X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זה היה ביולי 2020 [צילום: פטריק סמנסקי, AP]
דה-סנטיס מנסה לבדל את עצמו מטראמפ
ניו-יורק טיימס מנתח את השקת הקמפיין של מושל פלורידה: אחרי התקלות המביכות, הוא הציג עמדות ניציות משל טראמפ בענייני חוץ ופנים כאחת

הקמפיין של מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, למועמדות הרפובליקנים לנשיאות יצא לדרך (24.5.23) עם פיאסקו של קריסה בטוויטר שעיכבה ב-25 דקות את שיחתו עם אלון מאסק. בהמשך הערב הוא התאושש עם ראיון בפוקס ניוז, שהייתה הפעם הראשונה בה פירט את תוכניותיו אם וכאשר יגיע לבית הלבן. הלילה הזה – מסכם ניו-יורק טיימס – הבליט הן את הצלחותיו האפשריות של דה-סנטוס והן את העובדה שהוא עדיין בשלבי התארגנות מול מתקפה עזה מצידו של דונלד טראמפ, המוביל עליו בפער דו-ספרתי.
נטילת הסיכון בטוויטר הפכה לחרב פיפיות
האיחור היה יותר ארוך מאשר כמה נאומי בחירות, מעיר הטיימס. טוויטר נאבקה דקות ארוכות בתקלות עד שמישהו החליט להתנתק ולהתחיל מחדש. הכרזה על התמודדות לנשיאות היא הזדמנות נדירה ביותר, אך דה-סנטיס הפך את עצמו לפאנליסט באירוע שלו כאשר חלק את הבמה עם מאסק ועם הפלטפורמה השנויה במחלוקת שלו. פוקס ניוז העלתה לאתר שלה תמונה של מאסק עם הכיתוב "רוצה באמת לראות ולשמוע את דה-סנטיס? צפה בפוס ניוז".
מלכתחילה ההחלטה להשיק את הקמפיין בצורה זו התקבלה בתגובות מעורבות. זו הייתה דרך חדשנית להגיע לקהל עצום, אך בצידה היו סכנות. הקשיים הטכנולוגיים גברו על כמה מטיעוניו של דה-סנטיס ועצבנו את שומעיו ותורמים-בכוח. הן טראמפ והן ג'ו ביידן לא החמיצו את ההזדמנות ללגלג עליו. עוזריו טוענים שהוא גייס מיליון דולר בשעה שאחרי ההשקה – סכום מכובד, אך רחוק מהשיאים של השקות קמפיינים אחרים.
המועמד של אנשי הימין המשכילים
השיחה בין דה-סנטיס למאסק נראה לעיתים כמבוא לדו-שיח ימני בגובה רב. הנה טעימה מדבריו של דה-סנטיס: "חלק מהבעיות באוניברסיטאות ובמרחב האידיאולוגי – זה לא קרה בטעות, אפשר למצוא את העקבות אחורה עד לקרטל התארים. אתה יודע מה? כיצד אתה יכול להעניק תארים? אתה צריך לקבל אישור ממשרד החינוך. אז אנחנו נעשה מערכת תארים חילופית, בה במקום לומר 'תוכל לתת תארים רק אם תעשה גיוון-שוויון-הכלה', יהיה מעניק תארים שיאמר: 'לא ניתן לך את התואר אם תעשה גיוון-שוויון-הכלה. אנחנו רוצים מערכת תארים עיוורת צבעים ומבוססת הישגים'".
דה-סנטיס מדגיש שוב ושוב את שורשיו במעמד הצווארון הכחול, אבל כבר מזמן הוא מצליח יותר בסקרים בקרב רפובליקנים בעלי השכלה אקדמית. רפובליקנים ללא השכלה אקדמית ומאיזורי הכפר מעדיפים את טראמפ ובפער גדול, והשקת הקמפיין מבהירה היטב מדוע זה המצב. ובהמשך התלונן סנטוס על כתבי-העת ואנטי פייר ואטלנטיק, ועבר לדבר על מטבעות קריפטו ועל "דה-בנקיזציה" של "עסקים שגויים מבחינה פוליטית".
