X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מוטב תתעשת מפלגת הבית היהודי במהירות ותתחיל לדבר, בקול אחד ובקול צלול, אם מעוניינת היא להיות מפלגת רוב ולא מפלגת זנב, שבעזרתה ניתן להרכיב קואליציה פוליטית, זו וגם אחרת
▪  ▪  ▪
נפתלי בנט. מפלגה סקטוריאלית? [צילום: פלאש 90]

מצע של מפלגה הוא בעצם עקרונות היסוד של מפלגה אותן "מספקת" היא לציבור הרחב והן מהוות - בפועל ולמעשה - הצהרת כוונות של המפלגה, בדבר כוונותיה הפוליטיות העתידיות ודרכה האידיאולוגית, אותה מתחייבת היא ליישם, במסגרת פעילותה הציבורית, במוסדות השלטון, ראש וראשונה, בממשלה - ככל שתחבור לקואליציה פוליטית זו או אחרת וגם/או ככל שתקים, היא עצמה, קואליציה פוליטית זו או אחרת וכן במסגרת ייצוגם של חברי המפלגה את ציבור בוחריהם, בכנסת ישראל. בית משפט העליון, הכיר בכך, כי תקנון מפלגה מהווה חוזה בין המפלגה לבין חברי המפלגה, כך שניתן להתייחס אליו, כחוזה מחייב, הניתן לאכיפה, על-פי דיני החוזים התקפים בישראל.
עם זאת - לצערנו, כי רב - לא הכיר עדיין בית משפט העליון, בכך, כי בוחר שבחר בבחירות הכלליות - בין אם מדובר בבחירות לכנסת ובין אם מדובר היה, בשעתו, בבחירות הישירות לבחירת ראש ממשלה - זכאי לתבוע את המפלגה שבחר בה, בגין הפרת מצעה הפוליטי. לכל היותר, הכיר בג"ץ - בימים שבהם עדיין נדרשה הוכחת זכות עמידה, מגישי עתירות ציבוריות לבג"ץ - בזכות העמידה של עותר בעתירות ציבוריות, שעניינן עתירות פוליטיות, נגד גופים פוליטיים אלה או אחרים, כי עצם טענה בדבר הצבעה למפלגה פוליטית זו וגם/או אחרת, מקימה לעותר ציבורי שכזה, זכות עמידה, בפני בג"ץ.
העובדה שמצע פוליטי של מפלגה, אינו ניתן - דרך כלל - למעט במקרים חריגים ונדירים ביותר, לאכיפה בידי בתי-משפט בישראל, אינו אומר, כי הכל שרי. כוונתם של דברים הינה לכך, כי מפלגות המתמודדות בבחירות הכלליות והארציות לכנסת, אינן יכולות לפטור עצמם, מלפרסם מצע פוליטי, בדבר האידיאולוגיה הפוליטית המנחה אותם ובדבר כוונותיהם ליישם אידיאולוגיה זו, לאחר שיקבלו הם אמון הבוחרים ונציגיהם ייבחרו, במסגרת המפלגה, כחברי כנסת, בכנסת ישראל. כוונת הדברים הינה לכך, שמפלגה אמורה להבין, כי היא חייבת ליתן דין וחשבון לבוחריה ומפלגה המציגה את תפיסת עולם שמאלנית, אינה יכולה - פתע פתאום - לאחר הבחירות, להציג תפיסת עולם ימנית, השונה - לחלוטין - מתפיסת העולם הפוליטית, ששימשה אותה, בתעמולת הבחירות, קודם לבחירות.
