|
1 |
|
|
|
|
2 |
|
|
ולא נהרגו. כאשר מעמידים מבעוד מועד צלפים, שיורים במפגינים, בחלקם אפילו בגב, המדובר ברצח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני הייתי אומר, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
"עוד הוכח, כי ניצב רון היה אחראי לירי צלפים באש חיה לעבר מתפרעים באום אל-פחם, כי ירי זה בוצע בלא שהיתה לכך הצדקה, תוך פגיעה בשבעה אנשים לפחות ולמותו של אחד מהם. בגדר זה הורה ופיקד אישית על ירי צלפים לעבר מיידי אבנים, ללא הצדקה ובניגוד להוראות המחייבות במשטרה בנוגע לשימוש בירי של אש חיה. ניצב רון היה אחראי גם להנחיה לעשות שימוש דומה בצלפים בעיר נצרת". את ההגדרות יעשה כל אחד לעצמו.
http:
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שרות לציבור. |
|
|
|
|
|
כי הם פעלו כמורדים אלימים, זורקי סלעים על מכוניות, שורפי תחנות דלק, שורפי אוטובוסים, מבצעי פוגרומים בנוסעים יהודיים בגליל ועוד כיד הטרור הערבי מזה מאה ועשרים שנה.
בכל מדינה אחרת מרד כזה היה מסתיים בהרג של אלפי הפורעים.
שלא תתבלבל מועדה שהורכבה משופט סנילי מבולבל, שופט ערבי ומזרחן מתיפייף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ההבדל הקטן שהמגיב הותיק משורר בו שיר לסתימת הפה של חברי הכנסת הערבים, ואלתרמן הציוני הממלכתי מגנה את מי שמבקש לסתום להם את הפה .
אם אלתרמן הרשה לעצמו לבקר את בן גוריון על גסות רוח כלפי תנפיק טובי, איך היה מגיב לנוכח ההתבטאויות של חבר כנסת צעקנים כמו אותה רגב .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אובססיה |
|
|
3 |
|
|
|
|
4 |
|
|
התשובה היא פשוטה למרות שרוב סקירתך לגבי מצב ערביי ישראל היום כרגיל מסולפת.
ובאופן יותר ברור
כיום צה"ל של שנת 2014 יותר מוסרי מצה"ל של שנת 2012, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 2008, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 1991, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 1982, שהיה יותר מוסרי מתה"ל של שנת 1973, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 1967, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 1956, שהיה יותר מוסרי מצה"ל של שנת 1948-9.
פשוט וחד וחלק.
(אגב, אני לא יוצא מכלי על מוסריות מוגזמת זו כי היא באה על חשבון חיי חילי צה"ל אבל זה סיפור אחר)
אין עוררין על כך כי נעשו מעשים בלתי ראויים במלחמת השחרור אך ניתן להבינם לאור המציאות הבלתי אפשרית של אותה מלחמה ועל כך יצא אלתרמן.(רצח הזקן הערבי, טוביאנסקי מאוחר יותר כפר קאסם ועוד)
אגב אלתרמן , מעניין שאתה מצנזר אותו בקטעים הלאומיים שלו.
אתה בטוח שאתה "מתגעגע" לאלתרמן ? כי אלתרמן מאוד "אהב" את הבלוף הפלשתינאי אז לכן בשבילך השיר שלו ארץ ערבית :
ארץ ערבית
+
לַיְלָה צַח. אִילָנוֹת מְנִיעִים
אֶת נוֹפָם בִּלְחִישָׁה אַוְרִירִית,
מִמָּרוֹם כּוֹכְבֵי-לַיִל עַרְבִיִּים
נוֹצְצִים עֲלֵי אֶרֶץ עַרְבִית.
