X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ערי סיצ'יליה מלאים בארמונות פאר, תוצרת המאות הקודמות, כאשר האי פרח. היום הארמונות כהים מפיח ואין תקציב לאחזקתם. בקצה המגף האיטלקי קיבלו בעיטה
▪  ▪  ▪
מדרגות הפרחים בעיר קלטג'ירונה [צילום: יאיר דקל]

טסנו לחופשה לסיציליה והגענו לסיצ'יליה. המדריכה, מריה, הקפידה על ההיגוי המקומי. כן, CI קוראים צ'י. מלבד זה היא הוכיחה בקיאות רבה באתרים הנהדרים, בהיסטוריה של האי והאגדות שלו ובסיפורים המעניינים. נוסף לכך – וזה חשוב – שלטה בקבוצה ביד ברזל וכולם התייצבו בזמן. כל מי שנסע בקבוצה יודע עד כמה זה מוסיף להנאת הטיול.
התיישבנו באוטובוס והנוסעים הציגו את עצמם. ידידי אלי, שהיה בצעירותו מדריך טיולים בחו"ל, כאשר התחום הזה היה טרי, אמר לי: "כל הקבוצות הישראליות – אותו דבר. והמדריכים? גם הם אותו דבר... אותם טריקים ואותם שטיקים וכולם מוֹכרים לך את השירותים הנוספים בתשלום".
נסענו, עצרנו, טיילנו ומצאנו את ההגדרה המודרנית לשודדי דרכים. "מלכודות התיירים". הבדיקה נעשתה בעזרת אספרסו – מדד המחירים האולטימטיבי שלי. ספל קטן של אספרסו ארוך עולה בבית קפה רגיל יורו אחד ולפעמים אפילו קצת פחות. בקפטריות שליד אתרי התיירות – שניים וחצי יורו.
"אני נהנה לעמוד על המקח. זה לא יורו יותר או יורו פחות", אמר ידידי כשנכנסנו לקפיטריה היקרה ביותר באי על האתנה המעלה עשן. כמה עולה עוגה? – הוא שאל. "שלושה וחצי יורו", אמרה את המחיר המופקע לעוגיה קטנה בלי להניד עפעף. אני משלם שלושה – אמר. הלכה הדלפקית והתייעצה. חזרה עם תשובה שלילית.
כמה עולה קפה? "שניים וחצי יורו". אני משלם שניים, השיב. הלכה והתייעצה והתשובה שלילית.
אני משלם בעד שניהם חמישה יורו, המשיך הישראלי העקשן, המשועשע. הלכה והפעם חזרה עם חיוך ותשובה חיובית.
בסיציליה ניצחנו את שודדי הדרכים.
סירקוזה ידועה בגלל ארכימדס, גאון המדע שנדרס על-ידי קלגס רומאי. בעירו עברנו ברחובות הרובע היהודי. "לא לטעות, זה לא הגטו!" – הקפידה מריה להדריכנו. שלטי הרחוב מציינים, שכאן היה "רחוב היהודים" ומתחת לבית מלון קטן ונעים, במורד 46 מדרגות, נמצא המקווה העתיק, שאליו ממשיכים לזרום מי נהר תת-קרקעי.
כשהיינו במרכז קטניה, עיר שדה התעופה ומקום המלון שלנו, בחרתי, כמנהגי, בית קפה ברחוב צדדי. אחרי דקות אחדות משכה את תשומת לבי תנועה מוזרה: אישה לבושה היטב עומדת ברחוב, על המדרכה הצרה שבפינת בית, ושוטפת בקבוק פלסטיק. שוטפת ושופכת, שוטפת ושופכת. אז הבחנתי בברז גינה יוצא מן הקיר. לא מתז לשתיה. ברז חום רגיל. אינני רגיל לראות ברזי גינה בפינת קיר חיצונית של בית שאין לידו שום סימן לגינה.
האישה השלימה את הניקוי, מלאה את הבקבוק והלכה. אבל הפינה לא נשארה ריקה. הגיע מישהו, שנראה כעובד זר, וחזר על הטקס של ניקוי בקבוק של משקה קל ומילויו. ואחריו – הפתעה – אישה צעירה, מטופחת, ובידה כלבון, צ'יוואווה כנראה. הפעם זה תורו של הכלב לשתות מן הברז הציבורי. ואחריה עוד איש עם בקבוק.
