X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
גרלנד מדבר על החיפוש באחוזת טראמפ [צילום: סוזן וולש, AP]
איומים אנטישמיים על השופט שאישר את החיפוש
אוקלהומה סיטי ומאר-א-לאגו
שר המשפטים הנוכחי הוביל את חקירת הפיגוע ב-1995, הוא יודע מה המשמעות של אלימות פוליטית - ושם עמד על חקירה מהירה ושקופה, מזכיר אקונומיסט
התצהירים עומדים להתפרסם
השופט ברוס ריינהרט הורה (18.8.22) למשרד המשפטים להגיש לו בתוך שבוע נוסח מצונזר של התצהירים שצורפו לבקשה לצו חיפוש במאר-א-לאגו. מדובר בהשמטה של פרטים כמו שמות עדים ושיטות חקירה, אך נראה שלצד זאת יישארו גלויים פרטים רבים על החשדות נגד דונלד טראמפ ועל המידע המבסס אותם. לאחר הגשת נוסח זה, צפוי ריינהרט לפרסם את התצהירים.

לשר המשפטים האמריקני, מריק גרלנד, יש סיבה טובה להיות מודאג מאלימות פוליטית. ב-19.4.1995 הוא היה פקיד בכיר במשרד המשפטים, כאשר פצצה קטלה 168 בני אדם (ובהם 19 ילדים) בבניין הממשל הפדרלי באוקלהומה סיטי. הוא הפציר בממונים עליו להפקיד אותו על החקירה. 11 שנים מאוחר יותר נחנק גרלנד מדמעות כאשר תיאר את הבור הענק שמצא בזירה; "הגרוע ביותר הוא, שזה היה המקום בו היו הילדים", אמר.
החלטתו של גרלנד לאשר את הבקשה לחיפוש באחוזת מאר-א-לאגו של דונלד טראמפ גוררת כעת כמה מן הפרנויה האנטי-ממשלתית והשנאה שהובילו לפיגוע ב-1995 – מתריע אקונומיסט. האיומים על ה-FBI ורשויות האכיפה גואים; שלושה ימים לאחר החיפוש נורה למוות איש ימין קיצוני שניסה לפרוץ למשרדי הבולשת בסינסינטי. השבוע הוגש כתב אישום נגד אדם אחר, אשר פרסם פוסטים כגון "אם אתה עובד בשביל ה-FBI מגיע לך למות"; הוא גם הצהיר שבכוונתו לרצוח כמה שיותר אנשי אכיפה בטרם ייהרג בעצמו. השופט הפדרלי ברוס ריינהרט, שאישר את החיפוש, ספג איומים אנטישמיים ובית הכנסת בו הוא מתפלל ביטל תפילה שתכנן לקיים באוויר הפתוח.
טראמפ עצמו קרא "להוריד את הטמפרטורה", אך באותה נשימה ניסה להעלות אותה כאשר תיאר "כעס עצום במדינה, ברמה שלא הייתה כמותה חוץ מאשר בזמנים מאוד מסוכנים". הוא גם שב וטען, כי ייתכן שהבולשת שתלה את המסמכים הסודיים ביותר שנתפסו באחוזה. רשימת המסמכים שנתפסו באחוזה מלמדת את הסיכון המשפטי האפשרי לטראמפ, למרות שהוא ואנשיו טוענים שהמסמכים לא היו מסווגים משום שהוא עצמו שחרר אותם מהסיווג. זוהי הגנה מדומיינת ובלתי רלוונטית, טוען אקונומיסט: המסמכים לא אמורים היו להיות שם, בלי קשר לסיווגם.
באחת התפניות המוזרות הנובעות מהקיטוב הגובר בפוליטיקה האמריקנית, הדמוקרטים מוצאים כעת את עצמם מגנים על כוחות האכיפה, בעוד הרפובליקנים תוקפים אותם – היפוך של התפקידים הרגילים. חלק מן הרפובליקנים קראו לקצץ בתקציב הבולשת – בדומה לקריאות הדמוקרטים לגבי תקציבי המשטרות העירוניות, עליהן הרפובליקנים מתחו ביקורת. הם החליפו תפקידים גם לגבי הטיפול במסמכים מסווגים: לפני שש שנים הגנו הדמוקרטים על הילרי קלינטון כאשר התברר שבעת כהונתה כשרת החוץ היא העבירה מסמכים מסווגים בדוא"ל הפרטי שלה, בעוד טראמפ חזר שוב ושוב על הקריאה: "תכלאו אותה!".
