X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
החלום לחזק את אבו מאזן הוא פנטזיה אף מנהיג פלשתיני לא יוותר על שיבה וישראל לעולם לא תסכים לזכות השיבה ולכן אין סיכוי להסכם קרוב
▪  ▪  ▪
אבו מאזן. לא יעזור חיזוק [צילום: AP]

המלחמה נגד הטרור החמאסי בעזה ובהשלכותיה על ישראל, יצרה מציאות חדשה, בכל ההיבטים הביטחוניים והמדיניים, ביחסים בינינו לפלשתינים, הן במישור המקומי והן הבינלאומי.
המציאות החדשה יצרה אצל כל אותם המומחים, היועצים והפוליטיקאים של "תעשיית השלום" שנכשלו כבר בעבר, אופטימיות ממוחזרת שלפיה אבו מאזן עשוי להיות "המושיע" והפתרון למשבר תוך "הכנעת" החמאס. הם מאמינים שאפשר וצריך להחזיר את האבו מאזן למרכז הבמה בכל התהליכים המדיניים הצפויים, כמנהיג חדש שמסוגל ל"הפתיע" את ישראל להכניע החמאס ולהביא בשורה לשלום.
פנינו אל השמש העולה למנהיג המושיע
כל אותם "עושי שלום" מומחים שכבר נכשלו נתלים באבו מאזן כמשיח החדש. זה אותו אבו מאזן שחמאס גירש אותו ואת הפתח מעזה בהפיכה אלימה לפני כעשר שנים. זה אותו אבו מאזן שהשב"כ של ישראל הציל אותו מהפיכה של החמאס בגדה לפני כחודשיים. זה אותו אבו מאזן שדוגל ב"שטחים תמורת שלום" כנראה על-פי נוסחת פינוי גוש-קטיף ועזה, שקיבלנו תמורתם אלפי רקטות ופצצות.
צריך ל"חזק" את אבו מאזן
המהלך המעשי של האנונה הזו מתבטא ברצון ל"חזק" את אבו מאזן. הישראלים התומכים באבו מאזן ובממשלת "האחדת והפיוס" הפלשתיני, מנסים לייחס לאבו מאזן יכולות וכוחות של מנהיגות דמיונית שמנותקת לחלוטין מהמציאות האמונה שאבו מאזן יהיה מסוגל להשתלט על החמאס ועל עזה, בסיוע ביטחוני ישראלי וכלכלי בינלאומי הוא חלום של פנטזיה.
עושי השלום "המקצועיים", מדמיינים שאבו מאזן ירסן את החמאס ויהפוך ל"מפקח" על השיקום והפירוז של עזה, שהוא ישמור על המעברים וימנע הכנסת אמל"ח . שהוא יגלה מנהרות ויפוצץ אותן, יסגור מפעלים לייצור רקטות יתעמת עם התנגדות של גדודי אל-אקצה, שהוא יוביל את מממשלת הטכנוקרטים לפשרה ולקץ הסכסוך עם ישראל. אשליות של משווקי אופטימיות מגויסת ומזויפת.
אין סיכויי לפתרון מדיני
איך אפשר לדבר על "פתרון מדיני" עם הרשות בהנהגת אבו מאזן, שכאשר מחצית הפלשתינים בהנהגת החמאס, מסרבים לכל פשרה ומארגנים הפיכה אלימה נגד אבו מאזן ברמאללה? איך אפשר להאמין בכוחו של אבו מאזן, כאשר הרחוב הפלשתיני גם בעזה וגם בגדה, רואים בו משת"פ ישראלי אמריקני. הרחוב הפלשתיני נסחף אחרי לוחמי החמאס והלכי הרוח של האיסלאם הקיצוני באזור.
ראוי להזכיר שלמרות כל החיזוקים שאבו מאזן קיבל כבר בעבר מהאמריקנים, האירופים, מקרנות הסיוע הבינלאומיים, ומהשמאל ומהתקשורת שלנו, אבו מאזן נכשל להוביל הפלשתינים לפשרה ולקץ הסכסוך עם ישראל. הוא נכשל כאשר קיבל לידיו את עזה לאחר ההינתקות. החמאס ביצע הפיכה אלימה נגדו ונגד הפתח.
"זכות השיבה" ומחנות הפליטים
אין אף מנהיג פלשתיני, כולל אבו מאזן, שיהיה מוכן להתייצב בפומבי בפני כל הפלשתינים, במחנות הפליטים בסוריה, בלבנון, בירדן, בעזה ובגדה ולהצהיר על ויתור ל"זכות השיבה". ישראל לעולם לא תסכים על "זכות השיבה" וחזרה לגבולות 67 ולכן אין שום סיכויי להסכם קרוב.
התקוות שבמקום האקדח, הכאפייה והזקן של הראיס ערפאת המנוח, בא ראיס מגולח, לבוש חליפה, המדבר בסגנון מאופק ותרבותי, ישנה את המצב היא תקוות שווא. הטקטיקה השתנתה אבל האסטרטגיה נותרה יציבה, גם בימי מנהיגות של אבו מאזן.

תאריך:  09/09/2014   |   עודכן:  09/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אבו מאזן "המושיע" את כולם "יפתיע"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
דיבורים על שלום הם עסק רווחי
עגל הזהב  |  11/09/14 04:12
2
על השמירה של תרבות השבט======
יוד יוד  |  11/09/14 14:47
3
פתרון לפליטים
אידאית  |  11/09/14 17:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
ראובן לייב
נבואה שהתגשמה. לזכותו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נזקפת העובדה שהצליח לראות מבעוד מועד את הקמתה של מדינה פלשתינית עתידית בשליטתו של ארגון הטרור. עכשיו נותר רק להסכין עם הפנים החדשות במראה שבהן חמאס מחסל את עבאס
עידן יוסף
יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט: "מדינה פלשתינית היא קונספציית היום-כיפור שלנו"    "אני שומע את אנשי השמאל ולא מאמין, השמאל חי בניינטיז"    ארדן: לשקול את יוזמת א-סיסי
מתי דוד
הערכה שקולה ריאלית קובעת כי אם ישראל תפנה שטחים ביהודה ובשומרון כדי "לחזק" את אבו מאזן למען חלום השלום, החמאס ישתלט על השטח ועל רמאללה
איציק וולף
ארגון בצלם מביע חוסר אמון בפרקליטות הצבאית ובמנגנון החקירה העצמי של חשדות לביצוע עבירות נגד פלשתינים במהלך לחימה    יש דין: ירידה משמעותית בשיעור הגשת כתבי אישום נגד חשודים בעבירות נגד פלשתינים
מתי פרידמן
מתי פרידמן, לשעבר הכתב במזרח התיכון של סוכנות הידיעות AP, מסביר מדוע התקשורת הבינלאומית מפרשת את ישראל בצורה שגויה כל כך וכיצד זה קשור לאנטישמיות
רשימות נוספות
ריבלין: שיקום עזה - רק עם פירוזה  /  איציק וולף
גל מעצרים רחב בשטחים נגד החמאס  /  מחלקה ראשונה
שנת מאסר לח"כ לשעבר סעיד נפאע  /  איתמר לוין
שתי מדינות לשני העמים - ומייד  /  איתן קלינסקי
מי ניצח - חמאס או עבאס  /  מתי דוד
האו"ם הוא הכתובת  /  יובל ברנדשטטר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il