X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי הערכות, צפוי אבו מאזן לפנות לאו"ם כשהוא עומד בראש ממשלת אחדות
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. המפתח בידיו [צילום: AP]

הרכבתה של הממשלה הפלשתינית והרכבה הפוליטי הם מבחנו הגדול של הסכם הפיוס ומשום כך המפתח להצלחתו או להכשלתו נתונים בידי אבו מאזן, שמלאכת ההרכבה מוטלת עליו, אולם לא רק משימה רגישה זו חונה לפתחו.
מקורביו של יו"ר הרשות מבינים כי יידרש לעמוד בתקופה הקרובה מול מסכת לחצים בלתי אפשרית נוכח קריסת התהליך המדיני, הרכבת ממשלה, היערכות לבחירות, שימור השליטה של פת"ח באש"ף והתמודדות עם תביעות הפיוס של חמאס. כל זאת בזמן שאבו מאזן מתבטא ואומר כי אין בכוונתו להתמודד על הנשיאות בשנית...
בין פת"ח לחמא"ס קיימות מחלוקות עמוקות בסוגיות ליבה והעמדות המנוגדות שכבר עולות על סדר היום הפלשתיני מגלות את עומק התהום שבין פת"ח לחמאס.
על-פי הערכות, צפוי אבו מאזן לפנות לאו"ם כשהוא עומד בראש ממשלת אחדות. מרואן ברגותי כבר בירך מתאו בכלא על הפיוס ושלח מילות עידוד לאבו מאזן לקראת פנייתו לאו"ם ולאמנות בינלאומי שונות. כך צפויה חמאס, בעקיפין, להשתתף במוסדות האו"מ - הישג נאה בפני עצמו אלא שבכך תממש חמא"ס את תביעתה להפסקת התהליך המדיני מול ישראל.
חמא"ס מצפה כי אבו מאזן, כבר עם ביקורו הצפוי ברצועה, יחל לאלתר במלאכת הרכבת הממשלה המאוחדת והיא מתנגדת לממשלה שלא יכללו בה אנשי חמאס כדי לרצות את המערב ואת ישראל. חמא"ס מצפה כי בממשלת אבו מאזן הקרובה ישתתפו כלל הפלגים הפלשתינים וכבר מדובר על השתתפות הג'יהאד האיסלאמי בממשלה.
חמאס כבר תבעה בשלבי המו"מ את הפסקת התיאום הביטחוני מול ישראל ואת הפסקת רדיפת אנשיה בגדמ"ע. חמאס תובעת כבר להקשיח עמדות בסוגיית ירושלים והמקומות הקדושים ולקיים מחאה רחבת היקף בשטחי הגדמ"ע. תביעותיה אלו עלולות להתנפץ מול אבו מאזן שבעצמו טוען כי הפיוס עם חמאס כולל את הכרתה בהסכמים המדיניים.
חמאס תתבע מאבו מאזן להסכים למדיניות תגובה פלשתינית חדשה ישנה, לפיה כל פעולה ישראלית ברצועה תיענה בתגובה פלשתינית בשטחי הגדמ"ע ובמידת חומרה מתאימה. פת"ח, מנגד, תובעת את איחוד מנגנוני הביטחון בגדמ"ע וברצועה תחת מפקדה אחת ובכך לבטל את השליטה הנפרדת של חמאס על כוחה הצבאי ברצועה שמיזג את "עז א דין אל-קסאם" עם כוחות המשטרה והביטחון. סוגיה זו עלולה לאיים על ביצוע הסכם הפיוס.
חמאס רואה את הסכם הפיוס עם פת"ח כהישג אסטרטגי וכנקודת פתיחה לדריסת רגל באש"ף בהיותו מקור הסמכות העליון לפלשתינים. מנגד, פת"ח תובעת לשמר בידיה את הבכורה ואת העדיפות הפוליטית במוסדות ההנהגה ובעיקר באש"ף, בעוד שחמאס תובעת להשתתף במוסדות אש"ף על-פי כוחה היחסי ברחוב הפלשתיני ועל-פי תוצאות הבחירות הבאות.
