X
יומן ראשי
חדשותתחקירים
כתבותדעות
סיפורים חמיםסקופים
מושגיםספרים
ערוצים
אקטואליהכלכלה ועסקים
משפטסדום ועמורה
משמר המשפטתיירות
בריאותפנאי
תקשורתעיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורהלכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונתמיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עתוידאו News1
פורמיםמשובים
שערים יציגיםלוח אירועים
מינויים חדשיםמוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טוריםבלוגרים נוספים
רשימת כותביםהנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישיםפירמות
מוסדותמפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורתאירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומייםאירועים כלכליים
אירועים מדינייםאירועים משפטיים
אירועים פוליטייםאירועים פליליים
אסונות / פגעי טבעבחירות / מפלגות
יומנים אישייםכינוסים / ועדות
מבקר המדינהכל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  פסיקה
קמפיינים אדירים ניהלה המדינה למען ינטוש האזרח את רכבו וייסע באוטובוס ומה עושה המדינה כשסוף-סוף קם ארגון שהשתכנע ומעודד את הציבור לנסוע בתחבורה ציבורית, רק הוא מבקש מהמדינה שלא יהיה צפוף בנסיעה? תשובה – משיבה לו שהצפיפות תורמת לאיכות הסביבה. בג"צ מאשר.
▪  ▪  ▪

בשנת 2006 הגישו התנועה להגינות שלטונית ומנחם קניג, יו"ר הארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל, עתירה לבג"צ כנגד רשויות המדינה, וכנגד דן ואגד. הסעד המבוקש העיקרי: שהמחוקק יממש את סמכותו ויגביל את כמות העומדים בנסיעה באוטובוסים. כמו-כן ביקשו העותרים שההגבלה תירשם ברישיון הרכב והקו של האוטובוס. על-אף הציפיות לקבלת טענות העותרים, דחה בג"צ את העתירה.
עובדות המקרה

המדינה מצידה, לא כפרה בעובדות ואמרה שפעם הייתה מדיניות להגבלת כמות הנוסעים בעמידה, וכיום - אין. ברוחב ליבה לא סירבה המדינה לדרישה שלאחר שתיקבע הגבלה היא תירשם ברישיון הרכב, ואמרה שאם היא, המדינה, תחליט על הגבלה כזו - היא תירשם ברישיון הרכב.

טענות הצדדים

טענת העותרים העיקרית היא שהמדינה מחויבת להשתמש בסמכותה על0פי חוק ולהגביל את כמות הנוסעים באוטובוסים. מאידך, המדינה כלל אינה מתייחסת לשאלה: האם היא מחויבת או רק רשאית להשתמש בסמכותה; ורק טוענת בשלב זה שזה בטיחותי לנסוע בצפיפות. אגד ודן, אף הן, כמדינה ממש, סוברות שאין להגביל את כמות הנוסעים העומדים ואף מוסיפות שזה לא צודק, לא יעיל ובלתי ניתן לאכיפה. משהו זז במערכת, וביום 1.1.2007 נרשם בביהמ"ש צעד שנקט משרד התחבורה בעקבות העתירה - הגבלת כמות הנוסעים העומדים המותרת בנסיעה בינעירונית לרף מקסימאלי של עשרה. באותו המועד מבקש ביהמ"ש מהמדינה להחליט כיצד תפורסם ההגבלה הכמותית של העומדים בנסיעות הבין עירוניות, לקבוע כיצד יבוצע רישום ההגבלה ברישיון הרכב, וכן שהמדינה תגביל את כמות הנוסעים בעמידה גם בנסיעה עירונית. מיד, כעבור כשנה וחצי ביום: 26.5.08 מודיעה המדינה את בשורתה המנצחת: שלא רק שזה בטיחותי לעמוד בנסיעה עירונית צפופה, אלא שעל-פי מחקר שנערך זה גם מונע עומסי תנועה (על-פי המשוואה ההגיונית שככל שנדחוס יותר נוסעים באוטובוס אחד, כך נזדקק לפחות אוטובוסים על הכביש, מה שלבטח יקל על עומסי התנועה), וכערך מוסף חשוב ביותר יפחית גם את הפגיעה באיכות הסביבה.

