X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
השבועון טיים סבור, כי ביידן אינו מצליח להגיב כראוי על הפרובוקציות של פוטין המתח עם רוסיה חשף סדקים בברית נאט"ו, ויש החוששים מן העובדה שהן ביידן והן הברית לא פירטו כיצד יגיבו אם רוסיה תפלוש לאוקראינה
▪  ▪  ▪
מי גורם נזק למי [צילום: פטריק סמנסקי, AP]

בשבוע שעבר נכנס הנשיא ג'ו ביידן לחנות קטנה בגבעת הקפיטול, קנה כמה פריטים ואמר לכתבים, כי פלישה רוסית לאוקראינה "תשנה את העולם" וכי הוא ישקול עיצומים אישיים על הנשיא ולדימיר פוטין. יום קודם לכן, העמיד ביידן בכוננות 8,500 חיילים אמריקנים לקראת שיגורם לאירופה, ונאט"ו העבירה עוד מטוסים וספינות למזרח אירופה. "הבהרתי מזמן לנשיא פוטין, שאם הוא ייכנס לאוקראינה, יהיו לכך השלכות חמורות", אמר.
לטענת השבועון טיים, במידה רבה המצב הוא הפוך: פוטין הוא שגורם נזק רב לארה"ב ולממשל ביידן. פוטין רוצה להבטיח את מקומה של רוסיה על הבמה העולמית, להביך את ביידן ולבחון את אחדותן של מדינות נאט"ו. הוא בהחלט בדרך להשיג יעדים אלו. הוא הצליח לגרור את ביידן להגיב על שורה של הסלמות מתסכלות, להסיט את תשומת ליבו מזירות דיפלומטיות אחרות ולהגביר את הסיכונים הפוליטיים מבחינתו. ההימור של פוטין משתלם – לפחות בטווח הקצר.
פוטין זכה לתשומת ליבו של העולם. שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, הבהיר שנאט"ו לא תשנה את מדיניות הדלת הפתוחה לחברות נוספות וכי יש מקום למו"מ על דרישות אחרות של רוסיה. "בין אם יבחרו במסלול הדיפלומטי ובין אם יחליטו לחדש את התוקפנות נגד אוקראינה, אנחנו מוכנים", הצהיר. בעוד הכוחות הרוסיים מקיפים את אוקראינה, משרד החוץ פינה מהשגרירות בקייב עובדים בלתי חיוניים ואת משפחות הצוות. ביידן שוקל לשלוח חיילים, ספינות ומטוסים למדינות הבלטיות ומזרח אירופה, והבטיח לנשיא ולדימיר זלנסקי "תגובה החלטית" אם רוסיה תתקוף.
ההתמודדות מציבה אתגר משמעותי בפני ביידן, כאשר כל צד מסלים בכמה סנטימטרים בכל צעד. נכון לעכשיו, היתרון בידי פוטין; תגובותיו של הבית הלבן אינן משתוות לפרובוקציות שלו, סבור טיים. ביידן ועוזריו בזבזו ימים בהבהרת דבריו של הנשיא על "פלישה קטנה" שהתגובה לה תהיה מדודה. הפגנת הכוח של פוטין באה כאשר ביידן מבקש למקד את מדיניות החוץ שלו בהתמודדות עם כוחה הגובר של סין באוקיינוס השקט. כאשר תשומת ליבו של העולם התמקדה באוקראינה, מטוסים סיניים חלפו בשמי טייוואן.
מנוף מול ארה"ב ובעלות בריתה
ביידן נמנע ממעורבות צבאית של ארה"ב באוקראינה, מחשש להחמיר את המתח. אבל העדר התקדמות דיפלומטית מול מוסקבה בשבועות האחרונים, גרמה לו לשקול מחדש את האפשרויות שבפניו. בשל כך החליט בשבוע שעבר להעמיד בכוננות כוחות מהדיביזיה המוטסת ה-82, הדיביזיה המוטסת ה-101 וכוחות אחרים, לקראת האפשרות שיישלחו למדינות הגוש הסובייטי לשעבר – אסטוניה, לטביה, ליטא ועוד – שכעת חברות בנאט"ו. מטרת ההצבה תהיה להגביר את בטחונן של בעלות הברית ולמנוע מלחמה רחבה באיזור. תנועת הכוחות עלולה להצית מלחמה עקובה מדם באירופה, אבל ייתכן שבסופו של דבר יתברר, כי פוטין הכניס חיים חדשים לנאט"ו.
פוטין מנסה להשתמש בהצבת 100,000 החיילים לאורך גבולות אוקראינה כמנוף מול ארה"ב ובעלות בריתה, כדי להביאם לצמצם את מספר החיילים וכלי הנשק ואת השפעתן לאורך גבולות רוסיה. פוטין מכחיש שבכוונת רוסיה לתקוף את אוקראינה, אבל הבהיר שסיועה של נאט"ו לשכנותיה של רוסיה נתפסות כאיום משמעותי. למעשה, רוסיה רוצה למחוק את 31 השנים האחרונות, מאז קריסת בריה"מ, בהן זכתה ארה"ב במספר בעלות ברית על סף דלתו של הקרמלין. והמערב לא ממש מאמין לו, לאחר פלישותיו לגאורגיה ב-2008 ולאוקראינה ב-2014.
בשנים האחרונות הרחיבה רוסיה את פעולותיה ב"אזור האפור" במקום לוחמה קונבנציונלית, במטרה לערער את יריבותיה. היא משתמשת בכוחות צבאיים-למחצה, מתקפות סייבר ומסעות דיסאינפורמציה כמעט בכל היבשות, במטרה לאתגר את הביטחון והיציבות של המערב – מזכיר טיים. ריכוז הכוחות בגבול אוקראינה הוא רק הניסיון האחרון לערער את אחדותה של נאט"ו.
הטקטיקות של פוטין עשויות להיות יעילות. המתח עם רוסיה חשף סדקים בנאט"ו בת 30 המדינות בנוגע לגיבוש התגובה. מאחר שאוקראינה אינה חברה בברית, אין לאחרונה חובה להגן על הראשונה. לכל מדינה יש אינטרסים משלה מול רוסיה, אשר מגבירים את חילוקי הדעות. כל אלו מחייבים מנהיגות נחושה, אך יש החוששים שביידן אינו מספק אותה. הוא אומנם חזר והצהיר שיטיל על רוסיה עיצומים כבדים, אך לא פירט – וגם נאט"ו לא הבהירה מה בכוונתה לעשות. גם הטיפול הכושל של ביידן בנסיגה מאפגניסטן, ובמיוחד העדר התיאום עם בעלות בריתה של וושינגטון, תפס את תשומת הלב של יריבים כמו רוסיה וסין. כעת עליו להוכיח שביכולתו לנהל משבר בינלאומי בצורה טובה בהרבה.

