X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית נוסח מוצע המבוסס על הכרזת העצמאות תוך חידוד העניין הדמוקרטי על-ידי פירוט זכויות הפרט הנתונות לכל אזרחי המדינה
▪  ▪  ▪
לחדש חרות מדינית [צילום: אסף שילה/ישראל סאן]

מדוע שלא נבסס את חוק הלאום על הכרזת העצמאות המקובלת על כולם או לפחות על רוב עצום. ההכרזה קובעת את הזכויות הלאומיות של העם היהודי בארצו, ארץ-ישראל, אבל גם מקפידה לציין את זכויות הפרט של כל האזרחים שיש לשמור עליהם במדינה דמוקרטית.
להלן נוסח מוצע המבוסס על הכרזה העצמאות תוך חידוד העניין הדמוקרטי על-ידי פירוט זכויות הפרט הנתונות לכל אזרחי המדינה:
בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי.
לאחר שהוגלה העם מארצו בכוח הזרוע שמר לה אמונים בכל ארצות פזוריו, ולא חדל מתפילה ומתקוה לשוב לארצו ולחדש בתוכה את חרותו המדינית.
מתוך קשר היסטורי ומסורתי זה חתרו היהודים בכל דור לשוב ולהאחז במולדתם העתיקה; ובדורות האחרונים שבו לארצם בהמונים, וחלוצים, מעפילים ומגינים הפריחו נשמות, החיו שפתם העברית, בנו כפרים וערים, והקימו ישוב גדל והולך השליט על משקו ותרבותו, שוחר שלום ומגן על עצמו, מביא ברכת הקידמה לכל תושבי הארץ ונושא נפשו לעצמאות ממלכתית.
זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית.
מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתת על יסודות החרות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שוויון זכויות הפרט בתחום העבודה, החינוך, הבריאות, העמדה לדין, הזכות לבחור ולהיבחר לכנסת ולשלטון המקומי, לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות.
זכויות הפרט, נוספות על אלה המוזכרות כבר בהכרזת העצמאות, כלולות בסעיף האחרון ומודגשות. אם נשמט משהו חשוב מפירוט זה ניתן להוסיפו. הפירוט המלא מבטיח מצד אחד את זכויות הפרט במדינה מתוקנת ודמוקרטית ומצד שני מבהיר שאין זכויות לאומיות במדינה מעבר למה שנקבע בנוסח למעלה, קרי שזו מדינה יהודית ששוקמה מחדש על-ידי העם היהודי, למען העם היהודי, שהוא הבעלים האמיתי שלה.

תאריך:  26/11/2014   |   עודכן:  27/11/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הלאום - הצעה לנוסח
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תעזוב, עוד מעט לא יהיה פה
סניל  |  27/11/14 07:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
גם אם יש חולקים, ברור שקיים רוב בציבור בעד החוק. אבל התקשורת הישראלית ברובה אינה רק מנותקת מהקול המרכזי של הציבור; היא מייצגת יקום אחר, מקביל, כופה, יהיר, מחנך בעל כורחנו, לא סובלני לדעות אחרות!
איתן קלינסקי
צר לי, שיוצר כה אהוב עלה על שרטון של הכללה, היוצר דמוניות ושנאה חסרת מעצורים כלפי כל הערבים החיים איתנו. אני מצפה ממשורר וזמר כה אהוב, שיחזור בו מהמלים הקשות והפוגעניות כלפי החברה שחיה בתוכנו
עמי דור-און
מנקודת הראות הציבורית נשאלת השאלה אם השופטת, במקרה הייחודי הזה, היא כאחד האדם, או העובדה שהיא שופטת בעלת מעמד ציבורי מעניקה אופי אחר, חשוב יותר, לאירוע שעל אודותיו מדובר
מנחם רהט
שיא הצביעות: הלועגים להיתר המכירה במונחי קונצים וחוכא ואיטלולה, אלופים בהפעלת קונצים וחוכא ואיטלולה כלפי מצוות דאורייתא    הגר"ח מבריסק: "פרומקייט אינה הדת של נותן התורה"
אברהם פכטר
חוק הלאום עבר בממשלה, לאחר ויכוח סוער ורעשני ברוב של 14 שרים נגד 6; זהו השלב הראשון בתהליך החקיקה, שעובר עכשיו לכנסת. היועמ"ש טוען שחוק יסוד ראוי ורצוי שיבוא ביוזמת הכנסת ולא ביוזמת הצעת חוק פרטית; יש טעם בטענה. מהי מטרת החוק? והאם העיתוי של ימים אלה הוא המתאים או שמא דווקא בשל סערת הימים האלה, מטרתו ראויה ורצויה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il