X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל עוד לא יתפרסמו ממצאי הבדיקה והחקירה -בפועל ולמעשה - נהנים חברת החשמל ועובדיה מחזקת החפות
▪  ▪  ▪
עובדי חב' חשמל

טרם נבדקו ההאשמות המוטחות כלפי משטרת-ישראל, חברת החשמל וגורמים שונים נוספים, בכל הקשור להיערכותם לקראת ובמשך הסופה האחרונה, מן הראוי הוא שייהנו הם מחזקת החפות. כל עוד לא הוכחו ולא נבדקו ההאשמות הללו בידי מבקר המדינה, הרי - לדידנו אנו - נחשבים כולם בחזקת זכאים. כמי שמוחים, באופן שיטתי, בטורנו זה על שחיקתה של חזקת החפות של חשודים, עצורים ונאשמים, בבתי-המשפט, סבורים אנו, כי חזקת החפות חייבת לעמוד לכל מי המואשם במחדלים, כל עוד לא הוכחה אשמתו, לפני ולפנים.
עם זאת צרם באוזנינו, עד למאד מאד, הביטוי "לקוחותינו", בו נקט יו"ר חברת החשמל, יפתח רון-טל, עת נדרש הוא למחויבותיה של חברת החשמל כלפי ציבור צרכני החשמל בישראל. סוד גלוי הוא כי חברת החשמל הינה מונופול לכל דבר ועניין שהוא. סוד גלוי הוא, כי גם תחנות הכוח הפרטיות שהוקמו בעידוד וביוזמת הממשלה אינן מצליחות להתמודד עם חברת החשמל. סוד גלוי הוא, כי בתשלום חשבונות החשמל ממנים לקוחותיה של חברת החשמל - בפועל ולמעשה - את צריכת החשמל המסופקת, חינם אין כסף, לחלק מעובדי חברת החשמל.
ועד עובדי חברת החשמל הינו ועד עובדים חזק ביותר ונחשב לאחד מוועדי העובדים החזקים ביותר במשק הישראלי. כל אימת שנמתחת ביקורת על חברת החשמל ומי מעובדיה, מיד מופיע בכלי התקשורת דובר מיומן ורהוט הדוחה - כמובן - כל ביקורת הנמתחת נגד חברת החשמל ועובדיה, על הסף. הפעם עושה זאת - ובהצלחה מרובה ניתן לציין - סמנכ"ל תפעול ורגולציה בחברת החשמל - אורן הלמן.
האחרון מקדם, כמובן, בברכה כל ביקורת הנמתחת על עובדי חברת החשמל, שכן להשקפתו ולדעתו אין לחברת החשמל ולעובדיה לחשוש מכל בדיקה וחקירה בפרשת הסערה האחרונה. יחד עם כך, מלין הוא על כך, כי בעוד עובדי חברת החשמל עסוקים בתיקון התקלות שנגמרו מהסערה האחרונה, נמתחת על חברת והחשמל ועליהם ביקורת והם מצויים, בשל כך, במצב בלתי נוח. מה רע בחקירת אירועים בזמן אמת? מדוע חייבים לחכות עד שוך הסערה (תרתי משמע) כדי להתחיל בביקורת מעמיקה בשטח?
כפי שפתחתי וציינתי בתחילת רשימתי זו. כל עוד לא יתפרסמו ממצאי הבדיקה והחקירה -בפועל ולמעשה - נהנים חברת החשמל ועובדיה מחזקת החפות. עם זאת, העלאת ביקורת כללית כלפי חברת החשמל ועובדיה, הינה לגיטימית, לחלוטין, שעה שקרוב ל-29,000 בתי אב נותקו מרשת החשמל, במהלך הסערה, כפי שפורסמו דברים בתקשורת.
הדברים הנכתבים כלפי חברת החשמל נכונים, באותה מידה של חריפות ובאותה מידה של עוצמה כלפי משטרת-ישראל. גם משטרת-ישראל הינה גוף, לכאורה, מונופוליסטי וגם לה אין מתחרים. עם זאת קיים הבדל משמעותי ותהומי בין משטרת-ישראל לחברת החשמל. חברת החשמל הינה חברת ממשלתית וציבורית, המייצרת חשמל ומספקת אותו לכל מגזרי המשק בישראל ואילו משטרת-ישראל אינה חברה ציבורית, ממשלתית או פרטית אלא הינה המשטרה המרכזית, המופקדת על אכיפת החוק, שמירת הסדר הציבורי וביטחון הפנים במדינת ישראל, כחלק ממערכת הביטחון בישראל והיא זרוע האחידה של השלטון המרכזי.
