X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ניתן לשווק עסקים בדוא"ל ובמסרונים בלי לעבור על חוק הספאם, אם שומרים על כמה כללים פשוטים. ההמלצה החשובה ביותר: לשלוח במידתיות למי שנרשמו בפועל
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

מי לא שמע בימים האחרונים על האכיפה המעשית של חוק הספאם, שבמסגרתו נפסקים פיצויים של 1,000 שקל כנגד כל מייל שנשלח לא כחוק? אספנו עבורכם מספר טיפים שימושיים שיעזרו לכם להתאקלם במציאות החדשה.
מותר לשלוח מייל או דיוור בתנאי שהתקיימו ארבעת התנאים הבאים יחדיו: על הנמען למסור את פרטיו בטרם השליחה, במהלך רכישת המוצר או במהלך המו"מ; עליך למסור בהודעה לנמען, כי הפרטים שמסר ישמשו לקבלת דברי פרסומת; ניתנה לנמען האפשרות מראש להודיע אם הוא מעוניין לקבל דבר פרסומת; הפרסומת שאתה שולח היא לגבי מוצר או שירות שבהם התעניין או רכש הלקוח.
ניתן לשלוח פעם אחת בלבד דיוור לבעלי עסקים שלא נרשמו אליך במפורש, ועל הדיוור לא להכיל דבר פרסומת. כדי להמשיך לאפשר לעסקים לפרסם את עצמם ולא ליצור הגבלה מוחלטת לשיווק העסק, איסור זה חל רק על דיוור לבעלי עסקים.
אם קיבלת את כל האישורים, יש לציין את הפרטים הבאים בצורה בולטת:
  • בנוגע לשירות/מוצר בתשלום, יש לרשום בשורת הכותרת או במקום בולט את המילה "פרסומת" (ב-SMS אין צורך).
  • יש לרשום את שם העסק ואת פרטי יצירת הקשר. במערכת דיוור מגדירים זאת פעם אחת והפרטים מופיעים אוטומטית, רק יש לוודא שהם תקינים ותקפים.
  • יש לאפשר ללקוח לבצע הסרה. במערכת דיוור קישור ההסרה נשלח באופן אוטומטי. אם קישור ההסרה אינו פעיל, ניתן לרשום "להסרה מרשימת התפוצה לחץ על השב ובקש להסירך".
מומלץ לבצע שמירה של ההסכמה לקבל דיוור במהלך יצירת הקשר הראשונה. בהרשמה מטופס במערכת דיוור, נשמרים פרטי ההרשמה, התאריך וכתובת ה-IP.
שאלות שנשאלות פעמים רבות
האם קבלת כרטיס ביקור בפגישה או בכנס נחשבים לאישור? על-פי החוק אין בכך אישור ולכן השולח נמצא בסיכון. מומלץ לשלוח מייל לאותה הכתובת המופיעה בכרטיס הביקור ולבקש אישור לקבלת דיוורים.
האם ניתן לשלוח לאנשים שלא נרשמו מידע מקצועי או חדשותי ללא פרסומת? ישנם גופים שפירשו דיוורים כאלה כלגיטימיים, אך מצד שני אם יש בגוף המייל תמרון להצעה שמשמעותה הוצאת כספים, בתי המשפט עשויים לקבוע שמייל זה הוא בניגוד לחוק.
מה לעשות אם לקוח תובע אותי בגין שליחת ספאם או מאיים בתביעה? ראשית, אסור להתעלם. ההמלצה היא ליצור קשר עם המתלונן, לנסות לשוחח עימו, להסירו מרשימת התפוצה ולהסביר לו שהוא הוסר ולא יקבל דיוורים נוספים. אם המתלונן לא מוכן לוותר, מומלץ להתייעץ עם עו"ד בתחום, שכן פנייה במועד יכולה למנוע תביעה ולחסוך זמן וכסף רב.
איך ניתן לוודא שמי שביקש לא לקבל הודעות אכן לא יקבל? במערכת דיוור הפעולה מתבצעת באופן אוטומטי דרך לחיצה על קישור ההסרה. יש להיזהר בזמן מעבר ממערכת דיוור אחת לשנייה ולוודא שאכן מעבירים את רשימת החסומים למערכת החדשה, על-מנת להימנע ממצב של שליחה בניגוד להסכמה.
