X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
ניסו לחולל הפיכה [צילום: ג'ון מינצ'ילו, AP]
שתי התפתחויות בסוף השבוע
מתרחבת חקירת ההסתערות על הקונגרס
בכיר בארגון הימני-קיצוני Proud Boys הודה בחלקו בתכנון ההסתערות על הקונגרס וישתף פעולה עם הרשויות אחד מראשי ההתארגנות לטובת טראמפ, אשר טען שהיה בקשר עם הבית הלבן וחברי קונגרס, ישתף פעולה גם הוא

צ'רלס דונהיו, אחד ממנהיגי הימין הקיצוני שמאחורי ההסתערות על הקפיטול ב-6 בינואר 2021, הודה בשני סעיפי אישום (8.4.22) - קשירת קשר לשיבוש הליכים רשמיים ותקיפת שוטרים - יישלח למאסר ויעיד נגד משתתפים אחרים. עלי אלכסנדר, גם הוא מראשי ההתארגנות לטובת דונלד טראמפ בבחירות 2020, הודיע שישתף פעולה עם חקירת ההסתערות.
דונהיו היה מראשי ארגון Proud Boys, לו היה חלק מרכזי בנסיון למנוע מן הקונגרס לאשרר את בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא. מסמכים שהוגשו לבית המשפט מעלים, כי הוא מסר פרטים רבים על כוונת הארגון לשבש את ספירת קולות האלקטורים ובכך למעשה לחולל הפיכה שתותיר את טראמפ בשלטון. הוא הודה, כי כבר ב-4 בינואר היה מודע לדיונים בארגון על האפשרות של הסתערות על הקפיטול, וכי האמין שהסתערות כזאת תשיג את היעד של מניעת העברת השלטון.
בשעות הבוקר של 6 בינואר עזבו חברי Proud Boys את השטח בו נועדה להתקיים עצרת התמיכה בטראמפ וכבר בשעה 10 צעדו לעבר הקפיטול. דונהיו הציב שם את 300-200 חברי קבוצתו, והבין שמנהיגי הארגון איתן נורדים וג'וזף ביגס - העומדים לדין גם הם - מחפשים הזדמנות להסתער על הקונגרס. בשעה 13:00 קיבלו חברי הארגון מסרונים בהם הצטוו "להתקדם!". דונהיו העביר את ההודעה לבכירים אחרים ובהמשך השתתף בעצמו בהסתערות ובתקיפת שוטרי הקפיטול שניסו לבלום אותו ואת חבריו. הוא נפגע מגז פלפל שירו השוטרים ונאלץ להתפנות, אך לאחר מכן חגג את ההסתערות במסרונים בהם כתב "הסתערנו על הקפיטול בלתי חמושים וכבשנו אותו בלתי חמושים".
דונהיו הוא החבר השני ב-Proud Boys המסכים לשתף פעולה עם הרשויות. קדם לו, בדצמבר אשתקד, מתיו גרין אשר הודה בקשירת קשר אך דונהיו הוא הראשון המודה שהיה חלק מהנהגת הארגון וממובילי ההסתערות. בחודש שעבר הודה ג'ושוע ג'יימס, חבר הארגון הימני הקיצוני Oath Keepers בהשתתפות בהסתערות והיה הראשון שעשה זאת מבין חברי ארגון זה. העונש על העבירות בהן הודה דונהיו הוא 121-97 חודשי מאסר; ההודאה תוריד את טווח הענישה ל-87-70 חודשים; אם ישתף פעולה בצורה מלאה, תבקש התביעה עונש מופחת. העונש הכבד ביותר עד כה על אירועי 6 בינואר הוטל על רוברט פלמר: 63 חודשי מאסר בשל תקיפת שוטרים.
אלכסנדר מסר בסוף השבוע באמצעות עורך דינו, כי קיבל זימון להופיע בפני חבר מושבעים גדול החוקר את ההסתערות ואת האירועים שקדמו לה וכי ישתף פעולה בחקירה. אלכסנדר מילא תפקיד מרכזי בארגון מחאה על תוצאות הבחירות לנשיאות, ועמד בקשר עם קבוצות קיצוניות, חברי קונגרס רפובליקנים ופקידים בבית הלבן. בדצמבר שעבר העיד אלכסנדר בפני צוות ועדת בית הנבחרים (כמעט כולה צירים דמוקרטים) החוקרת את האירועים.
הזימון שקיבל אלכסנדר לחבר המושבעים הגדול מלמד, כי החוקרים הפדרליים מרחיבים את החקירה מעבר לאירועי 6 בינואר והם עשויים להגיע לפקידי ממשל טראמפ ולבעלי בריתו בקונגרס. אלכסנדר נטל חלק (בנובמבר ובדצמבר 2020) בשתי עצרות תחת הסממה "Stop the Steal", אשר התבססה על טענתו הכוזבת של טראמפ ולפיה הניצחון נגנב ממנו. לקראת אירועים אלו עמד אלכסנדר בקשר עם שורה של ארגונים ימניים, אם כי הוא מכחיש שתיאם פעולות כלשהן עימם.
אלכסנדר כבר העיד, כי בימים ובשבועות שקדמו להסתערות, הוא עמד בקשר עם פקידים בבית הלבן וחברי קונגרס. לטענתו, חברי הקונגרס מו ברוקס, פול גוסאר ואנדי ביגס סייעו להכשיר את הקרקע לאירועי 6 בינואר. "ארבעתנו תכננו להפעיל את הלחץ המירבי על הקונגרס במהלך ההצבעה, כך שמי שלא נוכל לשכנע אותו - נשפיע עליו לשנות דעתו בכך שהוא ישמע את שאגתנו מבחוץ".

תאריך:  10/04/22   |   עודכן:  10/04/22
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתרחבת חקירת ההסתערות על הקונגרס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים    והפעם - תיאוריות קונספירציה, העז, חלב שנשפך, יודן-ריין, עוכרי ישראל ומפקירים    "אל נא רפא נא לה" (במדבר י"ב, פסוק י"ג)    הרבה בריאות, נחת, שלווה ואושר    חודש טוב ושבת שלום    "בניסן נגאלו אבותינו ממצרים ובניסן עתידין להיגאל" (תלמוד בבלי, ראש השנה, דף י"א, עמ' א')
איתמר לוין
היועץ המשפטי הראשי של הוועדה - שכמעט כל חבריה דמוקרטים - טוען שיש ראיות לכאורה לקשירת קשר להונות את הציבור האמריקני בנוגע לתוצאות הבחירות ולשיבוש הליכים רשמיים בעת אשרור התוצאות
איתמר לוין
חבר מושבעים גדול יבחן את נסיונו להטות לטובתו את תוצאות הבחירות ב-2020    וושינגטון פוסט מסביר מדוע ביידן מחריף את הטון שלו נגד הרפובליקנים לקראת הבחירות בנובמבר
איתמר לוין
סטיוארט רודס, מנהיג הארגון המיליטריסטי Oath Keepers, הוא הראשון המואשם בעבירה חמורה זו בעקבות הסתערות תומכי טראמפ על הקפיטול
איתמר לוין
הסתערות תומכיו של דונלד טראמפ על הקפיטול לא נולדה בחלל ריק, למרות שהוא האחראי הישיר להן    האמריקנים מתעקשים שלא להפיק את הלקחים הנכונים, ובכמה מובנים המצב רק מחמיר    זה לא יכול לקרות בישראל? תחשבו שוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il