X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מנחם בן כתב רשימה מרגשת על התאבדות בתו - אך אפילו הוא, איש הספרות, לא הבין את גורם העומק שדחף כנראה את בתו מהקומה החמישית ומדוע הדמעות שהגירו עליו הטוקבקיסטים צבועות
▪  ▪  ▪
בן. אף מילה על החברה הישראלית האלימה [צילום: פלאש 90]
מין מוות רומנטי כזה
מהמאמר של מנחם בן עולה כי רגישותה היתרה של בתו הביאה עליה את קצה. מין רגישוּת נשית מופלאה ורבת חסד שאין מה לעשות נגדה. במילים אחרות: כינרת בן היא כביכול האשֵמה במותה

מבקר התרבות מנחם בן פרסם רשימה מצמיתת לב ועין על ההתאבדות של בתו כינרת. בן הוא לא רק אב מוכה יגון אלא גם איש ספרות מיומן, ויודע שכדי לרגש את ההמונים עליו לתאר את הכרוניקה של ההתאבדות בתמונות תקריב קולנועיות: השוטרים הדופקים השכם בבוקר בדלת הדירה שבה גרה כינרת עם בנות שירות כמוה; המפרקת השבורה ש'בזכותה' איבדה בתו את הכרתה מיד בהגיעה לקרקע; הפנים היפהפיות שלא נפגעו בנפילה מחמש קומות; הנסיעה המטורפת לבית החולים; ואפילו ה"חושניות" של הבת גם בהיותה גופה מצטננת.
לצד הפרטים הפיזיים - המתוארים כמו-ביבושת ועל כן, יודע מנחם בן, מזעזעים יותר - מתאר האב השכול את דמותה המלאכית של בתו בת ה-19. את רגישותה העצומה לסבלו של הזולת. לרבות אותו זולת שהאנושות וחוקיה עוצמים עין אל מול הזוועות שהוא עובר בהמוני-המוניו רק כדי למלא בו את בטננו, נתכסה בו, ננעל אותו או נשתמש בו כחומר גלם זול לניסויים (כי כידוע, שלפוחית מצפון ריקה איננה נחשבת כפגם פיזי, כהפרעה נפשית או כהפרעת קשב לסביבה). כינרת בן הייתה שייכת למתי-המעט שזיהו את הברוטליות הזו כלפי בעלי חיים וכאבו אותה. וכך סופד לה אביה:
"היא הייתה מקסימה ורבת חמלה עד קיצוניות נדירה: התנדבה לעבוד עם עיוורים בשירות הלאומי, התנדבה לעבוד בנעוריה המוקדמים יותר עם בעלי תסמונת דאון ושיתוק מוחין, חָמלה בלי קץ על בעלי חיים המיועדים לשחיטה ולעינוי ולתנובה תעשייתית של חלב וביצים, מפרות ברפתות ועד תרנגולות צפופות בלול (בימי המחאה החברתית הלכה עם שלט: 'אתם רוצים דירה, לתרנגולות אין אפילו עשרים ס"מ'. משהו כזה). לא אכלה בשר, לא דגים, לא דברי חלב, לא ביצים (אלא אם כן היו ביצי חופש). בלתי אגואיסטית במידה מופלאה, כותבת נפלא" ('וואלה', 1.5.2014).
מהמאמר עולה - גם אם זה לא נאמר מפורשות - כי רגישותה היתרה של בתו הביאה עליה את קצה. מין רגישוּת נשית מופלאה ורבת חסד שאין מה לעשות נגדה. במילים אחרות: כינרת היא כביכול האשֵמה במותה. לא עולה על דעתו של האב להאשים את החברה הישראלית (או את הסחיוויליזציה בכללותה) בצערה של בתו על גורלן המר של מיליארדי נפשות חפות מפשע - הנחשבות כחפצים לכל דבר גם במילניום השלישי. גם אם הַאֲשָמָה זו הייתה עולה על דעתו של מנחם בן, הוא היה מהסס אולי להעלות אותה על הכתב, כדי שהאהדה של הטוקבקיסטים לא תתנדף חלילה.
ואולי בן צודק. אולי לנו, כחברה, אין שום קשר למותה של כינרת. הרי לא הכרנו אותה כלל. רק עברנו במקרה בסביבה, כאשר כינרת התבגרה אל תוך מדינה שבה צילומים נסתרים מתוך בתי מטבחיים לא מזיזים לאיש. מדינה שבה שר האוצר שלה מעודד בהתלהבות את "המשלוחים החיים" - אותם מיליוני עגלים וכבשים מאוסטרליה המגיעים הנה במסע מפרך, צפוף ומסריח רק כדי להיכנס למסלול של הלקאה, חשמול וכריתת איברים (בתיאבון, אגב).
"ובני רשף יגביהו עוף", נאמר באיוב. אז נכון, אולי כינרת התייסרה בשל אהבה נכזבת או מועקה אחרת - אך אין ספק שהצעירה הנהדרת הזו הִגביהה עוף אל הנֶצח גם בגלל רשף אהבתה לזולת. מנחם בן לא הבין ללבה של בתו, הנושא את צער העולם. האב לא הבין לעומק את המיאוס והייאוש שהיא חשה ודאי מהעולם האכזרי והאדיש סביבנו, שבו עינויים מגוונים ומסיביים הם נורמה מקודשת. שהרי לוּ היה מבקר התרבות מבין את עומק מצוקתה של בתו כאדם חומל - הוא היה מתנזר בעצמו ממוצרים מן החי, או מבקש מהקוראים שלו לשקול מחדש את תחביב המנגל.
אין פלא שהטוקבקיסטים הרבים שהגיבו להספד על כינרת אהבו את הסיפור סוחט הדמעות על הבת העדינה והמקסימה. כנותו (המציצנית משהו) של הטקסט הטרגי כבשה אותם. אך ההספד הזה עורר אהדה גם משום שהוא טקסט רומנטי, נטול אצבע מאשימה. זה אִפשר לטוקבקיסטים להגיר על האב אמפתיה לרוב. אותה אמפתיה שאין בלבם בסופרמרקט, או כשהם מחייגים באצבע קלה אל חברת הדברה.