אם אני רוכש רשימת נמענים באופן חוקי, האם הדיוורים שאשלח יגיעו לתיבת הדואר הנכנס ואין לי ממה לחשוש? החוק הישראלי אינו תואם תמיד למדיניות האינטרנט, ולכן גם אם הדיוור שלך עומד בכל הקריטריונים אך התוכן עצמו לא תקני (טקסטים אסורים, כמות תמונות, קישורים ועוד) או שיש הרבה מדוורים שסימנו את המייל שלך כספאם, אז הדיוורים העתידיים שלך ימשיכו להיכנס לספאם ואתה עלול להיחסם במקומות רבים. ייתכן גם שלא כל חברות הדיוור יסכימו לספק לך את השירות, בשל מוניטין רע לשרתיהן ולשמותיהן.
אם יש לי רשימה שהשגתי באופן חוקי, אך הרשומים בה לא מכירים אותי, מה מומלץ לי לעשות? מומלץ לשלוח מייל אותנטי ואישי המתאר את המצב. למשל: אם רכשת פעילות חברה קיימת, עדכן שמהיום אתה הבעלים של החברה ושתדוור מידע כזה או אחר. בנוסף, יש להזכיר לנמענים שהם יכולים להסיר את שמותיהם, על-מנת למנוע אי-נעימויות.
אם אני מדוור במיילים וגם במסרוני SMS ונמען שקיבל ממני את המייל הסיר את עצמו, האם חל איסור לשלוח לו מסרונים? כאשר נמען מסיר את עצמו בערוץ תקשורת אחד, רצוי מאוד להפסיק לשלוח לו הודעות גם בשאר ערוצי התקשורת.
לסיכום: ההמלצה הטובה ביותר היא לשלוח במידתיות, לאנשים שנרשמו אליכם דרך דף נחיתה שיצרתם וכך ההוכחה פשוטה ביותר. מומלץ לבנות רשימת תפוצה איכותית בעלת אחוזי פתיחה גבוהים וליהנות מהיתרונות הרבים שיש למערכת דיוור.

אין באמור בכדי להוות תחליף לייעוץ משפטי.
הכותב הוא בעליה של חברת שלח מסר מערכת לדיוור אלקטרוני.
סייע בכתיבת המאמר: עו"ד שי פרטוש ממשרד שטרית-פרטוש-דמארי.
תאריך:  29/09/2014   |   עודכן:  29/09/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא הכל ספאם
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה דין הסחר ברשימות אימייל?
מ.אלקרייאף  |  29/09/14 08:29
2
שאלה הפוכה: איך תובעים?
אהרון שחר  |  30/09/14 17:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
לפי התקנון של התנועה, אי-אפשר אפילו לדבר על נושאים מרכזיים - כי רק לבני מוסמכת להעלות הצעות לגביהם. אלו פניה האמיתיות של Mrs. Clean: מי שבעיניה הדמוקרטיה היא כמו תאומים - נחמד מאוד אצל מישהו אחר
עמי דור-און
הפעלת חוות חשמל-רוח תביא למדינה תועלת רבה גם בתחום החיסכון בדלק שעלותו יקרה וצפוי שתעלה עוד, וגם תצמצם את זיהום הסביבה. אבל הרווח העיקרי יהיה משמעותי ביותר כאשר המונופול הכוחני של העובדים השולט כיום בניהולה של חברת החשמל, שוב לא יוכל להכתיב לבעלי החברה, ממשלת ישראל, איך לנהל את העסק באופן כלכלי נאות
עו"ד חיים שטנגר
רשימה ראשונה בסדרת רשימות שעניינן הצורך וגם/או אי-הצורך, בקיומו של משוב שופטים
משה חסדאי
יש עדיין שונאי ישראל ומזימתם להמשיך במסירת ארץ התנ"ך, למסור את יהודה ושומרון לידי אויב, וזאת למרות התפרעותו של פרא האדם הישמעאלי ורצונו להשתלט על העולם כולו, בכח החרב והרצח והשמדת עמים
בלפור חקק
מציאת חוטפי שלושת הנערים והריגתם ערב ראש השנה תשע"ה היו עבור הציבור הישראלי סגירת מעגל: הרוצחים באו על עונשם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il