X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אם ראש ממשלה למד לקח והפיק תועלת שבאה לידי ביטוי בקדנציה השנייה שלו, מדוע לגזור עליו לחדול, כאשר הציבור יכול להתחיל וליהנות משרותיו?! לחשיבה ששמה בצד שיקולים מסוג זה, ונותנת עדיפות מוחלטת לניסיונות חיסול פוליטי בדרך של חקיקת סרק, אני קורא "חוקי פיגוע"
▪  ▪  ▪
מרב מיכאלי. הצעה מכוונת נגד נתניהו? [צילום: פלאש 90]

עיינתי השבוע במספר עיתוני בוקר, ובידיעות אחרונות מצאתי כתבה על כוונתה של חברת הכנסת מרב מיכאלי להציע חוק שיגביל את כהונתו של ראש ממשלה לשתי קדנציות1. עצרתי לרגע את בולמוס קריאת האבסורדים בעיתון, משום שעל פניו נראה לי שההצעה לא רק מיותרת אלא היא בעצם הצעה "לחוק פיגוע". כלומר, אין לה שום תכלית מעשית ואילו היה אפילו אולמרט המושחת ראש ממשלה כיום, לא היה עולה על דעתה של הח"כית הנכבדה להציע הצעה אבסורדית ומיותרת כל כך. אלא שההצעה מכוונת נגד ראש הממשלה נתניהו אישית. הוא שטורד את מנוחתה של החכ"ית בלילות, משום שמפלגתה אינה מצליחה להביסו בבחירות. הדרכים המשפטיות שנוסו עד כה נכשלו, וכך גם הרכילויות העיתונאיות הנוגעות לאשתו, ואפילו הפרסומים על "נהנתנותו" היתרה מסיגרים ויין טוב, אינם מצליחים להבאיש את ריחו ולהדיחו מכס ראש הממשלה. נחוצה אפוא תרופה אחרת וגאוני הפוליטיקה המתקדמת של השמאל החליטו להלחם בו בדרכים אחרות.
כיום האופנה היא חקיקה, ובמפלגת העבודה יש חלוקת עבודה בנדון: בוז'י משמיץ מעמדת המבוגר האחראי כל מה שמציע נתניהו. יחימוביץ' היא הדמות החברתית, ומספר חברים אחרים עוסקים בחקיקה בלתי-רלוונטית מסוגים שונים: למשל, להפוך את מגילת העצמאות, שכיום איננה חוק ואינה מפורטת די הצורך בתחום הלאומי ובתחום הדמוקרטי, לחוק יסוד שיהיה מבוא לחוקה. הרעיון ההזוי שלהם הוא לבלום את חוק הלאום בדרך טכנית, שתשאיר את החוקה כפרשנות חופשית לכל אבל במסגרת "חדשה", את חוק כבוד האדם וחירותו - אותה גניבת דעת ניאו-דמוקרטית משנות ה- 90 - על-כנו, ותיתר כביכול את חוק הלאום. נו, באמת?! ובאה חברת הכנסת מיכאלי ומשלימה את המגמה עם עוד רעיון נואל - הגבלת ראש הממשלה בכהונתו לשתי קדנציות.
איזו תכלית משרתת חקיקה כזו, מלבד הניסיון לעצור את נתניהו? למעשה, שום תכלית. הוכח כבר יותר מפעם שהקדנציה הראשונה של ראש ממשלה עפי"ר אינה אפקטיבית, למעט כאשר מדובר במנהיגים פוליטיים ותיקים ובעלי שיעור קומה. בן-גוריון הכריז על הקמת המדינה ובגין עשה בקדנציה הראשונה שלום עם מצרים. ולעומתם, רבין לא הבריק במיוחד, נתניהו המשיך את דרכו של השמאל כמי שקפאו שד בהסכם חברון, וא"כ עבד ללא לאות לתקן את משוגותיו הראשונות.
ברק נכשל בלבנון והביא עלינו את האינתיפאדה ה-2, שרון הביא את הגירוש מעזה ללא תכלית ואולמרט את עליית החמאס בעזה, את מלחמת לבנון השנייה ואת שפע מעשי ההונאה והמעילה באמון עליהם הוא עומד למשפט כיום. אפשר להספיק הרבה מאוד כשלים בקדנציה ראשונה ולעיתי דרושה שניה או שלילית בכדי לתקן חלק מהם.
אם ראש ממשלה למד לקח והפיק תועלת שבאה לידי ביטוי בקדנציה השנייה שלו, מדוע לגזור עליו לחדול, כאשר הציבור יכול להתחיל וליהנות משרותיו?! לחשיבה ששמה בצד שיקולים מסוג זה, ונותן עדיפות מוחלטת לניסיונות חיסול פוליטי בדרך של חקיקת סרק, אני קורא "חוקי פיגוע" - חוקים אגוצנטריים שפוגעים במודע באינטרסים של הציבור, ועל-כן הם מיותרים.

תאריך:  06/12/2014   |   עודכן:  06/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוקים מיותרים, כחוקי "פיגוע-שנאה"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
כל ניסיון בינגושי למנוע מראש הממשלה הנוכחי את כס השלטון בקדנציה נוספת לא יצלח ונידון מראש לכישלון, מהסיבה הפשוטה ששום מועמד לא יצליח לגבור עליו, לא בליכוד ולא מחוצה לו
יעקב שטרכר
מסתבר שנתניהו מצליח לייצר חוסר אמון כך ששריו אינם נשמעים לו. מנהל צריך שיעור קומה, יושרה ויכולת ביצוע - נתניהו חסר כל התכונות האלה. בצורה דמגוגית הוא מנסה למכור שהוא הביא את המדינה לשגשוג
רון בריימן
הרצוג הכריז שאם (חלילה, יש לומר) יהיה ראש ממשלה, צעדו הראשון יהיה עלייה לרגל לרמאללה    הכרזתו מעידה על אי-הבנה של המציאות ושינוי סדר העדיפויות הלאומי, כלומר שינוי הלאום המועדף    בכך הוא פסל את עצמו מלהיות ראש ממשלה בישראל
יבגני פטישמן
זוהי חובתם של הפוליטיקאים לשאוף לייעול המגזר הציבורי וביטול כל מנגנון בלתי נדרש בו, ולו מפאת כבוד בסיסי לכספו של משלם המיסים
צ'לו רוזנברג
בחירות הן חידה וכל המנסה להתנבא מה עם ישראל יעשה ובעד מי יצביע, צפוי לאכזבות קשות. לא מן הנמנע שמה שהיה הוא שיהיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il