X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
בעיית המהגרים מלוב לאירופה הולכת ונעשה סבוכה, ודר-שפיגל מתאר את ההצעות השונות לטיפול בה. בינתיים, הפליטים ממשיכים לחצות את הים התיכון בסירות רעועות וחלקם נספים בדרך
▪  ▪  ▪
חודשים במחנות [צילום: סנטי פלסיוס, AP]

תברואה ירודה והיגיינה שלא מאפשרת איכסון של לא יותר מ-1,000 מהגרים. כך נכתב בדוח סודי ששלחו דיפלומטים מהאיחוד האירופי לבריסל, בעקבות ביקורם במחנה פליטים בלוב. הדיפלומטים גם ערכו ראיונות עם פליטים במרכז מעצר בטריפולי. רבים מהם בילו חודשים רבים מאחורי סורג ובריח, כאשר עבור חלקם מדובר כבר ביותר משנה. המהגרים מתארים את ההתעללות שחוו במסעם ללוב, כאשר רבים מהם איבדו את כל כספם, מכשירי הסלולרי שלהם והדרכונים.
התמונה שמספק האיחוד האירופי, עולה בקנה אחד עם התיאורים שבאים מאלו שמנסים לסייע למהגרים. דיפלומטים גרמניים אף הרחיקו לכת ואמרו שהתנאים מזכירים תנאים של מחנות ריכוז – מדווח השבועון דר-שפיגל. פרסום זה לא מונע מבוריס פיסטוריוס, פוליטיקאי מהמפלגה הסוציאל-דמוקרטית בגרמניה, להחיות הצעה ישנה. פיסטוריוס דורש שהאיחוד האירופי או האו"ם יהיו אחראים על ניהול מחנות הפליטים. לטענתו, זוהי הדרך היחידה שבה ניתן יהיה למנוע ממהגרים לחצות את הים התיכון.
זוהי הצעה שנויה במחלוקת לא רק בגלל הנושא המדובר, אלא בשל השפעתה על המפלגה הסוציאל-דמוקרטית כאשר נותרו חמישה שבועות עד הבחירות לבונדסטאג. מרטין שולץ, לשעבר נשיא הפרלמנט האירופי וכעת מתמודד על תפקיד הקנצלר מטעם הסוציאל-דמוקרטים, קיווה למנף את נושא הפליטים לטובתו, כדי להטיל ספק ביכולתה של אנגלה מרקל לטפל בבעיה. הצעתו של פיסטוריוס פוגעת במהלך זה כאשר היא משפיעה על הסוציאל-דמוקרטים, מסביר השבועון.
פיסטוריוס הוא המומחה של שולץ לביטחון פנים, והצעתו לגבי מחנות הפליטים כאילו לקוחה מהמצע של מרקל. הדבר עומד בסתירה גמורה לדעתו של שולץ בנושא, שאמר שהפתרון הנכון הוא לייצב את לוב כמדינה. הצעה זו איננה רעיון חדש. ע -פני השטח, לרעיון יש את היתרונות שלו. למעלה מ-94,000 פליטים חצו את הים התיכון לאיטליה, כאשר לפחות 2,200 מהם מתו בדרך.
90% מאלו שמגיעים לאיטליה הם מהגרים כלכליים, ויש להם סיכוי קטן לקבל מקלט או לזכות במעמד פליטים שיאפשר להם להגיע למדינות אחרות באיחוד האירופי. בתור מהגרים כלכליים, האחריות היא על איטליה בלבד. אם ניתן היה לקבוע את מעמדם לפני הגעתם לאירופה, הדבר יקל על איטליה ויציל את האיחוד האירופי מהמשימה הקשה של גירוש מהגרים.
יש גם תחרות כלכלית
מנגד, בלוב טוענים שלמשימה הימית של אירופה יש חלק באשמה בעליית מספר המהגרים. התפקיד העיקרי של המשימה הימית היא להיאבק במבריחי הפליטים, אך הם גם מצילים פליטים רבים שהיו בסכנת טביעה. דבר זה דווקא מסייע למבריחים, מאחר שרוב המהגרים נאספים ארבע שעות לאחר שהחלו במסעם לאירופה.