נוֹצְצִים כּוֹכְבֵי-לַיִל בְּמִצְמוּץ
וְזוֹרְעִים אֶת אוֹרָם הָרָעוּד
עַל הָעִיר הַשּׁוֹקֶטֶת אַל-קוּדְס
שֶׁחָנָה בָּהּ הַמֶּלֶךְ דָאוּד.
וּמִשָּׁם הֵם צוֹפִים וְרוֹאִים
אֶת הָעִיר אֶל-חָלִיל מִמֶּרְחָק,
עִיר קִבְרוֹ שֶׁל הָאָב אִיבְּרָהִים,
אִיבְּרָהִים שֶׁהוֹלִיד אֶת אִסְחַק.
וּמִשָּׁם קַו אוֹרָם הַשָּׁנוּן
אָץ לִצְבֹּעַ בְּזֹהַב-אוֹרוֹ
אֶת מֵימֵי הַנָּהָר אֶל-אֻרדֻן
שיעקובּ בְּמַקְּלוֹ עָבַרוֹ.
לַיְלָה צַח. בִּרְמִיזָה אַוְרִירִית
נוֹצְצִים כּוֹכְבֵי-לַיִל כַּחֹק
עַל הָרֶיהָ שֶׁל אֶרֶץ עַרְבִית
אֲשֶׁר מוּסָה רָאָה מֵרָחוֹק.
ואפשר להוסיף גם את כל ה"טור השביעי" ללמדך כי אלתרמן היה האנטי תיזה של אנשים שכמותך.
ועוד כמה הערות בקשר למצב היום
1. החכים הערביים בכנסת כיום אינם עוסקים בענייני המיעוט הערבי אלא הם סוכנים של ארגוני הטרור – הרוב השפוי במדינה מבין זאת ובהתאם התייחסותו.
2. הוכחה נוספת למוסריותם (המוגזמת לטעמי) של כוחות הביטחון במרד ערביי ישראל בשנת 2000 הוא שנהרגו רק 13 מורדים
בכל מקום אחר היו נהרגים 13000 פורעים (הייתי שם וראיתי זאת מקרוב את הפורעים )
3. ועדת אור – הייתה וועדה פוליטית מיופייפת שמינה ברק והשמאל מסקנותיו לקוחות מהמאדים ולא ממה שהתרחש במציאות .
4. המלחמה האחרונה הייתה מלחמת מגן נגד הטרור של בני חסותך מהרצועה, את כל הטענות עליך להפנות אליהם, ושוב מידיעה קרובה, חלק חיילי צה"ל שלמו בחייהם על התנהגות זהירה מדי במלחמה זו.
הסיכום, או שאתה מיתמם, או שהבנתך את המציאות מנותקת לחלוטין מהמתרחש באמת וזה יותר גרוע.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
שמחתי לקרוא את תגובתך, מגיב ותיק, ואני מסכים עם כל מילה שכתבת.
האמת שתחילה התלהבתי מהכותרת שנתן מר קלינסקי למאמרו: כי אכן, בשנים האחרונות אין מוספים ספרותיים ראויים לשמם בעיתונים המובילים "מעריב" ו"ידיעות אחרונות".
יש מוסף "ספרות" ב"הארץ" אבל הוא בעיקר מוקדש לניתוחים פוליטיים שהספרים רק משמשים להם קישוט.
ב"מקור ראשון" יש מוסף "שבת" שמשמש גם מוסף לספרות ובעיניי כיום הוא הטוב ביותר כיון שעוסק בספרות ואמנות לשמה ולאו דווקא בהתאמתה לרוח המערכתית של העיתון.
אני זוכר היטב כיצד כל שבת וחג הייתי ממהר למוסף הספרותי של "ידיעות אחרונות" בעריכת זיסי סתווי (האם הוא עדיין חי?) שהכיל מכל טוב - סקירות ספרים, סיפורים חדשים, ראשי פרקים לספרים שאך זה הושלמו וטרם ראו אור וגם כתבות בנושאי אמנות, שירה ומחזאות. אני יודע שזה נשמע מוזר, אבל בשבילי היה זה מקור העשרת ידע שאני אסיר תודה לו עד היום. אלא שמאמצע שנות ה-80, כמו הרבה דברים טובים ב"ידיעות אחרונות", גווע גם מוסד זה, כמו גם מוספים אחרים כ"משא" של "דבר" ו"סייפא וספרא" של "מעריב".