תאריך:  07/05/2014   |   עודכן:  07/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנחם, בתך התאבדה גם בגללנו
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 15 ]  כתוב תגובה 
1
רגישות נעלה
דורון 222  |  7/05/14 19:08
2
מנחם בן התדרדר
סוחר בדם בתו  |  7/05/14 22:37
3
סחיוויליזציה?
אהרון שחר  |  8/05/14 00:23
 
- מעשה נבלה אחד
שוחר-שלום  |  9/05/14 07:22
4
נכון וכואב, אבל מנחם בן...
חגית ריטרמן  |  8/05/14 01:09
5
חוצפה מדהימה של כותבת המאמר.
אהוד פרלסמן  |  8/05/14 04:28
6
הכותבת גסת רוח!
akdib  |  8/05/14 06:11
7
חגית כהן חוצפנית
אחד העם  |  8/05/14 09:52
8
ריח עז של ציניות וזילות
ריקני ומבוזה  |  8/05/14 10:59
9
קרינת רקע מסוכנת
חגית כ'  |  8/05/14 15:47
10
מנחם בן
בצלאל חתוכה  |  8/05/14 17:23
11
אכן חברה אלימה, לא יעזרו התרוצ
זיו אמיתי  |  8/05/14 18:54
12
ירדת מהפסים לגמרי?
אסף-ט  |  8/05/14 18:54
13
חגית, את אלימה. פשוט אלימה. ל"ת
הפוסל במומו פוסל.  |  9/05/14 08:17
14
שאלה שמזמן רציתי לשאול: בתמונה
של הכותבת - סרט   |  9/05/14 10:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס גלבוע
בראיון לרגל יום העצמאות אמר נשיא המדינה כי לפני 3 שנים הוא עמד לפני סיכום חיובי עם אבו מאזן על הסכם שלום, אך נתניהו מנע זאת ממנו. לפי פרס אבו מאזן גילה נכונות מדהימה לפשרות, ובין השאר גם הסכים גם להכיר במדינה יהודית. סוגיה לבחינה על-ידי חסידיו הישראלים של מחמוד עבאס!
איתן קלינסקי
הכפר על 259 בתיו נהרס    נשארו מסגד, המשמש כיום מוזאון (ברחוב ירדן), תחנת המשטרה, ביתו של כמאל חוסיין משמש מתנ"ס, ועל חורבות בית הקברות המוסלמי נבנתה בריכת שחייה
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - הבהרה, ימי ציון, אתנן למריונטה, הבריון ומחיקה
רפי לאופרט
אם נמשיך לשגות באשליות מתוך בורות משגשגת, נמשיך גם לדמם... יסוד הסכסוך היה ונותר אי-קבלה על-ידי הערבים את התנועה הלאומית היהודית במרחב "שלהם"
יעקב שטרכר
הצבא יכול לקבל את החיילים ב"מחיר" נמוך בצורה משמעותית מזה שהיה צריך לשלם לו היה צריך לגייס חילים בהעדר חוק שירות החובה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il