X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בחירות הן חידה וכל המנסה להתנבא מה עם ישראל יעשה ובעד מי יצביע, צפוי לאכזבות קשות. לא מן הנמנע שמה שהיה הוא שיהיה
▪  ▪  ▪
אביגדור ליברמן. לא עמד במילה [צילום: פלאש 90]

הקוביות נזרקו, וטוב שכך. תורו של הציבור להוכיח לפוליטיקאים שהוא אינו מטומטם. עוד חודשים ספורים יגיע היום בו הציבור יהיה המלך. יש לקוות שהמלך לא יהיה ערום. יש גבול לציניות, לפופוליזם הזול, לקומבינות ושחיתות. הציבור צריך להשליך את כל מאכערים, את כל רודפי הבצע והשררה שמעולם לא עשו דבר למען הציבור אלא רק למען עצמם בלבד. האם באמת כך יקרה? בתוך עמי אני יושב, לכן תקוותיי אינן גדולות. ובכל זאת, אם יש סיכוי של פרומיל בלבד לסלק את "התועבה" מן הארץ, משמאל ומימין כאחד, המאמץ שווה.
בדיקה מהירה של "הישגי" הממשלה הנוכחית תוכיח שיש הצדקה לסיום כהונתה לאחר כשנה וחצי לאחר כינונה. אין ולו הבטחה אחת של כל מרכיבי הקואליציה שקוימה, הלכה למעשה. הכל דיבורים וספינים תקשורתיים, ועשייה אין.
ליברמן היה האחרון שטען שהעם ישראל אינו יודע מדוע הולכים לבחירות פחות משנתיים מאז הבחירות הקודמות. לפיד, לפניו, הגדיר את הבחירות אסון לישראל ולכלכלה הישראלית. נניח שהם צודקים, נניח. מי אשם בכך שהולכים לבחירות אם לא נתניהו, ליברמן, לפיד, בנט וכל חבורת הפוליטיקאים המושלת בישראל? באמת קשה להבין איך ייתכן שפחות משנתיים ממשלת ישראל גרמה לנזקים איומים או, לחלופין, לא עשתה דבר זולת ברברת ורטוריקה פוליטית שקרית?
כדי לסייע לליברמן וחבריו השרים האחרים, ננסה, לצורך מאמר זה, להיות קול אחד של העם שכן מבין מדוע הולכים לבחירות, וטוב שכך. בפחות משנתיים, ראש ממשלת ישראל הוביל את ישראל, יחד עם שר החוץ שלו, ליברמן, למחוזות מדיניים שמעולם לא היינו שם.
אין אדם אחד נורמלי שאינו מבין שיחסי החוץ של ישראל עם ארה"ב ואירופה מעולם לא היו יותר גרועים מאשר עתה. אם ליברמן רוצה באמת לדעת מה טיב היחסים של ישראל עם מדינות העולם, הוא מוזמן לפתוח את העיתונים או ערוצי טלוויזיה ברחבי העולם ולקרוא או לשמוע מה אומרים מנהיגי העולם עליו ועל ראש הממשלה. משבר היחסים עם ארה"ב הוא עמוק למדי. מאיפה הח"מ יודע? פשוט הקשיב למה שאמר, חזור ואמור, שר האוצר של ישראל, לפיד. הוא, ממש בקולו, טען שהיום, כשהוא יושב מעורה בנעשה ביחסים בין ישראל לארה"ב מבין היטב מה עומק המשבר. אז ליברמן יכול לומר שהעם אינו מבין מדוע הולכים לבחירות.
ליברמן היה האיש שטען מעל כל במה, בכל מסיבת עיתונאים, בכל ראיון, שישראל תמוטט את חמאס אם וכאשר הוא ייכפה מלחמה על ישראל. וחמאס עמד בציפיותיו של ליברמן והנחית על ישראל מאות טילים ששיתקו את המדינה למשך 51 ימים. וראו מה הפלא: חמאס לא מוטט אלא הגיעו עמו להסכם, למרות שלא מדברים עם חמאס. למזלנו, חמאס שומר, לעת עתה, על הפסקת אש. אז העם אינו מבין מדוע ליברמן וחבריו לא מוטטו את חמאס ומדוע בישובים שחטפו טילים ללא הפסק אנשים חושים מהתחדשות האש? מוזר.
ממשלת ישראל שכוננה לפני פחות משנתיים הבטיחה לתקן את הכלכלה שנתניהו-ליברמן-שטייניץ הרסו אותה בממשלה הקודמת. במחאה החברתית הביאה את לפיד ליד הגה השלטון בהבטחה גדולה לשינוי. מאז כוננה ממשלת ישראל החדשה אזרחי ישראל כבר אינם מסוגלים לעקוב אחר קצב ההרעה במחירי הדיור, ביוקר המחיה.
כן, מר ליברמן, אנשים בישראל אינם מבינים מדוע אתה וחבריך לא עמדתם במילתכם לסייע לדור הצעיר בישראל העובד להרים את הראש מעל פני המים. הדור הצעיר אינו מבין מדוע כל המוצרים בישראל יותר יקרים יותר מאשר בחו"ל כאשר היצרנים הם ישראלים. מדוע הפליאה שלך? אם הייתם פועלים במרץ כה גדול כפי שפעלתם לקידום חוקים מטומטמים וחסרי חשיבות, אם הייתם דואגים לאזרחי ישראל העובדים ליהנות מן הזכות לחיות חיים סבירים מעמל כפיהם ולא הזכות להתפלל על הר-הבית או זעות הלאום, העם באמת לא היה מבין מדוע יש צורך בבחירות אך אתם עשיתם ההפך.
בחירות הן חידה וכל המנסה להתנבא מה עם ישראל יעשה ובעד מי יצביע, צפוי לאכזבות קשות. לא מן הנמנע שמה שהיה הוא שיהיה. אין זה בלתי סביר שתהיינה הפתעות. בכל מקרה, מה שהעם יבחר, יקבל, כמימרת המשורר, "יתנו-יקבלו". בכל מקרה, ראוי היה שהעם יבוא חשבון עם נבחריו וישלח לפח הזבל של ההיסטוריה את הציניקנים מבין הפוליטיקאים.

