X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מה הם המאפיינים הבולטים של הישראלים? האם למרות הטרור הישראלי יודע ליהנות מהחיים וכיצד הוא מתייחס לשיטת הממשל בישראל ותפקוד מוסדות המדינה?
▪  ▪  ▪
הישראלים - עם פטריוטי [צילום: פלאש 90]

חשיבות גדולה מצאתי במזכר 81, חוסן לאומי לישראל, שנכתב על-ידי תא"ל (מיל) מאיר אלרן. המחקר מצביע על מאפיינים בולטים של הישראלי. ליקטתי מתוכו את עיקרי הדברים עבורכם.
המאפיין הראשון של הישראלי, הוא יציבות. הישראלי חושש אך לא מפחד מהטרור. רוב הישראלים מגדירים את עצמם כמרוצים מהחיים, אפילו בשנים קשות של אינתיפאדה. בכל המצבים, הישראלי אוהב את החיים ויודע ליהנות כפי שניתן ללמוד מנתוני לינות ישראלים במלונות והאירוח הכפרי בארץ, מנתוני ביקור של ישראלים בבתי הקולנוע, ומיציאות ישראלים לחוץ לארץ. הישראלי לא רואה באינתיפאדה מצב חרום אלא כאתגר להמשך שגרת החיים למרות ההתמודדות עם המציאות הביטחונית המשתנה.
הישראלי הוא פטריוטי. האחוז הגבוה ביותר של ישראלים, המשוכנעים שברצונם לחיות בארץ, נמדד בשיא גל הטרור, דווקא. זו אמירה ברורה של הישראלי: לא יצליחו לערער את רצוננו לחיות כאן! יש מגמה ברורה של עלייה בנכונות המוצהרת של הציבור לעשות למען המדינה. רמת הפטריוטיות בקרב האוכלוסייה היהודית נשארה יציבה בתקופת האינתיפאדה. המדד הגבוה ביותר לפטריוטיות נמדד דווקא בשיא האינתיפאדה. נמצאת יציבות רבה ברמת ההזדהות - המיליטנטיות - הגבוהה, בקרב כלל האוכלוסייה היהודית. יש עלייה מתונה ברמת ההזדהות בקרב כלל האוכלוסייה היהודית, הנובעת מעלייה של ממש ברמת ההזדהות של תושבי יהודה ושומרון. הנשים מזדהות כמיליטנטיות מעט יותר מהגברים.
לישראלי יש רמת אמון נמוכה במוסדות המדינה. הישראלי מרגיש כי בחברה הישראלית "איש הישר בעיניו יעשה". הישראלי מרגיש כי ציות לחוק אינו נורמה חשובה בקרב המנהיגות הציבורית במדינת ישראל. בשנות האינתיפאדה נתן הישראלי ציונים גרועים למדיי לתפקוד מוסדות המדינה, במיוחד לתפקוד המשטרה. בשנות האינתיפאדה השנייה, העריך חלק גדול של הציבור היהודי הערכה נמוכה את צה"ל והעריך כי צה"ל נחלש או נחלש מאוד. האמון בשב"כ יציב. יש מגמת ירידה באמון הציבור בבית המשפט העליון. עולה מדד האמון בכוחות הביטחון על-רקע המעבר למתקפה בעת מבצע - כאות להזדהות של הישראלי עם כוחות הביטחון בתקופה של מצוקה והגברת האיומים דווקא. הישראלי מעניק עדיפות ברורה לשיקולי ביטחון גם במחיר של התחשבות פחותה בשיקולים חוקיים.
הישראלי דמוקרט ורובו תומך בדמוקרטיה כצורת השלטון הטובה ביותר. הישראלי מפוכח מאוד ביחס לדמוקרטיה. בנתונים של מצוקה ביטחונית סובר הישראלי כי יש מקום לצמצם בביטוייה הרשמיים של הדמוקרטיה. הישראלי סבור שמנהיגים חזקים הוא רעיון טוב או טוב מאוד. חלה ירידה ניכרת בשביעות הרצון של הישראלי מהשמירה על זכויות האדם ומסתמנת רגישות יתר לשיעורי הקיפוח של המיעוט הערבי בישראל.
הישראלי מפוכח ביחסו לערבי. פחות מעוניין בשוויון למיעוט הערבי ויותר תומך בדרישה של רוב יהודי בהחלטות גורליות למדינה. הישראלי מתנגד לכלול מפלגות ערביות בממשלה קואליציונית. הישראלי מאמין שערביי ישראל אינם נאמנים למדינה.