מוכן להכות את טראמפ, אך רק בעקיפין
דה-סנטיס הבהיר שהוא עדיין אינו מוכן להכות את טראמפ, אך אותת היכן יעשה זאת אם וכאשר - מנתח הטיימס. לאורך כל הערב הוא כלל לא הזכיר את שמו של טראמפ, אך ניסה בבירור לבדל את עצמו ממנו. הוא טען שהמצב בגבול עם מקסיקו חמור משום שאין חומה והבטיח לבנות כזאת – חזרה על הבטחתו הבלתי-ממומשת של טראמפ. דה-סנטיס גם יצא נגד המינויים הבכירים שביצע טראמפ: נגיד הפדרל ריזרב, ג'רום פאואל, האיץ את האינפלציה; את ראש ה-FBI, כריסטופר ריי, הוא יפטר ביום הראשון לכהונתו.
דה-סנטיס נשאל מה יאמר למועמדים שיסרבו להשתתף בעימות – רמז ברור לטראמפ, אשר רמז שייתכן שידלג על העימות או שניים הראשונים של הרפובליקנים. דה-סנטיס זקוק להם כדי לבנות את מעמדו והוא השיב: "איש אינו זכאי לדבר בעולם הזה; צריך לזכות בהם. זה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות והעימותים הם חלק גדול מהתהליך".
עמדה ניצית בנושא סין
דה-סנטיס הציג עמדות ניציות בנוגע לעימות עם סין. בעוד טראמפ התמקד בתחום הסחר, דה-סנטיס מבקש להתמודד בצורה רחבה יותר עם השפעתה הגוברת, התפשטותה הטריטוריאלית ושאיפותיה הצבאיות. הוא קרא לגבש דוקטרינה מול ההשפעה הסינית בדרום אמריקה, לחזק את השותפות עם הודו, אוסטרליה ובעלות ברית אחרות באוקיינוס השקט ולהחזיר מסין לארה"ב את הייצור של מוצרים חיוניים.
שימוש נרחב בצווים נשיאותיים
דה-סנטיס הניח את הקרקע להדגשת אחד ההבדלים הבולטים בינו לבין טראמפ: השימוש היעיל בסמכויות שבידיו. הוא דיבר על הרקורד הארוך שלו ביישום מדיניות שמרנית בפלורידה ועל כשרונו בניצול כוחה של הממשלה להשגת יעדים שמרניים. לדבריו, הוא בחן את מרחב התמרון שמעניקה החוקה לנשיא ויישם ידע זה אם ייבחר לנשיא, עד כדי שימוש בו לעיצוב מחדש של הממשל.
דה-סנטיס רמז שיכביד את ידו על הדרג הפקידותי עוד יותר מאשר טראמפ ויכפה שינויים מרחיקי לכת במקומות בהם טראמפ נכשל. הוא תיאר את ה-FBI כאחד הגופים הפדרליים הרבים המתנהלים כאוות נפשם והבטיח להדק את הפיקוח על משרד המשפטים בכלל. דה-סנטיס דחה את התפיסה לפיה על הנשיא לראות גופים אלה כעצמאיים, ואמר שאם יגיע למסקנה שפקידים ב-FBI קושרים קשר עם חברות טכנולוגיה (רמז לבקשות של הממשל מטוויטר להסיר תכנים פוגעניים) – "כולם יפוטרו".

תאריך:  25/05/23   |   עודכן:  25/05/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דה-סנטיס מנסה לבדל את עצמו מטראמפ
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2024
איתמר לוין
ההודעה צפויה בשיחה עם מאסק בטוויטר    מושל פלורידה מצוי בפיגור עצום מול טראמפ במאבק על מועמדות הרפובליקנים, ועיקר תקוותו - שטראמפ ייאלץ לפרוש בשל מצבו המשפטי
איתמר לוין
כך הגיב ביידן לסוגיית גילו לקראת הבחירות - ומאמר המערכת של וושינגטון פוסט טוען שזו הגישה הנכונה כדי להתמקד בסוגיות המרכזיות
איתמר לוין
גם דברים שהם ברורים לכל בר-דעת, לא בהכרח גורמים לפוליטיקאים לפעול בצורה הגיונית והגונה. הנה כמה דוגמאות אקטואליות מארצנו הקטנטונת ומידידתנו הענקית
איתמר לוין
סקר וושינגטון פוסט ו-ABC: התמיכה בנשיא מעולם לא הייתה נמוכה יותר, רוב האמריקנים חושבים שאינו כשיר לעוד כהונה, והיום הוא היה מובס בידי טראמפ ומפסיד לדה-סנטיס
איתמר לוין
טום פרידמן בניו-יורק טיימס: בשל גילו של ביידן, הבוחרים יביאו בחשבון גם את מי שיתמודד לצידו    כרגע, קאמלה האריס אינה משכנעת שהיא יכולה לבוא במקומו במקרה הצורל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il