X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המצב בצפון הופך להיות מסוכן יותר ויותר בעיקר בשל העובדה שנסראללה חיבר בין חבית אבק השרפה השקטה של החזית הלבנונית לבין חבית אבק השרפה הרוגשת של צפון לבנון
▪  ▪  ▪
חסן נסראללה. חיבל בין חבית אבק שריפה אחת לשניה [צילום: AP]

המצב האסטרטגי בצפון הופך ליותר מסוכן ומועד לטעויות הצדדים. מדוע? כי המדיניות שקבע נסראללה בימים אלו היא שחיזבאללה ימשיך לפעול ולהיות נוכח בצפון רמת הגולן על אפה וחמתה של ישראל, והוא יגן עליה; יתר על כן, נסראללה חיבר בין חבית אבק השרפה השקטה של החזית הלבנונית לבין חבית אבק השרפה הרוגשת של צפון לבנון. כלומר, למען רמת הגולן חיזבאללה יהיה מוכן בעתיד לחמם גם את החזית הלבנונית.
ברצוני להתמקד בנושא הרגיש והמורכב של הגבול הצפוני שלנו. ברגע זה שורר שקט בצפון. חיזבאללה הודיע רשמית שמבחינתו "החשבון עם ישראל נסגר" ופניו אינם למלחמה. מבחינת אירן, החשבון לא נסגר, אבל ברגע זה יש לה שיקולים אסטרטגיים המחייבים איפוק, והיא גם נחונה בסבלנות ארוכה. ובו בזמן, אני בא ומעריך שהמצב האסטרטגי שלנו בצפון נהיה עכשיו הרבה יותר מסובך ומסוכן, בלי כל קשר להרתעה שלנו. במה דברים אמורים?
בנאומו האחרון ביום שישי, 30 ינואר, הדגיש נסראללה נקודה מהותית ביותר, שלא זכתה אולי לתשומת הלב הראויה. הוא אמר שקיימת היום "אחדות מערכה" של חיזבאללה, סוריה ואירן; הוא הדגיש שדם אירני ודם לבנוני נשפכו והתערבבו זה בזה בצפון רמת הגולן; הוא חזר ואמר כי כולם, לבנונים, סורים ואירנים, נאבקים יחד ואי-אפשר להפריד ביניהם; הוא גם אמר שאנשי חיזבאללה שנהרגו בצפון רמת הגולן הם "שאהידים" בדרך לירושלים. שתי משמעויות אסטרטגיות חשובות למכלול האמירות האלו, כפי שאני מבין:
האחת, דעי לך ישראל, וידע העולם כולו, כי אנחנו נמשיך להיות נוכחים בצפון רמת הגולן, על אפך וחמתך, ונגן על הנוכחות שלנו שם, שיש לה את כל הלגיטימיות.
השנייה, שנסראללה עושה לראשונה חיבור בין שתי חביות של אבק שריפה: בין החבית הרדומה של החזית הלבנונית שאגורות בתוכה עשרות אלפי רקטות, ובין החבית הרוגשת של צפון רמת הגולן. זהו חיבור קטלני המזהיר את ישראל: אנחנו נמשיך להיות נוכחים בצפון רמת הגולן; אל תנסו לפגוע בנו בצפון רמת הגולן. אם תנסו, אנחנו נגיב: או בצפון רמת הגולן, או בחזית הלבנונית.
זה יוצר מצב רגיש, מסוכן ורווי אפשרויות של טעויות גם מצד ישראל וגם מצד חיזבאללה . הדילמה של ישראל היא זאת: חיזבאללה נוכח בצפון רמת הגולן משלוש סיבות עיקריות: זהו האזור היחידי בחזית רמת הגולן הנשלט עדיין על-ידי אסד. לכן, המטרה היא לא לתת לאזור הזה ליפול בידי ארגון "ג'בהת אל נוסרא" המשתייכת לאל-קאעידה; המטרה השנייה היא להכשירו כחזית לחימה נגד ישראל;
והמטרה השלישית היא לחבר דרכו מבחינה גאוגרפית בין לבנון לסוריה. ועכשיו, אם ישראל תפעל נגד התארגנות חיזבאללה להכשירו כחזית לחימה פעילה, גם אם לא נעשתה עדין מצידו שום פעולה עוינת, היא מסתכנת בתגובה של חיזבאללה; אם היא לא תפעל, על-מנת לשמור על שקט ומול הבחירות המתקרבות, היא מסתכנת שבסופו של דבר תבוא פעולה כואבת של חיזבאללה בצפון רמת הגולן. במקרה זה גם תקום צעקה ציבורית אדירה: היכן הייתם עד היום? נא לעיין בסיפור המנהרות מול החמאס ברצועת עזה.