אלא, דובר ותיק יקר, מר קלינסקי, כך מסתבר, אינו רוצה באמת במוספים ספרותיים לשמם אלא בפמפלטים פוליטיים, רצוי מהשמאל הרדיקלי. הוא מתעלם רק מהעבודה כי לכך בדיוק הפכו ה"תוספות" הספרותיות בעיתונים השונים (למעט, כאמור, "מקור ראשון") שבכולם שולטים אנשי השמאל הקיצוני האנטי-ציוני והם מכתיבים את תכנם. כמו כן, קיימים היום מגזינים רבים לספרות שרובם גם כן נשלטים בידי השמאל הרדיקלי האנטי-ציוני (או אנטי-צה"ל ואנטי-התנחלות).
לכן, יללתו של מר קלינסקי היא מגוחכת ומוכיחה שוב כי כוחו היחיד של השמאל היום אינו בשכנוע או בהבאת רעיונות מקוריים וחדשניים אלא במיחזור בכיינות לשמה, רוויה בשנאה עצמית ובאהדה גלויה למטרות אויבי ישראל מכל צד שהוא. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ערן גפני |
|
|
|
|
|
ונזכיר אמנים כמו חיים חפר, דידי מנוסי, דן בן אמוץ, אדם ברוך, אלכסנדר פן, אלתרמן כמובן (הגדול מכולם) ועוד רבים אחרים, שהשתמשו באמנות שלהם לצורך טורים קבועים של אקטואליה בעיתונים השונים (חלקם במדורי התרבות או הספרות). שום דבר לא השתנה. מדורי הספרות בעיתונים תמיד הכילו גם אמנות אקטואלית לצד אמנות "רגילה", ולכן נדמה לי, שהכעס שלך הוא לא "ספרותי", אלא שהדברים הם לא לטעמך מהבחינה הפוליטית. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
זיכרון קצר. |
|
|
|
|
|
המאמר משבח את המוספים הספרותיים בעבר, שנקטו עמדות פונטיות אמיצות מול דממה ושממה כיום . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המגיב לא הבין |
|
|
|
|
|
גם היום וגם בעבר היו מוספים ספרותיים בהם היתה גם ספרות פוליטית, אלא שהיום, בניגוד לעבר, היא מקורנפת ולא ביקורתית. גפני, לעומתו, טוען שמדורי הספרות היום מלאה רק ב״שמאלנות״ נגד המדינה. לדעתי, גפני טועה בגדול וקלינסקי בעקרון צודק, אבל אם מחפשים טוב, גם היום אפשר למצוא קצת ביקורת, לדוגמא השירים של רועי חסן במדור הספרות ב״הארץ״. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אם הבנתי נכון, |
|
|
|
|
|
ישר כוח למגיב ותיק, אתה פה לכולנו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
רוביק |
|
|
|
|
|
הותיק שוב נפח עוד נפיחת אחוריים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קטלנית? |
|
|
|
|
|
שאדם זה מלא וגדוש באוצרות של ידע, בקיאות, התמצאות, בינה, השכלה, מומחיות והכל מצוי אצלו חיש קל ובפירוט רב. יישר כוח. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לאחרונה. אין ספק |
|
|
5 |
|
|
לצערי, היום כולם,סופרים,משוררים, אומנים, מפחדים להביע דעה שהיא נגד הממשלה הימנית. זה הפך למסוכן להגיד דברים בעד שתי מדינות ובעד זכויות לערבים. לכן לא מפתיע שלא מוצאים דעות פוליטיות בספרות. כמה חבל!!. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
צפורה בנאי |
|
|
6 |
|
|
"אנשי רוח", אין שום יתרון על כל אדם אחר כשמדובר בנושאי מלחמה ושלום שהם הרחק מתחום הידע שלהם.
