X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בלימת תוכנית הגרעין של קוריאה הצפונית תלויה בשיתוף פעולה בין וושינגטון, סיאול ובייג'ין – מה שכרגע נראה לא מציאותי. כתב-העת Foreign Policy מציע גישה שתוכל להוביל לפעולה שכזאת
▪  ▪  ▪
טראמפ ומון. חוסר אמון [צילום: אוון ווצ'י, AP]

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ונשיא קוריאה הדרומית, מון ג'יאה-אין נפגשו בשבוע שעבר לראשונה בוושינגטון. חוסר האמון והתסכול השורר בשבועות האחרונים בין ארה"ב, סין וקוריאה הדרומית - כותב האתר Foreign Policy- שיבשו את הסיכויים לגישה מתואמת בין המדינות, כדי למנוע נשק גרעיני מקוריאה הצפונית. ממשל טראמפ מאוכזב מחוסר הרצון של סין ללחוץ על קוריאה הצפונית, והוא חשדן כלפי הממשל הליברלי בקוריאה הדרומית.
סין, לעומת זאת, מתרעמת על האחריות הנופלת על כתפיה בנוגע קוריאה הצפונית, ומתנגדת לכל פעולה שעלולה להוביל לנפילתו של משטר קים. קוריאה הדרומית ממררת בבכי לאור העובדה שגורל חצי-האי הקוריאני נתון בידי כוחות זרים, ומהאפשרות שאזרחיה יהיו הקורבנות הגדולים של הסלמה באזור.
במצב זה, הסיכוי לפעילות מהירה לסיכול השאיפות הגרעיניות של קוריאה הצפונית נותר חמקמק. הדרך היחידה למנוע מהמדינה נשק גרעיני, סבורים מומחי הביטאון החשוב, היא לאלץ את משטרו של קים ג'ונג און לבחור: נשק גרעיני או הישרדות המשטר, באמצעות לחץ כלכלי והבטחות דיפלומטיות. מהלך זה יהיה בלתי אפשרי, אלא אם ארה"ב, סין וקוריאה הדרומית יתגברו על חוסר האמון ביניהן, יוכיחו שהן מבינות את תסכולו של האחר ויבטיחו זו לזו שהפעלת לחץ על קוריאה הצפונית, לא תפגע באינטרסים של אף אחת מהן.
סין צריכה את קים
לפני כשבועיים קראו טראמפ ומון לסין להפעיל מנוף לחץ כלכלי כדי לרסן את קוריאה הצפונית. טראמפ צייץ שהוא מעריך את מאמציה של סין בנושא, אך זה לא עבד. יומיים לאחר הציוץ, מון התראיין לרויטרס ואמר שהוא מסכים עם טראמפ בכך שסין יכלה לעשות יותר. סין, לעומת זאת, כועסת על הרעיון "לעשות יותר", והבהירה שהפתרון למשבר לא נמצא בידיה.
משקיפים סינים מותחים ביקורת על מה שנראה בעיניהם כניסיון אמריקני להעביר כסף לקוריאה הצפונית. הם שואלים את עצמם למה סין צריכה לסכן את עצמה ולהפוך למטרה של קוריאה הצפונית, כאשר בעיניהם ארה"ב היא האחראית העיקרית לחוסר הביטחון שלה ולרדיפה אחרי נשק גרעיני. מעל הכל, סין חוששת מערעור משטרו של קים, בו היא יכולה להשתמש כדי להפעיל לחץ על מדינות אחרות. הנרטיב הסיני ההיסטורי מזהיר מפני הסכנות מקיומם של זרים חזקים על גבולות המדינה. דבר זה מביא להתנגדותה של בייג'ין לקיומה של קוריאה מאוחדת ופרו-אמריקנית.
כל עוד סין לא תשתמש בכוחה הכלכלי נגד קוריאה הצפונית, כל המאמצים להניע את המדינה מפעילות גרעינית נדונו לכישלון - קובע הביטאון. המשטר בקוריאה הצפונית תלוי בסין מבחינת ייבוא וקשר לעולם החיצון. קים לא יוותר על נשקו הגרעיני, אלא אם שרידות משטרו תהיה מונחת על הכף.
כדי לשכנע את סין שמדיניות ההגנה שלה על קוריאה הצפונית מוטעית, על מנהיגי ארה"ב וקוריאה הדרומית להסביר לה, כי חששותיה מפני קוריאה מאוחדת אינם מבוססים. הם יכולים לעשות זאת בהבטחה שאינם מעוניינים בשינוי משטר בקוריאה הצפונית ושהם מוכנים לעבוד עם קים, בתנאי שינטוש את תוכנית הגרעין. הם גם חייבים להבטיח, שבמקרה הגרוע ביותר של קריסת המשטר בשל בעיות כלכליות, קוריאה המאוחדת שבירתה סיאול לא תפגע באינטרסים הביטחוניים של סין. המשמעות היא, שבקוריאה המאוחדת לא יהיו כוחות או ציוד אמריקני, והיא תשמש כמדינה ניטרלית עם יחסים טובים בין ארה"ב וסין. יש לציין, כי רבים בקוריאה הדרומית מאמינים בחזון זה של קוריאה מאוחדת. כדי שהדבר יהיה מסודר, יש לעגן אותו במסמכים. מסמך שכזה ידבר בצורה ברורה לקוריאה הצפונית ויוכיח את כוונת המדינות האחרות. אם קוריאה הצפונית תתעלם מגישה זו, סין שוב לא תוכל להגן עליה.
