X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
וייסלברג וטראמפ. הונאות מס ממושכות [צילום: אוון ווצ'י, AP]
מנהל הכספים של טראמפ יודה ויעיד נגד הקבוצה
הסדר טיעון עם אלן וייסלברג, שעבד עשרות שנים לצידו של טראמפ: יודה ב-15 עבירות מס, יישלח לחמישה חודשי מאסר ויעיד נגד Trump Organization - אך לא נגד הנשיא לשעבר וילדיו השותפים בניהול עסקיו

אלן וייסלברג, שהיה עשרות שנים מנהל הכספים בעסקיו של דונלד טראמפ, יודה ב-15 עבירות מס ובמידת הצורך יעיד נגד החברה. הוא לא יידרש למסור עדויות מפלילות נגד טראמפ וילדיו השותפים בניהול עסקיו – דונלד טראמפ הבן, איוונקה טראמפ ואריק טראמפ – אך עדותו מחזקת משמעותית את הראיות נגד בני המשפחה. על-פי הסדר הטיעון עימו, הוא יישלח לחמישה חודשי מאסר בלבד, אשר בניכוי על התנהגות טובה יסתכמו בכשלושה חודשים – לעומת 15 שנות מאסר שהיו צפויות לו אם היה מורשע.
הסדר הטיעון הושג אתמול (17.8.22) ובמרכזו הודאה בהונאות מס ממושכות בניהול עסקי קבוצת טראמפ (Trump Organization). התביעה המחוזית במנהטן מנהלת חקירה פלילית נגד הקבוצה בחשד להונאות כלפי בנקים וחברות ביטוח, ואילו התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק מנהלת חקירה דומה במישור האזרחי – במסגרתה סירב טראמפ בשבוע שעבר לענות על שאלות החוקרים ושמר על זכות השתיקה. במקביל מואשמת החברה בעבירות מס והמשפט ייפתח בחודש אוקטובר; וייסלברג הסכים להעיד בו.
פרקליטיה של קבוצת טראמפ צפויים לטעון שעדותו של וייסלברג נובעת מן ההקלה הניכרת שקיבל בעונשו. עם זאת, העדות – אם בית המשפט ימצא אותה מהימנה – תקשה מאוד על החברה לטעון שלא ביצעה עבירות כלשהן. מאחר שמדובר במנהל בכיר במיוחד, הבכיר ביותר מחוץ לבני משפחת טראמפ, מעשיו מהווים גם עבירה של החברה עצמה, אלא אם תוכיח שלא ידעה עליהם ולא יכלה למנוע אותם.
וייסלברג בן ה-75 החל את עבודתו בקבוצת טראמפ כמנהל חשבונות צעיר, טיפס במעלה הנהלתה ובידיו מידע שאין דומה לו על דרכי פעילותה לאורך עשרות שנים. כתב האישום נגדו נועד מלכתחילה ללחוץ עליו לשתף פעולה בחקירה נגד הקבוצה. התובע המחוזי במנהטן, אלווין בראג – אשר ירש את התיק מקודמו, סיירוס ואנס הבן – ניסה להשיג עונש כבד יותר, אך בגישור בפני השופט הדן בתיק, חואן מרצ'אן, הוא הסכים לבסוף לעונש קל.
התביעה טוענת, כי קבוצת טראמפ ניהלה מערכת כפולה של ספרי חשבונות. הספרים הפנימיים כללו את מלוא ההטבות שניתנו לבכיריה, כולל בדמות דירות, מכוניות, ריהוט, שכר לימוד וכיסוי מתנות לחגים; ואילו הספרים החיצוניים, ששימשו כבסיס לדוחות המס שלה, השמיטו תשלומים אלו. התוצאה הייתה שהחברה והבכירים לא שילמו את המס המתחייב; וייסלברג עצמו התחמק מתשלום של 900,000 דולר על הטבות בסך 1.7 מיליון דולר.
על-פי כתב האישום, בו יודה וייסלברג, קבוצת טראמפ סבסדה תחומים שונים בחייו הפרטיים. מאז 2005 שילמה הקבוצה את דמי השכירות ואת עלויות התחזוקה של דירתו במנהטן; בשנים 2017-2005 היא מימנה עבורו ועבור אשתו שכירת מכונית מרצדס; הקבוצה שילמה תמורת ריהוט, שטיחים ומתנות לחגים בביתו בפלורידה, ליד אחוזת מאר-א-לאגו של טראמפ; והיא שילמה 359,000 דולר בשכר לימוד בבתי ספר פרטיים בהם למדו נכדיו.
אם קבוצת טראמפ הייתה מדווחת על העלאות השכר, היה עליה לנכות מס במקור מסכומים אלו - והעובדים היו דורשים סכום גבוה יותר כדי שיקבלו בפועל את אותו סכום. לכן, עולה מן האישומים, היא העדיפה לשלם אותם "בשחור", למרות שדיווח עליהם היה מגדיל את הוצאותיה המוכרות ומפחית את חבות המס שלה.
תאריך:  18/08/22   |   עודכן:  18/08/22
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
מנהל הכספים של טראמפ יודה ויעיד נגד הקבוצה
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספותפרשות טראמפ
איתמר לוין
מדובר בסיווג המוטל בעיקר על פעולות חשאיות של ארה"ב בחו"ל    בסך-הכל נתפסו 11 קבוצות של מסמכים מסווגים, כולל ארבע בסיווג "סודי ביותר"    הבולשת מייחסת לטראמפ עבירה על חלקים מחוק הריגול
יאיר נבות
צו החיפוש אושר בגלל חומרת החשדות נגד טראמפ, שמתרכזים בעבירה לכאורה על "חוק הריגול"    טראמפ הסתבך בשל אישיותו הבעייתית, הנרקיסיזם והילדותיות; הם שהעיבו מאוד על התנהלותו בתחומי הביטחון הלאומי, שדורשים תבונה, אורך רוח ושיקול דעת
יואב יצחק
כך חושף וול סטריט ג'ורנל    חלק מהמסמכים עוסקים בתוכנית הגרעין של אירן    בית המשפט בפלורידה התיר לפרסם את צו החיפוש שניתן ל-FBI    לטענת טראמפ, מנסים להפלילו גם במחיר שתילת ראיות במטרה למנוע ממנו להתמודד בבחירות לנשיאות    מאשים: "אותם אנשים בזויים מעורבים גם בזה. כמו ש'רוסיה, רוסיה, רוסיה' הייתה תרמית, גם זו תרמית"
איתמר לוין
אקונומיסט טוען, כי פעולת ה-FBI באחוזתו של טראמפ העניקה לו את כל מה שהיה יכול לחלום עליו - בעוד מערכת המשפט והפוליטיקה של ארה"ב יצטרכו להתמודד עם מועמד לנשיאות, ואולי נשיא, המנהל קמפיין נגד שלטון החוק
איתמר לוין
השוויון בפני החוק הוא עקרון יסוד במדינה דמוקרטית, ואף יש לו השלכות מעשיות בנושאים כמו אכיפה בררנית ואחידות הענישה. אבל יש מי ששוכחים אותו ואף יש מי שמתעלמים ממנו. כמה דוגמאות אקטואליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il