דוגמה קטנה תספיק: הבלשן שהוא האל החי של ליברלים מזויפים בעולם,נח חומסקי,עד היום לא חזר בו מתמיכתו ב"חמהרוג'",שרצחו באכזריות מליונים מבני עמם.
בכל זאת עוד דוגמה: סטאלין שרצח יותר אנשים מהיטלר ימח שמו, היה "שמש העמים" בעיני השמאל ההזוי.
בקיצור,למוכר הדגים בשוק יש יותר הבנה בעניני ביטחון מיפי הנפש השמאלנים,אולי בגלל שהוא מכיר ערבים טוב יותר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בני בנקר |
|
|
7 |
|
|
שמן-זית-זך ודומיו, שימחו על ההפגזה הרצופה משך שנים ע"י החמאס של אנשים נשים וטף רק בגלל היותם יהודים? מדוע כותב הכתבה לא מזכיר אותם כלל? ומדוע לא מלאו העיתונים הספרותיים שירי מחאה על מותם ב"צוק איתן" של 70 היהודים שקמו להגן על עמם ? ומדוע כותב הכתבה אינו מזכיר אף לא במילה את נרצחי הפרעות בחברון, מלחמות ישראל, ומעל הכל 1500 הקרבנות היהודים של נרצחי "אוסלו" ע"י הטרור הערבי?
רק הנרצחים הערבים כואבים ל"משורר" כותב הכתבה ? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
יהודי מא"י |
|
|
8 |
|
|
אלתרמן שהיה מזוהה עם הממסד, היתה לו הערצה גדולה למפעל הציוני, כשהוא ראה מעמד בו בן גוריון מתנהג כלפי חבר כנסת ערבי בשם תופיק טובי כמו שמתנהגת מירי רגב או דני דנון הוא יצא חוצץ נגד התופעה.
כשהוא ראה רצח של ילד באום אל פחם וטבח בכפר קאסם הוא יצא נגד התופעות בניגוד לשממה הפוליטית במוספים הספרותיים לנוכח הרג ערבים באוקטובר 2000 , ולא נדבר על המלחמה האחרונה.
אבא קובנר שהיה מזוהה עם חטיבת גבעתי ידע לבקר בגרניקה על כל גבעה תופעות אכזריות שאירעו בכפרים ערבים, וזה בניגוד לשממה הפוליטית כיום. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ההבדל הגדול |
|
|
|
|
|
השירה והספרות דהיום אלתרמן היה ציוני. היה חבר בתנועת ארץ ישראל השלמה עד יום מותו, ולא כמו גמדי הספרות כיום, שאימצו לליבם את השקרים של הערבים, ויקרה בעיניהם כל עיזה ערבית עיוורת מטובתו וחייו של ילד יהודי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מורה לספרות |
|
|
|
|
|
נתן אלתרמן הוא אחד המשוררים הגדולים המזוהה עם המפעל הציוני .אינני בא לשיר שיר הלל לציונות של אלתרמן. אני מציין , מה שעשה איתן, שבשר מבשרה של מפלגת השלטון, ומה שיהיה בהמשך אפילו תנועת ארץ ישראל השלמה עשה את מה שלא עושים היום.
מה שכתב נתן אלתרמן נגד דוד בן גוריון, שהתנהג בגסות רוח כלפי חבר כנסת ערבי , אינו מזיז אף משורר ישראלי מהשורה הראשונה , כשמה שאמר בן גוריון זה משהו ננסי ומגומד לעומת מה שאומרת היום גברת רגב.
משורר שראה גירוש בעיר לוד יצא בנחרצות נגד הגירוש , והיום לא נשמע ביקורת נוקבת נגד פעולה של צה״ל כמו שעשה אלתרמן בימי מבצע דני .
