הפדרל ריזרב נאבק באינפלציה הגבוהה ביותר מזה ארבעה עשורים, ואם יתבונן בדרך בה מנהלים מתארים את מצב עסקיהם – תהיה להם סיבה לדאגה, טוען ניו-יורק טיימס. ולא משום שהם עגמומיים, אלא בדיוק ההפך: מנהלים בכירים במגוון של תחומים צופים יציבות בביקושים ובמקרים רבים הם מתכננים להמשיך להעלות מחירים בחודשים הקרובים. אלו חדשות טובות למשקיעים – מדד סטנדרד את פור עלה ב-8% בחודש שעבר, עונת הדוחות הרבעוניים – אך לא ל"פד", המנסה להאט את הוצאות הצרכנים.
אם החברות ימשיכו לדרוש יותר והצרכנים ימשיכו לקנות למרות הכל, יהיה קשה לרסן את האינפלציה. הדבר עלול לדחוף את ה"פד" להמשיך בהעלאות הריבית, מה שעלול להוביל למיתון ותוצאות קשות נוספות. למרות שחלק מן החברות מדווחות על תחילתה של האטה, הסימנים אינם חד-משמעיים. מקדונלד'ס צופה עליית מחירים של 10% השנה; מספר לקוחות הזהב והפלטינה של אמריקן אקספרס, המוציאים הכי הרבה, גדל בקצב שיא ברבעון הקודם.
מלונות, חברות תעופה ועסקים נלווים נהנים מהסטת ההוצאות מהטובין לעבר הפנאי וכך ביכולתם להעלות מחירים. רשת הילטון וחברת התעופה ג'ט-בלו אומרות שאינן רואות כל סימן להאטה; אוקטובר היה החודש הטוב ביותר של אובר מבחינת הזמנת נסיעות. פפסיקו העלתה את תחזיות ההכנסות והרווח לשנת 2022, בעיקר משום שהלקוחות מוכנים לשלם יותר תמורת משקאות וחטיפים. קולגייט-פלמוליב העלתה את המחירים ב-9% ברבעון השלישי בהשוואה לאשתקד לאחר עלייה של 3% ברבעון השני.
במקביל, מציין הטיימס, מדווחות החברות על התנהלות שונה של לקוחות עשירים יותר ולקוחות עניים יותר. בשווקים מפותחים כמו ארה"ב יש שכבה עבה של לקוחות שחסכונותיהם כיום גבוהים מאשר לפני הקורונה, והתנהגות הצריכה שלהם לא השתנתה למרות ההתייקרויות. לעומת זאת, יש שינוי בהרגלי הצריכה של לקוחות החיים על משכורותיהם בלבד: הללו קונים פחות או עוברים למותגים זולים יותר.
החדשות הרעות הגיעו במיוחד ממגזר ההיי-טק, שם פספסו הענקיות את תחזיות הרווח שלהן והן מייחסות זאת במידה רבה לאינפלציה ולעלייה בריבית. אלפאבית, חברת-האם של גוגל, דיווחה על ירידה חדה ברווחיה ברבעון השלישי, ועל ירידה בפרסום בתחומים רגישים למצב הפיננסי כמו ביטוח, הלוואות ומשכנתאות. לאחר מספר ימים הודיעה אינטל על תוכנית התייעלות בהיקף של 10 מיליארד דולר והפחיתה את תחזיות הרווח לשנה הנוכחית.
הביקוש למוצרים נוספים עשוי להתחיל לרדת כאשר יתרוקנו החסכונות מתקופת הקורונה ומשקי הבית יתקשו להתמודד עם עליית המחירים, במיוחד אם שוק העבודה יתחיל להאט. ענקית הציוד המשרדי 3M אומרת שעונת החזרה לבית הספר הייתה פחות טובה מהצפוי ושגם עונת החגים תהיה דומה. ואילו ענקית הצעצועים מטאל הפחיתה את תחזיות הרווח ומדברת על "תנודתיות גוברת" בחודשים האחרונים של השנה. החברה מתכננת מבצעי מכירות של המלאי הבלתי-מכור – איתות לכך שהמחירים הגיעו לתקרה אותה מוכנים הלקוחות לשלם.