חלק מהתגובות לדרמה היו ענייניות. בצעד דו-מפלגתי ביקשו ראשי ועדת המודיעין של הסנאט – מארק וורנר הדמוקרט ומרקו רוביו הרפובליקני – מגרלנד ומנהלת המודיעין הלאומי, אווריל היינס, לעיין בדלתיים סגורות במסמכים שנתפסו כדי להעריך האם הביטחון הלאומי היה בסכנה. לא ידוע מה הייתה תגובתם של גרלנד והיינס, ועקרונית גרלנד מתנגד לחשיפת פרטים על החקירה, אך התנהלותו באוקלהומה סיטי עשויה ללמד על גישתו. אז הוא הבין שחקירה חשאית וממושכת רק תזין את הפרנויה נגד הממשל, ולכן שם את הדגש על חקירה מהירה, שקופה ומתואמת.
כאשר נלכד המפגע, טימותי מק'וויי, גרלנד דחה את הלחצים להרחיק את התקשורת מדיון המעצר והתעקש שהוא יתנהל בדלתיים פתוחות. הוא גם עמד על כך שהחקירה תתנהל לפי הספר ושכל ראיה תטופל כיאות, כדי להבטיח שלא ניתן יהיה להפיל אותן בבית המשפט; אפילו ראש צוות ההגנה הודה שאכן כך היה. לאחר 22 ימי הוכחות וארבעה ימי התדיינות, חבר המושבעים הרשיע את מק'וויי בכל האישומים; הוא הוצא להורג ב-2001.
תאריך:  19/08/22   |   עודכן:  19/08/22
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותפרשות טראמפ
איתמר לוין
הסדר טיעון עם אלן וייסלברג, שעבד עשרות שנים לצידו של טראמפ: יודה ב-15 עבירות מס, יישלח לחמישה חודשי מאסר ויעיד נגד Trump Organization - אך לא נגד הנשיא לשעבר וילדיו השותפים בניהול עסקיו
איתמר לוין
מדובר בסיווג המוטל בעיקר על פעולות חשאיות של ארה"ב בחו"ל    בסך-הכל נתפסו 11 קבוצות של מסמכים מסווגים, כולל ארבע בסיווג "סודי ביותר"    הבולשת מייחסת לטראמפ עבירה על חלקים מחוק הריגול
יאיר נבות
צו החיפוש אושר בגלל חומרת החשדות נגד טראמפ, שמתרכזים בעבירה לכאורה על "חוק הריגול"    טראמפ הסתבך בשל אישיותו הבעייתית, הנרקיסיזם והילדותיות; הם שהעיבו מאוד על התנהלותו בתחומי הביטחון הלאומי, שדורשים תבונה, אורך רוח ושיקול דעת
יואב יצחק
כך חושף וול סטריט ג'ורנל    חלק מהמסמכים עוסקים בתוכנית הגרעין של אירן    בית המשפט בפלורידה התיר לפרסם את צו החיפוש שניתן ל-FBI    לטענת טראמפ, מנסים להפלילו גם במחיר שתילת ראיות במטרה למנוע ממנו להתמודד בבחירות לנשיאות    מאשים: "אותם אנשים בזויים מעורבים גם בזה. כמו ש'רוסיה, רוסיה, רוסיה' הייתה תרמית, גם זו תרמית"
איתמר לוין
אקונומיסט טוען, כי פעולת ה-FBI באחוזתו של טראמפ העניקה לו את כל מה שהיה יכול לחלום עליו - בעוד מערכת המשפט והפוליטיקה של ארה"ב יצטרכו להתמודד עם מועמד לנשיאות, ואולי נשיא, המנהל קמפיין נגד שלטון החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il