X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ אתמול במדינת אייווה [צילום: צ'רלי נייברגול, AP]
ביהמ"ש מגביל דברי טראמפ בתיק הבחירות
השופטת צ'טקן: על טראמפ חלות מגבלות כמו על כל נאשם, ואסור לו להתבטא בצורה העלולה להטריד עדים או להרתיע מושבעים פוטנציאליים

דונלד טראמפ אינו רשאי לדבר ללא מגבלות על הראיות והעדים בכתב האישום נגדו על נסיונותיו להטות את תוצאות בחירות 2020, ובית המשפט עלול לנקוט צעדים נגדו אם יפר הוראה זו. כך קבעה (11.8.23) שופט בית המשפט המחוזי הפדרלי בוושינגטון, טניה צ'טקן, המנהלת את התיק נגד טראמפ, בתום דיון בן 90 דקות.
התביעה ביקשה, כמקובל בתיקים פליליים, לקבוע את מסגרת ההתייחסות הפומבית של ההגנה לעדים ולראיות. ההגנה ביקשה שלא להטיל מגבלות כלשהן בעוד התביעה ביקשה מגבלות נרחבות. צ'טקן קבעה, כי האיסור יחול רק על מה שכינתה "ראיות רגישות" ולא על כל חומרי החקירה שנמסרו להגנה.
בכך היא מתכוונת בעיקר למידע החושף את זהותם של עדים ומידע אשר עלה בדיוני חבר המושבעים הגדול, המתנהלים בדלתיים סגורות. על-פי ההוראה, הסניגורים יכולים להראות לטראמפ מידע זה, אך אסור לו להיות מצויד באותה עת במכשיר כלשהו היכול להכין העתקים ממנו. ההגנה תוכל להשתמש במידע זה להגשת בקשות, אך פרסומן יהיה מוגבל ואולי אף ייאסר לחלוטין.
צ'טקן סיימה את הדיון באזהרה ברורה לטראמפ ובהתייחסות ישירה לפרסום שלו במדיה החברתית: "אם תרדפו אותי, אני ארדוף אתכם!" דובריו טענו שהכוונה הייתה ליריביו הפוליטיים ולא למעורבים בתיק, אך צ'וטקן הדגישה:
"אני רוצה להזהיר בצורה כללית: בכוונתי להבטיח את ניהולו התקין של הצדק בתיק זה כמו בכל תיק אחר. ואפילו הצהרות דו-משמעיות לכאורה של הצדדים או של עורכי דינם עלולות להיחשב לניסיון להטרדת עדים או ליצור דעה קדומה בקרב מושבעים אפשריים", מה שיחייב את בית המשפט לפעול. היא פנתה במישרין להגנה: "אני מזהירה אתכם ואת הלקוח שלכם להעניק תשומת לב מיוחדת להצהרות פומביות על התיק. אני אנקוט בכל הצעדים הנחוצים כדי להבטיח את היושרה של ההליכים".
ניו-יורק טיימס מציין, כי טראמפ מתכוון להפוך את משפטו לנושא מרכזי בקמפיין שלו למועמדות הרפובליקנים לנשיאות ולמתוח ביקורת פומבית על עדים, כולל סגנו לשעבר ויריבו כיום, מייק פנס. בישיבה הראשונה שניהלה בתיק הבהירה צ'טקן תוך דקות אחדות, כי בכוונתה להתייחס לטראמפ כמו אל נאשם ולא כמו אל דמות פוליטית, ורמזה שהיא תומכת בעמדת התביעה לפיה יש לנהל את המשפט במהירות.
לדברי צ'טקן, טראמפ נהנה כמו כל אמריקני מהזכות לחופש ביטוי, אך חופש זה אינו מוחלט. היא דחתה את טענת ההגנה, לפיה מגבלות על טראמפ יהוו אפקט מצנן על הקמפיין שלו: "הוא נאשם בפלילים. יהיו עליו מגבלות כמו על כל נאשם אחר. לא אתן לו מרחב גדול יותר או קטן יותר מכל נאשם אחר". לדבריה, מועמדותו של טראמפ היא "עבודתו היום-יומית", בדומה לעבודה של כל נאשם אחר.
צ'טקן מונתה לבית המשפט הפדרלי בידי הנשיא ברק אובמה, וטראמפ ותומכיו החלו לתקוף אותה מיד לאחר שהתיק הופקד בידיה – בצורה רנדומלית כמקובל בבית המשפט. הם אף העלו את האפשרות שיבקשו לפסול אותה ואולי גם להעביר את המשפט מוושינגטון, שהיא מעוז דמוקרטי מובהק; בבחירות האחרונות קיבל טראמפ רק 5% מקולות המצביעים בבירה. ההגנה תטען, כי לאור זאת אין לו סיכוי לזכות בחבר מושבעים נטול פניות. סביר להניח ששתי הבקשות יידחו.
צ'טקן הבהירה, כי היא תטיל על טראמפ את האחריות להצהרות שישמיע מחוץ לבית המשפט ואשר עלולות לסכן עדים או מעורבים אחרים בתיק. "לעדים אין הגנה כמו שיש לו. אני רואה כאן בעיות אפשריות רבות", התריעה. התביעה טענה שטראמפ וההגנה כבר החלו לנהל את המשפט בתקשורת ומתכוונים לנצל את הראיות לצרכים פוליטיים. ההגנה טענה, כי כל מגבלה על התבטאויותיו הפומביות תפגע בניהול הקמפיין שלו, וכי הוא זכאי להגיב על ביקורתו של פנס.
הדיון התקיים יום לאחר שהפרקליט המלווה, ג'ק סמית, ביקש להתחיל את המשפט ב-2.1.24. ההגנה טוענת, כי ניהול המשפט בשנת בחירות מהווה התערבות שיפוטית פסולה בהליך הפוליטי. טראמפ מבקש לעכב ככל האפשר את ההליכים בוושינגטון, כמו גם בתיק המסמכים המסווגים המתנהל בפלורידה.

תאריך:  13/08/23   |   עודכן:  20/08/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש מגביל דברי טראמפ בתיק הבחירות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב 2020
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס: פרקליטת המחוז תבקש בימים הקרובים מחבר המושבעים הגדול לאשר כתב אישום נרחב בנוגע לאירועי בחירות 2020
איתמר לוין
סניגור אחד נחקר ועשוי להעיד בתיק המסמכים; אחרים מייצגים את טראמפ ועדים פוטנציאליים; והמטה של טראמפ משלם לכולם - מדווח ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
גם מתנגדיו של טראמפ במפלגה הרפובליקנית חייבים לפעול כעת, לאחר כתב האישום נגדו על נסיונו להטות את תוצאות הבחירות - טוען אקונומיסט
איתמר לוין
התביעה: טראמפ שיקר ביודעין וכך גרם לאירועי 6 בינואר    ההגנה: הוא מימש את זכותו לחופש הביטוי, כי האמין שהבחירות נגנבו ממנו
איתמר לוין
הנשיא לשעבר הגיע לבית המשפט המחוזי בוושינגטון - במרחק קצר מן הקפיטול, עליו הסתערו תומכיו בינואר 2021    ביהמ"ש מאותת: ההליך יתקדם במהירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il