X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין ספק שהצעת החוק שעברה בקליפורניה לפיה קיום יחסי מין עם אדם שיכור ייחשב כאונס חייבת להיות סנונית ראשונה בדרך למאבק הבלתי המתפשר בעבירות המין. לכן, רצוי שמדינות נוספות ברחבי ארצות-הברית, וגם ברחבי העולם יצטרפו להצעת החוק הזו, שעם אכיפה נכונה עשויה לצמצם את מקרי האונס
▪  ▪  ▪
מגיפת פשעי מין בקמפוסים בארה"ב [צילום: עומר שיקלר]

לעיתים קרובות אנו עדים לעבירות שונות המבוצעות ע"י בני-נוער ואנשים מבוגרים על-רקע מיני. אנו מזדעזעים, ועוברים הלאה מבלי שהבעיה נפתרת בדרך כזו או אחרת. למרות ניסיונות חברי-הכנסת לחוקק חוקים אשר יסדירו נושא זה אין מי שיפקח על-כך. אחת הבעיות הקיימות בביצוע עבירות מין הינה המונח המשפטי "מהות ההסכמה".
כלומר: מתי ניתן לדעת ששני בני-הזוג מסכימים לקיומו של האקט המיני מבלי שאחד הצדדים (ואולי שניהם) יתחרטו על-כך. מבט אל החוק הישראלי והחוקים ברוב מדינות העולם מראים שקיימת פירצה בנושא, היות שלא מוגדר כיום מהי הסכמה כוללת.
ברור שכאשר בחורה שיכורה או לא חשה בטוב, היא לא תוכל להסכים לקיומו של אקט מיני (אותו דבר לגבי בחור שיכור או חולה)
אך נשאלת השאלה: מה קורה כאשר שני האנשים פיכחים וחשים בטוב?
ייתכן שהתשובה מגיעה ממדינת קליפורניה שבארה"ב בה חוקק ביום שני האחרון (14\09\29) חוק לפיו מי שמקיים יחסי-מין עם אדם שיכור, הדבר ייחשב כאונס. במסגרת החוק, המכללות במדינה יאמצו נהלים מסודרים במקרים של חקירת תקיפה מינית.
הבית הלבן הכריז כי קיימת "מגיפה" של פשעי מין בקמפוסים בארצות הברית, כשחמישית מהסטודנטים והסטודנטיות נופלים קורבן לתקיפה כזו או אחרת במהלך תקופת לימודיהם.
בנוסף, החוק קובע כי הסכמה לכאורה לקיום יחסי מין שניתנה בהשפעת אלכוהול או סמים אינה מקובלת וכי אדם מחוסר הכרה או ישן אינו יכול לבטא הסכמה.
הדרך לאישור החוק
את הצעת החוק הגיש הסנאטור הדמוקרטי קווין דה-לאון המייצג את העיר לוס-אנג'לס בבית המחוקקים של מדינת קליפורניה. הצעת החוק הוגשה היות שברחבי ארצות-הברית בכלל,ובמדינת קליפורניה בפרט, מתקיימים מקרי אונס בקמפוסים, במועדונים ואיש אינו נותן דעתו על-כך.
כמו-כן, מרבית האוניברסיטאות והמכללות בוחרות שלא לטפל במקרה.
המחוקקים קבעו כי הסכמה יכולה להינתן גם באופן שאינו מילולי, כמו הנהון בראש או התקרבות לאדם השני.
ארגוני הסיוע לקורבנות תקיפה מינית תמכו בחקיקה, וטענו כי היא תערער את החשיבה לפיה רק אם הקורבנות ניסו להתנגד לתקיפה, הם יכולים להגיש תלונה בגין המקרה הנ"ל.
למרות שבהצבעה בסנאט לא נרשמה התנגדות, נציגים רפובליקנים בבית התחתון של בית הנבחרים הביעו התנגדות לחוק, וטענו כי אין זה מתפקידם להגדיר מתי קיימת הסכמה בין שני בני אדם,ומתי לא.
אך די ברור שכאשר אדם שיכור או לא חש בטוב ברור שהוא לא יכול לתת הסכמתו לביצוע אקט מיני כזה או אחר.
תגובת הצדדים למהלך
לפני כשבועיים הגישו במשותף קרבנות תקיפה מינית בצוותא עם ארגוני נשים עצומה למושל בראון הדורשת ממנו לחתום על החוק. מנגד, קרא לבראון גורדון פינלי, יועץ של "הקואליציה הלאומית למען הגבר", ש לא לחתום על החוק, וטען כי "מסע הצלב של האונס בקמפוסים" יוצא מנקודת הנחה כי החשודים אשמים.
כאמור, המושל ג'רי בראון החליט לחתום על תזכיר הצעת החוק,ובכך הפכה מדינת קליפורניה למדינה הראשונה בארצות-הברית המגדירה את מונח "מהות ההסכמה שבין שני הצדדים בעת קיום יחסי-מין".
מכאן המסקנה היא די פשוטה: אין ספק שהצעת החוק זו חייבת להיות סנונית ראשונה בדרך למאבק המתפשר בעבירות המין. ולכן, רצוי שמדינות נוספות ברחבי ארצות-הברית, וגם ברחבי העולם יצטרפו להצעת החוק הזו, שעם אכיפה נכונה עשויה לצמצם את מקרי האונס ולהפחית את הפרשנות הסותרת הקיימת כיום לגבי המונח "מהות ההסכמה".

המחבר הינו בלוגר ומתעניין במגדר
תאריך:  02/10/2014   |   עודכן:  02/10/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פירוש של המונח "מהות ההסכמה"
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לשלול תואר משיכורות שנאנסו
ירון זכאי 1  |  3/10/14 15:51
 
- צריך לברר קודם מהי אישה
אהרון שחר  |  5/10/14 19:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארי בוסל
בבחירות בלוס אנג'לס אין ענין רב, ונושא המפלג את הקהילה כולה ומדרבן את כולם להצביע. כך הופכים הסיכויים להביא לשינוי או למהפכה לקלושים
ציפורה בראבי
לפני יום הכיפורים וביום הכיפורים נשמעת הכי הרבה המילה "סליחה". השם מצפה מאיתנו שנהיה טובים זה לזה ולא רק צדיקים לפניו. יש לבקש סליחה אם פגענו. יש לסלוח אם נפגענו. זמן סליחות
עו"ד ינון הדאיה
נפגעי תקיפה מינית זכאים לפיצוי ממי שפגעו בהם, פיצוי היכול להגיע לסכומים ניכרים. עומדים בפניהם שני מסלולים, שלכל אחד מהם יתרונות וחסרונות משלו
עו"ד ענת כהן
בנוסף לכל הבעיות והמחלוקות סביב מע"מ אפס לדירות, ההצעה יוצרת אנומליה משפטית וסתירות מול חוק מע"מ - עליו היא אמורה להסתמך
אבינועם מגן
מדובר כאן בתחושת הביטחון האישי של כל אחד מאזרחי ישראל, ובעתיד הכלכלי והחברתי של מדינה שהשחיתות הופכת להיות האיום המרכזי על עתידה. אין ברירה, אלא לפרק ולבנות מחדש. את רשות השידור הרי פירקו, בגלל הרבה פחות מזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il