X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
סורוס. יאיר נתניהו יצא נגדו [צילום: רונלד זק, AP]
המסר האנטישמי במחאות על האישום נגד טראמפ
בימין הקיצוני שוב מפנים אצבע מאשימה כלפי ג'ורג' סורוס - הדהוד לאנטישמיות על "השליטה היהודית" וושינגטון פוסט מזכיר שיש לזה קשר גם לנתניהו

כל העיניים בארה"ב נשואות למחר (4.4.23) – היום בו אמור דונלד טראמפ להתייצב בבית המשפט במנהטן לשחרור בתיק סטורמי דניאלס. מבחינת תומכיו בימין, הגשת כתב האישום עוררה גל של צער וכעס, בטענה שמדובר ברדיפה פוליטית. מיליציות ניאו-פשיסטיות קוראות ברשתות החברתיות לצאת למלחמה.
אפילו בתקשורת הממסדית יש הרואים אותו כקורבן של הממסד הליברלי. "טראמפ הוא סמל של האדם הממוצע שנדפק שוב ושוב", טען איש הימין גלן בֶּק בפוקס ניוז. טראמפ – המיליארדר, הידוען, הנשיא, בעל השובל הארוך של הסתבכויות משפטיות – הוא כעת "האדם הממוצע", מעיר בציניות אישאן ת'רור, בעל טור בכיר לענייני חוץ בוושינגטון פוסט. טראמפ עצמו, שהתיקים הפליליים סוגרים עליו, מנסה להפוך את הלימון ללימונדה בדמות גיוס תמיכה במועמדותו לנשיאות בשנה הבאה.
גם בעולם צופים בעניין רב. יש השותפים לטענה שמדובר בפוליטיזציה של מערכת המשפט המיועדת להפיל את טראמפ. נשיא אל-סלבדור, נאיב בּוּקֶלֶה, צייץ: "למרבה הצער, יהיה מעתה קשה מאוד למדיניות החוץ האמריקנית להשתמש במונחים כמו 'דמוקרטיה' ו'בחירות חופשיות והוגנות' או לנסות לגנות 'רדיפה פוליטית' במדינות אחרות". בוקלה עצמו, מעיר ת'רור, התנגש עם ממשל ביידן והמחוקקים הדמוקרטים בשל פעולותיו נגד הדמוקרטיה בארצו.
בסין רואים את ההתפתחויות כשיקוף של הקיטוב הפוליטי בארה"ב, ומשטר המפלגה האחת בבייג'ינג משתמש בהן כדי להטיף מוסר. העיתון הממשלתי גלובל טיימס טוען, כי מאז 6 בינואר לא מצליחה ארה"ב לתקן את חוסר התפקוד השיטתי שהוביל להתפרעויות. לדעתו, הבחירות בשנה הבאה יהדהדו בעוצמה את העימותים והמחלוקות בחברה האמריקנית, עם "בעיות כרוניות כמו גזענות, אלימות נשק ואלימות פוליטית".
לעומת זאת, עבד אל-חכים עבדאללה – פרשן משפיע באיחוד האמירויות ומי שתקף בעבר את מדיניות ארה"ב – אומר שכתב האישום מלמד שאיש בארה"ב אינו מעל החוק ומהווה איתות לחוזקה של המערכת האמריקנית.
פרשנים וקובעי מדיניות באירופה אינם מקבלים כמובן מאליו את הרוגע הנוכחי היחסים הטרנס-אטלנטיים, ומכירים בכך שטראמפ עשוי לחזור לשלטון. אחרים אומרים, שמועמדים רפובליקניים חילופיים כמו המושל רון דה-סנטיס לא ממש מרגיעים אותם. "טראמפ הוא תופעה, אבל כבר לא ייחודית. הוא יצר דור של שם מיני-טראמפ וקצת-טראמפ", אומרת קים דארוש, לשעבר שגרירת בריטניה בוושינגטון.

