X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נתניהו מתוך רצון למנוע את איחוד חלקיה השונים של המדינה הפלשתינית העתידית, לשמור אותה שסועה ומוחלשת, בבחינת הפרד ומשול, לא שואף לחסל סופית את החמאס בעזה. ברור שלו ניתנה הוראה כזו צה"ל היה מבצע אותה תוך ימים
▪  ▪  ▪
עזה. הרס וחורבן [צילום: AP]

ביום החמישים לצוק איתן, כבר מאובחנת הסבלנות הישראלית הידועה, כפוקעת. הביקורת מציפה את גורמי הממשל השונים ובמיוחד את הקודקודים. "הבטיחו לנו שהמבצע יסתיים תוך שבועיים, הבטיחו לנו שהחמאס יישבר מיד, הבטיחו לנו שצה"ל יכה אותם. ומה קרה?" התלונן פרשן צבאי ידוע: "צה"ל עדיין בהערכות מלאה וליד הרצועה, החמאס איננו פוסק לירות ואף מגביר את שיגור הרקטות והפצמ"רים, ומי שמפנה תושבים היא ישראל המרוקנת את עוטף עזה מתושביה..."
גם הפגנה ליד ביתו של ראש הממשלה כבר ראינו. במוצ"ש האחרון נקבצו שם כמה עשרות תושבים מעוטף עזה. מה בעצם הם רצו? להתפנות? הרי כבר נעתרו להם. להתלונן? הרי הם כבר עשו זאת כשהתקשורת משמיעה את טענותיהם השכם והערב. נכון. לא קל להם. ובעקרון, אהבת כולנו מלווה אותם. אבל עם אהבה לא קונים ביטחון. אמת. הם בחזית כבר 14 שנה. והם צודקים בטענותיהם. הממשלה נהגה בהם באופן מגושם וחסר רגישות. אבל שוב מעיק על כולנו חוסר האיזון בתקשורת. וגם הנכונות להתמסר בקלות רבה מדי ליחצנים למיניהם, במיוחד כאשר מדובר בהטחת רפש בראש הממשלה. במקרה זה פעלו בהצלחה היועצים של אופוזיציונר בכיר שארגנו את ההפגנה האמורה... היא לא הייתה כל כך ספונטנית כפי שהדבר נראה... הדבר מפריע לא על שום הפגיעה המתמדת בראש הממשלה בשר הביטחון ואף ברמטכ"ל, אלא גם בשל העיתוי. עדיין לא הבשיל הזמן המתאים להפגנות הללו. לאט חברים, לאט. הזמן הזה עוד יגיע. בינתיים החפזון הזה, בהטלת הרפש, מסייע רק לחמאס. דובריו, בשחצנותם, מפיקים מכל ההתבטאויות האלה רק מטעמים. התנועה הרצחנית הזו נושאת את פניה אל העולם הערבי כאילו כבר ניצחה במלחמה. התופעה הזו מקשה את עורפה, ובעקיפין אף גורמת לנזקים בישראל עצמה.
בעוד השורות הללו נכתבות, הורס חיל האוויר בשיטתיות את עזה. הפעם אין מצב שתושביה אינם חשים בזאת, אין מצב שהם עדיין נלכדים, בסיסמאות הנבובות של שלטון הטרור. ההתפארויות על הנצחון, כביכול, לא יכולות שלא להראות שם, נוכח מראות ההרס הקשים, כמגוחכות.
מזל מועלם כתבת מוערכת בעיתונות הישראלית ועכשיו כותבת ב"אל מוניטור", דנה במאמר של אורית פרלוב חוקרת במכון למחקרי ביטחון לאומי ומומחית לניתוח החברות הערביות באמצעות הרשתות החברתיות. מדבריה של פרלוב מסתמן תיאור מצב שונה לגמרי מזה הקיים בתקשורת, הביקורתית שלנו.
במאמר מספרת פרלוב על ציוץ שכתב צעיר עזתי ב - 23.7.14, "אני רוצה לשרוד. ואם לא (אשרוד), זכרו שלא הייתי איש חמאס או לוחם. גם לא השתמשו בי כמגן אנושי. הייתי בבית".
פרלוב מיהרה, כפי שכתבה מזל מועלם, ל"צייץ" אותו מחדש. אף העלתה אותו אל דף הפייסבוק שלה כי היה חשוב לה שהציבור שלנו יהיה חשוף גם לפן הזה השולט עתה בחברה העזתית. פן של יאוש, פן של הכרה באסון שניחת עליהם. פן של מודעות להווה הקשה ולעתיד האומלל עוד יותר הצפוי להם.
