X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הקולות המנסים להסביר את החיוב בנאום נתניהו דווקא כעת לפני חתימת הסכם עם אירן, שלגביו קיים קונצנזוס שמדובר בהסכם גרוע ומסוכן, נתקלים בחומה אטומה. השעיית הדיון על הסנקציות לסוף מרס מגבירה את החיוניות והחשיבות של הנאום של ביבי בתחילת מרס
▪  ▪  ▪
ג'ון מקיין. בעד הנאום [צילום: AP]
"נאום גדול דינו כדין שלהבת - הוא נזקק לדלק כדי להזינו לתנועה, כדי להעירו והוא מתבהר והולך בתוך כדי להטו" (טקיטוס)
"בנאום טוב צריך קורטוב של משורר ולכן לא יהיה כפול בדיוק מתמטי לאמת" (ביסמארק)

הקונגרס לא כפוף לנתניהו ולא לאובמה
שני בתי הקונגרס בארה"ב, הם גוף עצמאי וחזק, חזק יותר ומשפיע יותר מהנשיא אובמה. למרות שלנשיא זכות וטו על החלטות וחקיקות, בשורה תחתונה כוחו מוגבל ולא פעם הוא נאלץ להיכנע לקונגרס.
בנסיבות אלה, ברור שהקונגרס על זרועותיו, כאשר הוא מזמין את נתניהו לנאום בפניו, כפי שעשה זאת פעמיים בעבר, מביע בכך עמדה מסוימת ובעיקר הערכה לעמדותיו ומלחמתו העיקשת כנגד הגרעין האירני על סכנותיו. יו"ר הקונגרס הצהיר לאחרונה, שהוא הזמין את נתניהו, זה בסמכותו והוא לא צריך אישור מאובמה.
הרפובליקאים עוקצים את אובמה
הסנטור מקיין, שהיה מועמד הרפובליקאים לנשיאות ארה"ב, אך הפסיד במרוץ, התראיין לאחרונה והצהיר, שנתניהו רשאי וחייב לנאום ולהציג את עמדתו העיקשת והסדורה בנושא ההסכם עם אירן על השלכותיו, וכך גם יו"ר בית הנבחרים של הרוב הרפובליקאי ואישים פוליטיים ופרשנים של התקשורת בארה"ב.
יחסי ישראל ארה"ב
ארה"ב כגדולת התומכים בישראל, כפי שהצהירו נשיאים קודמים לאובמה, ואובמה עצמו במספר הזדמנויות, הם נכס אסטרטגי לישראל. על כך אין מחלוקת, אך גם התרפסות, התבטלות או כניעה תחת לחץ, שאינה משרתת את האינטרס על ישראל, אינה אופציה נבחרת. מותר לא להסכים, להתנגד, להעביר ביקורת, לשמור על כבוד לאומי, ולא לשבור את הכלים.
אובמה ידיד ישראל - בערבון מוגבל
שלא תהיה טעות בנושא או בהבנת הסיטואציה הפוליטית, אובמה מרגע כניסתו לתפקיד, רצה בהדברות עם האיסלאם, עם אירן, בלי להתחשב בעמדת ישראל ובעמדת הקולות המתנגדים בארה"ב. עד כדי כך שהוא מפחד ונזהר מלומר: איסלאם קיצוני - גם אחרי הפיגוע בפריס.
אובמה רוצה להשאיר חותם פוליטי
ההסכם עם אירן נראה לאובמה הישג פוליטי משמעותי שיהדהד הרבה אחרי שיסיים את תפקידו. לצערנו - זה עלול לקרות במידה וההסכם, כפי שמצטייר כרגע ייחתם, יזכרו את אובמה לדראון הפוך ממשנתו ורצונו.
הכשלון עם הפלשתינים
קרי, מזכיר המדינה, ביקר בישראל כ-30 פעם ולא הצליח להרכיב אפילו טיוטה מסכנה אחת של הסכם דו-צדדי. את הכשלון כאן, מנסה אובמה לתקן עם אירן, במידה רבה על חשבוננו, ועל עניין זה צריך להילחם - ללא רחם.
אובמה בתפקיד עוד 1.5 שנה, זה הרבה זמן אבל מבחינת ישראל צריך לחשוב על עתיד, בטווחים של שנים הבאות. הסיכוי שהמפלגה הרפובליקאית תזכה בבחירות הקרובות, בשלב זה נראית מציאותית ולכן אסור לפספס הזדמנות להשקיע במניות אלה.
היחסים האישיים ביבי - אובמה
כבר תקופה ארוכה, שהקשר ביניהם שהתחיל בהבטחות ובקרבה, הלך והתקרר על-רקע אינטרסים התנגשויות הדדיות וחילוקי דעות לפעמים גדולים. עם זאת - שני האישים שיחקו אותה, ולא הדגישו את המפריד למרות שזה די היה בולט.
אין ספק שיחסים אישיים טובים - עוזרים, אבל אסור שהם יבואו ע"ח טובת העם והביטחון שלו, הגם שהאח הגדול הוא הדומיננטי.
עמידה איתנה, חכמה וגאה - היא לא פחות חשובה וברוב המקרים גם מוערכת ומכובדת יותר.

תאריך:  02/02/2015   |   עודכן:  02/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הנאום - הקונגרס - ואובמה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
שום דבר אישי
אהרון שחר  |  2/02/15 13:21
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
זכי שלום
השעיית ההצבעה בעניין חקיקת הרחבת הסנקציות נגד אירן בקונגרס האמריקני אמורה להרחיב את טווח התמרון של הממשל מול אירן. אפשר שהממשל ינצל את ההשעיה ע"מ להבהיר לאירן, כי מדובר בהתפתחות זמנית בלבד וכי אם תמשיך לדבוק בעמדותיה, ישובו צירי הקונגרס התומכים בהקשחת עמדות כלפיה לפעול למען הרחבת הסנקציות, וביתר שאת
דרור אידר
העיתונאי ג'פרי גולדברג רוצה שישראל תבלע את הצפרדעים שמאכיל אותה ברק אובמה    הוא יאשים את בנימין נתניהו בכל מצב, במנותק מהמציאות המזרח-תיכונית    העיקר למצוא חן בעיני השלטון
איציק וולף
סנאטורים מהמפלגה הדמוקרטית מיישרים קו עם הנשיא האמריקני, החבר במפלגתם, אל מול ראש ממשלת ישראל    הודיעו כי יקפיאו את ההצעה להרחבת הסנקציות נגד אירן עד ל-24 במרס
מרדכי ליפמן
בנימין נתניהו דומה בעיניי לילד הסותם באצבעו את החור בסכר. האגדה מספרת כי הפעולה הזו הייתה יעילה מאוד. אני קורא לראש הממשלה: סע! והלוואי שתצליח בשליחותך למען עם ישראל
יוסף אליעז
על נסיעת ראש הממשלה לנאום בפני שני בתי הקונגרס    ה'עליהום' על רעייתו שרה נתניהו    מדינת ישראל יכולה להשתבץ בקלות בין המדינות המושחתות    הפיזוזים של לבני ומופז    ומה קורה בצמרת המשטרה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il