X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
במשך שנים רבות ייחסו בקרבנו אפיונים שליליים דומים לכל המוסלמים בארצותיהם וגם באירופה, ללא אבחנה בין קבוצות מתונות וקיצוניות מפת דרכים לארגונים איסלאמיים קיצוניים ולמדינות מוסלמיות מתונות
▪  ▪  ▪
חמאס. כיצד נולד הארגון? [צילום: AP]

רבים בישראל, כולל ראש הממשלה ושריו, רואים את הארגונים השונים של האיסלאם הפוליטיים כמקשה אחת, ואינם מבחינים בין האחים המוסלמים\חמאס, חיזבאללה, סלפים, ג'האדיסטים, ארגוני אל-קאעידה כגון דאעש, חזית התמיכה ובוקו חראם (למשל, נתניהו: "חמאס הוא דאעש ודאעש הוא חמאס", הארץ 21.8.14). כל הארגונים הללו נתפסים כמוסלמים-פנאטים, אנטי-ישראלים, אנטישמים, אנטי-מערביים ואנטי-דמוקרטים, ולא היא!
בדומה לכך, במשך שנים רבות ייחסו בקרבנו אפיונים שליליים דומים לכל המוסלמים בארצותיהם וגם באירופה, ללא אבחנה בין קבוצות מתונות וקיצוניות. אולם לנוכח מבצע צוק איתן "התברר" לנו כי יש מדינות ערביות-מוסלמיות מתונות, כגון מצרים, סעודיה וירדן, שאיתן ניתן לעצב "ברית אסטרטגית" נגד חמאס וארגון הגג שלו - האחים המוסלמים.
ולפני שנדון בפירוט מה בארגוני האיסלאם הפוליטי - במשותף ובנבדל ביניהם - נציין בקווים כלליים את המגמות הפוליטיות במדינות האיסלאם ויחסן לישראל.
בעולם חיים כמיליארד וחצי מוסלמים ב-57 מדינות, המאוגדות ב"ארגון הוועידה האיסלאמית"; מתוכן 22 מדינות הן ערביות, המאכלסות כ-400 מיליון תושבים (רובם מוסלמיים). כ-15% מבין המוסלמים בעולם הם שיעים (פלג איסלאמי חשוב שפרש במאה ה-7, בראשית האיסלאם). הם מתגוררים בעיקר באירן (70% מכלל האוכלוסייה), בעירק (60%), בלבנון (40%), בחריין (70%), כווית (30%), אזרביג'אן (80%), וכן במספרים קטנים יותר באפגניסטן, הודו, פקיסטן, סעודיה, סוריה ותימן.
רוב מדינות האיסלאם הן בעלות משטרים אוטוריטאריים, אולם כתריסר מדינות אימצו בעשורים האחרונים את המודל הדמוקרטי, עם אפיונים מקומיים ופגמים שונים - בהשוואה לדמוקרטיות המערביות. למשל, משטרים דמוקרטיים הוקמו באינדונזיה (המדינה המוסלמית הגדולה בעולם עם 220 מיליון תושבים), בנגלדש, מלזיה, פקיסטן, סנגל, לבנון, אלבניה, קוסובו ובוסניה (חלקן בעלות צביון חילוני). לאחרונה הצטרפו גם כורדיסתאן העירקית ותוניסיה למועדון עם צביון דמוקרטי זה. בנוסף על כך, מיליוני מוסלמים חיים ומשולבים במשטרים דמוקרטיים כגון בהודו, בארצות מערב אירופה ובישראל.
רוב המשטרים במדינות האיסלאם אינם אנטי-מערביים או אנטי-ישראלים / אנטישמיים, פרט לאירן, סודן ולאחרונה גם ממשלת טורקיה (בגלל הבעיה הפלשתינית). רוב המשטרים המוסלמיים הם פרגמאטיים או מתונים ביחסם למערב ולישראל. דוגמה בולטת לכך היא יוזמת השלום הסעודית-ערבית מ-2002, אשר אושרה על-ידי כל מדינות ערב והאיסלאם (כולל אירן בהנהגת הנשיא הפרגמאטי מוחמד חתאמי). יוזמה זו אושרה מחדש פעמים אחדות, ואפילו בשינויים לטובת ישראל; ולאחרונה גם במאמר ב-הארץ (7.7.2014) על-ידי הנסיך טורקי בן פייצל אל-סעוד, ממשפחת המלוכה, שהיה בעבר ראש המודיעין של סעודיה ושגריר בבריטניה ובארה"ב.

עמדות שיעיות כלפי יהודים וישראל

קבוצות סוניות רדיקליות

התנועה הוהאבית-סלפית

התנועה הסלפית המודרנית

האחים המוסלמים

חמאס

הרשת הסלפית-ג'האדיסטית של אל-קאעידה (הבסיס)

תאריך:  03/11/2014   |   עודכן:  03/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מפת דרכים
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
שאלה למר מעוז
עובד 1  |  3/11/14 22:32
2
הפרטים חשובים
אהרון שחר  |  5/11/14 22:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
חגי הוברמן
אפילו על-פי ההסדרים הבזויים שקבע דיין מיד אחרי מלחמת ששת הימים, עליית יהודים להר-הבית אפשרית משך כל שעות היום, ללא הגבלה, כולל שבתות וחגים
עידן יוסף
יעלון: יש להמשיך ולשמור על ההסכם עם ירדן ולהימנע ממתיחויות מיותרות במקומות הקדושים
איציק וולף
לשכת ראש הממשלה הבהירה כי אין כל כוונה לבצע שינוי במצב הקיים בהר-הבית, שעל פיו אסורה תפילת יהודים במקום    ראש עיריית ירושלים: אני לא מרוצה מהסטטוס קוו, אבל הוא לא צריך להיות מטופל בחקיקה
איציק וולף
העיתון הלבנוני אל אחבאר מאשש את ההערכות של מערכת הביטחון כי חיזבאללה שינה את האסטרטגיה והחל להפר בגלוי את החלטת האו"ם 1701 ואת ההבנות שהתקבלו בסוף מלחמת לבנון השנייה    האם העימות הצבאי הבא יהיה בצפון?
איתמר לוין
בן-דרור ימיני אסף בספרו המרתק "תעשיית השקרים" מאות עובדות המצביעות על השקרים הזדוניים המכוונים נגד ישראל. צריך לקרוא את הספר כדי לראות את התמונה במלואה; כאן נתייחס לשאלה מדוע זה קורה, נעיר על "הבמה המרכזית להסתה" ונפנה קריאה לממשלת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il