X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היעדר מנהיג מקובל על הכל, עלול להביא טרגדיה על הימין כולו, משום שלמרות הצלחותיו של בנט, לראשות הממשלה הציבור כנראה עדיין אינו שופט אותו כבשל
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. כשר בעיני הציבור? [צילום: פלאש 90]

נאומו הנלהב של נתניהו בכנסת בתמיכה לחקיקת "חוק הלאום" שכנע אותי סופית להתנגד לו. כי מניין הביא נתניהו את הנימוק המכריע, כביכול, לטובת "מדינה יהודית"? מן המדינה הפלשתינית! הוא העמיד פנים כאלו אין מחלוקת בדבר זכותם של הקרויים 'פלשתינים' למדינת לאום 'פלשתינית' בארצנו, ומן המדינה הפלשתינית גזר את הגזירה השווה שגם ליהודים מגיעה מדינת לאום משלהם.
ובמלים אחרות: אליבא דנתניהו, מניין שואב באר המים החיים של מדינת היהודים את מימיו? מן הבורות הנשברים של פלשתין! וכל זה, מפי מי? מפי ראש הליכוד, יורשו של זאב ז'בוטינסקי!
את ההיקש הזה העז נתניהו לעשות, למרות שידע שכל מפלגתו מתנגדת לרעיון הפרברטי להקים מדינה זרה, ועוד מדינת אויב, על אדמת ישראל, ואותם שני ח"כים שסטו מן הדרך ביחד עימו, הורחקו על-ידי בוחרי הליכוד מן הכנסת. הוא גם ידע, שחוקת הליכוד שוללת מדינה פלשתינית, והיא לא שונתה עד היום, כי אין במפלגה רוב לכך. לנתניהו "הפרט הקטן" הזה לא הפריע. ב"מדינה היהודית והדמוקרטית" שלו גם על הדמוקרטיה הוא מצפצף.
הפתגם אומר - "פוחד אני מן היוונים כשהם מביאים מתנות", ואכן מתנת הסוס הטרויאני ראויה הייתה שיפחדו ממנה. כך, ראוי שעם ישראל יבדוק היטב כמה מן המתנות בצורת "חוקים לאומיים" שראש ממשלתו מרעיף עליו בזמן האחרון, כשפיו שופע ניסוחים ערבים לאוזן הימנית, בעוד ידיו חונקות את ההתנחלות היהודית ביהודה ושומרון ובירושלים - מקפיאות רישיונות, תוכניות ושיווקים. עד כדי כך, ששר הביטחון נאלץ להודות בכנסת, ש-31 רישיונות תכנוניים הוצאו לערבים ביו"ש, ואף לא אחד ליהודים!
עד כאן, אסתטיקה - הטעם הרע שמשאיר אחריו מי שרוממות הלאום היהודי בגרונו וחרב פיפיות פלשתינית בידו. אבל חקיקת "הלאום היהודי" טומנת בחובה גם סכנה מוחשית.
אותו נתניהו, שבנאום בר-אילן חתם על השטר הפלשתיני, כתב גם את שוברו - מכשיל בשיטתיות את המו"מ עם רמאללה על-ידי ההתניה, שהערבים יכירו במלים מפורשות ביהדותה של מדינת ישראל. על כך, הסירוב הערבי ברור וידוע מראש, ואבו מאזן נתן לזה ביטוי: אתם יכולים לקרוא לעצמכם מה שאתם רוצים, וגם עשיתם זאת, ובכל זאת חתמנו. אבל אתם אינכם יכולים לדרוש מאתנו שאנחנו מצידנו נאשר בכתב שרוב שטח פלשתין הוא נחלתו הלאומית של העם היהודי.
לערבים, זו התכחשות לכל מהותם ובגידה באחיהם שגורשו מן החבלים האלה. מותר להם לפי דתם ומנהגיהם להשלים למעשה, דה-פקטו, עם הבלתי נמנע, עם עובדות מוגמרות - מדיניות וגאוגרפיות - שנוצרו כתוצאה מכוחם הצבאי העודף של היהודים, אך אסור להם לעשות להלכה, דה-יורה, וויתור עקרוני על אדמת פלשתין, אדמת ווקף מקודשת. ובקיצור: פרקטית - אפשר, פורמלית - אי-אפשר! ומה שנתניהו דורש מרמאללה כתנאי לכל הסכם הוא הוויתור הפורמלי, דווקא - זה הגלום בדרישה להכרתם הרשמית כי מדינת ישראל היא מדינת היהודים.
זה השובר שמנע עד עתה את גביית השטר הפלשתיני, ובגינו סופג נתניהו ביקורת משני הצדדים: מהימין על "חזון פלשתין" שלו, ומן השמאל על התעקשותו לדרוש מן הערבים את מה שמונע להגשים את החזון הזה.
כל זה עלול להסתיים עם חקיקת חוק הלאום, כי עם החוק הזה עלול נתניהו להסיר את המכשול האחרון בפני המדינה הפלשתינית, אותו הקים במו ידיו. כיצד? הלא אבו מאזן כבר אמר שלא איכפת לו מה שאנחנו כותבים על קירות הבית שלנו, כל עוד הם אינם חייבים לחתום על זה. עכשיו, יאמרו הערבים, שחוקקתם לעצמכם שמדינתכם היא מדינת הלאום היהודי - פטרתם א ו ת נ ו מלעשות זאת בשבילכם, בהסכם השלום. הלא אתם בעצמכם טוענים, שעם חקיקת חוק הלאום ישראל תהיה יהודית כמו שצרפת היא צרפתית. טוב ויפה. אבל היכן ראיתם שצרפת דורשת שבכל הסכם איתה יכיר הצד השני ב"צרפתיותה"?
וגם "העולם", זה שכרגע מגנה את יוזמת החקיקה הזאת כ"אנטי-דמוקרטית", כאשר "יראה כי טוב", וכמה מועיל החוק הזה לקדם את הקמת פלשתין, עוד ישנה את טעמו והניו-יורק טיימס עוד יטיף לנו שמשחוקקנו את "חוק הלאום היהודי" כבר יכולים אנחנו ללא חשש להכיר בלאום הפלשתיני. וכך נקבל את הנמקת נתניהו בכנסת - 'בהפוכה': "חוק הלאום" יתגלה כסוס טרויאני!
כאשר מדברים על נתניהו, ולאן הוא מוביל אותנו, עולה כמובן שאלת הבחירות שיתכן שהן קרובות. יש היום לליכוד קבוצה גדולה של מנהיגים צעירים שהם ליגה א' מבחינת כישוריהם, רמתם וגם יושרתם האישית והציבורית, וכולם נאמני א'י וההתיישבות. זהו התוצר של משבר, פילוג וקטרזיס שעבר הליכוד בעקבות הבגידה של אריאל שרון. אולם גם הפוליטיקאים הצעירים הללו אין להם סיכוי לשווק את הליכוד בציבור הרחב ללא אישיות אחת שתהיה מקובלת על דעת הקהל כראויה ובשלה לעמוד בראש המנהיגות הלאומית, וכזאת אין לליכוד זולת נתניהו, שזיגזוגו בין ימין לשמאל כבר הביא עליו מפלה יחסית בבחירות הקודמות.
היעדר מנהיג מקובל על הכל, עלול להביא טרגדיה על הימין כולו, משום שלמרות הצלחותיו של בנט, לראשות הממשלה הציבור כנראה עדיין אינו שופט אותו כבשל. היו שקיוו שבוגי יעלון הוא האיש, אך הוא נוהג כמי שמעדיף מעמד של מספר 2.
וכך נערכת מדינת ישראל לקראת שנה סוערת מאוד - מדינית, ביטחונית וכלכלית - וקברניט מתאים טרם מצאה.