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
שיעור מיוחד |
|
|
9 |
|
|
ומוסר?...אנשי תרבות היו הנאצים,מוסיקה קלסית,אופרה,שירה,
סיפרות ציור,פיסול מדע תיאטרון ואהבת חיות...מצפון, מוסר אנושי,חמלה לא כלולים "בספר המושגים" שלהם...נשמה רעה... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
י.ש |
|
|
|
|
|
מי הצדיק, שיתרום לו מראה? יש עוד זמן להרויח מצווה לפני החתימה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מצחיק. |
|
|
10 |
|
|
נתן אלתרמן היה מזוהה עם המפעל הציוני. נתן אלתרמן תמך בממסד והפוליטי בשנים של טרם קום המדינה ובשנים שאחריה . אך דווקא איש ממסד יצא בביקורת נוקבת ומייסרת נגד דוד בן גוריון שדיבר בגסות רוח כלפי תנפיק טובי גם ערבי וגם קומוניסט.
כיום מול השתלחות כלפי חברי הכנסת הערבים מצד חברי כנסת מהימין אין את המשורר מהשורה הראשונה שיקום וויתריס.
כאשר בשנת 2000 ״נצלפו״ בידי שוטרי משטרת ישראל מפגינים ערבים לא קם משורר מהשורה הראשונה כמו אלתרמן שבראשית שנות החמישים זעק נגד רצח של ילד באום אל פחם.
אין משורר יותר מזוהה עם צה״ל מאשר אלתרמן, אבל הוא צעק על כך שבלוד נעשה מה שאסור היה להעשות .
אלתרמן זועם על הנער העברי שירה בזקן הערבי, שדמו כיסה את הקיר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
גדולת אלתרמן |
|
|
11 |
|
|
|
|
12 |
|
|
מול עיתונות מתרפסת בשנת 2014 שקונה את הודעות דובר צה״ל כדברי אלוהים חיים, יכול היה משורר הממסד, נתן אלתרמן, לומר בעיתון הממסד בדצמבר 1956 ״שיש תהום בין עובדות מבעיתות ובין הודעות ממשלתיות.״
מול הצגת הצבא כצבא מוסרי לא נרתע באוקטובר 1958 לכתוב על ״ שאלת המושג צימאון דם ״.
היום סופרים ומשוררים מהשורה הראשונה לא יכתבו את ״גרניקה על כל גבעה״ כפי שכתב אבא קובנר , המשורר ווקצין הצבא, כשראה את ממדי העוול והגירוש הבלתי צודק מכפרים בדרום. לא קם בשנת 2014 ס. יזהר שבתים על אנשים קרסו בעזה. גם אם הירי הבלתי מוסרי של החמאס על יישובים יהודים יש לגנותו ויש להילחם נגדו , אין הצדקה לטבוח 500 ילדים ועוד למעלה מ-1500 עזתים . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הודעות ממשלתיות |
|
|
13 |
|
|
השמאל כאן והנה העובדות :
על התעמולה השמאלנית השקרית כתב את השיר הבא שהוא ממש עבור איתן :
"אז אמר השטן,הנצור הזה איך אוכל לו?איתו האומץ וכישרון המעשה.כלי מלחמה ותושיה עצה לו.ואמר לא אטול את כוחו ולא רסן אשים ומתג.ולא מורך אביא בתוכו ולא ידיו ארפה כמיקדם.רק זאת אעשה: אכהה את מוחו ושכח שאיתו הצדק."
על אקטביזם בטחוני בשיר המקף ועוד:
באותם שנים רחוקות כאשר בעקבות פשיטת צה"ל על מוצבים סוריים, שמהם נהגו להפגיז את דייגי הכנרת ואת קיבוצי האזור. מול קולות השמאל אז שביקשו למתן את הפעילות הצבאית, הגן אלתרמן על הפעולה ועל חובת המדינה לדאוג ליישובי הספר שלה, לא רק באמצעות מיגון ומקלטים אלא גם בפעילות אקטיבית יזומה.
