X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
טראמפ טאואר בשדרה החמישית במנהטן [צילום: סת' ווניג, AP]
טראמפ טאואר בלי דונלד טראמפ?
האם טראמפ יאבד את השליטה על נכסי הדגל שלו בניו-יורק? התשובה לא פשוטה, ולא רק בגלל שהוא מתכוון לערער על פסק הדין - מסביר ניו-יורק טיימס
ביהמ"ש: טראמפ ביצע במשך שנים הונאה כאשר ניפח את שווי נכסיו
איתמר לוין
השופט ארתור איינהורן קובע שאין צורך בשלב ההוכחות בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק * הורה לשלול את רשיונות העסק לכמה מנכסיו המרכזיים של טראמפ בניו-יורק; הקבוצה עשויה לאבד גם את טראמפ טאואר ולהיקנס בעשרות מיליוני דולרים * טראמפ יערער: השופט מטורלל והתעלם מעקרונות יסוד של משפט וחשבונאות
לרשימה המלאה

טראמפ טאואר בשדרה החמישית, מגדל משרדים בן 72 קומות ברובע הפיננסי, מלון טראמפ אינטרנשיונל מול הסנטראל פארק – אלו נכסי הדגל של דונלד טראמפ בניו-יורק. הוא עלול לאבד אותם בעקבות פסק דינו של השופט ארתור איינהורן, ולפיו ביצע הונאה מתמשכת בדמות ניפוח שווי נכסיו. איינהורן שלל את רשיונו של טראמפ להחזיק בהם, והוא עשוי להחמיר עוד יותר את המכה על עסקי המשפחה.
טראמפ צפוי לערער על פסק הדין, בו נקבע שאין צורך בראיות כדי לקבל את התביעה האזרחית שהגישה התובעת הכללית של מדינת ניו-יורק, לטישה ג'יימס. עורכי דינו ביקשו מאיינהורן הבהרות מה בדיוק המשמעות של פסק דינו, אך הוא השיב שלמרות שהבין את דאגותיהם – אין הוא ערוך לפרסם אותן כעת.
ניו-יורק טיימס מסביר, כי אם החלטתו של איינהורן תעמוד בעינה – יש שני מסלולים אפשריים בנוגע לעסקיה של קבוצת טראמפ (Trump Organization). הקריאה הישירה ביותר שלה עשויה לחסל את הקבוצה כפי שהיא מוכרת כיום, תכפה עליה למכור נכסים ותגזור מיתה על פעילותה בניו-יורק. סביר יותר שתיקבע תקופה בה טראמפ לא יוכל לנהל את נכסיו ויחויב למנות מנהל מטעם בית המשפט, אם כי הבעלות תישאר בידיו – אך גם זאת תהיה מכה קשה מבחינתו.
החלטתו של איינהורן מאירה חוק מדינתי בלתי ידוע בו השתמשה ג'יימס. עורכי דינו של טראמפ טענו שהבנקים המלווים, להם על-פי הנטען הוצג השווי המנופח, הרוויחו הון ניכר מן ההלוואות. אבל החוק מאפשר לקבוע שבוצעה הונאה גם מבלי להוכיח שהנאשם התכוון בפועל להונות מישהו, או שמעשיו הצמיחו לו תועלת פיננסית. הוא גם מאפשר לג'יימס לדרוש השבה של הכספים שהתקבלו בעקבות ההונאה ולבטל את הרשיונות הדרושים לפעילות חברות במדינה.
למרות שיש לאיינהורן סמכות לבטל את הרשיונות של המשפחה, משפטנים אמרו לטיימס שזהו צעד נדיר. התובע הפדרלי הבכיר לשעבר סטיב כהן, כיום פרופסור באוניברסיטת ניו-יורק, אומר כי צעדים כאלה ננקטים רק במקרים קיצוניים של הונאה בוטה ומתמשכת.