מה יש היום לצעירים בעזה? שיעור האבטלה הוא עצום. כ -45%, מיים וחשמל בהפסקות גדולות. מלחמה שלישית הכרוכה בהרס גדול, תוך שש שנים, הרסה את מרקם החיים הנראה לכל בר דעת כבסיסי לחיים סבירים בעיר גדולה.
הזמן לא פועל לרעת ישראל. ההפך הוא הנכון.
פן אחר חשוב לא פחות הוא בחינת דפוסי פעולתה של הממשלה ובמיוחד של ראש הממשלה. התקשורת שמחה ליצור וגם לעוט אח"כ על דימוי המתמהמה/המהסס, שהיא האצילה לו, כנראה בצדק. הדבר הזה מזכיר לי סיפור על מהסס/מתמהמה אחר (קונקטטור בלעז), שדווקא בהתמהמהותו הציל את רומא. עובדה היסטורית.
נתניהו מתוך רצון למנוע את איחוד חלקיה השונים של המדינה הפלשתינית העתידית, לשמור אותה שסועה ומוחלשת, בבחינת הפרד ומשול, לא שואף לחסל סופית את החמאס בעזה. ברור שלו ניתנה הוראה כזו צה"ל היה מבצע אותה תוך ימים. נתניהו והמקורבים לו, חייבים לשאול את עצמם וגם אותנו: ומה יהיה אח"כ. אחרי אותו כיבוש. ישראל תחויב לדאוג לרווחתם ולשלומם של 1.800.000 פלשתינים. לעמוד מול פעילות טרור, שתרתק כוחות רבים בצבא, ולבסוף להגיש את הרצועה על מגש של כסף לאבו-מאזן, הראיס, שעיקר עיסוקיו בימים אלה הוא להעמיד את ישראל אל עמוד הקלון בפורומים בין לאומיים שונים, כולל בית הדין הבינלאומי בהאג? ולבסוף, מי לידינו יתקע ש"החמ"ס המחודש" או הדאעש למשל, לא יזרקו שוב את אנשיו מן הגגות?
הפרד ומשול. זו המדיניות הנכונה. אם אכן אי-פעם יבוא שלום או לפחות תהדיה בין העמים, רק זה המצב הגיאופוליטי הנכון, שבעטיו מציאות כזו תוכל להיווצר.

תאריך:  26/08/2014   |   עודכן:  26/08/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עזה - הפרד ומשול גרסת 2014
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
יש להחליש את החמאס, לא להפילו
ד"ר רון בריימן  |  26/08/14 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
יוסי בלום הלוי
תרבות הביטחון של ישראל, חרף הקמת המטה לביטחון לאומי ומיסוד דרכי פעולתה בחוק המל"ל, הותיר את המצב הקיים, בנושא קבלת החלטות אסטרטגיות, במצבו העגום מקדמת דנא. ממסקנות וועדת אגרנט בנושא כשלי מלחמת יום הכיפורים, דרך ועדת החקירה לכשלי מלחמת לבנון הראשונה, ועד תוצאות צוק איתן, אנו למדים שתרבות הביטחון לא השתנתה
ראובן לייב
גם אם אכן תהיה הפסקת-אש חדשה על-פי הסכמת החמאס - יש להתייחס אליה, כרגיל, בספק. ככל הנראה לא ינצור ארגון הטרור את אישו בטרם יעלה בידיו להציג תמונת ניצחון של ממש - מבחינתו כמובן. כך או אחרת ברור למדי שאחרי הנזקים שהצליח לגרום - הוא כבר יוזם נזקים חדשים
רביבה בן זאב
שיהיה ברור: כ-ו-ל-נ-ו עם הישובים הסובלים יותר מכולם בדרום. אבל אנא מכם, אל תשכחו: 'אנחנו ואתם' באותה סירה בארץ ישראל
רפאל בוכניק
גם אם התחושה בצמרת הישראלית היא של ניצחון על חמאס, הרי שהמדובר במאפיינים של ניצחון עקר, שביטוייו המעשיים מוגבלים וזמניים, אם בכלל
עידן יוסף
בית צמוד קרקע נפגע מרקטה    אזעקות בגוש-דן, בשפלה, בשרון ובאשדוד    יירוט מוצלח במרכז הארץ
רשימות נוספות
שתי רקטות נורו לאזור הגליל העליון  /  עידן יוסף
צה"ל העלה את הכוננות הקרקעית  /  עידן יוסף
"פטור ממע"מ לתושבי הדרום כמו באילת"  /  מירב ארד
מה יהיה הסוף?  /  עמי דור-און
אסטרטגיית יציאה  /  עמוס גלבוע
לאן בעצם חותרים?  /  נסים ישעיהו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il