X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פסיקה
השופטת ד' שריזלי קבעה, כי קיים ספק של ממש אם אכן יכול היה הנאשם בתנוחתו על המיטה כפי שהודגמה, להושיט ידיו לאחור, לתפוס בישבניה של המתלוננת ולטפוח עליהם, או, אפילו לגעת בישבנה
▪  ▪  ▪

נגד הנאשם, אלישיב יחזקאל, הוגש כתב אישום המייחס לו ביצוע "מעשה מגונה", עבירה לפי סעיף 348(ג) לחוק העונשין, תשל"ז-1977. מחמת הספק זוכה הנאשם מהעבירה האמורה. מכתב האישום עולה, כי במכון בריאות קיבל הנאשם טיפול-עיסוי מידי מעסה בשם פ' י' ג', היא המתלוננת.

עובדות המקרה

בכתב האישום נאמר, כי הנאשם תפס בישבניה של המתלוננת וטפח עליהם, וזאת, לשם גירוי וסיפוק מיני. הנאשם אישר כי שהה במקום הנטען, אולם, הכחיש מכל וכל את המעשה המיוחס לו וטען כי לא היו דברים מעולם.

טענות הצדדים

לגרסת הנאשם, אמרה לו המתלוננת להסיר את החלוק ולשכב על הבטן, כיסתה אותו במין כילה, אוורירית ושקופה, והחלה לעסותו כשהוא שוכב על בטנו, והוא התמכר מתוך ליאות לעיסוי מידיה. לאחר שהתהפך מהבטן לגב, טען הנאשם כי הוא מתח את ידיו לאחור. לדבריו, הוא נוקט בתנועת מתיחה זו לעתים קרובות, בגלל תופעת "נמלול".

קביעות בית המשפט

בית המשפט השלום בתל אביב קבע בהחלטתו, כי המתלוננת הותירה רושם מהימן, ונתנה ביטוי אמיתי לחוויה בלתי נעימה שחוותה, שהותירה בה את רישומיה, וכי רק מי שחוותה זאת על גופה יכולה כך לתאר את הדברים. המצב הנפשי של קרבן העבירה מהווה ראיה ככל ראיה. לפיכך, קבילה כראיה עדות המתארת את מצבו הנפשי של קרבן עבירה. הוא הדין באמרת קרבן עבירה שנאמרה מיד לאחר שבוצע בו מעשה העבירה, ובכך, מהווה עדות על אמרת קרבן העבירה חריג לכלל האוסר עדות מפי השמועה. סעיף 9 לפקודת הראיות [נוסח חדש], תשל"א-1071 מתיר ראיה זו כראיה עצמאית קבילה.
בית המשפט ציין, כי ניתן להתייחס לעדויות בדבר המצב הנפשי הנסער של המתלוננת, לאחר שיצאה מחדר הטיפולים, כסיוע לעדותה. אך עם זאת, בית המשפט קבע, כי קיים ספק של ממש אם אכן יכול היה הנאשם בתנוחתו על המיטה כפי שהודגמה, להושיט ידיו לאחור, לתפוס בישבניה של המתלוננת ולטפוח עליהם, או, אפילו לגעת בישבנה.
בית המשפט ציין, כי במהלך הטיפול והעיסוי, בעת ששכב הנאשם על מיטת הטיפולים על גבו, הוא מתח את ידיו לצדדים. אולם, נוכח ממצאי ההדגמה והשחזור, נוכח הנתונים הפיזיים שנאספו והודגמו בפניי, ולמרות כנות עדות המתלוננת, שנתמכה בעדויות נוספות, נותר ספק של ממש אם מסוגל היה הנאשם, מבחינה פיזית-טכנית, בתנוחה בה נמצא באותם רגעים, לתפוס בישבניה של המתלוננת, שעמדה מאחוריו, ולטפוח עליהם. לפיכך, אין לקבוע באורח דווקני, מעל לכל ספק סביר, כי הנאשם עשה כן.

תוצאת ההליך

לאור האמור, הוחלט כי הנאשם יזוכה מחמת הספק מעבירה זו.

פרטי ההליך

ת"פ 8283/04, מדינת ישראל נ' אלישיב יחזקאל

הכותבים ממשרד דורון, טיקוצקי, עמיר, מזרחי, עורכי דין ונוטריון, משרד המתמחה במשפט מסחרי-מיסויי
תאריך:  16/11/2008   |   עודכן:  18/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספק פעל לטובת הנאשם והוא זוכה ממעשה מגונה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליאת בכר-סגל
בית המשפט העליון קיצר את עונש המאסר בפועל שהושת על אדם, שאנס את גרושתו, משנקבע כי בית המשפט קמא התחשב - לעניין גזירת העונש – גם בפגיעה שנפגעה בתם המשותפת מהאונס, כפי שתוארה ב"תסקיר הנפגע" שערך שירות המבחן לאם (המתלוננת), למרות שהבת כלל לא נכללה כ"נפגעת" בכתב האישום המתוקן
אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית
עו"ד ליאת בכר-סגל
כך פסק בית הדין הארצי לעבודה    נקבע כי הויתור על השכר באופן זמני, גם אם הוא נובע ממניע משפחתי, ומתוך רצון להקל על הקשיים של החברה שבבעלות בעלה, אינו גורע ממעמדה של המערערת כעובדת, משום שאין ספק בקיומם של יחסי עובד בין המערערת והחברה, ואין גם מחלוקת שהמערערת עבדה בפועל בכל התקופות הרלוונטיות
אלי דורון, עו"ד - יפעת גוטמן, משפטנית
עו"ד ליאת בכר-סגל
בית המשפט העליון דחה הערעור על העונש שהגיש עבריין שהרג הולך רגל כשנהג באוטובוס זעיר ללא רשיון וללא ביטוח    למרות שנטש את הנפגע למותו והורשע בעבר בתחום התחבורה - נדון לארבע שנות מאסר בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il