השכנים מכירים את המקום.
ערי סיצ'יליה מלאים בארמונות פאר, תוצרת המאות הקודמות, כאשר האי פרח. היום הארמונות כהים מפיח ואין תקציב לאחזקתם. כשיוצאים מן הרחובות הראשיים, שבהם בתים יפים וחנויות יוקרתיות, אל הסמטאות הצרות, מגלים דלתות פח נעולות במנעולים חלודים או דלתות עץ חסומות בקרשים - הרבה דירות ריקות ועסקים נטושים, בין קירות קלופי צבע או נטולי טיח מתפורר. לצד החזות היפה מאוד לעיני התיירים, יש בליה. בקצה המגף האיטלקי קיבלו בעיטה.
המדריכה, מריה יודעת הכל, סיפרה שהמאפיה שולטת באי ביד רמה וסילקה את האלימות מן הרחובות וגם גניבת המכוניות והכייסות נעלמו. את החשבונות החשובים לה יודעת המאפיה לסדר הרחק מעיני הציבור. אבל היא דואגת למצב הכלכלי ובו חל שיפור ניכר.
אני לא פגשתי מאפיונר מקומי. וטוב שכך. אבל באוטובוס הייתה לנו "לה פמיליה" משלנו – הורים, ילדיהם הבוגרים וחתנים-כלות. ביחד שבעה, שהוסיפו לשמחה בקבוצה.
לא רק הקבוצה שלנו טיילה בימים אלה באי. היו לנו עדי שמיעה בכל אתר והוזהרנו "תייר היזהר בלשונך בסיציליה".
עשירי למניין
בבר-אילן חיפשו מתפלל נוסף. נגשו אל סטודנט ערבי וכששמע את ההצעה, השיב: "אני סטודנט שלא מן המניין"...

תאריך:  22/05/2014   |   עודכן:  22/05/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמוס אריכא
לחרפת הכנסת ומעילתה בתפקידה הוכיחו שני אישים בעלי שיעור קומה, הוא והיא, כי אפשר וצריך גם לנהוג אחרת. היא שופטת עליונה בדימוס ושמה דליה דורנר, הוא פרופסור ישראלי בעל שם עולמי וחתן פרס נובל ושמו דן שכטמן שהחליטו להציל כבוד מוסד הנשיאות מתוך עוז-רוח אזרחי הראוי לכל השבחים והתודות
יוסף דיין
מחבר "הנסיך הקטן" החסיר את אחד מהכוכבים החשובים: כוכב השקיפות. ח"כ שטרן, למרות שלכאורה האמין בה - לא היה בעד שקיפות
איתמר לוין
אפשר לקצץ בתקציב הביטחון בלי לפגוע באימוני המילואים. קחו לדוגמה את התקציב המנופח בעליל של אגף השיקום במשרד הביטחון    כאשר גנץ מגיע לכנסת במדי ב', הוא מתייחס לח"כים כאילו היו מ"כים
עמוס גלבוע
סקר עולמי על האנטישמיות מעלה כי זו הגבוהה ביותר מצויה במדינות ערב וצפון אפריקה, ומתוכן האנטישמיות הכי גבוהה היא בגדה ובעזה    ברור שהסיבה המרכזית לכך היא לאומית, אך קיימת סיבה חשובה נוספת והיא האנטישמיות הערבית-איסלאמית שהתפתחה בשלושת העשורים האחרונים    היא זאת המקנה מימד עומק לכל הסוגיה הפלשתינית, הרבה מעבר לסכסוך על טריטוריה
עו"ד חיים שטנגר
מדובר בתעשיה כלכלית כבדה המגלגלית מיליונים. פשוט כך. אין איני צרה באלקטרה ובחברות הבת שלה. זכותם להשקיע בהסכמי חסות ולצפות לקבל מהם המקסימום הכלכלי. רק עשו לי טובה ותפסיקו לבלבל לי ת'מוח עם "גאווה לאומית" ושטויות שכאלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il