X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יערי לא הרגיש כלל שבסאב-טקסט, בין השיטין של דבריו, הוא השמיע - אף שלא מרצונו - שיר הלל לרעיון ארץ ישראל השלמה. שהרי ההשתלבות בין מזרח ומערב העיר, אותה יערי תיאר ונגד ניתוקה התקומם, קרמה עור וגידים תחת שלטון ישראל - ללא "תהליך שלום", ללא מו"מ והסכם, והעיקר - ללא "ויתורים כואבים"
▪  ▪  ▪
אליעזר יערי. שיר הלל לא"י השלמה [צילום: יח"צ]

'לונדון את קירשנבאום' בערוץ 10 (23.11) שוחחו עם אליעזר יערי (לשעבר מנכ"ל "הקרן החדשה") על ירושלים וזימנו לי חוויה נדירה: למרות שלבי בימין והם בסוף שמאל, הסכמתי כמעט לכל מילה שלהם.
יערי, כדבריו, "הזדעק" לאולפן להתריע על ניתוק היציאות משכונת צור-באהר בבלוקים מבטון, לבד מפתח אחד: "אחרי כמעט 50 שנה הגבול נסגר!". יערי, שמכיר רבים בשכונה ("המורה, המדען, רופא השיניים, מוכר הפלפל, האופה") כעס מאוד, וגם המראיינים צקצקו בלשונם. מוזר. מהם - ציפיתי לשמוע דווקא את ההפך - תרועות גיל, על שסוף-סוף זכו לראות את ראשית התגשמות חלומם הרטוב - חלוקת ירושלים! כי איך אפשר לחלק מבלי לנתק?
לפי יערי, יהודים וערבים מעורבים מאוד בירושלים, וזה ההפך מהשאלה המתגרה שבאה בדרך כלל מצד שמאל - 'מתי היית לאחרונה בשועפט?!'
יערי סיפר לצופים, למשל, שצור-באהר מתמחה בתעבורה וכל הסעות בתי הספר של עיריית ירושלים, 180 אוטובוסים ומאות נהגים, הם בידי חברת "צורים" (על שם...צור-באהר). לדבריו, הערבים "משולבים לחלוטין בתוך החברה של מערב ירושלים", 65% מהם עובדים במערב העיר,"שתלויה לחלוטין במזרחה". בית החולים 'שערי צדק' "לא יכול להתקיים יום אחד בלי העובדים הערבים, מהרופאים ועד אחרון הפועלים". 310,000 ערבים יש בעיר והם מהווים 40% מכלל התושבים. מדינה דו-לאומית? "הנה המודל!" יערי דיבר בהתפעלות על אחד 'נאסים אבו-תיר' (משפחה לא בלתי ידועה לחמאס...), טכנאי טלוויזיה מטעם "יס", המשרת מוצבי צה"ל והתנחלויות בסביבה, ובכל מקום מתקבל בשמחה:" נאסים הגיע!"
יערי ומראייניו ביקרו קשות את ההזנחה והקיפוח של השכונות הערביות, וגם לונדון ידע לספר על ערבים תושבים ארעיים "שעובדים בתוך הממשלה בתפקידים בכירים, ובהייטק".
אחר הדברים האלה הוא קרא בייאוש "באיזה קלות חילקו את העיר!" והשאיר את הצופים תמהים, כיצד מתכוון הוא להפוך את ירושלים המזרחית לבירת פלשתין מ ב ל י לחלק את העיר?!
למצדדים בשלמות העיר תחת שלטון ישראל תרם יערי חזרה לפרופורציות הנכונות בשיפוטנו את החברה הערבית. המסיתים, המחבלים והפוליטיקאים הערבים זורעים שנאה, פחד וריחוק בין האוכלוסיות במאמץ למחוק את המציאות האחרת, של נכונות לדו-קיום, שאף היא קיימת בין הערבים, אך אין לה פה ואין לה הנהגה.