קביעות בית המשפט

בג"צ בהרכב המשנה לנשיאה אליעזר ריבלין והשופטים יורם דנציגר ואליקים רובינשטיין הכריע (9.6.09) כי אור להתחייבויות המדינה להגבלת כמות הנוסעים בנסיעה הבינעירונית, ובהתחשב בעובדה שישנם מתקני אחיזה באוטובוסים העירוניים ושדוח שהפיקה המדינה, אכן, מראה, שבטוח ויעיל לנסוע בעמידה בעיר, החליט שאין יותר מה לתקן, שהכל בא על מקומו בשלום, ומשאין מה לתקן - מחק את העתירה. במחווה נדירה מאפשר לנו השופט רובינשטיין להציץ מעט אל תוך ראשו של שופט עליון ולנסות לפחות להבין מה יכול לתת לשופט עליון תחושה שהוא עשה צדק. כך הוא כותב בסוף פסק דינו: "בשעה שבעל הרכב הפרטי יסע ברכבו - במקביל יסע הנוסע באוטובוס בבטיחות וברווחה. אם היה בעתירה זו, ובטיפול בית המשפט, משום תרומה לבטיחות וגם לכבודם ולרווחתם של נוסעי האוטובוסים - והיה זה שכרם של העותרים, וגם בית המשפט יחוש סיפוק."...

תוצאת ההליך

העתירה נמחקת

פרטי ההליך

בג"צ 1527/06 התנועה להגינות שלטונית ומנחם קניג, יו"ר הארגון לעידוד תחבורה ציבורית למען צמצום תאונות דרכים בישראל נ' המדינה, המשטרה אגד דן

תאריך:  10/06/2009   |   עודכן:  10/06/2009
מועדון VIPלהצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כלליחדשותרשימותנושאיםאישיםפירמותמוסדות
אקטואליהמדיני/פוליטיבריאותכלכלהמשפט
סדום ועמורהעיתונות
עמדת בצפיפות באוטובוס? - תרמת לאיכות הסביבה
תגובות  [ 0 ]מוצגות  [ 0 ] כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל בר-און
וינשטוק נעצרה בעבר בלונדון, בחשד לניסיון הונאה    התיק כנגדה נסגר    הפרשה פורסמה בשורה של כלי תקשורת בארץ    חלקם הוסיפו על גרעין האמת עובדות כוזבות    הם נתבעו בלשון הרע    על שלושה מכלי תקשורת אלו הושת פיצוי של כ-190 אלף שקלים
מאיר הילזנרט
העתירה הוגשה על-ידי לשכת עורכי הדין כדי לעצור את מה שמכנה הלשכה: "השגת גבול המקצוע"    בעתירה ביקשה הלשכה כנגד הצעת חוק מטעם הממשלה שנועדה לאפשר לעורכי-דין זרים לעסוק במקצוע בארץ
ענבל בר-און
בית משפט פסק: על עורך דין להעמיד את הלקוח על גובהו המדויק של שכר הטרחה שידרוש, מראש, ולא בדיעבד    אם מנהל עיזבון הוא גם נושה של העיזבון, עליו לגלות זאת ליורשים    לו ידעו כן, ייתכן שלא היו שוכרים את שירותיו
ענבל בר-און
נפסק כי החברה תועמד לדין על אי פרסום התקנון במקום בולט    נפסק כי החובה לפרסם את התקנון בבית עסק אשר מעסיק למעלה מ-25 עובדים חלה גם במקום בו העובדים מפוזרים
ענבל בר-און
נאשם שהורשע באחזקת מנוע רכב גנוב טען כי לא היה מודע לכך שהמנוע גנוב, וכי חתם על הסדר טיעון בלא הבנת משמעותו    בית המשפט העליון דחה את בקשתו למשפט חוזר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il