ונקודה אחרונה שברצוני להאיר. קמו אצלנו כמה "חכמים" והיקשו למה אנחנו פוגעים רק בחיזבאללה, ולא פוגעים בכלל בארגון ג'בהת אל נוצרא, השולט למעשה על מרבית רמת הגולן? הצטרף לקושיה הזאת גם נסראללה בנאומו האחרון. אז נכון שמדובר בשני ארגונים שאחד מהם הוא "דבר" והשני "חולירע". אבל, ההבדלים ביניהם עצומים: ג'בהת אל נוסרא משועבדת כולה ללחימה נגד אסד. עד עכשיו לא בוצעה מהשטח שבשליטתה שום פעולה עוינת נגדנו. בעתיד הרחוק זה כנראה יבוא. כל מה שבוצע היה מהשטח שבשליטה הסורית. חיזבאללה, לעומתו, משועבד גם עכשיו ללחימה נגד ישראל, והחשוב מכל: הוא מסוכן עשרות מונים מג'בהת אלנוצרא, הן בשל עוצמותיו, הן בשל פטרונו האירני. כל זמן שיהרגו זה את זה- טוב למדינת ישראל.

תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  03/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דילמה צפונית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נתניהו מותח את הגבול יותר מדי
אהרון שחר  |  3/02/15 11:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יורם שוייצר
מצרים נמצאת כיום בעיצומה של "מלחמה בעצימות נמוכה". מלחמתה של מצרים, המתנהלת נגד גורמי הג'יהאד הסלפי בעיקר בחצי האי סיני, חילחלה גם לרחובות עריה המרכזיות של המדינה. מלחמה זו היא, אם כן, חלק ממערכה רחבת היקף. למערכה שמנהלת מצרים בסיני יש משמעות רבה גם עבור ישראל
ד"ר אורי מילשטיין
אירועי השבוע האחרון ברמת הגולן ובהר דב הוכיחו שלא צה"ל מרתיע את חיזבאללה, אלא חיזבאללה מרתיע את צה"ל ואת ישראל!
אריאל י. לוין
"האיומים כיום הרבה יותר משמעותיים ורחבים, יש מאבק אדיר בין כוחות שונים"    "חייבים להבין שלקחי העבר לא תמיד ישימים לעתיד"    "הדבר החשוב ביותר בכושר ההתקפי של צה"ל הוא הגמישות"
עידן יוסף
יעלון אמר כי אפשר לצאת ולטייל בצפון הארץ בסוף-השבוע    תולה את האחריות לתקרית בגבול בהכוונה אירנית    מביע תנחומים בפני הספרדים על מות החייל בתקרית
יוני בן-מנחם
ארגון חיזבאללה מתרברב כי הצליח ליצור מאזן הרתעה מול ישראל והיא תהסס לפני שתצא לפעולות נגד "ציר הרשע" מחשש לתגובתו    העיתונות הלבנונית טוענת כי חיזבאללה הצליח להטעות את המודיעין הישראלי והשתמש במערכת נשק חדשה בפיגוע נגד חיילי צה"ל
רשימות נוספות
נתניהו: "התוקפים ישלמו את המחיר"  /  עידן יוסף
שני הרוגים מירי טיל נ"ט על כוח צה"ל בצפון  /  עופר וולפסון
צה"ל החל לקדוח בגבול הצפון  /  עידן יוסף
נקמת ידיעות אחרונות  /  דרור אידר
מבחן חיזבאללה  /  אריאל י. לוין
שתיקתו של נסראללה  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il