X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
הטבח בלאס וגאס הוא המשבר הראשון שאינו מעשה ידיו של טראמפ עצמו. האם הוא ינצל את ההזדמנות כדי להתנתק - לפחות חלקית - מהלובי החזק של נושאי הנשק, שתרם 6 מיליון דולר לקמפיין שלו?
▪  ▪  ▪
טראמפ. תגובה סטנדרטית [צילום: אוון ווצ'י, AP]

תגובתו של הנשיא דונלד טראמפ לטבח בלאס וגאס, תגובה מחדר קבלת הפנים הדיפלומטי בבית הלבן, רגע של שתיקה בדשא הדרומי של הבית הלבן והשתקת הטוויטר ליום, לא החמירו את המצב –כותב האתר פוליטיקו. תגובתו של טראמפ הייתה תואמת למה שנשיאים קודמים עשו באירועים דומים. קריאתו של טראמפ לאחדות הייתה מלווה בהכרזה לפיה לא יתקיימו כעת דיונים בנוגע לחוקי הנשק במדינה.
בתשעת החודשים הראשונים של כהונתו, רוב המשברים שטראמפ נאלץ להתמודד מולם היו פרי יוזמתו. הטבח בלאס וגאס מהווה מבחן חדש למנהיגותו. בימים הקרובים, כאשר תידרש תגובה אחרת חוץ מאבל, טראמפ יצטרך לנווט במצב פוליטי קיצוני ולהגיב לטבח ההמוני הראשון תחת כהונתו. אירועי טבח בארה"ב הפכו לרגעים של חשבון נפש בנושאי מהגרים, טרור ובריונות. במקרה הנוכחי, כאשר לא ידוע עדיין מה היה המניע של היורה, הדיון הופנה לנושא היחיד שטראמפ ועוזריו לא רצו לעסוק בו: פיקוח הנשק.
כבר עכשיו, מדווח האתר, מספר רפובליקנים מקווים, כי הטבח ידרבן את טראמפ לצאת נגד הצעת החוק שנועדה להקל על רכישת משתיקי קול. יוזמי הצעת החוק אמרו שמטרתה היא להגן על שמיעתם של ציידים, ולמרות זאת הדבר שנוי במחלוקת אפילו בקרב אלו שתומכים בהתלהבות בתיקון השני לחוקה, שמתיר נשיאת נשק. יש לציין, כי כוחות המשטרה הצליחו לזהות במהירות את מיקומו של היורה בלאס וגאס, משום שלא היה ברשותו משתיק קול.
לצאת חוצץ נגד איגוד הרובאים הלאומי (NRA) – זו תהיה משימה קשה לטראמפ. טראמפ לא הזדרז לתמוך באחזקת נשק בארה"ב, למרות שסמך רבות על לובי הנשק בבחירות האחרונות. בשנת 2016, איגוד הרובאים תרם יותר מ-6 מיליון דולר לקמפיין הבחירות של טראמפ, גם בזמן שרוב הארגונים הפוליטיים הגדולים התרחקו ממנו.
בעבר טראמפ תמך במגבלות על אחזקת נשק. בשנת 2012 הוא שיבח את הנשיא אובמה על תגובתו לטבח בבית הספר היסודי סנדי הוק, תגובה שכללה קמפיין להגבלת חוקי הנשק. יועצים המקורבים לבית הלבן מאמינים כעת, כי טראמפ ישתמש בחוק לרכישת משתיקי קול כדי לצאת בהצהרה, תוך כדי שימשיך להציג עצמו כתומך בזכויות להחזקת נשק.
בהמשך השבוע טראמפ עתיד לבקר בלאס וגאס, ואם ינהג לפי קודמיו - הוא לא ייפגש רק עם כוחות המשטרה שפעלו באירוע, אלא גם עם משפחות הקורבנות. כרגע אין התעסקות בפוליטיקה. ארה"ב מתאבלת ולאחר מכן צריך לראות כיצד טראמפ יפעל.

תאריך:  03/10/17   |   עודכן:  03/10/17
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבחן המנהיגות של דונלד טראמפ
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תודה רבה לך, כתב יקר
כתב אישום  |  3/10/17 10:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות יומן עולמי
איתמר לוין
סטיב ישראל, ששירת 16 בבית הנבחרים, פורס את הנסיונות המתסכלים להדק את הפיקוח על הנשק, ומסביר מדוע גם הפעם יסתפק הקונגרס בדקת דומייה
איתמר לוין
מרכיבים מרכזיים ברפורמת המיסים של הנשיא יסייעו לעשירים כמוהו, ובשל סירובו לפרסם את דוחות המס שלו - לא ניתן לדעת בוודאות מה תהיה ההשפעה עליו
איתמר לוין
אמיר עלי מג'יד התפרסם כשופט העיוור השני בבריטניה. כעת הוא מתפרסם כמי שספג ביקורת חסרת תקדים מערכאת הערעורים, שמצאה שאין לו הידע הדרוש
איתמר לוין
העיתון סבור שלממשלה המרכזית הייתה זכות וגם חובה להבטיח את שלטון החוק בקטלוניה, אך גם לזכור שיום אחד תהיה חייבת לנהל מו"מ עם מנהיגי החבל
איתמר לוין
ציוץ זועם של נשיא ארה"ב הפך את ראש עיריית סן חוזה שבפורטו ריקו, כרמן קרוז, לאישיות בינלאומיות. וושינגטון פוסט בוחן האם באמת הפגינה "מנהיגות עלובה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il