היו בפוליטיקה הישראלית, מקרים של שינוי תפיסת עולם פוליטית והדוגמה המובהקת ביותר לכך, הינה התנהלותו של ראש ממשלת ישראל, מנחם בגין המנוח, שכרת הסכם השלום עם נשיא מצרים, מוחמד אנואר א-סאדאת, כל זאת בניגוד לתפיסה הפוליטית מבית מדרשה של תנועת החרות, מיסודו של הארגון הצבאי הלאומי, הלא הוא האצ"ל. זה הוא מקרה קיצוני - במובהק - כאשר, ככלל, אין הפוליטיקה הישראלית מכירה מקרים קיצוניים שכאלה, למעט אולי מקרה נוסף של משה דיין המנוח, שנקט דרך התנהגותו של הפוליטיקאי הצרפתי, שארל-מוריס דה טליראן-פריגור, שידע לייצג הכנסייה ונפוליאון, זה אחר זה, בפרישתו ממפלגת העבודה והסכמתו לכהן כשר החוץ בממשלת הליכוד של מנחם בגין.
כלל הדברים האמורים והמצוטטים לעיל, לא באו אלא להדגיש את התנהלותה הדו-פרצופית, הגובלת - בכל הכבוד הראוי - בצביעות רבתי של מפלגת הבית היהודי, האומרת דבר אחד ומתכוונת לדבר שני. "הפיצוץ" הציבורי והזעם שנתרגש על מפלגת הבית היהודי, בסופו של השבוע החולף, בשל סירובה להכיר בנישואים חד-מיניים, הינו רק מאפיין אחד, מהכעס הציבורי אליו עלולה להיחשף מפלגת הבית היהודי, אם תמשיך להביע עקרונותיה, בשני קולות. מתברר ומסתבר, כי יש שתי מפלגות של הבית היהודי. האחת - המפלגה המדברת בקול תקיף, ערכי ורועם, בדבר עקרונות יסוד של היהדות והמתנגדת, בכל מכל כל, לנישואים חד-מיניים. השנייה - זו המפלגה "המגניבה", המציגה פניה של מפלגה זו בפרסומים דוגמת הפרסומים ביו טיוב, שבאינטרנט, כ"מפלגה של החבר'ה", מפלגה שכיף להצטרף אליה, כשעניין ההתנגדות לנישואים חד-מיניים, כמעט אינו עומד, על סדר יומה הציבורי.
מפלגת הבית היהודי מורכבת משרידיה של מפלגת המפד"ל שהתרסקה לכל עבר, כמו-גם ממפלגת תקומה ושאר גופים קיקיוניים, המייצגים חרד"לניקים, מפד"לניקים, חרדים "מתקדמים", הומואים דתיים ולסביות דתיות, שאל וודאי ואל בטח, אין להם סיכוי לעבור את אחוז החסימה, בבחירות הקרבות לכנסת. עם זאת, לא ניתן להתעלם מהשפעתם של אנשים אלה, על ציבור חברי הכנסת האמור לייצג אותם, במסגרת היותם חברי הכנסת הנבחרים, מטעם מפלגת הבית היהודי, בבחירות הקרבות לכנסת העשרים.
אתמול, פורסמו תוצאות הבחירות של חברי מפלגת תקומה, שבראשה עומד שר הבינוי והשיכון, אורי אוריאל, המשובץ במקום השני ברשימת הבית היהודי, כאשר אחריו אמורים להיות משובצים, במקומות התשיעי, הארבעה- עשר והשמונה-עשר, ברשימת הבית היהודי. למקום הראשון, ברשימת תקומה, נבחר עו"ד בצלאל סמוטריץ', שהינו תושב התנחלות "קדומים", המנהל פעילות בעמותת "רגבים", הפועלת לייעוד הקרקעות בישראל ובשטחים ופעיל באיגוד הישיבות הציוניות. במקום הארבעה-עשר ברשימת הבית היהודי, אמורה להיות משובצת - מטעם מפלגת תקומה - אורית סטרוק, המשמשת, כיום, כחברת-כנסת מכהנת, בכנסת הנוכחית, מטעם סיעת הבית היהודי. במהלך כהונת הכנסת ה-18 ניהלה סטרוק בהתנדבות שדולת ארץ ישראל בכנסת ונאבקה למנוע הקפאת הבנייה בהתנחלויות ולקדם הקמת וועדה לבחינת מצב הבנייה ביהודה ושומרון. שדולה זו קידמה הכרזה על מערת המכפלה וקבר רחל כאתרי מורשת לאומיים והביאה לחקיקת החוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם.
