X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המקהלה הגורסת כי מאשימים לחינם את עובדי חברת החשמל היא המשך התנהלות פושעת המסירה אחריות תשתיתית מחברת החשמל ומטרתה להסיט את הביקורת הלגיטימית של הציבור ולהנציח את המצב הקטסטרופאלי של התשתית
▪  ▪  ▪
כבל חשמל שהונח ישירות על עץ

חברת החשמל התבררה לאור תוצאות הסופה ככושלת וכפועלת באמצעות תשתית לקויה ופגומה. עשרות אלפי האזרחים התקועים ללא אספקת חשמל בעת סופה מקפיאה וללא אמצעי חימום ותאורה סבלו זאת כתוצאה מהפקרות ניהולית ותשתיתית הנמשכת עשרות בשנים והיא הרת אסון.
הנתונים שזרמו בימים האחרונים על עשרות אלפי אנשים הנמצאים ללא חשמל בעת סופה שמשתוללת ובטמפרטורה מקפיאה חשפו את המציאות העגומה שאותה מסתירה חברת החשמל. תשתית העברת החשמל אל בתי הלקוחות המתבססת בעיקר על השימוש בעמודים עיליים המצויים ברחובות והנושאים כבלים חשמליים לא יאה לשימוש כיום; ראשיתה תכנון לקוי וקוצר ראות ואחריתה כישלון ופגיעה בלקוחות.
המקהלה המתוזמרת היטב הגורסת ששוב אנחנו האזרחים מאשימים לחינם את העובדים המסורים של חברת החשמל שעבדו מסביב לשעון בסופה, בתנאים קשים ומסוכנים כדי לתקן ולהסדיר את אספקת הזרם היא המשך של התנהלות פושעת המסירה אחריות תשתיתית מחברת החשמל ומטרתה להסיט את הביקורת הלגיטימית של הציבור ובכך להמשיך ולהנציח את המצב הקטסטרופאלי של תשתית מערכת החשמל בישראל.
לא צריך להיות מומחה הנדסה מן המעלה הראשונה כדי לדעת שמה שנמצא חשוף לפגעי מזג אוויר מתחלפים –שמש קופחת, גשם מרטיב, ברד משבר, רוח מכופפת וכיו"ב, סובל מהם, מתרופף ולאורך זמן, בשל עייפות החומר והבליה גם מוציא את יומו. בתים ישנים העשויים בטון נושר הם דוגמה לכך ובמיוחד נכון הדבר כאשר מדובר בעמודים העשויים עץ שהוא מרקיב מטבעו, מתבקע ומתכלה.
שימוש באמצעי פרימיטיבי כזה שהיה נכון לזמנו בשנות החמישים בישראל התיישן והפך למפגע. העצים שלא היו בנמצא לפני עשרות שנים נמצאים כיום בכל מקום ומתנשאים לגובה רב. כשענפים שנרקבו ושוקלים לעיתים עשרות קילוגרמים נופלים מן הצמרות הם פוגעים בכבלי המתח וגורמים לנזק קשה. הגיזום מוטל על הרשויות המקומיות, אין תיאום, אין ניהול כלל ארצי והמצב בשטח גרוע מאוד. כמו-כן צמחים מטפסים הפכו את עמודי החשמל לגזע לטיפוס עליו והם עוטפים עמודים וכבלים באופן מסוכן ולא בטיחותי. הם מתייבשים בשמש החמה בקיץ ומהווים חומר בערה מסוכן.
בכלל, ידוע גם למי שאינו מומחה תשתיות שחשמל ומים אמורים להימצא במרחק האחד מן השני, וכבלים חשמליים החשופים לגשם שוטף, בעת התבקעות חומר הציפוי המבודד, מועדים לנזק.
המצב הכלכלי הכושל בו נתונה חברת החשמל מהווה תירוץ עבורה להתחמק מן המחויבות התפעולית שלה לעדכן את התשתית העילית הקיימת לכזו שהיא תת-קרקעית, חדישה ומודרנית. כזו המועברת בתעלות מוגנות ובטוחות, אשר גם הן מבודדות בשכבת המגן של הקרקע המבודדת באופן סופי ומלא בין כבלי החשמל ובין מפגעי מזג האוויר.
תירוץ זה נשחק והתכלה עד תום לאור נזקי הסופה. הקונספציה שהפיכת המערכת למודרנית תעלה הרבה יותר מכל נזק אפשרי של סופה ופגעי מזג אוויר התבררה כפשוט לא נכונה.
כמו-כן לא סביר לסכן חיי אדם, פועלים מסורים של חברת החשמל על-מנת לתקן בעיות לאחר שאלה אירעו, כאשר היה אפשרי מראש למנוע את הצורך בתיקון. בכלל, נתונים נוספים שצריכים להילקח בחשבון ולהתווסף למשוואת עלות ההשקעה בשדרוג המערכת מול תועלת חזויה הם: אובדן חיים, הפסד שעות עבודה, תאונות דרכים בנתיבי תחבורה שבעלטה, עוגמת נפש של אנשים התקועים שעות ולפעמים ימים בסביבה קפואה וכיו"ב. אלה נתונים שאינם מופיעים בד"כ בטבלאות דוחו"ת הנזקים ושהם הפנים האמתיות של הנזק מן הסופה.
העובדה שהשיבוש של פעילות מערכת אספקת החשמל אירעה כמעט בכל רחבי הארץ - בערים המרכזיות וביישובים בצפון ובדרום מביאה את פני המצב העגום לכלל מחדל. הקמפיינים הסביבתיים המנותקים מן המציאות והשטח שערכה חברת החשמל לאחרונה בשל המעבר לאנרגית גז וכיכוב חברת החשמל בכותרות בשנה האחרונה בהקשר של העלמות כספים בהנהלת החשבונות של החברה וכן מקהלת המגוננים על חברת החשמל כנכס לאומי, רק מראים שאין ברצון חברת החשמל בהתייעלות אמת. הם מציגים מצב חמור של התעסקות בנושאים שאין הציבור יצא נשכר מהם בפועל ושהפסקות החשמל שהיו הגורם העיקרי לסבל של האוכלוסייה ולפגיעה בה בסופה הנוכחית ודאי יקרו שוב.

הכותב הינו מהנדס בניין
תאריך:  16/12/2013   |   עודכן:  16/12/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסופה חשפה את מחדל התשתיות של חברת החשמל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עובדות מדברות בעד עצמם
עובד חברת חשמל  |  16/12/13 22:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אדלינה קליין
כדי לתת פרספקטיבות נכונות על מהות החיים ביומיום, בוחר עצמון את מילותיו בזהירות וביושרה
עו"ד אברהם פכטר
המלצתי - אל תערער, אל תסתכן בזיכוי נוסף, אל תסתכן בביקורת של רדיפה אישית או פוליטית
מרק בריל
בארה"ב הוריקן אחד הורס 1,000 בתים וגם פי עשרה לעתים, בקליפורניה-דליקות ענק בקיץ, ומטוסי הכיבוי והכבאים חסרי אונים    מישהו שם זועק לשמיים כמו פה?
עו"ד ינון הדאיה
המחוקק בישראל נתן אפשרות מיוחדת ליצור צוואה מחייבת שלא תהא בכתב אלא תהא בעל פה
שולמית קיסרי
הנה בן אדם שחי בסרט, שעדיין מרגיש עצמו הבעלים של חברת הענק בישראל, שעדיין לא הפנים שקרה משהו והעולם שלו השתנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il