הישראלי מתנגד לשיתוף ערבים בהחלטות לאומיות עקרוניות, כגון בקביעת גבולות המדינה. דעתו של הישראלי על הערבים השתנתה לרעה בעקבות האינתיפאדה. הישראלי נוטה לנקוט כלפי הערבים בעמדה ניצה יותר. הישראלי מאמין כי האינתיפאדה צמצמה את סיכויי השלום. הישראלי מביע תמיכה בחיסול מנהיגי הטרור כחלק מהמלחמה ותומך בפעולות עונשין כלכליות נגד הערבים. הישראלי אינו תומך המותג המכונה "הסכמי אוסלו".
הישראלי מרגיש כי השלום הוא היעד הרצוי, והוא מבחין בין מסלול "אוסלו" כמסלול כושל, לבין תהליך שלום או תהליך מדיני (במסלול אחר). הישראלי סבור שאי-אפשר להגיע לשלום אמת. הישראלי סבור כי הערבים לא השלימו עם קיומה של ישראל והיו משמידים אותה לו יכלו. הישראלי סבור כי "אין עם מי לדבר" וכי "אין לנהל משא-ומתן תחת אש ואלימות". הישראלי סבור כי הערבים הם שיזמו את האינתיפאדה, הם שהעניקו לה גוון טרוריסטי מובהק ואכזרי והם הנושאים באחריות המלאה למלחמה ותוצאותיה.
הישראלי תמך בתוכנית ההינתקות מרצועת עזה ומיישובים בצפון השומרון. הישראלי סבור כי נסיגה זו הביאה לירידה בפיגועי הראווה, הביטחון האישי גבר, הכלכלה השתפרה והתאפשר שימור הרוב היהודי בישראל. הישראלי דוגל בצמצום החיכוך, ביצירת הפרדה בין ישראל לערבים, וביוזמה - למראית עין, של ויתור על חבל ארץ בעייתי ואולי להרוויח בכך שנים נוספות של שקט יחסי. הישראלי מתנגד להקמת מדינה פלשתינית על תשעים וחמישה אחוזים מיהודה ושומרון. הישראלי אינו סובל מעייפות הרוח ואינו דורש הינתקות. הישראלי מבין כי עם מימוש ההינתקות הלכה למעשה, יראו בה הערבים ניצחון מדיני שבא על-רקע מאבקם הקשה נגד ישראל.
הישראלי מגלה גמישות בתגובותיו למציאות משתנה. יש לישראלי יכולת גבוהה של הסתגלות וכושר התמודדות אל מול המלחמה שכפו עליו הערבים.

תאריך:  06/01/2015   |   עודכן:  06/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו ישראלי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
חזיר בר
אהרון שחר  |  6/01/15 11:22
2
פאטאלוגיה של לאום בית כנסת
אליהו מץ מיץ  |  6/01/15 21:24
3
יהודיה ציונית ולאחר מכן ישראלי
עטרה שגב קלימי   |  8/01/15 00:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    צבי צולע, מקצצים, מפקירים ושיר
יוני בן-מנחם
מצרים מאשימה את תנועת חמאס בהמשך פעילות טרור בצפון סיני וסיוע לארגון "אנצאר בית אלמקדס". המצרים פנו לקטר ומדינות נוספות בדרישה להשיב להם כספים שהבריחו מנהיגי "האחים המוסלמים" והמשמשים למימון פעולות טרור בשטחם
ברק צברי
כיצד ראשי ערים מסיימים את תפקידם טרם זמנם    סגן ראש העיר אלעד מסביר את "שיטת העשר"
הרב אליהו קאופמן
הגר"ע יוסף שחרר את הספרדים החרדים מעבדותם בעמל של כשלושים שנה אבל לאחר מותו הגישו דרעי וישי שוב את האוזן החרדית - ספרדית לרציעת עבדות עולם לפטרון האכזרי מבית היוצר הליטאי - חרדי - אשכנזי
עליס בליטנטל
כמו בסרט "קרקס פלשתינה" בו אריה נמלט מהסוגר ומטייל חופשי עד חזרתו ל"עבודתו" בקרקס, כך הרב והעבריין הגאון אריה דרעי, חוזר בתרועות צהלה אל צאן מרעיתו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il