נפתלי בנט, המשמש בתפקיד שר הכלכלה, השר לשירותי דת והשר לירושלים והתפוצות, יו"ר מפלגת הבית היהודי, התייחס - לאחרונה - לסוגיית אי-הכרת הבית היהודי, בנישואים חד-מיניים. נפתלי בנט הצדיק סירובה של מפלגת הבית היהודי לקדם בחוק סוגיית נישואים חד-מיניים, בכך שהוא טען שדבר זה מנוגד לעקרונות המפלגה וכדוגמה הביא הוא עניין שמירת כשרות, כאשר - לטענתו הוא - המפלגה, תימנע מלתמוך ולקדם חוקים שימנעו שמירת כשרות בישראל. בכל הכבוד הראוי, זו היא עמדה דמגוגית מובהקת, שכן כשרות יכול אדם לשמור, בין אם הוא רוצה ובין אם אין הוא רוצה בכך, כאשר חוק איסור ההונאה בכשרות, נועד לאפשר לו לקיים דיני הכשרות, כהלכתם. שונה הוא מצב הדברים באשר למצבם האישי והרישומי, במשרדי ממשלה של אזרחי ואזרחיות ישראל, שללא היותם רשומים, כנשואים, זה לזה, זו לזו וגם/או זה לזו וזו לזה, אינם יכולים לקבל זכויות אזרח יסודיות ובסיסיות והדבר משפיע ומשליך גם על ילדיהם.
לכן, מוטב תתעשת מפלגת הבית היהודי, במהירות ותתחיל לדבר, בקול אחד ובקול צלול, אם מעוניינת היא להיות מפלגת רוב ולא מפלגת זנב, שבעזרתה ניתן להרכיב קואליציה פוליטית, זו וגם/או אחרת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  13/01/2015   |   עודכן:  13/01/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבית היהודי: מפלגה בשני קולות (חלק ב')
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
זה ברור למה יש צורך בליכוד ב'
זהברור  |  13/01/15 17:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
עידן יוסף
במסגרת התוכנית לביטחון תזונתי העבירו שרי יש עתיד רק כמה מאות אלפי שקלים לעמותות מזון לנזקקים    האוצר: החלוקה אכן עוכבה
מחלקה ראשונה
איציק וולף
יום לפני הפריימריז גייס מטה הבחירות של ח"כ שלי יחימוביץ' את מקסימום התרומות הכספיות המותרות - 274,706    יחימוביץ': מודה מעומק הלב לכל אחת ואחד מ-956 התורמים, טוב שאני חייבת לציבור ולא לקומץ בעלי הון
איציק וולף
יועץ התקשורת תקף בדף הפייסבוק שלו את ח"כ שולי מועלם וטען כי עשתה הון פוליטי מהיותה אלמנת צה"ל    מועלם עצמה הודתה בעבר כי עברה על החוק ולא דיווחה לרשויות על נישואיה לצורך המשך קבלת קצבה ופנסיה צבאית
אליקים העצני
נתניהו נהנה מ"חזקת האמינות השיקרית", כלומר - מאמינים לו שכשהבטיח "שתי מדינות" או קיבל נוסח שהכתיב הבית הלבן, הוא שיקר, ואפילו ההקפאה - כך חושבים השוטים - היא ב-שין קוף ריש, והיכן שהוא בכל זאת בונים
רשימות נוספות
נסטלבאום: הושעיתי כדי לרצות את ארדן  /  איתמר לוין
דרעי הודיע: חוזר לראשות ש"ס  /  איציק וולף
איחוד לאומי: סמוטריץ' בפנים; כלפה בספק  /  עידן יוסף
המטרה החדשה של מוזס  /  איתמר לוין
זהירות: הסקרים  /  יעקב אסתרליס
על שחיתות ועל הצביעות  /  יהודה דרורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il