על הקומוניזם:
אלתרמן לא נמנע מלשלוח חצים בקומוניזם העולמי, ובאמצעותו בחסידיו בשמאל הרדיקלי הישראלי, שאימץ לו את התורה המרקסיסטית כתחליף אמונה דתית על מגוון ההשלכות החברתיות שהתלוו לכך.
על כך כי ישראל היא היא המתגוננת מפני שכניה:
"מעשה באדם ששכנו בן-דודו- לא הציק לו חלילה... זאת הס מלהזכיר.... רק ניסה מדי פעם (האל עמדו...)- לסמרו בנעיצה של פיגיון אל קיר.. - ויהי יום ואישנו תפס בידו- של נושא הפיגיון בעודה באוויר - כך תפס והחזיק בה ואין בצדו - לא אישור מאת או"ם או מאת המזכיר - ובשעה שנדרש להרפות מידידו - החל הוא לסחוט מחיר....
על הנרטיב הישראלי הצודק :
ב-"עיקרה של תמונה" אלתרמן לא הסתיר את דעתו כי בוויכוח בינינו לבין שכנינו הוא מצדד, כמה מוזר, דווקא בנרטיב הישראלי. וגם אם בקטעים מסוימים בהיסטוריה נדמה שהפכנו לגלית ושכנינו לדוד, בסופו של יום המאבק בין דוד לגלית אינו מאבק כמותי של חלש מול חזק, אלא צודק מול רשע ("עיקרה של תמונה").
על מדיניות ההסברה האסונית של משרד החוץ (מעניין אבל זה היה גם אז) אלתרמן הביע את דעתו כיצד יש לפעול:
ב "דינו של עיקרון" הוא כותב :
"ורשאי העולם, אם אמנם הוא על גבול בין הפקר לבין דין,- לכפות כל ויתור. אבל גם לעת סף בין עידן ועידן- אין שום כוח וחוק רשאים לבקש ממדינת היהודים- ליפול מוכה על המפתן"
על היחס לצבא :
אלתרמן, מתברר, ראה בצבא כלי בעל משמעות מוסרית עליונה: הגנה על העם היהודי. "כי אף שאין קורות היהדות והיהודים טבועות בחותם צה"ל תג לתג,/ הרי בכל זאת כבר נכנס וכבר תקוע בעובי עוביין של הקורות הוא..."
על היחס לנשק :
אצל אלתרמן עדיין ניתן להתפעל ממצעד צבאי שמראהו נוסך "שמחה גדולה ועממית כפלא רב וכישועה קורעת לב/ אשר חירוק שרשרותם של הזחלים גם הוא כינור אשר עליו היא מנוגנת ומובעת"
אפשר לצרף כאן עשרות מאמרים שכתב אלתרמן של אחר מלחמת ששת הימים בהיותו איש ארץ ישראל השלמה - על יישוב השטחים המשוחררים.
בחייכם, אל תהיו פאטתיים ואל תהפכו את אלתרמן לאיש שלום עכשיו.
