X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תוכניתו של שר האוצר היא תוכנית פופוליסטית, הנגועה - בכל הכבוד הראוי - בפופוליזם זול ובמטרה למשוך פופולריות שיא ובכל מחיר!
▪  ▪  ▪
יאיר לפיד. פופוליזם [צילום: פלאש 90]

על משקל מימרתו של מי שהינו הנשיא כיום ושר התחבורה בעבר, שמעון פרס, בדבר תוכניתו לפיה תהיה "מכונית לכל פועל", מבקש אני להציע תוכנית, לפיה יתאפשר מימוש תוכניות שתאפשרנה רכישת "דירה לכל אזרח".
קבינט הדיור של הממשלה, בראשותו של שר האוצר, יאיר לפיד אמור להתכנס היום (ב', 24.3.14) ולהחליט על הצעדים שיינקטו כדי להביא להוזלת מחירי הדיור בארץ. מטרת הצעדים שיינקטו הינה לאפשר רכישת דירות לכל - ובייחוד לאפשר רכישת דירות לזוגות צעירים, המצויים בתחילת דרכם בבניית הקן המשפחתי. זוגות צעירים אלה אינם מסוגלים לממן קורת-גג מעל לראשם, בגלל היוקר המאמיר של מחירי הדירות בארץ.
הצעתו של ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, הינה לחדש את הפיקוח על מחירי הדירות, כך שייקבע "מחיר מטרה", שיימנע העלאת מחירי הדירות, מעל ומעבר למחיר מטרה זה. בהתאם להצעתו של ראש הממשלה, הרי המחיר המפוקח, תשקף - לדעתו - הנחה של כ-20% על מחיר השוק. שר האוצר, יאיר לפיד, מציע לקבוע מע"מ בשיעור 0% באשר למחירה של דירה ראשונה שיירכשו מי הזכאים לכך, כאשר כוונת הדברים הינה - ראש וראשונה - לציבור הזוגות הצעירים, הנאנקים תחת עול מחירי השכירות החודשית שמשלמים הם עבור שכירת דירות, לא להם.
אחרים ממירים את עול תשלום דמי השכירות החודשים, בעול התשלומים החודשיים עבור המשכנתה שנטלו מהבנק, כדי לממן רכישת קורת-גג משלהם, מעל לראשיהם וראשי ילדיהם הקטינים. הצעת שר האוצר תביא, לדעתו, להוזלת מחיר הדירות בכ-15%.
בהתאם להצעתו של שר האוצר, הרי השמאי הממשלתי הראשי, יקבע מחירי מקסימום למ"ר, שישתנו בהתאם לאזורי הארץ השונים, כאשר מי שיכלל בקריטריונים לקבלת ההטבה וירכוש דירה, שמחירה שווה או נמוך ממחיר המקסימום שיקבע השמאי, ישלם עליה מע"מ בשיעור של 0%. לפי הצעה זו, מדובר בהנחה כספית - בפועל ולמעשה - בשיעור של 15.2% על המחיר הסופי. על-פי ההצעה, בין מקבלי ההטבות ימנו: זוגות עם ילד אחד, לפחות, שאינם דירה בבעלותם ולפחות אחד משניהם שירת שירות צבאי או אזרחי/לאומי. זוגות אלה יתחייבו לא למכור את הדירה לאחרים, משך תקופת זמן של 5 שנים.
בהצעה זו אין נכללים קריטריונים בדבר מבחן מיצוי כושר ההשתכרות או מבחן הכנסה, שכן ממילא רכישת הדירה תותנה, בעמידת זוגות אלה, בתנאים לקבלת משכנתה מהבנק.
יודגש ויצוין, כי אין מדובר בפטור גורף מתשלום מע"מ, אלא מדובר במע"מ בשיעור של 0%. מטרת הצעה זו הינה, לאפשר לקבלנים לקזז את המע"מ ששילמו הם על הוצאות הבנייה ובכך יהיה להם עניין להפחית את מחירי הדירות החדשות, שיבנו הם. מבקרי הצעתו של שר האוצר טוענים, שצעדים אלה אומנם יביאו להגברת קצב הבנייה, אולם לא תורגש ירידת מחירים בטווח הזמן הקרוב, אלא מדובר בירידת מחירים בעתיד הרחוק.
הצעתו זו של שר האוצר, זכתה לביקורת רבה ולהתנגדות מתוך בכירי משרדו, הטוענים לאובדן ההכנסות הצפוי לקופת המדינה, מוערך של כ-2 מיליארד ש"ח בשנה וכן טוענים הם, כי אין מקום לקבוע שיעורי מע"מ שונים על מוצרים שונים. הארגונים הכלכליים הבינלאומיים, מצטרפים לביקורת שמתחו בכירי האוצר על הצעת שר האוצר, בנימוק שמע"מ צריך להיות אחיד, שכן כל הפחתת מע"מ, תגרור הפחתת מע"מ על מוצרים שונים. עוד נמתחה ביקורת על הצעה זו, שכן היא מחייבת קביעת מחיר מקסימאלי לדירות, בהתאם להערכת השמאי הממשלתי, שעה שקשה לקבוע מחיר מקסימאלי, באשר למחירן של דירות.
