החנות של רשת Tractor Supply במרכז קניות פרברי במדינת וירג'יניה, היא נקודה חמה בכלכלה קפואה. החנות המיועדת לחקלאים ולעירוניים האוהבים לשחק בחקלאות, נותרה פתוחה גם בימים הראשונים של הקורונה – ורבים באו אליה פשוט מחוסר חלופה. התוצאה: המכירות זינקו ב-50% ברבעון השני של השנה. זוהי דוגמה לעיצוב מחדש של הכלכלה האמריקנית בצל הקורונה, כותב וושינגטון פוסט. מיקרוסופט דיווחה על הכנסות שיא במחשוב הענן שלה ברבעון השני. Church & Dwight הגדילה את ייצור אבקות הכביסה כדי לענות על הביקוש המוגבר. Albertsons, רשת המרכולים השנייה בגודלה בארה"ב רשמה זינוק של 26% במכירות ברבעון הקודם.
המשקיעים מנסים להבחין בין שינויים זמניים לקבועים. קחו למשל את ענף הביגוד: יצרנים של בגדים למשרדים, כמו האחים ברוקס, מתדרדרים לפשיטת רגל; יצרנים של בגדים קלילים יותר, כמו לולונאום, פורחים. בטווח הארוך יותר – צופה בעל הטור דייוויד לינץ' – אמריקנים עשויים לעבוד לפרברים ולאיזורי הכפר, מה שיפגע בענף המשרדים ויזניק את ענף המגורים. לא כל השינויים יהיו לתמיד, אבל הנורמלי-החדש משמעותו פחות כסף על טיסות ויותר על תפנוקים ביתיים.
כאשר עסקים בלתי חיוניים בארה"ב החלו להיסגר בחודש מארס, כלכלנים רבים צפו הפסקה קצרה שתאפשר לארה"ב ליישר את עקומת הקורונה. כעת זה מתחיל להיראות כמו שינוי משמעותי יותר. ברבעון השני התרסקה ההשקעה הפרטית בקרוב למחצית וההוצאה הצרכנית צנחה ביותר משליש. האמריקנים הגדילו את ההוצאה במספר קטן של תחומים ובהם מכוניות, מוצרים לשעות הפנאי ודיור. ואילו פרוקטר אנד גמבל דיווחה על עלייה של 14% במכירות, לנוכח העובדה שהאמריקנים מתקרצפים יותר כאמצעי הגנה מפני הקורונה.
מיליוני אמריקנים אולי מתחילים להרגיש במעצר בית במקום בעבודה מהבית, אבל לכמה חברות מדובר בבוננזה. אלו הן חברות הנמצאות במקום הנכון מבחינה פיננסית כדי להגיב לשינויים בהרגלי הצריכה, כאשר המגיפה פגעה בדרישה למוצרים המצריכים מגע פנים אל פנים בין הקונים למוכרים. וההנהלות שלהן מפגינות את הגמישות הנחוצה כדי להסתגל לתנאים המשתנים. "זה מאוד דרוויניסטי", אומרת בת'-אן בווינו, הכלכלנית הראשית של השוק האמריקני בחברת סטנדרד אנד פור. "זוהי ההישרדות של המתאימים ביותר ולעיתים קרובות – של הגדולים ביותר".
Tractor Supply היא דוגמה מצוינת. החברה הוקמה ב-1938, בשפל הגדול, בידי צ'רלס שמידט בן ה-28, עובד ניקיון משיקגו. הרעיון שלה היה לשווק חלקי חילוף בדואר לחקלאים, אשר בדרך כלל אינם מגיעים לעיר. 82 שנים מאוחר יותר, ההתמקדות שלה במוצרים לפעילות מחוץ לבית, עולה בקנה אחד עם רצונם של הלקוחות לברוח מבתיהם למקומות בהם לא יהיו קרובים מדי זה לזה. שינויי אוכלוסין שהתרחשו בשנים האחרונות מביאים אליה לקוחות צעירים יותר והרבה יותר נשים. החברה נכנסה למשבר עם יתרות מזומן של 1.2 מיליארד דולר וקו אשראי של 500 מיליון דולר. היא השיקה יישומון סלולרי, חידשה את האתר שלה, שינתה את אסטרטגיית השיווק ושכרה עוד 5,000 עובדים ברבעון השני. המניה שלה זינקה ביותר מ-100% מאז השפל באמצע מארס והמכירות ברבעון עלו ב-35% ל-3.2 מיליארד דולר.