אולם משפט יוצא דופן
בניין טראמפ, וול סטריט 40 [צילום: טד שפריי, AP]

אולמו של איינהורן עשוי להיות יוצא דופן. הוא מכניס להליכים רוח קלילה יותר משופטים אחרים, לעיתים זורק בדיחות ואומר לקהל שאין צורך לקום כאשר הוא נכנס. הוא גם חובב ציטוטים מעולם התרבות: בפסק הדין הזכיר את "מרק ברווזים", סרטם של האחים מרקס מ-1933; בדיון למחרת סיפר אנקדוטה שהופיעה ב"כנר על הגג" מ-1971. הוא גם מתייעץ בגלוי עם העוזרת המשפטית שלו, אליסון גרינפילד, ומרשה לה להציג שאלות לעורכי הדין המופיעים בפניו – מה שמבטא את השפעתה על ההליכים.
איינהורן אימץ גישה ספקנית כלפי טראמפ ועורכי דינו, אשר ביקשו ללא הצלחה להעביר את התיק לשופט אחר. בשנה שעברה הוא קנס את טראמפ ב-110,000 דולר על בזיון בית המשפט, והשבוע קנס את עורכי דינו ב-7,500 דולר על העלאה חוזרת של טענות אותן כבר דחה.
המהלומות עשויות להמשיך ולנחות. ג'יימס מבקשת לקנוס את משפחת טראמפ ואת הקבוצה ב-250 מיליון דולר, לאסור עליו לתמיד לנהל עסקים בניו-יורק ולמנוע ממנו ליטול במשך חמש שנים הלוואות ממוסדות פיננסיים הרשומים במדינה; התמונה המלאה תתברר רק עם סיומו של המשפט.
הטיימס מסביר, כי הבלבול סביב הוראתו של איינהורן לשלול מטראמפ את הבעלות בכמה מנכסיו, נובע חלקית מהמבנה התאגידי הבלתי-רגיל של עסקיו. Trump Organization הוא למעשה רק שם-גג למאות ישויות חוקיות שונות המהווים את נכסיו של טראמפ. כולם נמצאים בבעלות קרן הנאמנות של טראמפ, רבים מהם מחוץ לניו-יורק ולכן מחוץ לתחולת הפסיקה.
כל נכסיו של טראמפ בניו-יורק, כתריסר במספר, עשויים להיכלל בהחלטתו של איינהורן. הוא הורה שכל ישות שבבעלות טראמפ, ואשר הופיעה כנתבעת בתביעה שהגישה ג'יימס, יאבד את רשיון העסק שלו. הוא גם ביטל את הרשיונות "לכל ישות אחרת הנשלט [בידי טראמפ] או שהוא הנהנה בו". מדובר בנכסים המרכזיים שצוינו בראש הדברים, כמו גם במועדון הגולף במחוז וינצ'סטר ומגדלי מגורים באיסט סייד של מנהטן. הוא אפילו הרחיב את העונש מעבר לבקשתה של ג'יימס, בכך שביטל גם את הרשיונות של עסקים הנשלטים בידי דונלד טראמפ הבן ואריק טראמפ.

תאריך:  29/09/23   |   עודכן:  29/09/23
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשות טראמפ
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מדווח על דאגה גוברת לשלומם של תובעים, שופטים ונבחרי ציבור המעורבים בתיקים נגד טראמפ - בשל איומים מצד תומכיו
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מפרסם קטעים מחקירתו של טראמפ בתביעה האזרחית של מדינת ניו-יורק נגדו: הדוחות הכספיים לא היו רציניים, הוא לא קיבל החלטות, המותג שלו שווה מיליארדים על מיליארדים
איתמר לוין
מי שהיה ראש הסגל של טראמפ בסוף כהונתו העיד בחקירות הפדרליות, אך מצא את עצמו בין הנאשמים בג'ורג'יה - מתאר ניו-יורק טיימס
איתמר לוין
התובעים בארבעת התיקים מבקשים להתחיל את הדיונים במחצית הראשונה של 2024; ניו-יורק טיימס מסביר מדוע זה יהיה קשה ואולי בלתי אפשרי
איתמר לוין
ניו-יורק טיימס מציג את הבכירים בעורכי דינו של טראמפ בתיקים הפליליים    השכר במחצית הראשונה של השנה: 27 מיליון דולר, מכספי תרומות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il