X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מיוחדים ברשת
זלנסקי בחזית בשבוע שעבר [צילום: AP]
זלנסקי פונה לאירופה למלא את החלל האמריקני
נשיא אוקראינה מבקש ממדינות היבשת להגביר את הסיוע הצבאי לארצו, לנוכח הסחבת המתמשכת באישור הסיוע האמריקני, בנימוק שמדובר בהגנה על היבשת כולה - מדווח ניו-יורק טיימס

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, מגביר את פעילותו הדיפלומטית מול אירופה בתקווה למלא את החלל שנוצר בשל חודשים של חוסר החלטה מצידה של ארה"ב לסייע לארצו – מדווח ניו-יורק טיימס. זלנסקי שיבח את הסיוע בסך 60 מיליארד דולר שאישר הסנאט (13.2.24), אך גם הוא יודע שבהחלט ייתכן שבית הנבחרים – בדחיפתו של דונלד טראמפ - לא יאשר את החבילה (כולל הסיוע לישראל).
בשל כך, ממשלו של זלנסקי מחפש בעלי ברית קרוב יותר. פקיד אוקראיני בכיר אמר לטיימס, כי ניצחון של ולדימיר פוטין על ארצו יהיה הרה אסון לאירופה: "הוא עלול להגביר את תוקפנותו לעבר מדינות אחרות באיזור. האירופים מבינים את זה, וזה מתמרץ אותם לפעול למרות הבלגן מעבר לאוקיינוס האטלנטי".
זלנסקי צפוי לבקש יותר סיוע צבאי בביקוריו השבוע בברלין, פריז ואולי אף לונדון, המתקיימים במקביל לוועידת מינכן לביטחון. הוא התייחס לכך לאחרונה, כאשר אמר שאוקראינה תציג בוועידה זו "את חזונה לשנה הנוכחית, שנה מכרעת במובנים רבים". רוסיה נטלה לידיה את היוזמה בחזית, ומשתמשת ביתרונה הגדל בארטילריה ובאוויר כדי לשגר גלים של חיילים לעבר העמדות האוקראיניות.
עד כה לא הצליחה רוסיה להשיג פריצת דרך, אבל פקידים מערביים בכירים מזהירים שבלא סיוע אמריקני – ייתכן שקייב לא תהיה מסוגלת להחזיק מעמד ואט-אט תפסיד במלחמה. אבידותיה של רוסיה אומנם ממשיכות להיערם – למשל: 8,000 כלי רכב משוריינים מאז הפלישה – היא מצליחה לשמור על מלאי יציב. לכן, ההערכה היא שיהיה ביכולתה להמשיך את המתקפה בקצב הנוכחי לפחות עוד שנתיים-שלוש.
יכולת העמידה של התעשיה הרוסית אל מול העיצומים המערביים הפתיעה את הפרשנים והגבירה את החששות במדינות האגף המזרחי של נאט"ו, בעוד יותר ויותר פקידים במערב מדברים על הצורך להגביר את ייצור הנשק בארצותיהם. ראש סוכנות הביון של אסטוניה, קאופו רוסין, אמר השבוע, כי לא סביר להניח שמוסקבה תתקוף במישרין מדינת נאט"ו בעוד היא שקועה באוקראינה, אך לדבריו הרוסים מביאים בחשבון עימות שכזה בתוך עשר שנים – לא רק באזור הבלטי אלא גם מול פינלנד.
תומכיה של אוקראינה טוענים, כי השקעה בקרב הנוכחי נגד רוסיה תחסוך חיים בהמשך הדרך – טענה שזלנסקי עצמו העלה במינכן לפני שנתיים, ימים אחדים לפני הפלישה. הוא הזכיר, כי כאשר גרמניה פלשה לפולין ב-1939, היו במערב מי ששאלו "מדוע למות בשביל דנציג?" התוצאה הייתה הצורך למות ברחבי אירופה והעולם, במחיר של עשרות מיליוני הרוגים. לדבריו, הסיוע לארצו אינו גמילות חסדים, אלא "תרומה לבטחונם של אירופה והעולם".
כאשר זלנסקי נשא נאום זה, המלחמה עדיין לא הייתה ודאית – מזכיר הטיימס. פוטין טען שאין לו כוונה לפלוש וגם זלנסקי לא היה בטוח האם עליו להאמין להתרעות המערביות. שנתיים מאוחר יותר, עשרות יישובים באוקראינה הפכו לעיי חורבות, רבבות אזרחים נהרגו ונפצעו ושני הצבאות ממשיכים להילחם למרות מאות אלפי אבידות.
המסר של אוקראינה לבעלות בריתה האירופיות השבוע יהיה כנראה דומה מאוד לזה שלפני שנתיים. אבל כעת מקווה קייב, כי האשליות לגבי רוסיה התפוגגו והסכנה שמוסקבה מציבה בפני היבשת ברורה לנוכח הטבח המתחולל באוקראינה. במקביל, זלנסקי הביע תקווה שארה"ב תמשיך למלא את התפקיד החיוני בדמות מחסן הנשק של הדמוקרטיה.

הכתבה המלאה
תאריך:  14/02/24   |   עודכן:  14/02/24
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
זלנסקי פונה לאירופה למלא את החלל האמריקני
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יאיר נבות
העובדה שבמהלך החודשים האחרונים אנו שומעים עוד ועוד מנהיגים אירופיים, כולל בכירים בנאט"ו ובצבאות היבשת מזהירים את אזרחי היבשת באשר לצורך להיות מוכנים למלחמה מול רוסיה איננה מקרית. ממש לאחרונה פירסם שירות ביון החוץ של אסטוניה את החלק הלא מסווג של הערכת המודיעין השנתית שלו ולמעשה ממשיך במגמת האזהרות מפני מלחמה עם רוסיה בטווח של כמה שנים מעכשיו
איתמר לוין, איציק וולף
הגנרל זלוז'ני יוחלף בגנרל סירסקי    זלנסקי: יש לחדש את הפיקוד הבכיר, ניהלתי עם הגנרל זלוז'ני שיחה כנה על השינויים הנדרשים
איציק וולף
קנצלר גרמניה קורא, במאמר בוול סטריט ג'ורנל, למדינות אירופה ולארצות הברית להגדיל את הסיוע לאוקראינה ולנצח את הקמפיין הרוסי שמנסה לפלג בין תומכיה של אוקראינה
איתמר לוין
אורבן ההונגרי הסיר את התנגדותו וכך הובטח האישור פה אחד הדרוש לפי כללי האיחוד    נשיא מועצת אירופה ברמז לסיוע האמריקני התקוע: אנחנו תופסים את המנהיגות והאחריות
יאיר נבות
קייב ממתינה בציפייה דרוכה לראות האם האיחוד האירופי יצליח סוף-סוף לשכנע את ר"מ הונגריה אורבן להעניק את הסכמתו לאישור חבילת הסיוע הגדולה לקייב. בחודש דצמבר סיכל אורבן את אישור חבילת הסיוע כשהטיל ווטו על ההחלטה, ובכך פגע כמובן באוקראינים.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il