|
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מגיב ותיק |
|
|
|
|
|
הוא היה ציוני נלהב, שהאמין בארץ ישראל השלמה, בצבא, בלאומיות היהודית ובשאר הסמלים של הימין הלאומני, ובצד זה הוא היה אדם הגון ומוסרי, שסלד משנאה גזענית ומפגיעה בחפים מפשע, וכיבד גם את הזכויות הלאומיות של המיעוט הערבי. מהסיבה הזו הוא לא היסס למתוח ביקורת, לעיתים קשה וארסית, על מה שנראה בעיניו כעוול וכגזענות. אפשר לחלוק על משנתו הלאומנית (וראוי לעשות כן), אבל אי אפשר שלא להעריך את יושרו ואת המצפן המוסרי החזק שלו. מה שנותר מה״מחנה״ אליו הוא היה שייך הוא לאומנות קרה ואלימה, נטולת עכבות מוסריות, שסוגדת למוות ולכוח. כך הפכו חובשי הכיפה הלאומנים למפלצות מהסוג של חנן (פורים שמח) פורת ואלה החילונים לחוליגנים נוסח איילת שקד. תהליך דומה קרה גם בתנועת בית״ר, שהפכה מימין לאומני ליברלי ומוסרי (עם לא מעט בעיות) נוסח ז׳בוטינסקי לאוסף של בריונים חוליגנים מהסוג של רגב, דנון ואלקין.כאשר בבית״ר יש בודדים בלבד היום (כמו ריבלין) שמזכירים מעט ממה שהיה פעם. בתנועת ארץ ישראל הלאומנית לא נשארו לצערי כבר אלתרמנים בכלל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אלתרמן הוא סמל, |
|
|
|
|
|
המגיבים משמאל אין להם חלק בממסד . אלתרמן היה חלק מהמסד .
אלתרמן מתוך הממסד הרשה לעצמו לבקר את הטבח בכפר קאסם, אלתרמן איש הממסד יצא חוצץ נגד ההתנפלות של בן גוריון על תנפיק טובי . מתוך הממסד הוא יצא נגד מעשים לא אנושיים במבצע דני .
אלתרמן הוא אנטי טזה למה שהמגיב הותיק יהלל וישבח . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן בסט |
|
|
|
|
|
המגיבים משמאל אין להם חלק בממסד . אלתרמן היה חלק מהמסד .
אלתרמן מתוך הממסד הרשה לעצמו לבקר את הטבח בכפר קאסם, אלתרמן איש הממסד יצא חוצץ נגד ההתנפלות של בן גוריון על תנפיק טובי . מתוך הממסד הוא יצא נגד מעשים לא אנושיים במבצע דני .
אלתרמן הוא אנטי טזה למה שהמגיב הותיק יהלל וישבח . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
בן בסט |
|
|
14 |
|
|
המוספים הספרותיים השתפנו כמו שהתקשורת הישראלית השתפנה .
מבצע דני זכה לשבט הביקורת של משורר מהמסד, כשלא יכול היה לעבור לסדר היום לנוכח פגיעה באזרחים, מבצע עזה לא זכה לשבט הביקורת גם שנקטפו חייהם של ארבע מאות ילדים בעזה |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
השתפנו |
|
|
15 |
|
|
אח, היו ימים שהיו המון מוספים ספרותיים. בכל פינת רחוב יכולת למצוא כתב עת רציני לתרבות ואמנות. אבל מאז שהחבר סטלין החזיר ציוד כבר אין מי שיסבסד את הסחורה הזאת להמונים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ימים |
|
|
|
|
|
כן היו ימים שסופרים ומשוררים , המזוהים עם הממסד, הרשו לעצמם לצאת בביקורת נוקבת על מהלכים מדיניים וצבאיים שסיכנו את קיומה של ישראל. היה זה אבא קובנר , ס. יזהר ונתן אלתרמן ב-1948 והאחרון לא חסך את שבט ביקורתו ב-1956 . |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
היו ימים.. |
|
|
16 |
|
|
אתה מפרסם את מאמריך , שבו הדיון מלווה במילים ספרותיות כמו חרא, שמוק וטמבל. עורכי אתר שמאשרים סגנון תגובות כזה מועלים בתפקידם , ואתה שמע בקולי - זה לא המקום הראוי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הצעה לאיתן |
|
|
|
|
|
זה ממש מתבקש להפסיק לפרסם באתר, שאינו שומר על כללים מינמליים של גבולות הויכוח . אבל איתן ..... |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מצטרפים להצעה |
|
|
17 |
|
|
|