X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
קאנון. שורה של הליכים מקדמיים
בית המשפט בפלורידה: משפטו של טראמפ יחל ב-14 באוגוסט
השופטת הפדרלית איילין קאנון - מינוי של טראמפ - מאותתת שהיא רוצה לנהל את המשפט במהירות האפשרית, למרות שקרוב לוודאי שלא תוכל לעמוד במועד שקבעה

משפטו של דונלד טראמפ בפרשת המסמכים המסווגים ייפתח ב-14.8.23 - קבעה (20.6.23) שופטת בית המשפט הפדרלי בדרום פלורידה, איילין קאנון. שלב ההוכחות אומנם צפוי להתחיל מאוחר יותר, אחרי דיונים מקדימים שלא יהיו קצרים, אך הודעתה של קאנון מלמדת שהיא רוצה להימנע מביקורת על סחבת.
קאנון הורתה לצדדים להגיש עד 24.7.23 את כל הבקשות המקדמיות. היא גם קבעה, שהמשפט יתקיים באולמה הקבוע בעיירה פורט פירס שבדרום פלורידה, ולא באולם גדול יותר בבית המשפט הפדרלי במיאמי (בו התקיים בשבוע שעבר הליך המעצר והשחרור בערבות של טראמפ).
לפני שניתן יהיה לגשת למשפט עצמו, יהיה על קאנון להכריע בשורה של הליכים מקדמיים, ובהם כיצד לטפל במסמכים מסווגים ולאזן בין שמירת ביטחון המדינה לבין פומביות ההליך הפלילי; הדיונים בנושא זה יתנהלו בדלתיים סגורות. ההגנה גם צפויה להגיש שורה של בקשות, ואולי אף לבקש למחוק את כתב האישום. בקשה שכזו תתבסס על טענה לאכיפה בררנית (למשל בהשוואה להילרי קלינטון) ועל טענות בדבר מחדלי חקירה ופגמים בעבודת הפרקליטות.
בכל אלו ההחלטה תהיה של קאנון, בניגוד לכתב האישום בו יכריע חבר המושבעים. גם בחירת 12 המושבעים לא תהיה מהירה, ושני הצדדים יעשו כמיטב יכולתם להגיע לחבר מושבעים אוהד - במדינה שהיא מעוז רפובליקני. עיכוב נוסף צפוי להיגרם אם אחד הצדדים יערער על החלטות של קאנון לבית המשפט הפדרלי לערעורים באטלנטה.
קאנון מונתה לתפקידה בשנת 2020 בידי טראמפ, היא חברה רשומה במפלגה הרפובליקנית ובשנת 2018 תרמה סכום צנוע לקמפיין הבחירות של רון דה-סנטיס לתפקיד מושל פלורידה. בשנה שעברה מנעה קאנון זמנית מה-
FBI
לעיין במסמכים שנתפסו באחוזת מאר-א-לאגו, אך בית המשפט לערעורים ביטל את ההוראה. לקאנון אין ניסיון של ממש בניהול תיקים פליליים, ודאי שלא בתיקים רגישים, סבוכים ומעוררי עניין.
קאנון יודעת היטב שלא תוכל להתחיל את המשפט במועד שקבעה, אך משפטנים אמריקנים אומרים שהיא מעבירה איתות ברור בדבר רצונה לנהל אותו במהירות וביעילות האפשריים. אם הדבר יעלה בידה, המשפט ייערך במקביל לבחירות המקדימות למועמד המפלגה הרפובליקנית לנשיאות, ואולי גם במקביל לקמפיין לנשיאות עצמה (כאשר טראמפ הוא כעת המוביל בין המועמדים הרפובליקנים). העימות הראשון בין המועמדים הרפובליקניים יתקיים ב-23.8.23.
בארה"ב מתנהלים משפטים פליליים ברציפות, ועל פניו לא נראה שיהיה צורך בדיוני הוכחות מרובים בפרשת המסמכים. בתיק זה אין מחלוקת של ממש על העובדות - המסמכים נמצאו באחוזתו של טראמפ למרות צו שהורה לו למסור אותם ולמרות שעורכי דינו הצהירו שכולם נמסרו. המחלוקת המרכזית היא על המשמעות המשפטית: האם טראמפ רשאי היה ליטול עימו את המסמכים.
בעוד התביעה מבקשת לנהל את המשפט במהירות האפשרית, ההגנה מאותתת שהיא איננה ממהרת. האסטרטגיה המשפטית של טראמפ לאורך שנים היא לעכב אותם, אם כי לאחר הגשת כתב האישום הנוכחי טען טראמפ, כי הוא רוצה שהמשפט יהיה מהיר. תיאורטית, אם טראמפ ייבחר לנשיא בעוד התיק תלוי ועומד, הוא עשוי לנסות לחון את עצמו או להורות לשר המשפטים בממשלו למחוק את כתב האישום - שני צעדים שיעוררו מחלוקת ציבורית ומשפטית עזה.
צוות ההגנה של טראמפ כבר החל בהליכים לקבלת האישורים הביטחוניים הדרושים כדי שיוכל לעיין ב-31 המסמכים המסווגים שנתפסו באחוזה; כל מסמך כזה מהווה אישום בפני עצמו, כחלק מ-37 הסעיפים שבכתב האישום. הליכים אלו לבדם עשויים להימשך חודשים. בעיה נוספת היא שטראמפ טרם השלים את הרכבת הצוות. שני עורכי הדין שעמדו בראשו התפטרו מיד לאחר הגשת כתב האישום, והוא מתקשה למצוא אחרים (בעלי רישיון בפלורידה) - גם בשל הסיכוי המשמעותי שיורשע, גם בשל נטייתו לפעול בניגוד לעצת עורכי דינו וגם מחשש לפגיעה במוניטין שלהם בקרב מחצית מן הציבור בארה"ב.

תאריך:  20/06/23   |   עודכן:  20/06/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט בפלורידה: משפטו של טראמפ יחל ב-14 באוגוסט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
בעל הטור הבכיר בניו-יורק טיימס מסביר כיצד חותר דונלד טראמפ תחת שני עמודי היסוד של המערכת האמריקנית בשל כתב האישום נגדו
איתמר לוין
עבר בבית המשפט הפדרלי במיאמי את ההליך הרשמי של פתיחת המשפט ואחריו הופיע בפני שופט, כפר בהאשמות ושוחרר בערבות עצמית וללא מגבלות נוספות    טראמפ מתקשה לגייס עורכי דין להגנתו
איתמר לוין
שלושה תובעים בכירים לשעבר מסבירים בניו-יורק טיימס מה צריך לעשות הפרקליט המלווה כדי להרשיע את טראמפ ולשכנע את הציבור האמריקני
איתמר לוין
ב-2016 יצא טראמפ נגד טיפולה של הילרי קלינטון במידע רגיש; כעת הוא עומד לדין באותו נושא - ובנסיבות חמורות בהרבה, כותב ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
תומכיו של הנשיא לשעבר אינם מתמודדים עם כתב האישום אלא תוקפים את המערכת, וניו-יורק טיימס תוהה האם ייגרם נזק מתמשך לדמוקרטיה האמריקנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il