איך מופרעים מפרשים את זה
תומכי טראמפ בפלורידה [צילום: לין סלדקי, AP]

דה-סנטיס אימץ את הרטוריקה של טראמפ, וכמוהו הוא טוען שבחקירה היה מעורב המיליארדר היהודי ג'ורג' סורוס. טראמפ טען שפרקליט מחוז מנהטן, אלווין בראג (שהגיש את כתב האישום נגדו), הוא בובה של סורוס. דה-סנטיס טען שטראמפ נרדף בידי "קרקס מפוברק של כמה תובעי-סורוס". סורוס תומך בגלוי בשמאל בעולם ובארה"ב וסייע לממן ארגון שתמך בבראג ובמועמדי שמאל אחרים לתפקיד פרקליטי מחוזות, אם כי השניים מעולם לא נפגשו.
"סורוס הוא פשוט תורם גדול שהשקיע מיליוני דולרים במטרה להביס את טראמפ", אמרה בשעתו הביוגרפית שלו, אמילי טמקין. "אבל יש הבדל בין תרומות פוליטיות – שעשירים רבים עושים – לבין קשירת קשר להפיכה". תגידו את זה לתומכי תיאוריות קונספירציה ברחבי העולם, מגיב ת'רור, המדמיינים רשת השפעה חובקת-כל של סורוס שמטרתה להשתלט על העולם.
זוהי רטוריקה אנטישמית, מאשימים רבים. "אין לזה שום קשר לסורוס, אלא רק לתפיסה האנטישמית הישנה-נושנה לפיה למרות שהיהודים מועטים – הם שולטים בכל. הרעיון הוא שמאחורי הקלעים נמצא היהודי, שבקושי רואים אותו", אומר פרופ' ג'ונתן סאמה מאוניברסיטת ברנדייס. דובריו של טראמפ מכחישים בכל תוקף שמדובר בטענות אנטישמיות, אבל ת'רור מזכיר שאין זו הפעם הראשונה שטראמפ ותומכיו יוצאים בהאשמות כאלה. "הסכנה שבהתייחסות לסורוס כאשר קוראים למחאות מסוג זה, היא שלעולם אינך יודע כיצד כל מיני מופרעים מפרשים אותן", מסביר אורן סגל מן הליגה נגד השמצה.
ת'רור טוען, כי גם בנימין נתניהו תוקף בחריפות את סורוס – והוא גם דומה לראש ממשלת הסמכותני של הונגריה, ויקטור אורבן, הטוען שמתנגדיו מופעלים בידי רשת ליברלית זרה. יאיר נתניהו (אותו מכנה ת'רור "firebrand" – מסית) השתתף השנה בוועידה בהונגריה שהייתה קשורה למפלגתו של אורבן ויצא בזעם נגד ה"מזימות של סורוס, התקשורת הליברלית והאליטה העולמית". משפחת נתניהו בזה למתנגדיה – עוד דמיון לסביבתו של טראמפ.

תאריך:  03/04/23   |   עודכן:  03/04/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המסר האנטישמי במחאות על האישום נגד טראמפ
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפסקתי להכנס בגלל איתמר לוין
נבו  |  3/04/23 15:22
2
אנטישמיות גם אצל יהודים
ישראל ר.  |  3/04/23 23:08
3
ובכל אופן , אתה עדיין נכנס
אופיר  |  4/04/23 08:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
זו השאלה שמציב ניו-יורק טיימס, לאחר שבכירים במפלגה ותומכיו של טראמפ התריסו נגד שלטון החוק בעקבות ההחלטה להעמידו לדין
איתמר לוין
העמדתו לדין של טראמפ יכולה להעמיק את הקרע או לחזק את הדמוקרטיה - מנתח ניו-יורק טיימס    כמה רחוק מהקנס ששילם גרנט על דהירה במהירות מופרזת
איתמר לוין
פרקליט מחוז מנהטן מייחס לטראמפ רישום כוזב במסמכי תאגיד של 130,000 דולר ששולמו כדמי שתיקה לכוכבת הפורנו    טראמפ יגיע לניו-יורק ביום ג' וישוחרר לאחר שיצולם ויילקחו טביעות האצבעות שלו    מכחיש את ההאשמות וטוען שמדובר ברדיפה פוליטית
איתמר לוין
בעל טור בכיר בוושינגטון פוסט טוען שבין שתי המפלגות יש לא מעט הסכמות שהן מורשת טראמפ, ואשר דווקא גורמות לכך שכמעט לא ניתן לעשות דבר
איתמר לוין
דייוויד פרנץ', בעל טור לענייני משפט בניו-יורק טיימס, טוען שאין להתחשב בשיקולים פוליטיים בו בחשש מפני התפרעויות בעת ההכרעות הקרובות בשלוש חקירות פליליות נגד הנשיא לשעבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il