עדיין, הציבור בישראל - כל שיהא הוא ביקורתי כלפי משטרת ישראל ותפקודה - חש ביקורתי יותר כלפי חברת החשמל ועובדיה. ייתכן שהדבר נובע מתנאי השכר המפליגים להם זוכים חלק מעובדי חברת החשמל, ייתכן שהדבר נובע מהזכות לצרוך חשמל, ללא כל הגבלה שהיא וחינם אין כסף, זכות ממנה נהנים חלק מעובדי חברת החשמל וייתכן שהדבר נובע מהתחושה של לקוחותיה של חברת החשמל, כי חברת החשמל ועובדיה נהנים מזכויות יתר מהם אין נהנים שאר האזרחים, שאינם עובדי חברת החשמל.
הראיה הטובה ליחס הביקורתי שמותח הציבור על חברת החשמל ועובדיה, הייתה הביקורת הציבורית שנמתחה על חברת החשמל, עת פורסם ברבים, כי לצורך מימון ההפרשה לקופות הפנסיה (או אולי היו אלה קופות הגמל) של גמלאי חברת החשמל (ואין זה משנה, כלל וכלל, אם מדובר באלה הנוכחיים או אם מדובר באלה, לעתיד לבוא), יהיה צורך להעלות את תעריפי צריכת החשמל. כפי שפורסם ברבים, הייתה העלאת תעריפי החשמל להיות מועלית, בידי חברת החשמל, ללא כל קשר לצריכת החשמל - בפועל ולמעשה - בידי לקוחותיה של חברת החשמל.
אכן, כדבריו של יו"ר חברת החשמל, לחברת החשמל יש ציבור לקוחות וציבור לקוחות זה הינו עצום במספרו, נוכח מעמדה המונופוליסטי של חברת החשמל. מוטב תמנע חברת החשמל, בעתיד, מלהמשיך וליצור רושם בקרב ציבור לקוחותיה אלה, כי חרף היותו ציבור לקוחות שבוי, בשל מעמדה המונופוליסטי, הרי מטה היא לו אוזן קשבת - וגם בימי סערה וקרה אלה. זה הוא מבחן השירות האמיתי של חברת החשמל לציבורי לקוחותיה - גם אם אין זעקתם של מי החושבים שקיבלו כלקוחות חברת החשמל שירות בלתי ראוי נשמעת, שכן "ממילא דבר לא יעזור".
ורעיון אחד לסיום. אולי תחזיק חברת החשמל במחסניה מספר כלי רכב היכולים לצאת לשטח בימי קרה ושלג ואולי אפילו כמה מפלסות שלג, כך שהיא תוכל להדגיש סיוע מהיר ונגיש לציבור לקוחותיה, בלי להיות תלויה בעזרתם של אחרים. מובטחני ובטוחני, כי מרבית ציבור לקוחותיה של חברת החשמל - בייחוד אלה שבתיהם נותקו בסערה האחרונה- לא יתנגדו למימון רכישת כלי רכב ומפלסות שכאלה מכספי תשלומיהם החודשיים בגין צריכת החשמל.

הכותב הוא השותף-המייסד של חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  15/12/2013   |   עודכן:  15/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חנן וייס
רבים מהקצינים הבכירים במסלולי הפיקוד אינם ראויים לתפקידם בגלל חינוך לקוי
אפרים הלפרין
קיבלנו קדימון קטן של מה שיקרה כאן במקרה של רעידת אדמה: חשמל מנותק, אין תקשורת, כבישים מנותקים, אין מים, הצורך באינטגרציה מלאה בין כוחות ההצלה על-אף מגבלות קשות בתנועה ומגבלות תקשורת ועוד
חנן וייס
בימים שכאלה מתגלים "גדולי המנהיגים", מצביאים ברובם במדינת ישראל הנסמכת על אחוז ניכר של אנשים שעברו במערכות הביטחון
מתי דוד
האיסלאם הקיצוני, על כל פלגיו ובראשם החמאס השולט בעזה, הוא היום לצערנו הכוח הפוליטי החזק בשטחים, ואילו הפת"ח ואבו מאזן הם משענת קנה רצוץ
איתמר לוין
עוד מעט ודאי נשמע את התלונות הרגילות על מחדלים ואת התהיות הקבועות מדוע באירופה החיים נמשכים בחורף הרבה יותר קשה משלנו. אבל האמת היא, שהכנה למצבי קיצון היא בזבוז של משאבי ציבור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il