צריכים להרגיע זה את זה
בוושינגטון התקיימו דיונים על שימוש בסנקציות נגד חברות סיניות שעובדות עם חברות בקוריאה הצפונית. אולם מזהיר Foreign Policy, סנקציות כאלו רק יחזקו את התפיסה הסינית לפיה ארה"ב מעמיסה עליה בעיה שהיא לא טיפלה בה, ולא יסייעו לשכך את החרדות הסיניות לגבי עתיד חצי-האי הקוריאני. בנוסף, היחסים בין ארה"ב לקוריאה הדרומית מתחילים להראות סימני מתיחות, כאשר ארה"ב חוששת מהנטייה של מון לחדש את הקשרים עם קוריאה הצפונית, בעוד בסיאול חוששים שגורלם ייקבע לפי גחמותיו של טראמפ.
מון יצטרך להרגיע את טראמפ ואת הממשל האמריקני, ולהראות שהוא לא מעוניין בנירמול היחסים בין שתי הקוריאות על חשבון טיפול נושא הגרעין. מון אמר שהוא ינהל מגעים עם קוריאה הצפונית רק אם ימולאו התנאים המתאימים, בלי להסביר מהם תנאים אלו. מון צריך להסביר לארה"ב את כוונותיו ולהבטיח שהוא מעוניין בטיפול בבעיית הגרעין של קוריאה הצפונית, ובכך לזכות בתמיכה אמריקנית לחזון קוריאה השלמה.
טראמפ יצטרך להבטיח, כי לא יפעל בפזיזות על חשבון קוריאה הדרומית. למרות שפקידים בממשל הבהירו שאינם מעוניינים בפתרון צבאי, טראמפ מצידו אומר שכל האופציות על השולחן. אם טראמפ ירגיע את מון שאכפת לו מחייהם של אזרחי קוריאה הדרומית, שהוא מעוניין בתיאום בין שתי הממשלות ותמיכתו בחזון קוריאה השלמה, הוא יקבל קרדיט רב מאזרחי קוריאה הדרומית, ובכך גם יגביר את תמיכתם בהצבת מערכות הגנה בשטחם.

תאריך:  02/07/17   |   עודכן:  02/07/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איך לעצור את קים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מלחמה,מלחמה,מלחמה!
דניאל143  |  3/07/17 13:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
הפרשן הבכיר פריד זכריה טוען שהמפלגה הדמוקרטית טועה כאשר היא חושבת שהמדיניות הכלכלית שלה היא שמרחיקה ממנה בוחרים. הנושאים הרבה יותר עמוקים ונוגעים ללב-ליבה של החברה האמריקנית
אריאל י' לוין
אלי בן-מאיר, שהיה ראש חטיבת המחקר באמ"ן, מזהיר בפוקס ניוז מפני פיגוע סייבר בקנה המידה של 11 בספטמבר וקורא לממשלות לשתף פעולה עוד לפני שפיגוע כזה יתרחש
איתמר לוין
תחקיר של דר-שפיגל חושף איל הימורים העומד מאחורי הטית משחקים בפורטוגל ובאירלנד, את השיטות לעשות זאת וכיצד הווירוס הולך וחודר גם לליגות הבכירות
איתמר לוין
יוזף שטרנברג כותב בוול סטריט ז'ורנל על מערכת בחירות שבה אין שום רעיונות חדשים, ועל הסכנה שאם איש לא יעשה קצת פוליטיקה - הבוחרים יפנו אל הקיצוניים שכן יעשו זאת
איתמר לוין
מאמר בניו-יורק טיימס טוען, כי יכולתו של הציבור להשפיע על מדיניות התוכן של הרשתות החברתיות, עשויה להיות חשובה לא פחות מאשר פסיקתו של בית המשפט העליון של ארה"ב
רשימות נוספות
עו"ד של טראמפ הונה נזקקים  /  איתמר לוין
ירידה חדה בדימוי של ארה"ב  /  איתמר לוין
הכורדים: משאל העם - למרות ההתנגדות  /  אריאל י' לוין
לך תסביר שהיית בדאעש  /  אריאל י' לוין
אמריקה חייבת ליירט טילים  /  אריאל י' לוין
סכנה, 2020 בפתח  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il