ביקורת חריפה על הצעת שר האוצר, נמתחה בידי העיתונאי והכלכלן, שאול אמסטרדמסקי, בעיתון כלכליסט. לשיטתו הוא, כשמגדילים ביקוש לרכישת דירות מקבלן והצע הדירות הינו בגודל נתון, הרי המחיר של המוצר המבוקש - ובענייננו אנו - הדירות החדשות, צפוי רק לעלות. לשיטתו הוא מחירי הדירות החדשות יעלו, אולי בשיעור המלא של ההטבה, המגעת כדי 18% ואולי בשיעור חלקי, אבל אין כל ספק - לדעתו - שמחירי הדירות החדשות רק יעלו ולא ירדו.
מבקרי תוכניתו של שר האוצר, טוענים - כפי שטוען שאול אמסטרדמסקי - כי בגלל גלי הביקוש האדירים שיווצרו לדירות החדשות, לא ניתן להמשיך בתוכניתו של האוצר לזמן רב מידי, שכן הדבר יעלה למשלם המיסים, יותר מידי כסף ועלול להגדיל את הגירעון וגם/או לגרוע העלאות מיסים אחרות. זאת ועוד. ביקושי שיא אלה צפויים לגרור עליה במחירים, אשר תתאזן, אך ורק אם המדינה תעורר התחלות בנייה, ברחבי הארץ, בקצב מטורף, דבר שלא נראה כאפשרי, בטווח הקצר. מטעם זה, קמה התנגדות עזה לתוכניתו של שר האוצר, מצד בכירי האוצר, כמו-גם מבכירי משרד ראש הממשלה.
אין כל ספק, לכל בר-בי-רב ולכל מי שעיניים שניים נעוצות, במרכז ראשו, כי תוכניתו של שר האוצר, יאיר לפיד, הינה תוכנית פוליטית לכל דבר ועניין. זו היא תוכנית פופוליסטית, הנגועה - בכל הכבוד הראוי - בפופוליזם זול ובמטרה למשוך פופולריות שיא ובכל מחיר!
ברור לכל, כי יאיר לפיד התחייב לשפר את תנאי חייהם של מעמד הביניים ועד כה כפי שנוהגים לומר דוברי הספרדית - נאדה ולא סתם נאדה - אלא נאדה מוחלט!
בכל הכבוד הראוי, קופת האוצר וכספי משלם המיסים, אינם מעבדת ניסויים פרטית של שר האוצר, יאיר לפיד ואינם משמשים כקפצת להשגת הישגים פוליטיים של פוליטיקאי זה, על חשבון רווחתו של הציבור, שעה שהבחירות לכנסת ה-20, מבצבצות מעבר לכתפינו.
ציבור האזרחים, בכלל וציבור הזוגות הצעירים, בפרט, אינו מטומטם - בכל הכבוד הראוי - עד כדי כך שהוא "יקנה" את הדירות המוזלות, מצד אחד ואילו מהצד השני, יממן הוא מבצעי "הוזלת דירות" אלה, בשורה של העלאת מחירים הצפויה, כתוצאה מתוכניתו הכלכלית של שר האוצר, יאיר לפיד, המתיימר להוזיל את מחירי הדירות למעמד הביניים ולשכבות המצוקה.

ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ונוטריון, מתמחה - בין היתר - בתחום דיני לשון הרע, משפט פלילי לסוגיו השונים ובכללם: שחרורים ממעצר, ייצוג בתיקים פליליים מסובכים, בענייני הלבנת הון ובאישומי מיסוי פליליים.
תאריך:  24/03/2014   |   עודכן:  03/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בעלות בדירה לכל פועל ופופוליזם זול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש ריח בחירות באוויר ל"ת
אן לובטון  |  24/03/14 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
יש לחזק את יעלון ולומר לו יישר כוח על דברי האמת המגלים את "מערומי המלך" שכסותו המדומה כולה שקר ורמייה
ראובן לייב
עורך ה"ג'ואיש פוסט" בניו-יורק, גד נחשון, חושף את מעלליו של הלובי הערבי הפורח בארה"ב אל מול לובי יהודי מצומק והסברה ישראלית מקרטעת
אברהם פכטר
אי-אפשר מצד אחד להתלונן על יוקר, על חוסר עזרה, ומצד שני כשעושים מהלכים, לצעוק שזה מזיק, לא מועיל ומפריע
יוסף דיין
הרישול שלי (שלא לומר הזלזול) לקיים את הציווי - עליו אמר רבי עקיבא שהוא "כלל גדול בתורה" - התחזק עד בלי הכר לפני כשמונה שנים ומחצה. בגלל אימוצה של הסיסמה המטורפת "באהבה ננצח!" בידי ועד הפעולה למניעת הגירוש שתכנן אריאל שרון נגדם
עודד ערן, יואל גוז'נסקי
הסכסוך בין מדינות המפרץ מדגיש את רמת הכעס והתסכול מהמדיניות הקטרית באזור המפרץ ומעבר לו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il