תאריך:  03/12/2014   |   עודכן:  03/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדינת לאום: מוקש?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לקח לך זמן בסוף התחלת להבין.
פועה  |  3/12/14 12:48
2
תוכנית השלבים של בנט
השלבים  |  3/12/14 15:02
 
- יש להזכיר גם שמלבד עוזרת
אם כך, במי לבחור?  |  4/12/14 05:44
3
כן, הבחירות קרובות
אהרון שחר  |  3/12/14 21:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
תנועת חמאס הצליחה לנטרל לחלוטין את פעילותה של ממשלת ההסכמה הלאומית שהוקמה בשיתוף עם פתח כדי להבטיח את המשך שלטונה ברצועת עזה. עתה דורשת חמאס לקיים דיון לאומי פנימי בעתידה בדרך לחיסולה הסופי
עו"ד אלון קוחלני
הצעת חוק שהונחה לאחרונה על שולחן הכנסת מבקשת ליצור תקדים מסוכן בדמות ביטול דה-פקטו של הביקורת הפנימית ברשויות המקומיות ויצירת ביקורת חיצונית במקומה
ראובן לייב
ההיסטוריון גד נחשון רואה את המדינה שלנו כיעדם הבא של ארגוני הטרור האיסלאמיסטיים, בהיותה אויבתה העיקרית של דת האיסלאם, וזאת במסגרת פעילותם נגד כל מי שאינו מוסלמי
איתמר לוין
עו"ד המואשם בגניבת ענק מרשות המיסים הגיש לבג"ץ עתירה ובה שורה של טענות תמוהות - אם להתבטא בעדינות - נגד כל העולם ואשתו. העתירה נדחתה, אך היא מעלה שאלה עקרונית: מי מוודא שעורכי דין כשירים למלא את תפקידם?
רפי לאופרט
ברנע, בנושא הבחירות: אצל ברנע ההליכה לבחירות היא אסון לאומי    ימיני, בנושא "ישועת כחלון": ימיני מניח שכחלון שכח את המשנה ציונית מדינית של הליכוד ממנו בא, ועל כן, אם רק ישכיל "לגנוב" עוד כמה מנדטים מהימין "המתון" ומן המרכז, יוכל לשנות את המפה הפוליטית בישראל    ליברמן, הכרזת עצמאות: לליברמן אצה הדרך. שמעתי פעם אדם חכם שאומר "סע לאט ותגיע מהר". ליברמן לא שמע זאת    לבני התקדמה עוד כברת-דרך לקראת היותה בלתי-רלוונטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il