איטליה הייתה רוצה שלוב תעצור את מסעם של המהגרים עוד בשטחה. בתחילת אוגוסט, הפרלמנט האיטלקי אישר הצבת ספינות קרב מול חופי לוב. שרת ההגנה רוברטה פינוטי אמרה, שהצבת הכלים נועדה לסייע ללוב במאמציה להיאבק בתופעת המהגרים. כעת איטליה מרגישה שהוא הופקרה על-ידי האיחוד האירופי, והזעם מכוון במיוחד לצרפת, לאחר שהנשיא עמנואל מקרון אמר שיש להקים בתי מחסה בלוב. למרות שמאז שהצהיר זאת הוא חזר בו, שר החוץ האיטלקי אנג'לינו אלפנו דיבר על ה"פטפטת הלא-ראויה" מצד צרפת.
גם אינטרסים כלכליים עומדים על הפרק. חברה איטלקית וחברה צרפתית רבות על הגז הטבעי ומאגרי הנפט שנמצאים בלוב. בעוד שאיטליה מסתמכת על ראש ממשלת, לוב פאיז א-סראג', צרפת סומכת על הגנרל חליפה חפתר, ששולט בנמל החשוב ביותר ללוב לייצוא נפט גולמי. בגלל שהמצב כה מסובך, הנציבות האירופית מנהלת כיום דיונים בנושא בראשות שרי הפנים של גרמניה ואיטליה. מבחינתם, הפתרון האידיאלי הוא למנוע מהמהגרים להגיע ללוב מלכתחילה, כאשר האיחוד האירופי ישמור על גבולה הדרומי של לוב.
במקביל, ישנה הצעה להעביר את המהגרים למדינות יציבות לא אירופיות, כמו ניז'ר וצ'אד. הצעה אחרת היא להקים ברחבי אפריקה רשת של מקומות מקלט למהגרים. למרות כל ההצעות הללו, הן לא עוזרות למי שנמצא כבר היום במחנות פליטים בלוב. מעבר לכך, מהדוח של האיחוד האירופי עולה שרבים מהם מתחרטים על ניסיונם להגיע לאירופה והם רוצים לחזור לבתיהם. השהייה הממושכת במחנות פליטים בלוב, מכבה עבור פליטים אלו את חלום ההגעה לאירופה.

תאריך:  20/08/17   |   עודכן:  20/08/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לוב יוצרת לאירופה בעיה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
האביב הערבי של השמאלנים
מקס פאואר   |  20/08/17 13:33
2
ספינות רעועות!!מסכנים.
אריה123  |  20/08/17 17:07
3
לא רחוק היום שלהלך באירופה זה
gemny  |  20/08/17 17:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
פיגוע ההתאבדות בגבול רצועת עזה עם מצרים מהווה שלב חדש בעימות בין תנועת חמאס לארגונים הסלפים ברצועה. לפיגוע יש השלכות על יחסי מצרים עם חמאס והרש"פ ועל המצב הביטחוני בשטח ישראל
אריאל י' לוין
סרט של BBC מתאר כיצד נחטפו בין ספטמבר 2015 לפברואר 2016 שלושה נסיכים סעודים שהפכו למתנגדי משטר. השלושה לא נראו ולא נשמעו מאז
צבי גבאי
תושבי העולם הערבי שהיו עניים, מחוסרי עבודה ואנאלפביתיים הפכו, בעקבות "האביב הערבי", לעניים יותר, למובטלים יותר וגם לבורים יותר
אריאל י' לוין
בשבוע שעבר מלאו 95 שנה להסכם סוור, שלכאורה מציין את כשלונותיה של אירופה בנסיונה לעצב את גבולותיה של אסיה הקטנה. בפועל, ההסכם מעצב עד היום את התודעה הטורקית ואת המאבק הכורדי
יוני בן-מנחם
הזרוע הצבאית של חמאס הגישה הצעה להנהגה המדינית שעיקריה ליצור ואקום מדיני וביטחוני ברצועה    ההצעה נועדה לטרפד את כוונותיו של מחמוד עבאס לסנקציות נוספות נגד הרצועה ופיזור המועצה המחוקקת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il