כנראה, שיערי לא הרגיש כלל שבסאב-טקסט, בין השיטין של דבריו, הוא השמיע - אף שלא מרצונו - שיר הלל לרעיון ארץ ישראל השלמה. שהרי ההשתלבות בין מזרח ומערב העיר, אותה יערי תיאר ונגד ניתוקה התקומם, קרמה עור וגידים תחת שלטון ישראל - ללא "תהליך שלום", ללא מו"מ והסכם והעיקר - ללא "וויתורים כואבים" ליהודים. יערי התלונן גם על ניתוק ערביי ירושלים, שיש להם גישה חופשית לכל חלקי ישראל, מערביי יו"ש. כדאי לו להיזהר בדבריו. חבריו עוד עלולים להאשימו בהטפה לסיפוח "הגדה" לישראל!
בינתיים התבשרנו, שנציגי צור-באהר התחייבו לדאוג לשקט והמשטרה הסירה את החסימות . מפעל ירושלים המאוחדת יעבור גם את המשבר הזה.
תובנה מעניינת: אלה החפצים להחזיר את המחסומים ולנתק את קשרי העבודה והמסחר - מהיכן הם באים? משני המחנות. בימין הקיצוני, מי שקורא לניתוק ולהפרדה שוכח שבכך הוא גם דוחף לחלוקת הארץ. והשמאל מתעלם מן האסון הכלכלי, המדיני וההומניטרי שיבוא על בני טיפוחיו הערבים אם יפיל אותם לתוך זרועותיה של מדינה פלשתינית טרוריסטית ואחת היא, אם מדגם פתח, חמאס או דאעש.

תאריך:  04/12/2014   |   עודכן:  04/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מרדכי קירשנבאום
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליעזר יערי ב'לונדון וקירשנבאום'
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
צודק
תמיד  |  4/12/14 16:39
2
הפלורליזים התקשורתי במערומיו !
יוד יוד  |  4/12/14 17:03
3
כל שבוע היערי הזה שופך ארס
עבד רבו  |  4/12/14 17:35
4
העצני בעינו החדה אומר אמת!
רפי אשכנזי  |  4/12/14 17:37
5
לא בחינם אני מתעבת את הלונדוני
קורןנאוה טבריה  |  7/12/14 12:37
6
לסגור את ערוץ 10 .וגלי צה"ל.
רונן כץ  |  7/12/14 13:59
7
פתרון לסתירה בין חלוקה ונטישה
ישר ולענין  |  7/12/14 14:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
הרשות הפלשתינית ממשיכה במאבקה המדיני בישראל בזירה הבינלאומית למרות הקדמת הבחירות. תנועת חמאס מציגה מצג שווא כאילו היא שגרמה לבחירות וההערכה ברחוב הפלשתיני היא שמפלגות הימין הן שירכיבו את הממשלה החדשה בישראל
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    פקקים, ישלם, נפטרנו, סקופ ומי ישמור על החובש?    שבת שלום
עמוס גלבוע
אנחנו מולעטים יום יום בתקשורת בסיפורי אלף לילה ולילה, כאשר לרובנו אין שום יכולת לדעת שמדובר בקשקושים, ו"הקשקושים" הללו מחלחלים לראש שלנו. דוגמה חיה מהשבוע ברשימה "מסקרנת ומרתקת" בעיתון ידיעות אחרונות, המטילה ספק בטוהר הגזע של מלכת בריטניה ירום הודה
הרב יובל שרלו
עשרות שנים לאחר שגרם לעשו עוול בדמות רכישה כשרה-אבל של הבכורה, פועל יעקב לרצות אותו. כך צריך לפעול גם עולם עסקים, שרוצה לא רק עסקה משתלמת אלא גם כזו שמשכינה שלום
רועי אורן
במצב שנוצר היה עדיף שתוקם ממשלה חלופית אשר תבצע את התוכניות שישבו על המדף, כי החלופה הנוכחית תוביל למצב שבו כמעט אין מפלגות גדולות, הכנסת לא תהיה הומוגנית, וכל ממשלה שתוקם מעתה והלאה תתקשה למשול עקב כך. המדינה הולכת לקראת כאוס פוליטי שהמחיר עליו יהיה כבד מאוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il