תאריך:  05/12/2014   |   עודכן:  05/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
השליכו אותם לפח הזבל של ההיסטוריה
תגובות  [ 17 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
צ'לו אתה פשוט שקרן
ב.ל  |  5/12/14 22:55
 
- אתה כל כך צודק אני כל הזמן
ברוריה מקרית מוצק  |  8/12/14 04:54
2
דבר והפוכו
אהרון שחר  |  5/12/14 23:24
3
ארה"ב ומצרים כמשל
אלון פלג  |  6/12/14 02:32
4
הצ׳לו של רוזנברג מזייף להחריד ל"ת
ברבורא  |  6/12/14 04:33
5
איזה שקרן,פינוקיו לא
בני בנקר  |  6/12/14 12:00
 
- נו
נו   |  6/12/14 14:25
 
- אני מתגעגע לתקופת שלטון מפא"י,
בני בנקר  |  6/12/14 15:03
 
- נו
נו  |  6/12/14 18:33
 
- נו,הנבואה ניתנה לשוטים. ל"ת
בני בנקר  |  6/12/14 19:03
6
צ'לו-החום בארץ משפיע על המוח ל"ת
היסטוריון בשקל  |  6/12/14 17:27
 
- האםיש מזור למחלת הנפש של צ'לו?
ע_הראל  |  7/12/14 09:31
 
- שרץ
XXX  |  7/12/14 12:24
 
- טמבל,אני מחויב לשבועת הרופאים!
ע_הראל  |  7/12/14 20:40
 
- אתה
בתגובתך   |  8/12/14 08:00
 
- צריך לדאוג שצלו ודומיו יחיו
ב.ל  |  7/12/14 17:15
 
- ק.ט.
קצף בזווית פיך  |  7/12/14 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
מוטי קפלן
קמפיין 2015 צריך לתת את הבמה רוב הזמן לאזרחים מהשורה, מה שקרוי בשפה המקצועית-השיווקית-פרסומית "טסטמוניאל" של דמויות אלמוניות שמעידות על הבחירה שלהם, ומדוע בחרו דווקא במפלגה או באישיות המתמודדת
אלעזר לוין
שר התחבורה רומז על התוכניות: "לא אהיה שר התחבורה... האם אהיה שר האוצר? יכול להיות"    "שום דבר לא ייצא ממחיר מטרה, הפקידים לא יתנו לזה לקרות... אבל בעצם אינני יודע מה יהיה שם"    "אין לחנין זועבי מקום בכנסת"
איציק וולף
על ההסכם - הראשון בהסכמי העודפים לקראת הבחירות לכנסת ה-20 - חתמו זאב אלקין ואיילת שקד    שינויי ישיבה במליאת הכנסת: השרים לשעבר מהתנועה ויש עתיד וחבריהם לסיעות הועברו לספסלי האופוזיציה
אריה אבנרי
סיבוב נוסף בקרב האגרופים בין לפיד ונתניהו בזירה הפוליטית התנהל השבוע מול פני האומה שלא נדרשה לשלם כרטיסים אבל התמורה תיכלל בהעלאת המיסים. נתניהו חילק ללפיד בפומבי ציון "בלתי מספיק" בתפקידו כשר האוצר, ומנגד לפיד לא נשאר חייב וכינה אותו אדם חסר אחריות שרוקם דילים בזויים מאחורי הקלעים. בסופו של דבר הנחית נתניהו ללפיד נוק אאוט. עם פיטוריו של לפיד מהממשלה הגיעה ההתמודדות ביניהם לסיומה
איתמר לוין
הכותרות הראשיות של ידיעות אחרונות ומעריב מלמדות כיצד עומדים חלקים ניכרים מהתקשורת להתנהג בחודשים שעד הבחירות: או שיקדמו מטרות בתחפושת של אוביקטיביות, או שימציאו מציאות ויסבירו לנו מה קורה בה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il