חמאס החלה לפעול כדי לנצל את הסכם הפיוס לפתיחת מעבר רפיח ולתיקון יחסיה העכורים מול מצרים ובכיריה כבר החלו להתבטא בהתאם. חמאס מצפה כי אבו מאזן יעשה עבורה את העבודה, יביא לפתיחת המעברים וישחרר אותה ממצוקתה הכלכלית החמורה. תושבי הרצועה מצפים כי אבו מאזן "יביא לנו אור" לא רק בביקורו הצפוי אלא... גם בחידוש זרם החשמל לבתים ברצועה.
חמאס תפעל למעורבות מדינות ערביות ואיסלאמיות בתיק הפלשתיני ובין השאר לגיוס תרומות כלכליות רחבות היקף שיועברו לרצועה כמתנת הפיוס וכתמיכה ערבית באיחוד הפלשתיני, נוכח איומי ישראל הכלכליים והאפשרות כי ארה"ב תמשוך את ידיה מתמיכה ברשות.
חמאס תבקש לצמצם את הבלעדיות המצרית על התיק הפלשתיני ולצרף למעגל המעורבים בו גם מדינות נוספות וידידותיות יותר, טורקיה למשל.
לרחוב הפלשתיני יש ציפיות אחרות מהסכם הפיוס: תושבי עזה מצפים להסרת המצור ולפתיחת המעברים ובעיקר לחידוש זרם החשמל ברצועה ואילו תושבי הגדמ"ע חוששים כי כספי הרשות, שממילא אינם מספיקים אפילו לתשלום המשכורות ועוד צפויים להצטמצם נוכח צעדי הענישה מצד ישראל, יופנו כעת לצרכים החיוניים ברצועה ולתשלום משכורות מנגנון הביטחון המנופח של חמאס ברצועה.

תאריך:  26/04/2014   |   עודכן:  26/04/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המפתח להצלחת הפיוס בידי אבו מאזן
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אברהם פכטר
הסכם היסטורי, איחוד היסטורי, פרשנות היסטורית - התוצאה להערכתי: רחוק מהיסטוריה וקרוב יותר להיסטריה
עמוס גלבוע
פיוס אמיתי בין החמאס לרשות הפלשתינית ולפיו תהיה ישות פלשתינית מדינית אחת, של רצועת עזה והגדה - הוא קשה ביותר    לכל היותר אנו צפויים לחזות של פיוס    במצב הנוכחי של המו"מ עם הפלשתינים אין בדיבורים על פיוס משום "נזק לסיכוי לשלום" כפי שזועקים כמה בתוכנו, כי השלום בכלל לא חיכה בפינה בכל 9 חודשי המשא-ומתן
מרדכי קידר
הדיבורים הלא רציניים על התפטרות עבאס הקפיצו את האמריקנים משלוותם. הם - יחד עם האירופים - השקיעו מיליונים רבים בהקמתם של מוסדות הרשות, כלומר במילוי חשבונות הבנק של ראשיה, קרוביהם ומקורביהם, ואין הם מסוגלים להתמודד עם האפשרות שכל ההשקעה הזו תרד או כבר ירדה לטמיון
יובל ברנדשטטר
העם האמריקני הוא אומנם ידיד של העם היהודי. אך בדומה לתקשורת הישראלית המייצגת דעת מיעוט, כך גם העילית האמריקנית שממנה מגיעים כמעט כל מקבלי ההחלטות, ממציאה אינטרסים שאין בינם ובין העם האמריקני דבר וחצי דבר
אלעזר לוין
שר האוצר: הממשלה לא תנהל מו"מ עם ארגון טרוריסטי-ג'יהאדיסטי, שמטרתו להרוג יהודים, ורק לפני שלשה ימים שלח טיל לעבר ישובי הדרום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il