות. אין גיוס חרדים. ממשלת ישראל משקרת לכם. היא גם לא מתכננת לגייס אותם. ההבדל בין דם לדם נשאר וככל שזה תלוי בקואליציה הזו - הוא גם יישאר. כמו, אגב, בענייני מע"מ ומיסים מסוימים, שלא חלים במגזר החרדי. פקחי מע"מ אפילו לא מעלים בדעתם להיכנס למאה שערים, לפחות מאז הפעם האחרונה שהם ניסו לעשות זאת והוצאו משם באמבולנסים 7 דקות אחרי שנכנסו לשם. בינתיים ממשלת ישראל פשוט משקרת לכם, ובמיוחד יאיר לפיד ואחיו בנט. הם בסך-הכל עושים רעש כדי לצבור מנדטים, אבל הם לא מגייסים ולא יגייסו שום חרד.
ובמדינה שיש בה מגזר שפטור מעצם לידתו מחובת השירות צבאי, אתם הרי לא חושבים שדווקא על ענייני מע"מ נשבור איתם את הכלים, נכון? ו וגם אינכם מצפים שהממשלה תבחר לפתוח מולם חזית בגלל עניינים קטנים כמו ארנונה, נכון ? וכי לא פשוט יותר לקבוע מראש תקנות שיביאו לכך שרובו של הציבור החרדי יהיה פטור לחלוטין מארנונה ? כן. זה פשוט יותר. עיינו בתקנות של ההנחות בעירכם, ותגלו למה אלה גם התוצאות. וכמובן שלזה נוספים הסעות מתוקצבות למוסדות הלימודים החרדים, ויום לימוד תורני ארוך, אבל לכם מספרים שזו מערכת עצמאית. נכון. בניהולה היא מערכת עצמאית. אבל בתקצובה ובמימונה זה אתם.
זה לא שלילדי הציבור החרדי לא מגיע מימון מלוא החינוך מתקציב המדינה. מגיע גם מגיע, וללא ויכוח. אבל חוק חינוך חובה נועד להעניק לילדים השכלה וכלים שיתאימו לעולם העתיד אליו הם גדלים, ולא כלים לעולם הפולני של ימי הביניים. וכרגע זה מה שהם מקבלים, והמדינה רואה ושותקת. וגם אתם.
יש בכנסת ועדה "לשוויון בנטל", שתפקידה לגבש חוק גיוס חדש. למה צריך חוק חדש? כי החוק כבר לא מאפשר לחרדים להשתמט ושר הביטחון מחויב לגייסם, אבל הוא לא עושה זאת. את הילדים שלכם הוא כן מגייס לשלוש שנות חובה שיתכן שהם גם יהרגו במהלכם, אבל את בניהם של מי שעתידים להיות אולי חבריו ושותפיו לקואליציה הבאה הוא משחרר. זו הסיבה. אין בלתה. אין הסבר אחר. שר הביטחון, האדון יעלון, פשוט מועל בתפקידו, מפר חוק ומשקר לציבור.
עכשיו הוועדה הזו בכנסת הכינה הצעה שקובעת שחרדים שלא יתגייסו בשנת 2017 ייחשבו עריקים. הבנתם? זה אומר שבשנים 2013, 2014, 2015, 2016, חרדים יכולים להמשיך להשתמט באישור הממשלה והסכמת הכנסת. ובשנת 2017? זו שנה שתהיה כבר אחרי הבחירות הבאות, ומי שמבין את הדמוגרפיה הישראלית ולמה כדאי להיות חרדי, מבין שהקואליציה הבאה תהיה שוב עם החרדים, והיא כבר תאשר רשמית את המשך ההשתמטות. מה שלגיטימי כיום בממשלה בלי חרדים ושאי שיהיה כשר למהדרין בממשלה בהשתתפותם.
ומי שלא הבין מה קורה ולאן זה מוביל, שיעיין בתוצאות הבחירות בבית שמש, בעוני המשתרר ונופל על ירושלים (למרות תקציבי העתק המדהימים שהיא מקבלת מהממשלה), בהכנסה הלאומית המוצעת התקועה, במעצורים בצמיחת התל"ג, בעומס הגובר על שירותי הרווחה ובבנייה הרוויה לזוגות צעירים חרדים מול העדר בנייה לזוגות חילונים עובדים, ויבין. חברו את כל הנתונים וסימפטומים ותבינו לאן זה מוביל.
זה לא ויכוח בין חרדים לחילונים. זה ויכוח בין אוכלוסייה עובדת ויוצרת ומתמודדת לבין אוכלוסייה מנותקת מהמציאות מהעולם האמיתי, שהופכת להיות טפילה, פרזיטית, משתמטת וכזו שכבר לא תוכל לצאת ממצבה ושתגרור בעקבותיה לאבדון את כל המדינה. יש עמים שנתקעים להרבה שנים בעולם הנחשלות, ויש עמים שמובילים לשם את עצמם לבד ובעיניים פקוחות. ואל תגידו שלא ראיתם.

תאריך:  05/12/2013   |   עודכן:  05/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
"מי שמבקש ולהזיז מבתיהם"
אבו עזאזמה  |  6/12/13 10:21
 
- נכון מאוד. מסכים עם כל מילה.
לאבו עזאזמה  |  6/12/13 19:08
2
האמת במערומיה
אורית ס.  |  8/12/13 23:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדו רוזנטל
ראש ממשלת הולנד יניח בשבוע הבא זר לזכר קורבנות השואה - שנתיים לאחר שטען שארצו אינה צריכה להתנצל על חלקה בהשמדת 75% מתושביה היהודים משום ש"הנוגעים בדבר לא פנו אליה לבקש התנצלות"
עו"ד חיים שטנגר
החשיבה של שיתוף הציבור הרחב אינה מנת חלקם של מרבית הגופים המתקשרים בהסכמי זכיינות עם מוכרי קפה
עו"ד חיים שטנגר
הבעיה האמיתית של יחסם המפלה של אזרחיה היהודיים של ישראל מתעוררת שעה שהדרוזים שסיימו את שירותם במסגרת צה"ל או כוחות הביטחון
חיים לב
יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה לשרי הממשלה: יש לדרוש מנתניהו לדווח על שיחותיו עם האפיפיור אודות הבעלות על קבר דוד המלך
שמעון כהן
עו"ד גורמן קובע כי רוב מוחלט של אחיזת הכנסייה באדמות בארץ ישראל החלו בשוחד ותרמית. "להחזיר האדמות לבעלות העם היהודי"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il