תאריך:  31/01/22   |   עודכן:  31/01/22
+ועד עובדי משרד החוץ הודיע על עצירת הפעילות בשגרירות ישראל באוקראינה
15:28 31/01/22  |  עידן יוסף

בעקבות קיצוצים בשכר - ועד עובדי משרד החוץ הודיע על עצירת הפעילות בשגרירות ישראל באוקראינה. "השגרירות בקייב לא תספק שירות לציבור עד להפסקת ההתעמרות של האוצר בשליחי המדינה. אנו קוראים לשר החוץ לפיד לעמוד בהבטחתו ולפתור את המשבר".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיים: כרגע, פוטין גובר על ביידן באוקראינה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
איתמר לוין
רוסיה דורשת שלא לצרף את אוקראינה לנאט"ו, אבל צעד כזה אינו צפוי בעתיד הנראה לעין - ובמקביל ארה"ב אינה יכולה להסכים לווטו עקרוני שכזה
איתמר לוין
אפילו פלישה מצומצמת יכולה להפוך למרחץ דמים ולהוביל לעיצומים שיהפכו את הרוסים לעניים יותר וכועסים יותר    לפוטין עדיף להכריז על ניצחון ולסגת
איתמר לוין
האיומים והפרובוקציות של פוטין במשבר מול אוקראינה גרמו למערב להדק שורות - וביידן נכנס בהתלהבות לתפקיד המנהיג    ניו-יורק טיימס מדווח על עידכונים אין-ספור של ארה"ב לבעלות בריתה, כלקח מן הנסיגה מאפגניסטן
יאיר נבות
הנשיא מעוניין בשקט תעשייתי שלא יבריח משקיעים, לא יפגע קשות בכלכלה, ולא יכניס 40 מיליון אזרחים לבהלה. אם אכן תהיה פלישה רוסית שתנגוס בחלקים מאוקראינה ותפגע אנושות בעצמאותה וריבונתה, זה מה שעלולים לזכור ממנו
איתמר לוין
פיונה היל, מומחית ביון וביטחון לאומי בכירה לענייני רוסיה, מסבירה בניו-יורק טיימס מהי מטרתו האמיתית של פוטין באוקראינה    טוענת שלא ניתן להסתפק בעיצומים אמריקניים, ויש לארגן תגובה בינלאומית נרחבת באמצעות האו"ם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il